0
1
σχόλια
391
λέξεις
Α' ΠΡΟΣΩΠΟ
«Η τέχνη μας ελκύει μόνο αποκαλύπτοντας τον πιο μυστικό μας εαυτό»
 
DOCTV.GR
15 Νοεμβρίου 2021
Ο κόσμος δεν είναι ένα θλιβερό μέρος, είναι απλά μεγάλο.

Μερικές φορές η πραγματικότητα είναι υπερβολικά περίπλοκη. Οι ιστορίες που λέμε της δίνουν κάποιο σχήμα.

Το να σκοτώνεις έναν άνθρωπο για να υπερασπισθείς μια ιδέα, δεν είναι η υπεράσπιση μιας ιδέας, είναι ο φόνος ενός ανθρώπου.

«Να ζει κανείς ή να μη ζει». Δεν είναι σοβαρή ερώτηση αυτή.

Θέλω να είμαι μαζί με όλους αλλά να παραμένω μοναχικός.

Οι Αμερικανοί δεν έχουν παρελθόν, έτσι αγοράζουν το παρελθόν των άλλων.

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει τρόμος που να μην έχει επηρεαστεί από κάποια μεγάλη ιδέα.

Το σινεμά είναι η πιο όμορφη απάτη του κόσμου.

Μια ταινία πρέπει να έχει αρχή, μέση και τέλος, όχι απαραίτητα μ’ αυτήν τη σειρά.

Η τηλεόραση παράγει τη λήθη. Ο κινηματογράφος παράγει αναμνήσεις.

Στο μεγαλύτερο μέρος της καριέρας μου κατάφερα να επιβιώσω αξιοπρεπώς, κάνοντας ταινίες που κανείς δεν θέλει να δει.

Η φωτογραφία είναι αλήθεια. Το σινεμά είναι αλήθεια είκοσι τέσσερις φορές το δευτερόλεπτο.

Λυπάμαι τον γαλλικό κινηματογράφο επειδή δεν έχει χρήματα. Λυπάμαι και τον αμερικανικό επειδή δεν έχει ιδέες.

Δεν είναι το από πού παίρνεις πράγματα. Είναι το που τα πηγαίνεις.

Ο κινηματογράφος είναι καπιταλισμός στην πιο καθαρή του μορφή. Μια λύση μόνο υπάρχει: να γυρίσουμε την πλάτη μας στον αμερικανικό κινηματογράφο.

Η κουλτούρα είναι το άλλοθι του ιμπεριαλισμού.

Η τέχνη μας ελκύει μόνο αποκαλύπτοντας τον πιο μυστικό μας εαυτό.

Η αισθητική μου είναι αυτή ενός ελεύθερου σκοπευτή στη στέγη.

Όταν το σεξ γίνεται προβληματικό, τότε εισβάλει ο ολοκληρωτισμός.

Δεν νομίζω ότι θα πρέπει να έχει κανείς αισθήματα για μια ταινία. Αισθήματα μπορείς να έχεις για μια γυναίκα, όχι για μια ταινία. Δεν μπορείς να φιλήσεις μια ταινία.

Αυτός που πηδάει στο κενό δεν χρωστάει καμιά εξήγηση σ’ αυτούς που στέκονται και παρακολουθούν.

Ό,τι χρειάζεσαι όλο κι όλο για μια ταινία, είναι ένα όπλο κι ένα κορίτσι.

 
Ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ (Jean-Luc Godard, 3 Δεκεμβρίου 1930) είναι Γάλλος σκηνοθέτης, σεναριογράφος, ηθοποιός και κριτικός κινηματογράφου. Το όνομά του ταυτίζεται με τη νουβέλ βαγκ, ίσως το πιο σημαντικό κίνημα στην ιστορία του κινηματογράφου, καθώς υπήρξε ένας από τους πρωτοπόρους της, αλλά η καριέρα του επεκτείνεται πέρα από αυτήν την περίοδο, έχοντας σκηνοθετήσει πάνω από 100 ταινίες συνολικά. Οι ταινίες του Γκοντάρ συχνά αναφέρονται στον υπαρξισμό. Η ριζοσπαστική του προσέγγιση στους κινηματογραφικούς κώδικες, στην πολιτική και τη φιλοσοφία, τον κατατάσσουν ως σκηνοθέτη με τη μεγαλύτερη επιρροή στο γαλλικό νουβέλ βαγκ.

 
Διαβάστε επίσης:
Ο Τζάρμους είπε
Ο Αλέν ντε Μποτόν είπε
Ο Ζοζέ Σαραμάγκου είπε

 
εμφάνιση σχολίων