0
1
σχόλια
1085
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Τέσσερα σινεφίλ φεστιβάλ και ειδικές προβολές, στα σινεμά αλλά και online. Eπιμέλεια: Χ. Λακταρίδης

 
DOCTV.GR
3 Μαρτίου 2023
1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ: Προ των πυλών βρίσκεται τo 1o Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Αθήνας από τις 2 έως τις 5 Μαρτίου, με Ταινία Έναρξής του το «Αρκούδες Δεν Υπάρχουν» του Τζαφάρ Παναχί και στην συνέχεια θα προβάλει μια σειρά από φιλμ, τα οποία διεκδικούν τα βραβεία της νέας σινε-διοργάνωσης. Πρόκειται για τις συμμετοχές στα Διεθνή Διαγωνιστικά τμήματα ταινιών Μεγάλου και Μικρού Μήκους, όπου μεταξύ άλλων βρίσκουμε ονόματα γνωστών και διακεκριμένων δημιουργών, όπως ο Ρώσος Αλεξάντερ Σοκούροφ και η Κλαούντια Βαρεχάο από την Πορτογαλία. Ακολουθούν παρακάτω όλες οι συμμετοχές.

Διεθνές διαγωνιστικό τμήμα μεγάλου μήκους:
Soy Libre - Είμαι Ελεύθερος (Λορ Πορτιέ)
Lobo e Cão - Wolf and Dog - Λύκοι και Σκυλιά (Κλαούντια Βαρεχάο)
Camuflaje - Καμουφλάζ (Τζόναθαν Περέλ)
Monica - Μόνικα (Άντρεα Παλαόρο)
La Edad Media - The Middle Ages - Μεσαίωνας
(Αλέχο Μογκιλάνσκι & Λουσιάνα Ακούνια)
Petrol (Αλένα Λόντκινα)
Três Tigres Tristes - Three Tidy Tigers - Οι Τρεις Τίγρεις (Γκουστάβο Βινάγκρε)
Skazka - The Fairytale - Παραμύθι (Αλεξάντερ Σοκούροφ)

Διεθνές διαγωνιστικό τμήμα μικρού μήκους:
Les Ardents (Εστέρ Μισιούς & Καμίλ Ρουό)
Neighbour Abdi (Ντουόβε Ντίκστρα)
Paradiso,XXXI, 108 (Καμάλ Αλιαφάρι)
Reihe 6 (Μπίντζινα Γκογκιμπερίντζε)
Ropente (Ελόι Ντομίνγκεζ Σερέν)

Ιnfo:1ο Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Αθήνας. 2 - 5 Μαρτίου στο Σεράφειο Δήμου Αθηναίων (Εχελιδών και Πειραιώς 144, Πετράλωνα).


FILM O' CLOCK FESTIVAL: Το Διεθνές Φεστιβάλ Film O' Clock, στην τρίτη διοργάνωσή του, φέρνει κοντά το σινεμά της Ουκρανίας, της Λιθουανίας, της Νοτίου Αφρικής, της Αιγύπτου, της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας και της Ελλάδας. Στην χώρα μας θα διεξαχθεί την Τετάρτη 1 Μαρτίου, στον αγαπημένο κινηματογράφο ΑΝΔΟΡΑ, με ταυτόχρονες προβολές και στις 7 συμμετέχουσες χώρες. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και δύο online εκδηλώσεις.

Τι ενώνει τις χώρες αυτές εκτός από το πάθος για το καλό σινεμά; Μα τι άλλο; Η  κοινή ζώνη ώρας, αφού βρίσκονται στον ίδιο μεσημβρινό. Εξ ου και ο τίτλος «Film o' clock», αλλά και οι κινηματογραφικές προβολές τις οποίες οι σινεφίλ θα παρακολουθούν την ίδια ακριβώς ώρα σε όλες αυτές τις χώρες.
 

RADIO DAYS FILM FESTIVAL: Ο Αθήνα 98.4 και η Ταινιοθήκη της Ελλάδος παρουσιάζουν το τετραήμερο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ RADIO DAYS, με ταινίες που ανέδειξαν τη δύναμη και την επίδραση του ραδιοφώνου στη ζωή μας!

Από την Πέμπτη 2 έως την Κυριακή 5 Μαρτίου, το ραδιόφωνο πρωταγωνιστεί σε εννέα επιλεγμένες ταινίες, ανάμεσά τους ασπρόμαυρες, ευρωπαϊκές και κλασικά φιλμ. Κάθε μέρα καλεσμένοι- έκπληξη θα προλογίζουν τις ταινίες.

Οι Radio Days παρουσιάζουν, σε πρώτη προβολή σε αθηναϊκή αίθουσα, το ντεμπούτο του Β. Μ. Καρντονά για το πειρατικό ραδιόφωνο στα 80s, την ταινία «LES MAGNÉTIQUES» (2021).

Ποιες ταινίες μας έρχονται στο μυαλό όταν σκεφτόμαστε κινηματογραφικές αναφορές στο Ραδιόφωνο;

 Η αγαπημένη των κριτικών, ταινία ενηλικίωσης του Τζορτζ Λούκας, «AMERICAN GRAFFITI» (1973). Τα δύο φιλμ του 1987: το «RADIO DAYS» του Γούντι Άλεν, που δανείζει και το όνομά του στο αφιέρωμα και το αντιπολεμικό «GOOD MORNING VIETNAM», με το ρεσιτάλ ερμηνείας του Ρόμπιν Γουίλιαμς.

Ο ασπρόμαυρος κινηματογράφος έχει την τιμητική του στο αφιέρωμα, με την αντιφασιστική σάτιρα, «THE GREAT DICTATOR» (1940) με τον Τσάρλι Τσάπλιν, την ταινία «ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ» (1948) που καθιέρωσε τον Βασίλη Λογοθετίδη ως κωμικό, αλλά και το πρώτο ελληνικό κινηματογραφικό μιούζικαλ «ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ» (1953), με τον δημοφιλή εκφωνητή του ραδιοφώνου Γιώργο Οικονομίδη και τους ραδιοθαλάμους του Ζαππείου σε πρώτο πλάνο.

Το αφιέρωμα περιλαμβάνει και δύο ταινίες μικρού μήκους, την «ΕΚΠΟΜΠΗ» (1968) του Θόδωρου Αγγελόπουλου και την πρόσφατης παραγωγής ταινία των Ταξιάρχη Δεληγιάννη- ΒασίληΤσιουβάρα,  «À LA CARTE» (2021), που μας μεταφέρει στο ραδιοφωνικό στούντιο.

Επιμέλεια-Συντονισμός Αφιερώματος: Νάνσυ Αγγελοπούλου (δημοσιογράφος), Μαρία Κομνηνού (πρόεδρος του Δ.Σ. της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.

Ιnfo: Radio Days Film Festival. 2 με 5 Μαρτίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας (Ιεράς Οδού 48 & Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136). 
 

SOLIDARITY CINEMA: ΠΑΜΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, ΒΟΗΘΑΜΕ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟΥ΅ΣΕ ΤΟΥΡΚΙΑ & ΣΥΡΙΑ: Μετά τον καταστροφικό σεισμό, τις τεράστιες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές στις γειτονικές μας χώρες και το δράμα που περνάνε αυτή την στιγμή οι πληγέντες σε Τουρκία και Συρία, διοργανώνεται μια ακόμα ανθρωπιστική εκδήλωση για την ενίσχυσή τους, την Κυριακή 5 Μαρτίου (3 μ.μ) στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ. Πρόκειται για μια εκδήλωση με προβολές ταινιών μικρού μήκους, ελληνικές και ξένες, κλασικές και σύγχρονες, που έχουν αφήσει ένα σημαντικό πολιτισμικό, αισθητικό, ιστορικό και κοινωνικό ίχνος τα έσοδα από την οποία θα δοθούν στους Γιατρούς του Κόσμου, που βρίσκονται ήδη στις πληγείσες περιοχές και των δύο χωρών.

Σημειώνεται ότι κανείς από όσους συμμετέχουν στην πρωτοβουλία δεν θα αμειφθεί για τη δουλειά του και στις προβολές δεν θα συμπεριληφθούν ταινίες που σχετίζονται με κάποιο σεισμό ή άλλη καταστροφή. Οι προβολές θα γίνουν στον ιστορικό κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ, του οποίου ο ιδιοκτήτης παραχωρεί αφιλοκερδώς την αίθουσα και την τεχνική στήριξή του γι’ αυτόν τον σκοπό. Στην εκδήλωση θα προσκληθούν δημιουργοί και κριτικοί κινηματογράφου για να παρουσιάσουν τις ταινίες. Οι ταινίες:

La Jetée του Chris Marker (1962, Γαλλία, 28’) Μια από τις πιο σημαντικές μικρού μήκους ταινίες της ιστορίας του παγκόσμιου κινηματογράφου, σύμφωνα και με το British Film Institute. Ξαναβλέπουμε το φιλμ – δοκίμιο ενός από τους πιο ριζοσπαστικούς δημιουργούς της "αριστερής όχθης του γαλλικού σινεμά" και της παγκόσμιας τέχνης πάνω στην κατασκευή της μνήμης, την παγκόσμια ιστορία, την επιβολή της εξουσίας και την ανθρώπινη ύπαρξη μέσα σε αυτή. Με μια φόρμα αξεπέραστη στην ιστορία του μέσου που συγκλονίζει μέσα από την πολυπλοκότητα ιδεών και συναισθημάτων και την απλότητα με την οποία αυτά μεταφέρονται. Μια ταινία σημείο αναφοράς φιλοσοφικών, αισθητικών και καλλιτεχνικών ζητημάτων σύγχρονων, επίκαιρων και επειγόντων ως σήμερα. Βραβείο Jean Vigo (1963).

Inextinguishable Fire του Harun Farocki (1969, Γερμανία, 24’) Τι σχέση μπορεί να έχει η καθημερινή εργασία σε ένα οποιοδήποτε εργοστάσιο με την παραγωγή των δολοφονικών βομβών ναπάλμ και των χημικών ουσιών τύπου Zyklon B; Τι σημαίνει καταμερισμός εργασίας και ποια είναι η ευθύνη του καθενός να σταματήσουν τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας; Με ένα καθαρά μπρεχτικό τρόπο και μια φόρμα ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ, την μυθοπλασία και την πολιτική αγκιτάτσια, ο στοχαστής γερμανός δημιουργός, με εκατοντάδες φιλμ στο ενεργητικό του, καταγγέλλει ευθέως εταιρείες, εμπορεύματα, την κοινωνία του θεάματος, τον τρόπο που μάθαμε να βλέπουμε και να αντιλαμβανόμαστε την ίδια τη δομή του καπιταλισμού σε σύνδεση με τον πόλεμο στο Βιετνάμ. Απόκτημα του Museum of Modern Art (NewYork), ΜοΜΑ. Βραβείο Ένωσης Γερμανών κριτικών κινηματογράφου (1969). Ελληνική πρεμιέρα σε συνδιοργάνωση με το Goethe-Institut και ευγενική παραχώρηση της συντρόφου τού καλλιτέχνη, Antje Ehmann. Με αγγλικούς υπότιτλους.

Third Kind του Γιώργου Ζώη (2018, Ελλάδα, 32’) Με όχημα τη φόρμα των ταινιών επιστημονικής φαντασίας, ένας από τους πιο ενδιαφέροντες σύγχρονους έλληνες δημιουργούς που έχει τιμήσει την ταινία μικρού μήκους ως αυτόνομο εκφραστικό μέσο του κινηματογράφου, κατασκευάζει μια επίκαιρη και επείγουσα αλληγορία καθαρών και συγκροτημένων πολιτικών και κοινωνικών προεκτάσεων πάνω στη σχέση του σύγχρονου πολιτισμού με τον πόλεμο και την προσφυγιά, τα στρατόπεδα εγκλεισμού και την οδοιπόρηση της ανθρωπότητας σε ένα τέλμα. Μια χαραμάδα φωτός όμως μπορεί και να υπάρχει. Επίσημη συμμετοχή στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών (2018).

Bella της Θέλγιας Πετράκη (2020, Ελλάδα, 24’) Ένα φιλμ πάνω στη μνήμη με μια φόρμα που στηρίζει την θεματική της πάρα πολύ συγκροτημένα και διαλέγεται με το πειραματικό σινεμά και την γλώσσα του κινηματογράφου όσο και με την μυθοπλασία και τα συναισθήματα που αυτή προκαλεί. Μια ανθρώπινη και προσωπική ιστορία συνδιαλέγεται με μια από τις πιο τραγικές στιγμές συλλογικής απώλειας της παγκόσμιας ιστορίας. Όταν το ιδιωτικό με το δημόσιο συνδέονται, η τέχνη μπορεί να παρουσιάζει, μέσα από μια μικρή αφήγηση, για μια τεράστια συναισθηματική ένταση και μια έξαρση ιδεών. Βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Δράμας (2020), Βραβείο Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (2020).

Ιnfo: Solidarity Cinema. Κυριακή, 5 Μαρτίου στο ΑΣΤΟΡ της Στοάς Κοραή στις 15.00. Διοργάνωση: ToPeriodiko.gr  - Οικονομική ενίσχυση: 5 €

 
εμφάνιση σχολίων