11
1
σχόλια
3333
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
13 νέα φιλμ και ένα φεστιβάλ για την νέα κινηματογραφική εβδομάδα. Από τον Χ. Λακταρίδη
 
DOCTV.GR | ΚΑΠΟΙΑ ΜΙΛΗΣΕ
30 Νοεμβρίου 2022
ΚΑΠΟΙΑ ΜΙΛΗΣΕ: Η Κάρεϊ Μάλιγκαν και η Ζόι Καζάν συμπρωταγωνιστούν στους ρόλους δυο δημοσιογράφων των New York Times που μαζί πετυχαίνουν να φέρουν στη δημοσιότητα μια από τις πιο σημαντικές αποκαλύψεις αυτής της γενιάς – ένα ρεπορτάζ που γέννησε το κίνημα του #MeToo και που έσπασε δεκαετίες σιωπής γύρω από το θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης στο Χόλιγουντ, αλλάζοντας μια για πάντα την αμερικανική κουλτούρα.

Πατώντας πάνω στα κινηματογραφικά μονοπάτια που έχουν χαράξει ταινίες όπως το «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου» και πιο πρόσφατα τα «Spotlight Όλα στο Φως» και «The Post» του Σπίλμπεργκ, η Γερμανίδα σκηνοθέτις, σεναριογράφος και ηθοποιός Μαρία Σρέιντερ, που μετακόμισε στις ΗΠΑ για να σκηνοθετήσει από τα επεισόδια του «Unorthodox» το 2020, μεταφέρει στον κινηματογράφο το χρονικό της προσπάθειας δυο δημοσιογράφων να φέρουν στην επιφάνεια την δράση του μεγαλοπαραγωγού της Miramax, Χάρβεϊ Γουάινστιν. Ο εν λόγω παραγωγός, που παρενοχλούσε σεξουαλικά γυναίκες ηθοποιούς, αλλά και υφιστάμενες του στα γραφεία που διατηρούσε και εκτός ΗΠΑ, όπως στο Λονδίνο και το Χονγκ Κονγκ, φρόντιζε μέσω συμβολαίων, αποζημιώσεων και απειλών, να κλείνει τα στόματα των θυμάτων του. Οι δύο ερευνήτριες ακολουθούν έναν μίτο φημών και ψηγμάτων αλήθειας για να βρεθούν μπροστά σε τρομοκρατημένα θύματα και κλειστές πόρτες.

Όταν η δράση τους γίνει γνωστή, θα έχουν να αντιμετωπίσουν τον ίδιο τον Γουάινστιν και τους δικηγόρους του. Η λαβυρινθώδης διαδρομή προς την αποκάλυψη, ξεδιπλώνεται με αφηγηματική μαεστρία που καθώς κλιμακώνεται αποκτά την ένταση ενός θρίλερ. Εξαιρετικές οι δύο πρωταγωνίστριες αλλά και όλο το υπόλοιπο καστ στο σύνολό του. Ο Νίκολας Μπρίτελ (Moonlight), παραδίδει άλλο ένα υπέροχο μουσικό σκορ. Η ταινία προβλέπεται να παίξει στα επερχόμενα οσκαρ, σε αρκετές κατηγορίες.

Info: Κάποια Μίλησε (She Said). Δραματική Βιογραφία. ΗΠΑ, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Μαρία Σρέιντερ. Παίζουν: Κάρεϊ Μάλιγκαν, Ζόι Καζάν, Πατρίσια Κλάρκσον, Ασλεϊ Τζαντ. Διανομή: Tulip Entertainment.


Η ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ 12ης: Ένας νεαρός και φιλόδοξος ντετέκτιβ διορίζεται επικεφαλής σε εγκληματολογική ομάδα, όταν αναλαμβάνει τη μυστηριώδη εξιχνίαση της δολοφονίας μιας γυναίκας. Μαζί με την ομάδα του ερευνούν την πολύπλοκη ζωή και τις σχέσεις του θύματος, αλλά αυτό που ξεκινά ως ενδελεχής έρευνα, σύντομα μετατρέπεται σε βασανιστική εμμονή.

Πρόκειται για το καινούργιο αστυνομικό θρίλερ του μετρ του είδους, Βέλγου, Ντομινίκ Μολ (Χάρυ: ο Καλύτερος Φίλος του Ανθρώπου, Μόνο Αυτοί Είδαν τον Δολοφόνο), η οποία έρχεται να αποδείξει στους θεατές πως οι πραγματικές αστυνομικές έρευνες δεν έχουν καμία σχέση με όσα βλέπουμε στις ταινίες.

Info: Η Νύχτα της 12ης (La Nuit du 12/The Night of the 12th). Δραματική Αστυνομική Θρίλερ Μυστηρίου. Γαλλία, Βέλγιο, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Ντομινίκ Μολ. Παίζουν: Μπαστιάν Μπουγιόν, Μπουλί Λανέρ, Τεό Κολμπί, Λουλά Κοτόν-Φραπιέ. Διανομή: Cinobo.


Η ΜΕΓΑΛΗ ΡΗΞΗ: Η Ραφ και η Ζουλί, ένα ζευγάρι στα πρόθυρα του χωρισμού, φτάνουν στα όριά τους στα Επείγοντα ενός νοσοκομείου, που γεμίζει ασφυκτικά το βράδυ μιας μεγάλης διαδήλωσης των Κίτρινων Γιλέκων στο Παρίσι. Το εξουθενωμένο προσωπικό και οι εξοργισμένοι και τραυματισμένοι διαδηλωτές θα συντρίψουν τις βεβαιότητες και τις προκαταλήψεις του ζευγαριού. Καθώς η ένταση, έξω, κορυφώνεται, το νοσοκομείο βρίσκεται σε πολιορκία. Η νύχτα θα είναι μεγάλη.

Η ταινία της Κατρίν Κορσινί (Μια Αγάπη Ανέφικτη, Η Ωραιότερη Εποχή), που πήρε το Βραβείο Queer Palm στο Φεστιβάλ των Καννών 2021, ξεκινά σαν ένα λεσβιακό δράμα για να μεταφερθεί αρκετά γρήγορα στα Επείγοντα ενός παρισινού νοσοκομείου και να γίνει το χαοτικό χρονικό μιας βραδιάς στην εντατική, που φτάνει στα όρια των δυνατοτήτων της, καθώς κατακλύζεται από περιστατικά και θύματα της αστυνομικής βίας, με τους μπάτσους να φτάνουν ασφυκτικά μέχρι την εξώπορτα, την οποία σφραγίζουν οι γιατροί.

Η ένταση της ταραγμένης σχέσης των δύο γυναικών αντικατοπτρίζει την γενική αναταραχή των Επειγόντων, όμως καθώς μπαίνουν στην αφήγηση ένας τραυματίας των διαδηλώσεων και οι νοσοκόμες που ξεκινούν την βραδινή τους βάρδια, η αφήγηση ανοίγεται και σε άλλα πρόσωπα, για να γίνει μια πολυφωνική τοιχογραφία μιας «ιδιαίτερης» βραδιάς. Άλλοτε με υστερία και άλλοτε με μαύρο χιούμορ, η αφήγηση που αλλάζει συνεχώς κέντρο βάρους είναι σκηνοθετημένη με μαεστρία και έχει σίγουρα ενδιαφέρον, όχι απαραίτητα queer, αλλά σαν συνολική εικόνα που εστιάζει πότε από εδώ και πότε από εκεί σε διάφορα παράλληλα επεισόδια.

Info: Η Μεγάλη Ρήξη (La Fracture/The Divide). Κοινωνική Δραματική Κομεντί. Γαλλία, 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Κατρίν Κορσινί. Παίζουν: Βαλέρια Μπρούνι-Τεντέσι, Μαρίνα Φόις, Πίο Μαρμάι. Διανομή: Weird Wave. 


ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ: Η μητέρα της Σαρ, η Άντζελα, εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Απομένει μόνο το εγκαταλελειμμένο αμάξι της στη μέση ενός χωραφιού. Όταν το επόμενο βράδυ επιστρέφει στο σπίτι χωρίς καμία εξήγηση, είναι ξεκάθαρο για τη Σαρ και τη γιαγιά της, τη Ρίτα, ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά. Η μητέρα της μπορεί να φαίνεται και να ακούγεται η ίδια, αλλά η συμπεριφορά της είναι αλλοπρόσαλλη και τρομακτική, σαν να έχει αντικατασταθεί από μια μοχθηρή δύναμη. Καθώς πλησιάζει το Χάλογουιν, μια νύχτα διαποτισμένη με αρχαίους μύθους και θρύλους, η Σαρ πρέπει να ξεθάψει τα σκοτεινά μυστικά της οικογένειάς της για να ανακαλύψει την αλήθεια και να σώσει τη μητέρα της.

Στην πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους, η Ιρλανδή Κέιτ Ντόλαν συνδυάζει τοπικούς θρύλους και δοξασίες για τις μάγισσες νεράιδες των νερών, με αναφορές στον διπολισμό και την σχιζοφρένεια. Η αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά της μητέρας και το λίθιο που της συνταγογραφεί ο γιατρός μετά την επιστροφή της, είναι καθαρές «ενδείξεις» προς αυτή τη κατεύθυνση και εδώ πρέπει να σημειώσει κανείς πως η παρακολούθηση της ταινίας θα μπορούσε να είναι επώδυνη για θεατές που έχουν εμπειρία με ψυχικά ασθενείς, συγγενείς ή φίλους. Η προσέγγιση που γίνεται με ευρωπαϊκό τακτ - σε αντίθεση με τα χολιγουντιανά ανάλογα (τα ηχητικά ξαφνιάσματα του τρέιλερ, ευτυχώς, δεν υπάρχουν στην ταινία), είναι ιδιαίτερα ατμοσφαιρική. Αποπνικτική και η ιρλανδική γκριζάδα καιρού και προαστίων. «Κάποιες φορές, δεν υπάρχει τίποτε τρομακτικότερο από την οικογένεια», όπως ακούγεται να λέει στην ηρωίδα, η μοναδική της φίλη και γειτόνισσα. Αν δεν υπήρχαν κάποια κενά στην αφήγηση και αν το φινάλε δεν ήταν τόσο «καθησυχαστικό», θα μιλούσαμε για ένα εξαιρετικό ντεμπούτο.

Info: Δεν Είσαι η Μητέρα Μου (You are not my mother). Δραματική Θρίλερ Τρόμου. Ιρλανδία, 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Κέιτ Ντόλαν. Παίζουν: Χέιζελ Ντούπε, Κάρολιν Μπράκεν, Τζόρνταν Τζόουνς. Διανομή: Neo Films. 


Η ΠΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ: Την εποχή της Αντιμεταρρύθμισης, ένας μυλωνάς και ο γιος βρίσκονται αντιμέτωποι με έναν Ιεροεξεταστή, καθώς φήμες θέλουν την ευημερία τους να οφείλεται σε μια συμφωνία με το Διάβολο. Αρχικά, ο μυλωνάς και η οικογένειά του θα σωθούν, παρότι κλεισμένοι μέσα στον νερόμυλό τους, όταν οι Σουηδοί κατακτητές του βάλουν φωτιά. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο διεφθαρμένος διοικητής της επαρχίας τον οποίο ο μυλωνάς δεν υπακούει, καλεί έναν ιεροεξεταστή για να διαπιστώσει, αν ο μυλωνάς και ο γιος του, είναι αντιπρόσωποι του διαβόλου. Σε μια εποχή μεγάλης ξηρασίας, ο μυλωνάς είναι ο μοναδικός που έχει νερό, το οποίο διαθέτει ελεύθερα σε όποιον του ζητήσει. Ραβδοσκόπος ο ίδιος, αναζητά υπόγεια ρεύματα νερού, το οποίο θα μπορούσε να ξεδιψάσει τους κατοίκους και τα ζώα της αγροτικής περιοχής. Ο ιεροεξεταστής, αν και δεν θα βρει καμία ένδειξη, με την παρότρυνση του Έπαρχου, θα ζητήσει από τα μέλη της ενορίας να εξοντώσουν πατέρα και γιο. Την ίδια στιγμή, ο γιος του μυλωνά ζει τον έρωτά του με μια χωριατοπούλα την οποία διεκδικεί με τη βία, ένας από τους φύλακες του έπαρχου και του κάστρου του.

Ένα μόλις χρόνο μετά το αριστουργηματικό «Λευκό Περιστέρι» που είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα, ο Φράντισεκ Βλάτσιλ γυρίζει μια εντελώς διαφορετική ταινία, που μοιάζει σαν προάγγελος των επερχόμενων «Μαρκέτα Λαζάροβα» και «Η Κοιλάδα των Μελισσών». Βασισμένος σε ένα μυθιστόρημα του Αλφρεντ Τέτσνικ, με λιγότερη πειραματική διάθεση, αλλά με τον ίδιο ποιητικό οίστρο, φέρνει αντιμέτωπους για πρώτη, αλλά όχι και για τελευταία φορά, τον κόσμο του ορθολογισμού με εκείνον του θρησκευτικού δόγματος. Αρχικά ο ιεροεξεταστής μοιάζει να πείθεται από τις εξηγήσεις γιου και πατέρα, παρόλα αυτά (επειδή η «ανυπαρξία» του διαβόλου πίσω από τα έργα του μυλωνά ακυρώνει και την «ανάγκη» της υπακοής στον Θεό και τους εκπροσώπους του), θα προσπαθήσει να στρέψει τους ενορίτες ενάντια στους μάγους».

Με διευθυντή φωτογραφίας αυτή τη φορά τον Ρούντολφ Μίλιτς (Επιτάφιος για Εχθρούς και Φίλους), αλλά και πάλι τον Ζντένεκ Λίσκα στην μουσική επένδυση, ο Βλάτσιλ σκηνοθετεί μια λυρικά εντυπωσιακή αλληγορία για την σύγκρουση της επιστήμης με τη θρησκεία, που συνεχίζεται με την ίδια ένταση ακόμη και σήμερα, 60 ολόκληρα χρόνια αργότερα.

Info: Η Παγίδα του Διαβόλου (Dáblova past/The Devil's Trap). Δραματική Εποχής. Τσεχοσλοβακία, 1962. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Φράντισεκ Βλάτσιλ. Παίζουν: Βιτεσλαβ Βεϊράζκα, Μίροσλαβ Μαχάτσεκ, Σεντμίρ Ράντα, Βιτ Ολμερ, Κάρλα Χαντίμοβα, Βλάτσιμιλ Χάσεκ. Διανομή: New Star.


YOUNG PLATO: Σε μια εργατική περιοχή του Μπέλφαστ, που μαστίζεται από τη φτώχεια, τα ναρκωτικά και τα όπλα, ο διευθυντής ενός δημοτικού σχολείου έχει ένα όνειρο: να εντάξει στο πρόγραμμα μαθήματα αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας. Περιτριγυρισμένα από πορτρέτα του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη και του Σενέκα, οι ζωηροί μαθητές μαθαίνουν να σκέφτονται, να αμφισβητούν και να φιλοσοφούν τη ζωή τους. Μια μικρή όαση ειρήνης και διαλογισμού μακριά από τις ταραχές της σχολικής αυλής αλλά και της πρόσφατης ιστορίας της Βόρειας Ιρλανδίας.

Εξαιρετικό ντοκιμαντέρ 52 λεπτών που είδαμε στο περασμένο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και το οποίο κέρδισε το Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής. Πρόκειται για το πορτρέτο ενός εμπνευσμένου δασκάλου, ο οποίος εκτός από τους μεγάλους φιλοσόφους, λατρεύει και τον Ελβις. Η ταινία παρακολουθεί την καθημερινότητα στο σχολείο μέσα από τις μικρές, άλλοτε αστείες και άλλοτε συγκινητικές ιστορίες των μικρών μαθητών. Ούτε στο όνειρό μας τέτοιο σχολείο εδώ στην Ελλάδα. Η ταινία θα έπρεπε να προβάλλεται υποχρεωτικά στα σχολεία μας, για μαθητές και δασκάλους.

Θα παιχτεί την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου στην κινηματογραφική αίθουσα του Γαλλικού Ινστιτούτου της Αθήνας στις 20:00. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με την Άννα Ντιντή, ερευνήτρια του ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, υποψήφια διδάκτωρ Φιλοσοφίας για Παιδιά στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Info: Ο Νεαρός Πλάτων (Young Plato). Ντοκιμαντέρ. Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Γαλλία, 2021. Στο  Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών (07/12), στον Δαναό (11/12) και στην Αίθουσα Σταύρος Τορνές Θεσσαλονίκης (14/12). Στο Γαλλικό Ινστιτούτο Είσοδος 6 και 3 Ευρώ (μειωμένο). Σκηνοθεσία: Νεάσα Νι Χίαναν, Ντέκλαν ΜακΓκραθ. Διανομή: CineDoc. 


POKER FACE Ο ΤΖΟΓΑΔΟΡΟΣ: Ένας δισεκατομμυριούχος προσκαλεί κάποιους παιδικούς του φίλους και συνεταίρους για μια βραδιά πόκερ. Μεταξύ τους υπάρχει μια σχέση αγάπης αλλά και ανταγωνισμού η οποία συχνά φτάνει στα όρια. Στην πραγματικότητα, αυτό που θέλει, είναι το να τους κάνει μια πολύ σημαντική αποκάλυψη. Σύντομα όμως θα βρεθούν όλοι περικυκλωμένοι από μια ομάδα κακοποιών που θέλει πάση θυσία, να κάνει δικά της, τα πανάκριβα έργα ζωγραφικής τέχνης που κοσμούν τους τοίχους της απομονωμένης στην αυστραλιανή εξοχή, πολυτελούς βίλας.

Η τρίτη ταινία μεγάλου μήκους που σκηνοθετεί ο Ράσελ Κρόου βασίζεται σε ένα σενάριο που πέρα από το ό,τι είναι λίγο παιδαριώδες - με μια b movieστικων υπερβολών διάσταση - δεν έχει κέντρο βάρους, αλλά ούτε κάτι ενδιαφέρον να αφηγηθεί. Ξεκινάει σαν ταινία μυστηρίου αλλά σύντομα, καθώς το ζήτημα παύει να είναι μυστήριο για τους θεατές, περνάει στο προσκήνιο της πολιορκίας και της ληστείας. Καθώς οι 5 φίλοι και ο δικηγόρος του βασικού ζαμπλουτου ήρωα τον οποίο υποδύεται Κρόου, είναι σχεδόν άοπλοι, θα πρέπει να βρουν άλλους τρόπους να αντιμετωπίσουν τους οπλισμένους διαρρήκτες. Την ίδια στιγμή, η πρώην γυναίκα και η κόρη του ίδιου χαρακτήρα - έχοντας λύσει και αυτές το εν λόγω μυστήριο - καταφθάνουν στην βίλα για να πέσουν στα χέρια των κακών.

Αν και σκηνοθετικά η ταινία είναι άψογη, δεν λειτουργεί σχεδόν σε κανένα επίπεδο καθώς οι χαρακτήρες είναι καρικατούρες και η δράση της προσχηματική. Ο μοναδικός χαρακτήρας που έχει κάποιο - χιουμοριστικό έστω - ενδιαφέρον, είναι ο εκτιμητής των έργων τέχνης τον οποίο φέρνουν μαζί τους οι ληστές.

Info: Poker Face ο Τζογαδόρος (Poker Face). Δραματική Θρίλερ. Αυστραλία, ΗΠΑ, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Ράσελ Κρόου. Παίζουν: Ράσελ Κρόου, Λίαμ Χέμσγουορθ, RZA, Λιλ Τζιλμάρτιν, Ελσα Πατακί, Μόλι Γκρέις. Διανομή: Spentzos Film.


DEVOTION: ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΩΝ ΑΙΘΕΡΩΝ: Το 1950, καθώς ο Ψυχρός Πόλεμος απειλεί την διεθνή ειρήνη, ένας νεαρός πιλότος, ο Τομ Χάντερ γίνεται αποδεκτός σε μία ελίτ αεροπορική μονάδα του Ναυτικού για εκπαίδευση. Εκεί συναντά τον Τζέσι Μπράουν, έναν παθιασμένο και ταλαντούχο πιλότο, που είναι ο πρώτος Αφροαμερικάνος που θα πετάξει σε μάχη για το Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών. Ξεκινώντας μαζί στην μοίρα VF-32, ο Τομ και ο Τζέσι θα γίνουν φίλοι και οι καλύτεροι πιλότοι μάχης. Πρόκειται για την αληθινή ιστορία δύο κορυφαίων Αμερικανών πιλότων  που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης όταν βοήθησαν να ανατραπεί η ήττα των Αμερικανών στην σκληρότερη μάχη του Κορεάτικου Πολέμου, την ίδια στιγμή που η ισχυρή τους φιλία θα τους μετέτρεπε στο πιο διάσημο δίδυμο της Ναυτικής Αεροπορίας.

Τρίτη ταινία της εβδομάδας χωρίς «κέντρο βάρους», ξεκινά σαν κοινωνικό δράμα εποχής, σχετικά με τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει ένας άνδρας ως ο πρώτος μαύρος πιλότος στην ιστορία της αμερικανικής Ναυτικής Αεροπορίας και καταλήγει σαν πολεμική, bromance περιπέτεια της εποχής του πολέμου στην Κορέα. Ενδιάμεσα υπάρχει μία στάση του στόλου στις Κάννες, όπου οι πρωταγωνιστές συναντούν την Ελίζαμπεθ Τέιλορ.

Πρόκειται για μια καλογυρισμένη αλλά άνιση, ακαδημαϊκού ύφους χολιγουντιανή περιπέτεια, περιστασιακά θεαματική, συγκινητική, πολιτικά ορθή, αντικομμουνιστική, μιλιταριστική και στιγμές κρυφομόφιλη δημιουργία, φτιαγμένη για οθόνες ΙΜΑΧ και τις αίθουσες Dolby Atmos των Village. Ιδιαίτερα συμπαθής ο Τζόναθαν Μέιτζορ (Da 5 Bloods), ως Τζέσι Μπράουν.

Info: Devotion: Οι Ήρωες των Αιθέρων (Devotion). Δραματική Ιστορική Περιπέτεια Βιογραφία. ΗΠΑ, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Τζ. Ντ. Ντίλαρντ. Παίζουν: Τζόναθαν Μέιορς, Γκλεν Πάουελ, Σερίντα Σουάν, Τόμας Σαντόσκι, Ντάρεν Καγκάσοφ, Τζο Τζόνας, Σπένσερ Νέβιλ, Νικ Χάργκροβ. Διανομή: Odeon.


ΛΆΙΛ, Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ Ο ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟΣ: Όταν η Οικογένεια Πριμ μετακομίζει στη Νέα Υόρκη, ο μικρός γιός Τζος δυσκολεύεται να βρει τα πατήματά του στο νέο σχολείο και τους νέους φίλους. Όλα όμως αλλάζουν όταν ανακαλύψει στη σοφίτα του νέου σπιτιού, τον Λάιλ, έναν κροκόδειλο που αγαπά το τραγούδι, τα αφρόλουτρα, το χαβιάρι και την καλή μουσική. Οι δυο τους γίνονται γρήγορα οι καλύτεροι φίλοι, αλλά όταν ο Λάιλ απειλείται από τον γκρινιάρη γείτονα κύριο Γκράμπς, η οικογένεια Πριμ πρέπει να μείνει ενωμένη σαν ορχήστρα και παρέα με τον χαρισματικό ιδιοκτήτη του Λάιλ, Έκτορ Π. Βαλέντι, να αποδείξουν στον κόσμο ότι την οικογένεια τη βρίσκει κανείς στα πιο αναπάντεχα μέρη ακόμα και στο πρόσωπο ενός τραγουδιστή κροκόδειλου με χρυσή καρδιά.

Βασισμένη στα παιδικά βιβλία Lyle, Lyle Crocodile του Μπέρναρντ Γουέιμπερ, η νέα live – action μουσική κωμωδία «Λάιλ, Ο Φίλος Μου Ο Κροκόδειλος», συστήνει τον αγαπημένο χαρακτήρα στο ευρύτερο κοινό. Πρόκειται για μια συμπαθητική παιδική ταινία που μιλά για την διαφορετικότητα, την μοναξιά, την φιλία, την αποδοχή και την αυτοεκτίμηση - όπως κάνουν λίγο πολύ όλες οι παιδικές ταινίες των τελευταίων χρόνων. Η διαφορά εδώ έγκειται στο εύρημα του κροκόδειλου και στις αντιδράσεις που προκαλεί. Ο μικρός, μοναχικός και nerdy Τζος, βρίσκει στο πρόσωπό του έναν «ιδιαίτερο» φίλο που του μοιάζει. Η παρουσία του θα αλλάξει προς το καλύτερο τις σχέσεις και την διάθεση των Πριμ, όμως ο κακός γείτονας, αλλά και ο ίδιος ο Βαλέντι, ένας ταχυδακτυλουργός που αγοράζει αρχικά τον Λάιλ, έχοντας σαν σκοπό να τον κάνει συνέταιρό του στη σκηνή, έχουν άλλα σχέδια.

Δεν εφευρίσκει τον τροχό, ούτε έχει κάποιο αξιομνημόνευτο τραγούδι - σε αντίθεση με το funky soul σάουντρακ των υπόλοιπων επιλογών - είναι όμως μια καλή επιλογή για τα μικρότερα παιδιά. Θα παιχτεί (στα village κυρίως και την πρώτη συνήθως εβδομάδα) και η ορίτζιναλ εκδοχή στα Αγγλικά, με την παρουσία του Χαβιέ Μπαρδέμ ως Βαλέντι να είναι «όλα τα λεφτά»!

Info: Λάιλ, ο Φίλος μου ο Κροκόδειλος (Lyle, Lyle, Crocodile). Παιδική Φαντασίας Μουσική. ΗΠΑ, Αυστραλία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Γουίλ Σπεκ & Τζος Γκόρντον. Παίζουν: Χαβιέ Μπαρδέμ, Κονστανς Γου, Γουίνσλοου Φέγκλεϊ, Σον Μέντες. Διανομή: Feelgood Entertainment.


ΣΩΣΕ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ: Σε ένα κόσμο ο οποίος έχει αποξενωθεί από το φυσικό περιβάλλον, έχουν απομείνει εκείνοι που αφηγούνται ιστορίες για δέντρα με υπερδυνάμεις. Μαζί τους από την πρώτη στιγμή βρίσκονται τα ξωτικά, τα οποία είναι οι αχώριστοι σύντροφοί τους. Καθώς τα δέντρα, όμως, κινδυνεύουν με τον αφανισμό εξαιτίας του ανθρώπου, θα πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να επιβιώσουν. Ισπανική ταινία κινουμένων σχεδίων, οικολογικών ανησυχιών και μηνυμάτων που ήταν υποψήφια για βραβείο Γκόγια καλύτερου animation.

Info: Σώσε το Δέντρο (Salvar el Arbol/Save the Tree). Κινούμενα Σχέδια. Ισπανία, 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Άικερ Αλβαρεζ & Αϊζέα Πάστορ. Διανομή: Μικρόκοσμος. 


ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ '36: Σε μια πλατεία γεμάτη κόσμο δολοφονείται ένας συνδικαλιστής. Οι υποψίες στρέφονται στον Σοφιανό, έναν πρώην συνεργάτη της αστυνομίας που έχει πέσει σε δυσμένεια. Ο Σοφιανός αγωνίζεται μάταια ν’ αποδείξει την αθωότητά του. Απελπισμένος, κρατάει όμηρο στο κελί του ένα φίλο βουλευτή που έχει έρθει να τον επισκεφτεί στη φυλακή, και απειλεί να τον σκοτώσει αν δεν τον ελευθερώσουν. Είμαστε στις παραμονές των εκλογών του 1936, και η κυβέρνηση Μεταξά, που μόλις στέκεται όρθια χάρη σ’ έναν δύσκολο συμβιβασμό ανάμεσα στις δυνάμεις της Δεξιάς και του Κέντρου, βρίσκεται σε μια πολύ λεπτή θέση: αν αντισταθεί στον εκβιασμό του Σοφιανού, προκαλώντας το θάνατο του βουλευτή, θα χάσει τη στήριξη της Δεξιάς αν, αντίθετα, υποκύψει στον εκβιασμό κι αφήσει ελεύθερο τον κρατούμενο, θα χάσει τη στήριξη του Κέντρου.

Η δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους του Θόδωρου Αγγελόπουλου σε σενάριο δικό του και των: Πέτρου Μάρκαρη, Θανάση Βαλτινού και Στρατή Καρρά, είναι εκείνη στην οποία αποτυπώνει κινηματογραφικά τα πρώτα σημάδια του χαρακτηριστικού του αποστασιοποιημένου εικαστικού στιλ, των μεγάλων χορογραφημένων πλάνων σεκάνς, των τράβελινγκ και της ποιητικής και - ανά περίσταση - ελλειπτικής προσέγγισης ιστορικών γεγονότων, είτε πραγματικών, είτε φανταστικών (έχοντας εν τω μεταξύ αφομοιώσει τις διάφορες επιρροές του από δημιουργούς του παγκόσμιου κινηματογράφου - ο ίδιος παραδεχόταν ως πηγές έμπνευσης, μόνο τον Ορσον Γουέλς και τον Κένζι Μιζογκούτσι).

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα τολμηρή δημιουργία, αν σκεφτεί κανείς ότι γυρίστηκε κατά την διάρκεια της δικτατορίας, που κατάφερε να ξεπεράσει τον σκόπελο της λογοκρισίας, επειδή δεν δίνει πολιτική ή κομματική ταυτότητα σε όσα δείχνει, ούτε τα ονοματίζει, την ίδια στιγμή που τα αφήνει όλα απλά να εννοηθούν.

Θα μπορούσε να πει κανείς πως αυτή του η άσκηση καμουφλαρισματος της πραγματικότητας εδώ, μοιάζει να ήταν εν μέρη αυτό που τον οδήγησε στην υιοθέτηση του εν λόγω ελλειπτικού ύφους, που χαρακτηρίζει τις επερχόμενες δημιουργίες του. Η ταινία βγαίνει σε επανέκδοση με την ευκαιρία της 50στης της επετείου.

Info: Μέρες του '36. Ιστορική Δραματική Πολιτική. Ελλάδα, 1972. Επανέκδοση: Πέμπτη, 1η Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Θόδωρος Αγγελόπουλος. Παίζουν: Κώστας Παύλου, Πέτρος Μάρκαρης, Χρήστος Καλαβρούζος, Πέτρος Ζαρκάδης, Χριστόφορος Κ. Νέζερ, Θάνος Γραμμένος, Βασίλης Τσάγκλος, Γιάννης Κανδήλας, Χριστόφορος Χειμάρας, Πέτρος Χοϊδάς, Τάκης Δουκάκος, Κώστας Σφήκας, Θανάσης Βαλτινός, Γιώργος Κυρίτσης, Τούλα Σταθοπούλου, Έρικα Δαροπούλου, Αλέξης Μπούμπης, Γιώργος Τσιφός, Γιάννης Σμαραγδής, Λάμπρος Παπαδημητράκης, Τιτίκα Βλαχοπούλου, Κυριάκος Κατριβάνος, Κώστας Μανδήλας, Στάθης Στακιάς, Νικόλαος Χατζηγεωργίου, Κ. Ιμπροχώρη, Α. Ζερβού, Αλέκος Αργυρίου, Γιάννης Πανταζόπουλος, Βαγγέλης Καζάν, Πάνος Κοκκινόπουλος, Γιώργος Σίβρης, Τέλης Σαμαντάς, Ιάκωβος Παϊρίδης. Διανομή: New Star.


3ο FREE THE KITSCH ATHENS FILM FESTIVAL: Το Free the kitsch Athens Film Fest επιστρέφει για τη δεύτερη έκδοσή του στις 1, 2 και 3 Δεκεμβρίου 2022 σε μια 3ήμερη γιορτή κινηματογράφου, τέχνης και βιώσιμης μόδας, με ελεύθερη είσοδο, στον χώρο του κοινωνικο-πολιτισμικού εγχειρήματος Communitism (Κεραμεικού 28) στο Μεταξουργείο.

Το Free the kitsch Athens Film Fest είναι ένα τριήμερο φεστιβάλ αφιερωμένο στις αντι-συμβατικές, παράξενα μοναδικές, πρωτοποριακές κινηματογραφικές φωνές που αμφισβητούν τα όρια του καθωσπρεπισμού και διαχωρισμού μεταξύ δημοφιλούς, μαζικής και υψηλής τέχνης.

Το φεστιβάλ περιλαμβάνει προβολές ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους, ταινίες νέων δημιουργών αλλά και κλασικές ταινίες που αντιστάθηκαν στο κατεστημένο της εποχής τους και τόλμησαν να αρθρώσουν μια δική τους κινηματογραφική γλώσσα, καθώς και συζητήσεις, performances, βιντεοπροβολές, εικαστικές εγκαταστάσεις και ένα μοναδικό fashion show που κλείνει τις εκδηλώσεις του φεστιβάλ το βράδυ του Σαββάτου.

Μεταξύ άλλων, θα προβληθεί η αριστουργηματική ταινία  «H Καλύβα του Λύκου» της Βέρα Χιτιλόβα με την υποστήριξη του Τσέχικου Κέντρου Αθήνας (Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου) και η ταινία «Egomania: Island Without Hope» του ανατρεπτικού Γερμανού σκηνοθέτη Christoph Schlingensief που συνεχίζει και ταράζει μέχρι σήμερα τα κινηματογραφικά νερά της Ευρώπης σε συνεργασία με το Goethe Institut (Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου). Επίσης, θα πραγματοποιηθεί μια προβολή αφιερωμένη στις αντισυμβατικές ταινίες της Kioyfilms και του Γιώργου Ευθυμίου παρουσία των συντελεστών, δύο ελληνικά προγράμματα παρουσία των ελλήνων ανερχόμενων δημιουργών, καθώς και επιλογές ταινιών μικρού μήκους απ’ όλο τον κόσμο που συγκεντρώθηκαν μέσα από το ανοιχτό κάλεσμα του φεστιβάλ.

Παράλληλα με τις προβολές, θα πραγματοποιηθούν δράσεις όπως η περφόρμανς «Hysterika (or about abun-dance)» της Francesca Kezich, εικαστικές εγκαταστάσεις των καλλιτεχνών Flavia Stagi, Ράνιας Σπανού, Iselys Rinaldi και της diy καλλιτεχνικής queer ομάδας trypies Frikes. Το φετινό fashion show, το οποίο επιμελείται η Ράνια Σπανού και η Flavia Stagi και παρουσιάζει η Kangela Tromokratisch, θα προβάλει fashions designers από την καλλιτεχνική ενναλακτική σκηνή μόδας.

Το 3o Free the kitsch Athens Film Fest επιμελείται η ομάδα κινηματογραφιστών, επιμελητών, Interferences και διοργανώνεται σε συνεργασία με το χώρο τέχνης KINO 28 και την υποστήριξη του Τσέχικου Κέντρου Αθήνας και του Ινστιτούτου Goethe. Όλες οι ταινίες είναι στην πρωτότυπη γλώσσα  με αγγλικούς υπότιτλους. Το αναλυτικό πρόγραμμα προβολών και εκδηλώσεων υπάρχει στην επίσημη ιστοσελίδα freethekitsch.com

Info: 3o Free the Kitsch Athens Film Festival.  1,2 & 3 Δεκεμβρίου. Στον Communitism (Κεραμεικού 28) στο Μεταξουργείο. Ελεύθερη Είσοδος.
εμφάνιση σχολίων