10
1
σχόλια
2821
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Με Άλλο Πρόσωπο. Holy Boom. Styx. Αμάντα. Η Τέχνη Καταστρέφει. Μετά. Hellboy: Ξαναγύρισα Από τη Κόλαση. Πως Να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο Σας 3. Ο Γαλαξίας. Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ
[email protected]
11 Απριλίου 2019
ΜΕ ΑΛΛΟ ΠΡΟΣΩΠΟ: Ο Γιάτσεκ αγαπά τη heavy metal και το σκύλο του. Απολαμβάνει τη ζωή και δουλεύει σε εργοτάξιο, στο σημείο όπου ανεγείρεται το μεγαλύτερο άγαλμα του Ιησού στον κόσμο. Η οικογένειά του και οι βαθιά θρησκευόμενοι συγχωριανοί του, προσπαθούν να τον πείσουν να γίνει πιο συντηρητικός, αλλά η κοπέλα του τον λατρεύει έτσι όπως είναι. Η ζωή του βγαίνει εκτός τροχιάς όταν ένα ατύχημα στη δουλειά τον παραμορφώνει. Ο Γιάτσεκ θα γίνει ο πρώτος άνθρωπος στη χώρα που κάνει μεταμόσχευση προσώπου. Μπορεί να έχει γίνει εθνικός ήρωας για λίγο καιρό, αλλά ο ίδιος δεν αναγνωρίζει τον εαυτό του στον καθρέφτη, η κοπέλα του τον εγκαταλείπει, η μητέρα του φέρνει εξορκιστές γιατί πιστεύει πως κάποιο κακό πνεύμα μπήκε στο σώμα του γιου της και η αρχική συμπάθεια του κόσμου, μετατρέπεται με το καιρό σε φόβο και αηδία. Μόνο η αδερφή του στέκεται πλάι του. Το άγαλμα του Ιησού στο μεταξύ μεγαλώνει όλο και περισσότερο.

Πρόκειται για άλλο ένα σαρκαστικό σχόλιο για τη μοντέρνα Πολωνία και την επαρχία της, από τη καλή σκηνοθέτιδα του Body (2015) και του γκέι δράματος In the Νame of (2013), δύο εξαιρετικών ταινιών που δεν βρήκαν διανομή στη χώρα μας. Όπως κι εκεί, έτσι κι εδώ, τα body politics και η οπισθοδρομική ηθική της πολωνικής επαρχίας (και όχι μόνο), είναι οι θεματικές που την απασχολούν. Ο Γιάτσεκ, μέσα στη διαφορετικότητά του, είναι πολύ πιο ισορροπημένος από τον αδερφό του, το γαμπρό του, ακόμη κι από τη μητέρα του. Οι δύο πρώτοι (όπως και οι περισσότεροι κάτοικοι του χωριού, ακόμη κι ο τοπικός επίσκοπος), είναι απροκάλυπτα ρατσιστές ή φυλετικά ανίδεοι. Η μάνα του πάλι, εύχεται ο γιος της να λογικευτεί, βλέπει το ατύχημά του σαν τιμωρία και πιστεύει πως ένας δαίμονας έχει κυριεύσει το σώμα του γιου της. Μονάχα η αδερφή του και ο πατέρας του τον αγαπούν άνευ όρων. Με μελαγχολία και ειρωνικό χιούμορ, η σκηνοθέτης που χειρίζεται και το σινεμασκόπ κάδρο της με ιδιαίτερα προσεγμένο εικαστικό τρόπο, χτίζει ένα σύγχρονο αλληγορικό παραμύθι, υπό τη σκέπη ενός λοξού Χριστού, ενός λευκού και τερατώδους αγάλματος, στημένου από μελαμψούς εργάτες.

Info: Με Άλλο Πρόσωπο (Twarz/Mug). Κοινωνική Δραματική Κωμωδία. Πολωνία 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Μαλγκορζάτα Σουμόφσκα. Παίζουν: Ματιούζ Κόσκουεβιτς, Ανιέσκα Πόντσιαντλικ, Μαλγκορζάτα Γκορόλ. Διανομή: Seven Films.


HOLY BOOM: Η ζωή τεσσάρων ανθρώπων αλλάζει δραματικά όταν τη νύχτα της Κυριακής των Βαΐων ο δεκαεξάχρονος Ιγκέ ανατινάζει με φωτοβολίδα το ταχυδρομικό κουτί της γειτονιάς. Η καταστροφή του LSD της Λένας και του Μανού, των έγγραφων νομιμοποίησης της Άντια, καθώς και ενός γράμματος του χαμένου παιδιού της Θάλειας θα σπρώξει τους ήρωες στα άκρα.

Φιλόδοξο ντεμπούτο της Μαρίας Λάφη που μέσα από τρεις παράλληλες ιστορίες, προσπαθεί να χαρτογραφήσει την πολυπολιτισμικότητα της σύγχρονης Αθήνας, μιας πόλης εντελώς και συνεχώς απροετοίμαστης γι αυτήν, στην οποία μαίνεται ένας, άλλοτε αφανής και άλλοτε ολοφάνερος πόλεμος του ενός ενάντια στον άλλον, κυρίως ενάντια στον ξένο, τον αλλόφυλο, τον αλλόθρησκο, τον διαφορετικό ή τον ντόπιο, ανάλογα με την περίσταση. Ένα παιδί Κινέζων μεταναστών προσπαθεί να ενσωματωθεί στην ελληνική παρέα του σχολείου για να πλησιάζει την κοπέλα που του αρέσει. Μια νεαρή Ελληνίδα μετακομίζει με το αφρικανικής καταγωγής αγόρι της και μαζί μπλέκουν με ναρκωτικά. Μια γυναίκα από χώρα της πρώην Σοβιετικής Ένωσης μαθαίνει ότι ο άντρας της είναι νεκρός αλλά δεν μπορεί να τον δει γιατί δεν έχει χαρτιά, εγκλωβισμένη σε ένα κύκλωμα διακίνησης ανθρώπων. Απέναντι τους και η Θάλεια, μια τυπική Ελληνίδα, που πηγαίνει καθημερινά στην εκκλησία, που δεν μπορεί τους ξένους, που δεν παρέλαβε κι αυτή ποτέ το γράμμα που περίμενε σε όλη της τη ζωή.

Άλλοτε σχηματικά και άλλοτε με καίριο τρόπο, οι τρεις ιστορίες καταφέρνουν να χαρτογραφήσουν την καθημερινότητα με καλύτερο τρόπο από ότι στο να ανεβάσουν το κρεσέντο στις προβλέψιμες δραματικές εντάσεις, οι οποίες προς χάρη μιας αντικειμενικής ματιάς, μπορεί να μπερδέψουν κάποιους θεατές σε σχέση με τις καλές προθέσεις τους. Το αποτέλεσμα είναι συμπαθές και περπατάει πάνω σε δρόμους γνώριμους από την εποχή της ακμής του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, ο οποίος λείπει από το σημερινό κινηματογραφικό προσκήνιο και που θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να μάθουμε, τι θα είχε να πει για τη σημερινή εποχή που οι δικές του ταινίες, με τον τρόπο τους, προέβλεπαν.

Info: Holy Boom. Κοινωνική Δραματική. Ελλάδα 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία; Μαρία Λάφη. παίζουν: Νένα Μεντή, Λούλι Μπίτρι, Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη, Σαμουήλ Ακίνολα, Σπύρος Μπαλλεστέρος, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης.
  

STYX: Μια δυναμική και επιτυχημένη γυναίκα αντιμετωπίζει ένα συγκλονιστικό δίλημμα ενώ ταξιδεύει μόνη της με ιστιοπλοϊκό στον Ατλαντικό Ωκεανό. Πρόκειται για μια νεαρή Γερμανίδα γιατρό που αποφασίζει να σαλπάρει ολομόναχη με το ιστιοπλοϊκό της στη Νήσο της Αναλήψεως. Όλα βαίνουν καλώς μέχρι τη στιγμή που ξεσπά μια άγρια καταιγίδα, η οποία οδηγεί το σκάφος της κοντά σε ακυβέρνητο αλιευτικό γεμάτο μετανάστες που προσπαθούν να μείνουν ζωντανοί. Τότε η γυναίκα καλείται να αποφασίσει αν θα τους βοηθήσει ή θα συνεχίσει το ταξίδι της, αφήνοντας τη ζωή τους στα χέρια των αρχών που καθυστερούν να φτάσουν στο σημείο.

Η ταινία του Βόλφγκανγκ Φίσερ που ήταν μία από τις τρεις φιναλίστ των Βραβείων LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εκτός από μια πέρα για πέρα συναρπαστική, κλειστοφοβική -μέσα στην απεραντοσύνη της- θάλασσας και αγωνιώδη περιπέτεια επιβίωσης, είναι και μια παραβολή για τη στάση της Ευρώπης και του Δυτικού Κόσμου γενικότερα, πάνω στην παγκόσμιας κλίμακας ανθρωπιστική τραγωδία του σήμερα, της οποίας έχει και την απόλυτη ευθύνη. Η δυναμική σκηνοθεσία και οι εξαιρετικές ερμηνείες, συμβάλουν σε ένα πολύ αξιόλογο αποτέλεσμα που θα έπρεπε να εκτιμηθεί ιδιαίτερα από όσους συνεχίζουν και επιμένουν να πηγαίνουν στους κινηματογράφους.

Info: Styx. Δραματική. Γερμανία, Αυστρία 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Βόλφγκανγκ Φίσερ. Παίζουν: Σουζάνε Βολφ, Γκίντιον Οντούορ Βεκέσα. Διανομή: Weird Wave
  

ΑΜΑΝΤΑ: Παρίσι του σήμερα. Ο Νταβίντ, 24 ετών, ζει το τώρα. Ισορροπεί δουλεύοντας εδώ και εκεί και, όπως πάντα, κάνει ένα βήμα πίσω όταν πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. Οι ήρεμοι ρυθμοί της ζωής του ανατρέπονται μετά τον βίαιο χαμό της μεγάλης του αδερφής. Καλείται τότε να αναλάβει την κηδεμονία της εφτάχρονης ανιψιάς του, Αμάντα. Αναγκασμένος να προσαρμόσει τη ζωή του στους δικούς της ρυθμούς, την ίδια στιγμή που ο έρωτας του χτυπάει τη πόρτα, θα πρέπει να βρει τον τρόπο να κινηθεί επιδέξια, κρατώντας ισορροπίες.

Συγκινητική ταινία ενηλικίωσης με καλούς ανθρώπους που θέλουν μόνο το καλό για τον εαυτό τους και τους άλλους, η Αμάντα είναι μια όμορφη δραματική κομεντί με συμπαθείς χαρακτήρες, καλούς ηθοποιούς (ο νεαρός πρωταγωνιστής είναι γνωστός στο γαλλικό σινεμά παίζοντας από την εφηβεία του, ενώ παίζει και στη καινούργια ταινία του Κριστόφ Ονορέ, Sorry Angel) και εξελίσσεται σε ένα υπέροχο, ηλιόλουστο Παρίσι.

Info: Αμάντα (Amanda). Κοινωνική. Γαλλία 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Μίκαελ Χερς. Παίζουν: Βενσάν Λακόστ, Ιζόρ Μιλτριέ, Στέισι Μαρτάν. Διανομή: Danaos Films
  

Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ: Ένας διάσημος ηθοποιός του θεάτρου, μετά από ένα έμφραγμα, καλεί κοντά του τις δύο κόρες του, από το Βέλγιο και τη Γαλλία. Προσπαθώντας να τις κρατήσει δίπλα του, τους προτείνει να ανεβάσουν μαζί έναν Μάκβεθ Για Τρεις. Στη διάρκεια των προβών έρχονται στην επιφάνεια σκληρές αλήθειες για το παρελθόν, πικρίες και θυμοί απέναντι σε ένα πατέρα απόντα, δοσμένο ολοκληρωτικά στην τέχνη του. Εκείνος προκαλεί τις ηθοποιούς-κόρες του να χρησιμοποιήσουν το τραυματικό αυτό παρελθόν στην ερμηνεία των ρόλων. Μέσα από την εγγύτητα των διαδοχικών προβών τα ψυχικά ρήγματα βαθαίνουν.

Τιμητική Διάκριση στο 31ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου για την κινηματογραφική κατάδειξη των σχέσεων μεταξύ ζωής και τέχνης, μέσα από ένα λιτό σχεδόν χειρωνακτικό αφήγημα με θαυμάσιες ερμηνείες, όπου τα συναισθήματα των προσώπων φωτίζουν τις εκκρεμότητες ενός τραυματικού παρελθόντος, η ταινία του Νίκου Κορνήλιου (11 Συναντήσεις Με τον Πατέρα Μου, Η Μουσική των Προσώπων), είναι ένα ψυχολογικό δράμα εσωτερικών χώρων, κλασικότροπο και ακαδημαϊκό στο οποίο πρωταγωνιστούν Έλληνες και Γάλλοι ηθοποιοί.

Info: Η Τέχνη Καταστρέφει. Δραματική. Ελλάδα 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Νίκος Κορνήλιος. Παίζουν: Ορόρα Μαριόν, Κάτια Λεκλέρκ Ο' Γουόλις, Κώστας Αρζόγλου, Εστέλ Μαριόν. Διανομή: Τριανόν Filmcenter. 
 

META: Μία επιμελής φοιτήτρια, αφοσιωμένη κόρη και πιστή στον σχολικό της έρωτα κοπέλα, η Τέσσα Γιάνγκ ξεκινάει την πρώτη της χρονιά στο κολέγιο με μεγάλες φιλοδοξίες για το μέλλον. Περνάει τις μέρες της συγκεντρωμένη στο πρόγραμμα της και με ισχυρή προσήλωση στον στόχο και στα καθήκοντα της. Ο οργανωμένος και ευπρεπής κόσμος της καταρρέει όταν γνωρίζει τον μυστηριώδη Χάρντιν Σκοτ με τα μπερδεμένα καστανά μάτια του, την αλαζονική βρετανική προφορά του και τα πολλά tattoo. Ο Χάρντιν είναι ο άγριος και σκληρός τύπος που η Τέσσα κανονικά θα αγνοούσε. Και έτσι έκανε – μέχρι που βρέθηκε μόνη της μαζί του αργά τη νύχτα σε μία λίμνη, μαγνητισμένη από την μεθυστική του ενέργεια. Καθώς η Τέσσα βιώνει την πρώτη της επαφή με την ελευθερία, ξεκινάει ένα ταξίδι αυτογνωσίας και σεξουαλικής αφύπνισης που θα την αλλάξει για πάντα . Ανακαλύπτει μία φωνή και ένα εσωτερικό πάθος που δεν ήξερε καν ότι είχε και συνειδητοποιεί ότι υπάρχει η ζωή της πριν τον Χάρντιν και η ζωή της μετά...

Κινηματογραφική μεταφορά μιας σειράς πολύ δημοφιλών εφηβικών βιβλίων της Άννα Τοντ που πρωτοδημοσιεύτηκαν στη διαδικτυακή πλατφόρμα του wattpad, τα οποία βασίζονταν στους χαρακτήρες του νεανικού βρετανικού συγκροτήματος One Direction. Για όσους γνωρίζουν, ο χαρακτήρας του Χάρντιν βασίζεται πάνω στον Χάρι Στάιλς και τον υποδύεται ο Βρετανός Χίρο Φάινς-Τίφιν, γνωστός από τη συμμετοχή του στη ταινία Ο Χάρι Πότερ και Ο Ημίαιμος Πρίγκιψ του 2009, ως Τομ Ρίντλ στην ηλικία των 11 χρονών.

Info: Μετά (After). Αισθηματική, Δραματική. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Τζένι Γκέιτζ. Παίζουν: Τζόζεφιν Λάνγκφορντ, Χίρο Φάινς-Τίφιν, Σέλμα Μπλερ, Τζένιφερ Μπιλς, Πίτερ Γκάλαχερ. Διανομή; Spentzos Film
  

HELLBOY: ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ: Ο Hellboy επιστρέφει από την κόλαση στην Αγγλία, όπου πρέπει να νικήσει την παντοδύναμη μάγισσα Νίμουε, σύντροφο του Μέρλιν και γνωστή ως Βασίλισσα του Αίματος ή Κυρά της Λίμνης από τον μύθο του Αρθούρου. H Νίμουε, βρίσκεται φυλακισμένη ως τη μέρα που θα καταφέρει να απελευθερωθεί και να συγκρουστεί σε μια επική μάχη με τον Hellboy, μια μάχη ικανή να φέρει το τέλος του κόσμου. Στόχος της η καταστροφή της ανθρωπότητας και ο μόνος που μπορεί να την σταματήσει είναι ο Hellboy. Πιο βίαιος, πιο αιμοδιψής και πιο σαρκαστικός από ποτέ.

Reboot του Hellboy από τον Νιλ Μάρσαλ (Dog Soldiers, Doomsday), χωρίς τη δημιουργική τρέλα των δύο προηγούμενων ταινιών του Γκιγιέρμο δελ Τόρο (Η Μορφή του Νερού, Ο Λαβύρινθος του Πάνα), που δεν ήταν και από τις καλύτερές του. Οι φαν του είδους δεν θα καταλάβουν τη διαφορά. Στον ομώνυμο ρόλο, ο καρατερίστας, Ντέιβιντ Χάρμπουρ, ο Αστυνόμος Τζιμ Χόπερ των Stranger Things, τον οποίο θα δούμε δίπλα στην Σκάρλετ Τζόχανσον στην επερχόμενη ταινία της Black Widow.

Info: Hellboy: Ξαναγύρισα Από την Κόλαση (Hellboy). Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Νιλ Μάρσαλ. Παίζουν: Ντέιβιντ Χάρμπουρ, Ίαν ΜακΣέιν, Σάσα Λέιν, Μίλα Γιόβοβιτς, Ντάνιελ Ντάε Κιμ. Διανομή: Odeon.
  

ΠΩΣ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΤΕ ΤΟ ΔΡΑΚΟ ΣΑΣ 3:  O επικεφαλής και κυβερνήτης του Μπερκ, έχοντας την Άστριντ στο πλευρό του, έχει δημιουργήσει μια καλά κρυμμένη ουτοπία δράκων, όπου μπορούν να ζουν ελεύθεροι και σε πλήρη αρμονία με το περιβάλλον τους. Όμως, ο κίνδυνος δεν θα αργήσει να εμφανιστεί και η πιο σκοτεινή απειλή θα ταράξει την ισορροπία της καλά κρυμμένης αυτής πόλης, όσο και του νησιού Μπερκ. Ο Ψάρης και ο Φαφούτης καλούνται να αφήσουν την ασφάλεια του μοναδικού σπιτιού που έχουν γνωρίσει, για ένα δύσκολο ταξίδι με προορισμό τη συναρπαστική μάχη σε μυθικούς κόσμους, απέναντι στο τρομερό κακό που απειλεί τους πάντες.

Ψαρής, Άστριντ και Φαφούτης σε νέες περιπέτειες, ιδιαίτερα θεαματικές για άλλη μια φορά, αλλά και έρωτες, όχι μόνο για τους δύο κεντρικούς ανθρώπινους χαρακτήρες, αλλά και για τον Φαφούτη που συναντά μια λευκή Δράκενα, η οποία παίζει κεντρικό ρόλο στην εξέλιξη της καινούργιας ιστορίας. Αν και όλα φαντάζουν σαν άλλη μια φορά από τα - ωραία - ίδια, έρχεται το φινάλε που επιφυλάσσει μια πολύ όμορφη και συγκινητική έκπληξη, αλλά και η πολύ τελευταία σεκάνς που εξελίσσεται αρκετά χρόνια αργότερα, με τους ήρωες να είναι ενήλικες πλέον. Μια όμορφη τριλογία κλείνει και τα ταμεία θα δείξουν, αν υπάρξει και συνέχεια.

Info: Πως Να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο Σας (How to Train Your Dragon: The Hidden World). Κινούμενα Σχέδια. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Ντιν ΝτεΜπλουά. Με τις φωνές των: Βαγγέλη Ευαγγέλου, Ηρώς Μπέζου, Αλμπέρτο Εσκενάζι, Γιώτας Μηλίτση, Φώτη Πετρίδη. Διανομή: Tulip Entertainment.
  

Ο ΓΑΛΑΞΙΑΣ: Δυο ζητιάνοι, ο Πωλ και ο Ζαν οδοιπορούν στο μονοπάτι του Αγίου Ιακώβου,  από την ομώνυμη οδό του Παρισιού, με προορισμό την πόλη Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, στη Γαλικία της Ισπανίας, στο ναό που υποτίθεται πως βρίσκονται τα λείψανα του Αγίου, ακολουθώντας μια θρησκευτική παράδοση που κρατάει από την εποχή του μεσαίωνα. Καθ' οδόν συναντούν εκτός τόπου και χρόνου διάφορες μορφές, οι οποίες εκπροσωπούν διάφορες διδασκαλίες της Χριστιανικής πίστης στη Δυτική Ευρώπη και που επεξηγούν τα διάφορα δόγματα και τις αιρέσεις μέσα στον ρου της ιστορίας, σύμφωνα πάντα με τις γραφές.

Από την Παλαιστίνη, στη μεσαιωνική Ευρώπη, στην εποχή της Αναγέννησης, μέχρι τις εθνικές οδούς του 1969 και τα σύγχρονα καταλύματα κατά μήκος τους - όχι με αυτή τη σειρά απαραίτητα - οι δυο ζητιάνοι, συναντούν ιερείς, αιρετικούς, μονομάχους, φύλακες του νόμου, Αγίους, ακόμη και την ίδια την Παναγία, ενώ διάφορες σκηνές από όλες αυτές τις εποχές εξελίσσονται παράλληλα, με σκοπό να σχολιάσουν, τις περισσότερες φορές με χιούμορ ή σαρκασμό, την καθολική ορθοδοξία και όλα όσα αυτή θεωρούσε μέρος του δόγματός της ή αντίθετα κατέκρινε σαν αιρέσεις επάνω στις διδαχές της.

Σαν αυθεντικός άθεος ο Μπουνιουέλ, δεν καταδικάζει την ανάγκη της πίστης, αλλά την ανοησία αυτών που υποτίθεται πως την εκπροσωπούν, του δογματισμού και των αιρέσεων, τις σχέσεις της εκκλησίας με την καταπιεστική εξουσία, κάτι που σαν αυτοεξόριστος Ισπανός της εποχής του Φράνκο, ήξερε πολύ καλά. Με αφορμή τις νεανικές εξεγέρσεις του Μάη του '68 και με οδηγό την θητεία του στον σουρεαλισμό, δεν διστάζει να ντυθεί ακόμη και Πάπας, τον οποίον εκτελεί ένα ασκέρι αναρχικών, σε μια από τις πολλές σκηνές ανθολογίας της αριστουργηματικής αυτής ταινίας που βγαίνει σε επανέκδοση, σε νέες ψηφιακές κόπιες, εορτάζοντας τα 50 χρόνια της!

Info: Ο Γαλαξίας (La Voie /The Milky Way). Δραματική Κωμωδία. Γαλλία, Ιταλία 1969. Επανέκδοση: Πέμπτη 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ. Παίζουν; Πολ Φρανκέρ, Λοράν Τερζιέφ, Μισέλ Πικολί, Πιέρ Κλεμεντί, Έλεν Μπαλ, Ζιλιέν Μπερτό, Κλοντ Σερβάλ, Μπέρνανρν Βέρλεϊ, Αλέν Κανί, Έντιθ Σκομπ. Διανομή: Ama Films


ΟΤΑΝ Ο ΒΑΓΚΝΕΡ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΙΣ ΝΤΟΜΑΤΕΣ: Σε ένα χωριό του θεσσαλικού κάμπου που αργοπεθαίνει, δύο ξαδέλφια και πέντε γυναίκες, αποφασίζουν να κάνουν μια νέα αρχή. Με λίγη βοήθεια από τη μουσική του Βάγκνερ που παίζουν στα χωράφια και τις ιστορίες που διηγούνται για να πάρουν κουράγιο, επιχειρούν να διεισδύσουν στην παγκόσμια αγορά με τη βιολογική καλλιέργεια ενός παλιού σπόρου ντομάτας.

Η Ηλιάδα στις πεδιάδες του θεσσαλικού κάμπου, έχει 33 κατοίκους, το σχολείο της παραμένει κλειστό εδώ και 30 χρόνια και δεν διαθέτει καταστήματα, ούτε καν καφενείο. Όταν ο 45χρονος Αλέξανδρος επιστρέφει από τις σπουδές του, μαζί με τις ξαδέρφες, τις θείες και τους γείτονες, αποφασίζουν να αναστήσουν βιολογικά έναν παλιό σπόρο ντομάτας, για να ξαναδώσουν στο δημοφιλές λαχανικό, τη γεύση που χάθηκε μέσα στην εδώ και αρκετές δεκαετίες καλλιέργεια μεταλλαγμένων υβριδίων.

Με δυο ηχεία στα χωράφια να παίζουν Βάγκνερ, επειδή κατά τα λεγόμενά του: οι ντομάτες χρειάζονται κάτι μεγαλειώδες για να ντραπούν και να κοκκινίσουν - ο Αλέξανδρος και η παρέα του ξεκίνησαν ένα αποδοτικό πείραμα, ξαναστέλνωντας πραγματική ντομάτα στη χώρα καταγωγής της, την Αμερική, 500 χρόνια μετά την άφιξή της στην Ευρώπη, από τον Χριστόφορο Κολόμβο.

Η σκηνοθέτης Μαριάννα Οικονόμου δεν μένει απλά στο παράδοξο του κεντρικού θέματος του ντοκιμαντέρ της, αλλά με ποίηση και ευαισθησία σχηματίζει και τα πορτραίτα των αγροτών που καταφέρνουν να συγκινήσουν τους θεατές με την αισιοδοξία και το χιούμορ τους, σε μια εποχή που ο εξυπνακίστικος κυνισμός περισσεύει. Παίχτηκε στο φεστιβάλ Βερολίνου, στο τμήμα Culinary Cinema της Berlinale και άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις.

Info: Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες. Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 11 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Μαριάννα Οικονόμου. Μοντάζ: Ευγενία Παπαγεωργίου. Φωτογραφία: Αργύρης Τσεπελίκας, Μαριάννα Οικονόμου, Δημήτρης Κορδελάς.


Μετά το τέλος των προβολών στον κινηματογράφο Δαναό θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό, στην οποία θα συμμετέχει και η σκηνοθέτρια Μαριάννα Οικονόμου:
Πέμπτη 11/4, 20:15. Αθηναϊκή πρώτη προβολή, παρουσία των συντελεστών της ταινίας. Θα ακολουθήσει κέρασμα τοπικών προϊόντων του χωριού Ηλιάς και θεσσαλικό τσίπουρο Τσιλιλή. Παρασκευή 12/4, 18.00. Συζήτηση μεταξύ του πρωταγωνιστή του ντοκιμαντέρ, Αλέξανδρου Γκουσιάρη, και του καθηγητή Αγροτικής Οικονομίας, Κωνσταντίνου Καραντινινή. Θα ακολουθήσει κέρασμα τοπικών προϊόντων του χωριού Ηλιάς και θεσσαλικό τσίπουρο Τσιλιλή. 20:00 Προβολή σε συνεργασία με τον Γαστρονόμο, παρουσία του Αρχισυντάκτη των γαστρονομικών εκδόσεων της Καθημερινής Άγγελου Ρέντουλα και του Αλέξανδρου Γκουσιάρη.
Σάββατο 13/4, 18.00. Συζήτηση με τον σεφ Νίκο Φωτιάδη για τη χρήση τοπικών προϊόντων στη μαγειρική. 20.00 Συζήτηση για την δημιουργία του ντοκιμαντέρ μεταξύ της κριτικού κινηματογράφου Μαρίας Κατσουνάκη, της σκηνοθέτριας Μαριάννας Οικονόμου και της μοντέρ Ευγενίας Παπαγεωργίου.
Κυριακή 14/4, 16:00. Προβολή της ταινίας με αγγλικούς υπότιτλους. 18:00. Συζήτηση με τον ψυχαναλυτή Γεράσιμο Στεφανάτο γύρω από το ρόλο του μύθου και της φαντασίας στη ζωή των ανθρώπων στην πόλη και στον κάμπο.
Δευτέρα 15/4, 20:00. Συζήτηση για το ρόλο της μουσικής στη ζωή μας και στον κινηματογράφο με την voice soloist Άννα Παγκάλου.
Τρίτη 16/4, 20.00. Συζήτηση με τον ιδρυτή της κοινότητας Πελίτι, Παναγιώτη Σαϊνατούδη, για τη διάδοση των παραδοσιακών σπόρων. Μετά την προβολή θα μοιραστούν σπόροι στο κοινό. 22.00 Προβολή της ταινίας με αγγλικούς υπότιτλους.
Τετάρτη 17/4, 20:00. Συζήτηση για τους νέους γεωργούς με την Έφη Λαζαρίδου και τον Νικόλαο Γούσιο, από το πρόγραμμα του Iδρύματος Σταύρος Νιάρχος Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά
εμφάνιση σχολίων