12
1
σχόλια
2433
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Επιμέλεια: Χ. Λακταρίδης
 
DOCTV.GR | ΦΩΤΟ: ΆΙΦΕΛ
24 Μαρτίου 2022
Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, μετά από δυο χρόνια μακριά από τις αίθουσες, επανέρχεται δυναμικά αυτήν την Άνοιξη στο καθιερωμένο ραντεβού του, σε Αθήνα (29/03-06/04) και Θεσσαλονίκη (30/03-06/04), με κρατημένη μεν την ανάσα καθώς ένας πόλεμος έρχεται να συναντήσει τη πανδημία, με την ελπίδα δε να χαρίσει και πάλι σε μικρούς και μεγάλους τη συγκίνηση της εικόνας που μόνο μια μεγάλη οθόνη μπορεί να δώσει.

Αυτή η απόλαυση του μοιράσματος και των συναισθημάτων που προκαλεί μια κινηματογραφική προβολή, ενέπνευσε και το δημιουργικό γραφείο του Δημήτρη Κανελλόπουλου στον σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας της 22ης διοργάνωσης. Από τα οπτικά ερεθίσματα και τα αρώματα, ως τις διαφορετικές γεύσεις που φέρνει στο νου του κάθε θεατή μια ταινία και προκαλεί την ανταλλαγή απόψεων και επαφών.

Το θέμα της τέρψης των αισθήσεων, αποτελεί και μια ενότητα του φετινού φεστιβάλ με τον τίτλο Βλέποντας έρχεται η όρεξη . Όρεξη για σινεμά, όρεξη για συναπάντημα, όρεξη για επαφή, συζητήσεις, για γέλιο, κλάμα, φαγητό, μυρωδιές, χάδια, αγκαλιές. Τελικά όρεξη για ζωή!

Το τρέιλερ που υπογράφει η Σοφία Γεωργοβασίλη για το FFF22, συντονίζεται στο ίδιο μοτίβο. Αποτυπωμένο σε ταινία, με χρώματα και εικόνες μιας ρετρό εποχής, θέλει να ανοίξει την όρεξη στους θεατές υπερβάλλοντας στη περιγραφή της γαστριμαργικής απόλαυσης ενός fine dining πιάτου, και συνειρμικά με την ίδια λαχτάρα της κινηματογραφικής απόλαυσης.

Η ποικιλομορφία στο πρόγραμμα του 22ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου βρίσκεται στο προσκήνιο και φέτος, τόσο στις κατηγορίες και τα είδη των ταινιών, όσο και στην πλοκή, στη μορφή και φυσικά στην εκπροσώπηση της Γαλλοφωνίας: το Βέλγιο, ο Καναδάς, το Λουξεμβούργο, η Ελβετία και η Τυνησία μας προτείνουν γαλλόφωνες παραγωγές που αντικατοπτρίζουν απόλυτα αυτήν την πολυμορφία.

Τέλος, η Λευκή Κάρτα δίνεται φέτος στο φεστιβάλ γαλλικού κινηματογράφου La Rochelle – Cinéma που γιορτάζει τα 50 του χρόνια. Αυτό το μοναδικό στο είδος του φεστιβάλ παρουσιάζει κάθε χρόνο σχεδόν 200 ταινίες όλων των ειδών (μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ, animation). Στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου παρουσιάζει 3 ταινίες από τον προγραμματισμό του.

Η φετινή έκδοσή του είναι συνδιοργάνωση με τα δυο καταξιωμένα και διεθνώς αναγνωρισμένα ελληνικά κινηματογραφικά φεστιβάλ: Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, ενώ ταυτόχρονα συμπράττει με τους Έλληνες διανομείς στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ. Συνεργάζεται με το Φεστιβάλ Gros Plan για τη δημιουργία ενός ερωτηματολογίου με σκοπό να γνωρίσει καλύτερα τους θεατές του και τη γνώμη τους για τις ταινίες. Τα ερωτηματολόγια θα είναι διαθέσιμα μετά την αγορά εισιτηρίου στην πλατφόρμα προβολών. Τέλος προσκαλεί Έλληνες και Γάλλους εκπροσώπους διαφόρων μορφών τέχνης να συμμετέχουν ως μέλη της κριτικής επιτροπής που θα δώσει ένα από τα δύο βραβεία.

Θα απονεμηθούν και φέτος δύο βραβεία στις ταινίες που συμμετέχουν στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος: Το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής, το οποίο απονέμεται από την κριτική επιτροπή του φεστιβάλ και αποτελεί μια προσφορά της NOVA. Ο φορέας αυτός υποστηρίζει ως χορηγός επικοινωνίας την προώθηση της ταινίας όταν αυτή προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες & Το Βραβείο Κοινού, το οποίο απονέμεται κατόπιν ψηφοφορίας των θεατών κατά την έξοδό τους από τις προβολές των ταινιών που συμμετέχουν στο διαγωνιστικό τμήμα. Το Βραβείο Κοινού, προσφορά της μπίρας Fischer, απονέμεται στον διανομέα της βραβευμένης ταινίας στην Ελλάδα για την προώθησή της κατά την προβολή της στις ελληνικές αίθουσες. Tα δύο βραβεία είναι δημιουργίες του Οίκου ZOLOTAS.

Κάθε χρόνο, το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου αναθέτει σε έναν Έλληνα σκηνοθέτη τη δημιουργία και τη σκηνοθεσία του τρέιλερ του Φεστιβάλ. Αυτή τη φορά σειρά έχει η σκηνοθέτις και ηθοποιός Σοφία Γεωργοβασίλη με την οποία έχουμε τη χαρά να συνεργαστούμε φέτος.

Μετά το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη το 2018 στο φεστιβάλ της Δράμας, η τελευταία μικρού μήκους ταινία της Memoir of a veering storm, γυρισμένη σε film 16mm, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στη φετινή Berlinale, στο τμήμα Generation.

'Σ΄ έναν κατάφυτο πύργο δύο νεαροί καλεσμένοι, ένας κινηματογραφικά εμπνευσμένος σεφ με τη βοηθό του κι έναν σερβιτόρο, συναντιούνται σ’ ένα παράδοξο και burlesque γεύμα για να μας πείσουν ότι βλέποντας έρχεται η όρεξη' γράφει η ίδια, σχετικά με το τρέιλερ, που γυρίστηκε σε φιλμ στην Αίγινα.


Η Σοφία Γεωργοβασίλη, είναι σκηνοθέτις και ηθοποιός. Είναι υπότροφος του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, ARTWORKS 2020, στο τμήμα της κινούμενης εικόνας. Το 2018 πήρε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο φεστιβάλ της Δράμας. Η τελευταία μικρού μήκους ταινία της Memoir of a veering storm, γυρισμένη σε film 16mm, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στη φετινή Berlinale, στο τμήμα Generation.

Το φετινό εικαστικό για την αφίσα και τη συνολική οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ, υπογράφει ο Δημήτρης Κανελλόπουλος.

Η Emmanuelle Béart είναι  η επίτιμη προσκεκλημένη του 22ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου και Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής που απονέμει βραβείο σε μια από τις ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος. Ηθοποιός με εξαιρετική καριέρα τόσο στον κινηματογράφο όσο και στο θέατρο, έχει επιδείξει σημαντική ανθρωπιστική δράση, ενώ υπήρξε Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της Unicef. Σε αυτό το πλαίσιο το Saint-George Lycabettus διοργανώνει σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, ένα φιλανθρωπικό gala, τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν στην The HOME Project για τους ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες. Κατά τη διάρκεια αυτού του gala, θα απονεμηθεί τιμητικό βραβείο στην Emmanuelle Béart, δημιουργία του οίκου Zolotas.

Στο πλαίσιο της φετινής έκδοσης του φεστιβάλ, μια ξεχωριστή εκδήλωση - συνάντηση προτείνεται στους επαγγελματίες και τους κριτικούς κινηματογράφου με τον καταξιωμένο κριτικό και ιστορικό κινηματογράφου Charles Tesson, την Παρασκευή 1η Απριλίου στις 10.00

Ο Charles Tesson μόλις ολοκλήρωσε την δεκαετή θητεία του ως διευθυντής της Εβδομάδας της Κριτικής στις Κάννες και πριν από αυτό υπήρξε κριτικός στα Cahiers du Cinéma, πριν διοριστεί αρχισυντάκτης του περίφημου περιοδικού από το 1998 μέχρι το 2003.

Η εκδήλωση που διοργανώνεται σε συνεργασία με το Institut français (Παρίσι), θα ξεκινήσει με την προβολή ταινίας από το πρόγραμμα της 60ης Εβδομάδας της Κριτικής.

Θα ακολουθήσει δίωρη συζήτηση γύρω από τα εξής θέματα:
– Πώς ο/η κριτικός ανακαλύπτει και συμβάλει στην ανάδειξη νέων ταλέντων;
– Η ιδιαίτερη συνθήκη και ευκαιρία που προσφέρει η Semaine de la Critique στις Κάννες: τι εστί κριτικός-προγραμματιστής;
– Κριτική 2.0: πώς γράφει κανείς στην εποχή των κοινωνικών δικτύων και πώς αγκαλιάζει αυτά τα νέα εργαλεία.
– Η αξία/δύναμη και το νόημα της κριτικής σήμερα, στη εποχή του streaming και του downloading.

Η λίστα με τους προσκεκλημένους του Φεστιβάλ περιλαμβάνει τους: Emmanuelle Béart, Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, Emmanuel Poulain-Arnaud, σκηνοθέτης της ταινίας Le test (Το τεστ), Antoine Barraud, σκηνοθέτης της ταινίας Madeleine Collinsm, Ludovic Bergery, σκηνοθέτης της ταινίας L’étreinte (Κράτα με σφιχτά), Charline Bourgeois-Tacquet, ηθοποιός στην ταινία Les amours d’Anaïs (Οι Έρωτες της Αναΐς) Catherine Corsini, σκηνοθέτις της ταινίας La Fracture  Éric Gravel, σκηνοθέτης της ταινίας À plein temps (Full Time), Samir Guesmi, σκηνοθέτης της ταινίας Ibrahim (Ιμπραήμ), Alma Jodorowsky, ηθοποιός στην ταινία L’ennemi (Δωμάτιο 108), Chloé Mazlo, σκηνοθέτις της ταινίας Sous le ciel d’Alice (Οι Ουρανοί του Λιβάνου), Florence Miailhe, σκηνοθέτις της ταινίας La Traversée (Η φυγή), Emmanuel Parraud, σκηνοθέτης της ταινίας Maudit ! (Καταραμένος!), Olivier Peyon, σκηνοθέτης της ταινίας Tokyo Shaking, Charles Tesson, κριτικός κινηματογράφου, τ. Διευθυντής της Semaine de la Critique του Φεστιβάλ Καννών, Caroline Vignal, σκηνοθέτις της ταινίας Antoinette dans le Cévennes (Ο γάιδαρος, ο εραστής μου κι εγώ), Nabil Ben Yadir, σκηνοθέτης της ταινίας Animals (Κτήνη).

ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ θα είναι το ΆΙΦΕΛ (Eiffel), του Μαρτίν Μπουρμπουλόν (2021). Μετά τη συμμετοχή του στο Άγαλμα της Ελευθερίας, ο διάσημος μηχανικός Gustave Eiffel πιέζεται από τη γαλλική κυβέρνηση να δημιουργήσει κάτι θεαματικό για την Παγκόσμια Έκθεση του 1889 στο Παρίσι, ενώ ο ίδιος θέλει απλά να σχεδιάσει το μετρό της πόλης. Ξαφνικά, όλα αλλάζουν όταν ο Eiffel συναντά μια μυστηριώδη γυναίκα από το παρελθόν. Το ανομολόγητο πάθος τους θα ξυπνήσει ξανά και θα τον εμπνεύσει να αλλάξει για πάντα τον παριζιάνικο ουρανό.Την τελετή λήξης παρουσιάζουν οι ηθοποιοί  Άλκηστις Πουλοπούλου και Πολύδωρος Βογιατζής.



ΤΑΙΝΙΑ ΛΗΞΗΣ θα είναι το ΧΑΜΕΝΕΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (ILLusions Perdues), του Ξαβιέ Ζανολί (2021). Ο Lucien, νεαρός ασήμαντος ποιητής, αφήνει την επαρχία όπου μεγάλωσε για να δοκιμάσει την τύχη του στο Παρίσι κοντά στην προστάτιδά του. Σύντομα αφήνεται στην τύχη του για να ανακαλύψει έναν κόσμο δοσμένο στο κέρδος και στις προσποιήσεις. Μια ανθρώπινη κωμωδία όπου τα πάντα αγοράζονται και πωλούνται, η λογοτεχνία όπως ο Τύπος, η πολιτική όπως τα συναισθήματα, η φήμη όπως οι ψυχές. Θα αγαπήσει, θα υποφέρει και θα επιβιώσει χωρίς πια ψευδαισθήσεις. Η ταινία έχει βραβευτεί με 7 Βραβεία César 2022 (Ταινίας, Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού, Β' Αντρικού Ρόλου, Φωτογραφίας, Σκηνικών, Κουστουμιών, Σεναριακής Διασκευής).

Η είσοδος και στις δύο προβολές θα γίνει με προσκλήσεις και με περιορισμένες θέσεις για το κοινό.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ: 
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΥΣ (Quistreham), του Εμανουέλ Καρέρ (2022). Η Marianne Winckler, γνωστή συγγραφέας, γράφει ένα βιβλίο για την επισφαλή εργασία. Εγκαθίσταται κοντά στην Caen και, χωρίς να αποκαλύψει την ταυτότητά της, εντάσσεται σε μια ομάδα καθαριστριών. Αντιμέτωπη με την οικονομική αδυναμία και τον κοινωνικό αποκλεισμό, ανακαλύπτει την αλληλοβοήθεια και την αλληλεγγύη που ενώνουν αυτές τις αφανείς εργάτριες. San Sebastián SSIFF 2021: Βραβείο κοινού καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας.


Ο ΓΑΙΔΑΡΟΣ, Ο ΕΡΑΣΤΗΣ ΜΟΥ ΚΙ ΕΓΩ (Antoinette dans les Cevennes), της Καρολίν Βινάλ. Μήνες τώρα η Antoinette περιμένει το καλοκαίρι για μια ρομαντική εβδομάδα με τον εραστή της Vladimir. Τελευταία στιγμή εκείνος ακυρώνει: η γυναίκα του κανόνισε οικογενειακή εκδρομή στην οροσειρά Cévennes με γάιδαρο! Παρατημένη, η Antoinette αποφασίζει να ακολουθήσει κι αυτή το "μονοπάτι του Stevenson". Όταν φτάνει, πουθενά ο Vladimir, παρά μόνο κάποιος Patrick – ένας ανυπάκουος γάιδαρος – που θα τη συνοδεύσει στο περίεργο ταξίδι της... Βραβεία César 2021: Καλύτερης γυναικείας ερμηνείας (Laure Calamy).


ΔΩΜΑΤΙΟ 108 (L' Ennemi), του Στεφάν Στρεκέρ (2021). Ένας διάσημος πολιτικός κατηγορείται ότι σκότωσε τη γυναίκα του, η οποία βρίσκεται νεκρή ένα βράδυ σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου κοντά στη θάλασσα. Είναι ένοχος ή αθώος; Κανείς δεν το γνωρίζει. Ίσως ούτε και ο ίδιος.


ΕΡΑΣΤΕΣ (Amants), της Νικόλ Γκαρσία (2020).  Η Lisa και ο Simon είναι νέοι, ερωτευμένοι και αχώριστοι. Ζουν έντονα τη ζωή τους στο σημερινό Παρίσι, οδηγώντας τον έρωτά τους πολλές φορές στα άκρα. Όταν μια βραδιά θα πάρει μια απρόσμενη και για τους δυο τους τροπή, ο Simon θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει άμεσα τη χώρα. Λίγα χρόνια αργότερα, σε ένα νησί του Ινδικού Ωκεανού, οι δρόμοι τους διασταυρώνονται ξανά. Όμως, τίποτα δεν είναι πια ίδιο.


ΟΙ ΕΡΩΤΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΐΣ (Les Amours d'Anais), της Σαρλίν Μπουρζουά-Τακέ (2021). Η Anaïs είναι τριάντα ετών και δεν έχει αρκετά χρήματα. Έχει ένα σύντροφο με τον οποίο δεν είναι πια σίγουρη ότι είναι ερωτευμένη. Γνωρίζει τον Daniel, στον οποίο αμέσως αρέσει. Όμως ο Daniel συζεί με την Émilie... που επίσης αρέσει στην Anaïs. Η ιστορία μιας ανήσυχης γυναίκας, αλλά και μια ιστορία μεγάλης επιθυμίας.


MADELEINE COLLINS, του Αντουάν Μπαρώ (2021). Η Judith ζει διπλή ζωή μεταξύ Ελβετίας και Γαλλίας. Από τη μία ο Abdel, με τον οποίο μεγαλώνει ένα κοριτσάκι, και από την άλλη ο Melvil, με τον οποίο έχει δύο μεγαλύτερα αγόρια. Σταδιακά, αυτή η εύθραυστη ισορροπία φτιαγμένη από ψέματα, μυστικά και πηγαινέλα ραγίζει επικίνδυνα. Παγιδευμένη, η Judith επιλέγει την φυγή, σε μια ιλιγγιώδη αποκορύφωση.


ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ (Boite Noir), του Γιαν Γκοζλάν (2021). Τι συνέβη στην πτήση Ντουμπάι-Παρίσι πριν συντριβεί στις Άλπεις; Ο Mathieu Vasseur, τεχνικός της Διεύθυνσης Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας, ερευνά μια πρωτοφανή καταστροφή. Σφάλμα πιλότου; Τεχνική βλάβη; Τρομοκρατική ενέργεια; Η ανάλυση των μαύρων κουτιών θα ωθήσει τον Mathieu να διεξάγει τη δική του έρευνα μυστικά. Δεν ξέρει ακόμη πόσο μακριά θα τον οδηγήσει η αναζήτησή του για την αλήθεια...


FULL TIME (À Plein Temps), του Ερίκ Γκραβέλ (2021).  Η Julie παλεύει μόνη της για να μεγαλώσει τα δύο της παιδιά στην επαρχία και να διατηρήσει τη δουλειά της σε ένα παρισινό πεντάστερο ξενοδοχείο. Όταν καταφέρνει επιτέλους να κλείσει μια συνέντευξη για μια δουλειά που την ενδιαφέρει, μια γενική απεργία παραλύει όλα τα μέσα συγκοινωνίας. Η εύθραυστη ισορροπία της κλονίζεται. Ξεκινάει ένα ξέφρενο αγώνα δρόμου, με κίνδυνο να μην τα καταφέρει. Φεστιβάλ Βενετίας 2021: 2 βραβεία Orizzonti: Καλύτερης σκηνοθεσίας (Éric Gravel) και Καλύτερης γυναικείας ερμηνείας (Laure Calamy).


LA FRACTURE, της Κατρίν Κορσινί (2021).  Η Raf και η Julie, ζευγάρι στα πρόθυρα του χωρισμού, φτάνουν στα Επείγοντα ενός ασφυκτικά γεμάτου νοσοκομείου, το βράδυ μιας διαδήλωσης των Κίτρινων Γιλέκων στο Παρίσι. Η συνάντησή τους με τον Yann, έναν θυμωμένο και τραυματισμένο διαδηλωτή, θα καταρρίψει τις βεβαιότητες και τις προκαταλήψεις όλων. Έξω ανεβαίνει η ένταση. Το νοσοκομείο υπό πίεση, αναγκάζεται να κλείσει τις πόρτες του. Το προσωπικό είναι καταβεβλημένο. Η νύχτα αναμένεται δύσκολη... Κάννες 2021: Queer Palm. César 2022: Καλύτερης γυναικείας ερμηνείας σε β' ρόλο (Aissatou Diallo Sagna).


ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ:
– AUTHENTIK σκηνοθεσία: Aundrey Estrugo
– ΑΛΙΝ, Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ (Aline), της Βαλερί Λεμερσιέ (Καναδάς)
– ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΚΥΜΑΤΑ (Entre les Vagues), της Αναίς Βολπέ
– ΓΑΛΗΝΙΑ (De Son Vivant), της Εμανουέλ Μπερκώ
– ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΑ (Io sto Bene), του Ντονάτο Ροτούνο
– IBRAHIM, του Σαμίρ Γκουεσμί
– ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ (Maudit!), του Εμανουέλ Παρώ
– ΚΟΚΚΙΝΗ ΛΑΣΠΗ (Rouge), του Φαρίντ Μπεντουμί
– ΚΡΑΤΑ ΜΕ ΣΦΙΧΤΑ (Serre Moi Fort), του Ματιέ Αμαριλίκ
– ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ (Medecin de Nuit), σκηνοθεσία: Elie Wajeman
– ΟΙ ΟΥΡΑΝΟΙ ΤΟΥ ΛΙΒΑΝΟΥ (Sous le Ciel d'Alice), της Κλοέ Μαζλό
– ΠΑΡΕ ΜΕ ΑΓΚΑΛΙΑ (L' Etreinte), του Λουντοβίκ Μπερζερί
– ΣΑΓΟΝΙΑ (Mandibules), του Κουεντίν Ντουπιέ
– ΣΘΕΝΟΣ (Robuste), της Κονστάνς Μεϊέρ
– SUPREMES/AUTHENTIK  σκηνοθεσία: Aundrey Estrugo
– ΣΧΕΔΟΝ (Presque), σκηνοθέτες: Bernard Campan & Alexandre Jollien
–  Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΒΕΛΓΩΝ (La Derniere Tentation des Belges), σκηνοθεσία: Jan Bucquoy
–  ΤΟ ΤΕΣΤ (Le Test), του Εμανουέλ Πουλέν-Αρνώ
– EL JAIDA, της Σάλμα Μπακάρ (Τυνησία)
– TOKYO SHAKING, του Ολιβιέ Πεϊό
– TRALALA, των Αρνώ & Ζαν-Μαρί Λεριώ

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ:
– ΆΙΦΕΛ (Eiffel) - ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
– ΚΤΗΝΗ (Animals) (Ακατάλληλη για Ανήλικους), του Ναμπίρ Μπεν Γιαντίρ

Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη Nabir Ben Yadir, που θα έρθει στην Αθήνα για το Φεστιβάλ. Τη συζήτηση θα συντονίσει ο Αλέξανδρος Διακοσσάβας.
– Η ΝΕΛΛΗ ΚΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΡΝΩ (Nelly et Monsieur Arnaud), του Κλοντ Σοτέ (1995)
– Η ΝΟΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΡΕΣ ΤΗΣ (Nona et ses Filles), της Βαλερί Ντονζελί
– Η ΦΥΓΗ (La Traversee), σκηνοθεσία: Florence Miailche (Animated Feature. Γαλλία, Γερμανία, Τσεχία)
– ΧΑΜΕΝΕΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (Illusions Perdues) - ΤΑΙΝΙΑ ΛΗΞΗΣ

ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ: 
– Κινηματογραφικό Εργαστήριο 10+ (στα Ελληνικά 02/04 & στα Γαλλικά 03/04)
– ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΔΡΑΚΟΣ (Princesse Dragon), των Jean-Jaques Denis & Anthony Roux
– Ταινίες Μικρού Μήκους 6+ (μεταγλωττισμένες στα Ελληνικά 02/04 & στα Γαλλικά 03/04)

Carte Blanche FEMA:
– ALBATROS, του Ξαβιέ Μπεβουά
– ΤΟ ΚΙΟΣΚΙ (Le Kiosque), της Αλεξαντρά Πινελί (2020)
– ΧΟΝΤΡΟΠΕΤΣΟΙ (Peaux des Vaches), σκηνοθεσία: Patricia Mazuy (1988)

ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΟΡΕΞΗ: 
– Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ (Saint Amour), των Gustave Kervern & Benoit Delepine
– ΚΟΥΣ ΚΟΥΣ ΜΕ ΦΡΕΣΚΟ ΨΑΡΙ (La Graine et le Mulet), του Αμπνετατίφ Κεσίς (2005)
Φεστιβάλ Βενετίας 2007 - Βραβείο FIPRESCI - Βραβείο Marcello Mastroianni (Hafsia Herzi) - Ειδικό βραβείο της Κριτικής Επιτροπής – César 2008 ( 4 βραβεία: Καλύτερης ταινίας, Πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού (Hafsia Herzi), Καλύτερης σκηνοθεσίας, Καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου.
– ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ (Le Grand Restaurant), σκηνοθεσία: Jaques Besnard
– ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΦΑΓΟΠΟΤΙ (La Grande Bouffe), του Μάρκο Φερέρι (Ιταλία, Γαλλία, 1973)
–  DELICATESSEN (1991), των Ζαν-Πιερ Ζενέ & Μαρκ Καρώ

Info: 22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας & Θεσσαλονίκης. 29 Μαρτίου - 06 Απριλίου (Αθήνα) & 30 Μαρτίου - 06 Απριλίου. (Θεσσαλονίκη). Στους Κινηματογράφους: Παλλάς, Δαναός, Άστορ (Αθήνα), Ολύμπιον, Παύλος Ζάννας, Σταύρος Τορνές (Θεσσαλονίκης). Γενική Είσοδος 6 Ευρώ. Κάρτα 10 Θέσεων 40 Ευρώ. Παιδικά Εργαστήρια 10 Ευρώ (Αθήνα). 6 Ευρώ. Φοιτητικό, Ανέργων 4 Ευρώ (Θεσσαλονίκη). Κάρτα ΑμεΑ 3 θέσεων - δωρεάν. Κάρτα Ανέργων 3 θέσεων - δωρεάν (βρείτε πληροφορίες στον ιστότοπο του Φεστιβάλ).

 
εμφάνιση σχολίων