10
1
σχόλια
2695
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Ένα Όμορφο Αγόρι. Το Μυστικό της Ασημένιας Λίμνης. Αδέρφια Εξ' Αίματος. Κάθε Χίλια Χρόνια. Ίαν ΜακΚέλεν: Ρόλος Ζωής. Ο Τυχοδιώκτης του Παρισιού. Captain Marvel. Παύση. Make the Economy Scream. Σόπι - Μια Ημέρα Ακόμη
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ
[email protected]
7 Μαρτίου 2019
ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΑΓΟΡΙ: Ο Νίκολας Σεφ ήταν καλός μαθητής, συντάκτης της σχολικής εφημερίδας, ηθοποιός στις θεατρικές παραστάσεις του σχολείου και μέλος της ομάδας υδατοσφαίρισης. Στα τέλη όμως της εφηβείας του δοκίμασε για πρώτη φορά μεθαμφεταμίνη και ενθουσιάστηκε. Σιγά σιγά ο εθισμός του μεγάλωσε και ο Νικ βυθίστηκε όλο και πιο βαθιά στον κόσμο των ναρκωτικών. Ο πατέρας του, γνωστός μουσικός δημοσιογράφος, αγωνίστηκε να κρατήσει την οικογένειά του δυνατή και να σώσει το αγόρι του από την εξάρτηση. Η αληθινή ιστορία της αιώνιας μάχης μιας οικογένειας με τον εθισμό. Βασισμένη στα απομνημονεύματα των Ντέιβιντ και Νικ Σεφ.

Ο Φλαμανδός-Βέλγος Φέλιξ φαν Γχρόνινγκεν του Belgica και του υπεραγαπημένου, Ραγισμένα Όνειρα, ταξιδεύει στις ΗΠΑ για να μεταφέρει στην οθόνη μια πραγματική ιστορία, η οποία βασίζεται σε δύο διαφορετικά βιβλία που έχουν γράψει πατέρας και γιος, οι δύο χαρακτήρες της ταινίας τους οποίους υποδύονται οι εξαιρετικοί, Στιβ Καρέλ (Vice: Δεύτερος σε Ιεραρχία, Foxcatcher) και Τίμοτέ(ι) Σαλαμέ (Να Με Φωνάζεις Με Τ’ Όνομά Σου). Όλα θα ήταν υπέροχα αν η ταινία δεν έπασχε στο σενάριο το οποίο, αν και γραμμένο από τον ίδιο το σκηνοθέτη και τον Αυστραλό συγγραφέα, ποιητή και σεναριογράφο (Candy), Λιούκ Ντέιβις, αλλάζει συνεχώς προοπτική, από τον πατέρα στο γιο, χωρίς να απο-καλύπτει αρκετά, ούτε τον χαρακτήρα του ενός, ούτε του άλλου, παραμένει σχετικά απόμακρο χωρίς να καταφέρει να εμπλέξει συναισθηματικά τον θεατή, αλλά ούτε και να του δώσει χώρο να μπορέσει να δει τους ήρωες με έναν μεταμοντέρνο, κριτικό, αποστασιοποιημένο τρόπο. Πραγματικά κρίμα για ένα σκηνοθέτη που έχει διακριθεί για τη θέρμη του στη συναισθηματική εμπλοκή και για την αγάπη του για το μελόδραμα που εδώ μοιάζει φιμωμένη. Οι 7 μήνες του μοντάζ και η τελική εκδοχή που επιλέχτηκε από τους συντελεστές, μοιάζει να μην ήταν και η καλύτερη κατά τη ταπεινή γνώμη του γράφοντος. Το βασικό ατού και ο μοναδικός λόγος για να δει κανείς αυτή τη ταινία, είναι οι ερμηνείες των δύο λαμπρών ηθοποιών.

Info: Ένα Όμορφο Αγόρι (Beautiful Boy). Δραματική Βιογραφία. ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Φέλιξ φαν Γχρόνινγκεν. Παίζουν: Στιβ Καρέλ, Τιμοτέ Σαλαμέ, Μόρα Τίρνεϊ. Διανομή: Seven Films


ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΣΗΜΕΝΙΑΣ ΛΙΜΝΗΣ: Ο Σαμ είναι ένας απογοητευμένος, άνεργος 33χρονός, ο οποίος βρίσκει μια μυστηριώδη γυναίκα, την Σάρα, να πλατσουρίζει στη κοινόχρηστη πισίνα του συγκροτήματος που κατοικεί. Όταν αυτή εξαφανίζεται, ο Σαμ ξεκινάει μία σουρεαλιστική αναζήτηση στο Λος Άντζελες για να ανακαλύψει το μυστικό που κρύβεται πίσω από την εξαφάνιση της. Ξαφνικά βρίσκεται χαμένος στα πιο ζοφερά και μυστηριώδη βάθη της παράνοιας του Χόλιγουντ και των μύθων του.

Μετά την εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία του, Σε Ακολουθεί (It Follows), το 2014, ο νεαρός σκηνοθέτης, Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ, έχοντας την ελευθερία να κάνει ό,τι θέλει, επιστρέφει με μια υπερφιλόδοξη παραγωγή, η οποία αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό και δυσπιστία από τον κινηματογραφικό κόσμο (στο νου μας έρχεται το Bruster McCloud του Ρόμπερτ Άλτμαν που ακολούθησε τη τεράστια επιτυχία του Μ.Α.S.H.). Με αναφορές στον Χίτσκοκ, τον Μπράιαν Ντε Πάλμα και τον Ντέϊβιντ Λιντς, ο Μίτσελ ενορχηστρώνει ένα ψευδοσέξι, σκοτεινό, σατιρικό και χιουμοριστικό ταξίδι στα βάθη του υποσυνείδητου του Χόλιγουντ, των τρομακτικών μύθων και των θεωριών συνωμοσίας που το περιβάλουν, εκμεταλλευόμενος τις ιδιαιτερότητες της διαχρονικής αμερικάνικης ποπ κουλτούρας.

Η Ασημένια Λίμνη, μια τεχνητή λίμνη, ρεζερβουάρ νερού που πήρε το όνομά της από το επώνυμο του πολιτικού που την οραματίστηκε, πέρα από τον σημειολογικό ψυχολογικό συμβολισμό της, έχει εδώ την υπόσταση του τοπωνυμίου όπως το Mulholland Drive στο ομώνυμο θρίλερ του Ντέιβιντ Λιντς, ενώ το Μυστικό της, είναι ένα fanzin κόμικ μέσα στην υπόθεση της ταινίας, που υποτιθέμενα περιγράφει τη δράση ενός δολοφόνου σκύλων στη περιοχή. Ο δημιουργός του fanzin, αφού μυήσει τον Σαμ στις θεωρίες συνωμοσίας του, θα σφαγιαστεί. Κάτω από μια συνεχή απειλή έξωσης λόγω ανεξόφλητων ενοικίων, οι εξαφανίσεις και εκτελέσεις διασημοτήτων, ένα δημοφιλές ποπ συγκρότημα της πόλης που κρύβει ένα θανάσιμο μυστικό, δύο καλόκαρδα call girls και μια σειρά από κρυπτογραφημένα μηνύματα και σημάδια  θα οδηγήσουν τον Σαμ στη Σάρα, δια μέσου υπόγειων διαδρόμων, σε πολεμικά καταφύγια, λημέρια δολοφόνων, κρυψώνες διαταραγμένων ιδιοφυών και θρησκευτικών αιρέσεων τοπικών εκατομμυριούχων. Με τη συνδρομή του σάουντρακ από τον Disasterpiece να θυμίζει εσκεμμένα τους Μπέρναρντ Χέρμαν (Χίτσκοκ) και Πίνο Ντονάτσιο (Μπράιαν Ντε Πάλμα) και της Λιντσεϊκής υφής, ατμοσφαιρική φωτογραφία του Μάικ Γιουλάκη (Glass, Σε Ακολουθεί), ο Μίτσελ υπογράφει -σύμφωνα με τη ταπεινή γνώμη του γράφοντος- ένα απόλυτα cult, σινεφίλ, τρομακτικό και αστείο, παραγνωρισμένο στην εποχή του, αριστούργημα, το οποίο θα εκτιμηθεί σε όλο το εύρος του, κάποια στιγμή στο μέλλον. Προς το παρόν, κάποιοι θα το μισήσουν και άλλοι -πολλοί λιγότεροι πιθανόν- θα το λατρέψουν, με το πάθος που του αξίζει!

Info: Το Μυστικό της Ασημένιας Λίμνης (Under the Silver Lake). Δραματική Μυστηρίου Κωμωδία Θρίλερ. ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ. Παίζουν: Άντριου Γκάρφιλντ, Ράιλι Κίο, Τόφερ Γκρέις. Διανομή: Spentzos Film.


ΑΔΕΛΦΙΑ ΕΞ’ ΑΙΜΑΤΟΣ: Ο Μίρκο και ο Μανόλο, είναι κολλητοί φίλοι από παιδιά. Ζουν και οι δύο σε μονογονεϊκές οικογένειες που δύσκολα τα βγάζουν πέρα, κάπου στα προάστια της Ρώμης. Περνούν τις μέρες τους στη σχολή και τις νύχτες τους κάνοντας βόλτες με το αμάξι, κάνοντας όνειρα για τις γυναίκες, τον έρωτα, τις δουλειές που θα βρουν, τα χρήματα που θα κερδίσουν και μια καλύτερη ζωή που έρχεται.

Ένα βράδυ, παρασύρουν άθελά τους με το αμάξι έναν άγνωστο πεζό και στη συνέχεια τον εγκαταλείπουν αβοήθητο στην άσφαλτο. Αυτό που δεν γνωρίζουν, είναι ότι στην πραγματικότητα έχουν σκοτώσει έναν πληροφοριοδότη της αστυνομίας και ότι με αυτό τον τρόπο έχουν μόλις εξαργυρώσει μια θέση στην τοπική συμμορία μαφιόζων. Οι ανέσεις που τους εξασφαλίζει το εύκολο χρήμα και οι αυταπάτες μιας ακμάζουσας καριέρας στην πυραμίδα της μαφίας, μεθούν τους δύο νέους που πολύ σύντομα θα συνειδητοποιήσουν ότι ο κόσμος του οργανωμένου εγκλήματος δεν είναι η γη της επαγγελίας που αναζητούσαν.

Πρόκειται για το ντεμπούτο των αδερφών Νταμιάνο και Φάμπιο ντ’ Ινοσέντζο, που υπήρξαν συνεργάτες του Ματέο Γκαρόνε του εξαιρετικού Dogman, στη συγγραφή του σεναρίου εκείνης της ταινίας. Εδώ υπογράφουν σενάριο και σκηνοθεσία σε ένα δραματικό, κοινωνικό θρίλερ για την ιταλική μαφία που έρχεται να προστεθεί στις υπόλοιπες σημαντικές ταινίες των τελευταίων χρόνων πάνω στο θέμα, όπως ήταν το Gomorra του Γκαρόνε, το Suburra: Η Υπόγεια Πόλη του Στεφάνο Σολίμα, το συγκλονιστικό Σκοτεινές Ψυχές (Anime Nere), του Φραντσέσκο Μούντζι και το Salvo των αγαπημένων Φάμπιο Κρασαντόνια και Αντόνιο Πιάτσα (Τα Μυστήρια της Σικελίας). Αν και το θέμα μοιάζει εξαντλημένο, οι δύο αδερφοί καταφέρνουν να του προσδώσουν καινούργιο ενδιαφέρον, ακόμη και όταν ακολουθούν γνωστές διαδρομές. Δεν δίνουν γκλάμουρ στη βία και η γοητεία της συμμετοχής στη μαφία, μετατρέπεται πολύ σύντομα για τους δυο ήρωες, ένα ταξίδι στη κόλαση. Αν και δεν υπάρχει πραγματική εμβάθυνση στη ψυχολογία των ηρώων, η γεμάτη ενέργεια ερμηνεία του νεαρού Ματέο Ολιβέτι στο ρόλο του Μίρκο, αποδεικνύεται και το πιο δυνατό χαρτί της ταινίας, το πιο βασικό από τα ατού της.

Info: Αδερφοί Εξ’ Αίματος (La Terra dell' Abbastanza/Boys Cry). Αστυνομική Κοινωνική Δραματική. Ιταλία 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Αδερφοί ντ’ Ινοσέτζο. Παίζουν: Ματέο Ολιβέτι, Αντρέα Καρπεντζάνο, Μιλένα Μαντσίνι. Διανομή: Danaos Films
 

ΚΑΘΕ ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ: Μία Γαλλίδα δημοσιογράφος επισκέπτεται την Ιαπωνία προς αναζήτηση ενός θεραπευτικού βοτάνου που φημολογείται ότι απαλλάσσει τους ανθρώπους από κάθε υπαρξιακή αγωνία και αδυναμία. Το βότανο εμφανίζεται κάθε 997 χρόνια υπό συγκεκριμένες συνθήκες και η ώρα του πλησιάζει. Ένας σοφός χωρικός, που ξέρει το δάσος καλά, διατυπώνει έναν μυστήριο χρησμό και μετά εξαφανίζεται. Παράλληλα, το δάσος αρχίζει να αλλάζει.

Η Ναόμι Καβάσε, είναι η αμφιλεγόμενης αξίας κατά πολλούς, σκηνοθέτης του, Τυφλή Αγάπη και του τρυφερού, Γλυκό Φασόλι. Η καινούργια της δουλειά, μια συμπαραγωγή Ιαπωνίας και Γαλλίας, με πρωταγωνίστρια τη Ζιλιέτ Μπινός, διχάζει ξανά, αυτή τη φορά και την ίδια τη ταινία που στο δεύτερο μέρος της, αφήνει το μινιμαλιστικό, ρομαντικά ποιητικό, ευγενικά αιθέριο στυλ που χαρακτηρίζει το έργο της δημιουργού και μετατρέπεται σε μια σουρεαλιστική φαντασία που αν και θέλει να μιλήσει για την αποκατάσταση της διαταραγμένης ισορροπίας του φυσικού κόσμου, μοιάζει να ξεφεύγει από τον έλεγχο της. Το αποτέλεσμα είναι άνισο αλλά παραμένει ενδιαφέρον.

Info: Κάθε Χίλια Χρόνια (Vision). Δραματική. Ιαπωνία, Γαλλία 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Ναόμι Καβάσε. Παίζουν: Ζουλιέτ Μπινός, Μαζατόσι Ναγκάσε. Διανομή: Tanweer
 

ΙΑΝ ΜΑΚΚΕΛΕΝ: ΡΟΛΟΣ ΖΩΗΣ: Βασισμένη σε μια συνέντευξη 14 ωρών, η ταινία Ίαν ΜακΚέλεν: Ρόλος Ζωής, είναι ένα μοναδικό ταξίδι στις σημαντικές στιγμές της ζωής του ΜακΚέλεν, από την πρώιμη παιδική ηλικία και την αγάπη του για το θέατρο που τον βοήθησε να μπει στο κολέγιο του Κέιμπριτζ, στη φυγή του από το Old Vic και την ομάδα του Λόρενς Ολίβιε, που τον οδήγησε σε μια απαιτητική, διαμορφωμένη από τον ίδιο και τις επιλογές του καριέρα, η οποία τον έθεσε υπό το φως της δημοσιότητας για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Μιλάει για τη σχέση του με τους γονείς του, τις διάφορες φάσεις αποδοχής της σεξουαλικότητάς του, μέχρι τη στιγμή που, μεσήλικας πλέον, έκανε coming out σε μια προσπάθεια, με πολλούς άλλους πνευματικούς ανθρώπους της Βρετανίας, να εμποδίσουν τον επαίσχυντο νόμο 28, της Κυβέρνησης Θάτσερ το 1988, που απαγόρευε την δήθεν προώθηση της ομοφυλοφιλίας από τα σχολεία και τους κρατικούς φορείς (τη σεξουαλική εκπαίδευση δηλαδή και την ενίσχυση ή τη διευκόλυνση queer πολιτιστικών δράσεων από τις τοπικές αρχές, σε πρώτη φάση τουλάχιστον).

Μιλάει για τους λόγους που δεν έκανε νέος κινηματογράφο και για τους ρόλους που ενσάρκωσε εκεί, από τον σκηνοθέτη Τζέιμς Γουέιλ, στο Θεοί και Δαίμονες (1988), μέχρι τον Magneto των X-Men και φυσικά τον Γκάνταλφ των δύο τριλογιών, του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών και των Hobbit. Τέλος, μιλάει και για τη πικρία του που δεν πήρε το Όσκαρ για το Ο Κύριος Χολμς, τη σημερινή σχέση του με τα παιδιά, τη μοναξιά και τον φόβο του θανάτου που τώρα πια, δεν φεύγει στιγμή από το μυαλό του. Mέσω πληθώρας φωτογραφιών από το προσωπικό αρχείο του ΜακΚέλεν και κινηματογραφικά δραματοποιημένων σκηνών από τη παιδική (τον υποδύεται ο μικρός συμπρωταγωνιστής του στο Ο Κύριος Χολμς, Μάιλο Πάρκερ) και τη νεανική του ηλικία, ο θεατής γίνεται μάρτυρας της λάμψης αυτού του σπουδαίου και σπάνιου στις μέρες μας ταλέντου, μέσα από την ένταση, τη διαφορετικότητα και την αφοσίωση του στη τέχνη του. Ο Ίαν ΜακΚέλεν με δικά του λόγια.

Info: Ίαν ΜακΚέλεν: Ρόλος Ζωής (Ian McKellen: Playing the Part). Ντοκιμαντέρ. Βρετανία 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Τζο Στίβενσον. Διανομή: Neo Films


 Ο ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ: Στο απόγειο της βασιλείας του Ναπολέοντα, ο Βιντόκ –ο μόνος άνθρωπος που απέδρασε με επιτυχία από δύο φυλακές υψηλής ασφαλείας– είναι ένας θρύλος. Αφού θεωρήθηκε νεκρός μετά από την τελευταία, εντυπωσιακή του απόδραση, ο πρώην κακοποιός κρατάει πια χαμηλό προφίλ, ως ένας απλός έμπορος ρούχων. Το παρελθόν του όμως δεν τον αφήνει ήσυχο, καθώς οι πρώην συγκρατούμενοί του τον κατηγορούν για μια δολοφονία που δεν διέπραξε. Για να αποδείξει την αθωότητα και τις καλές του προθέσεις, κλείνει μια συμφωνία με την αστυνομία: κυνηγά όλους τους κλέφτες και δολοφόνους του Παρισιού με αντάλλαγμα την ελευθερία του. Χωρίς καν να το προσπαθεί, ο Βιντόκ γίνεται από πρώην κατάδικος σερίφης.

Ένας συναρπαστικός αληθινός χαρακτήρας –στρατιώτης, κατάδικος, αστυνομικός, συγγραφέας και ιδιωτικός ντετέκτιβ– πηγή έμπνευσης για τον Βοτρέν του Μπαλζάκ, τον Γιάννη Αγιάννη του Ουγκώ και τον Ντυπέν του Έντγκαρ Άλαν Πόε, ο Ευγένιος Φρανσουά Βιντόκ, έχει γνωρίσει και διάφορες κινηματογραφικές εκδοχές με ποιο γνωστή αυτή του 2001 με πρωταγωνιστή τον Ζεράρ Ντεπαρτιέ.

Σε σκηνοθεσία του Ζαν-Φρανσουά Ρισέ (Υπ' Αριθμόν 1 Δημόσιος Κίνδυνος, Επίθεση Στον Σταθμό 13 remake), με τον Βενσάν Κασέλ στο ρόλο του Βιντόκ, ο Τυχοδιώκτης του Παρισιού (Αυτοκράτορας στο πρωτότυπο), είναι μια τυπική, καλογυρισμένη, ανοικονόμητη, γαλλική εμπορική παραγωγή, που απευθύνεται στο μεγάλο κοινό.

Info: Ο Τυχοδιώκτης του Παρισιού (L' Empereur de Paris/The Emperor of Paris). Περιπέτεια Εποχής. Γαλλία 2018. Σκηνοθεσία: Ζαν Φρανσουά Ρισέ. Παίζουν: Βενσάν Κασέλ, Όλγα Κιριλένκο, Φρέγια Μέιβορ, Όγκουστ Ντιλ, Φαμπρίς Λουκινί, Tζέιμς Τιερέ. Διανομή: Odeon.


CAPTAIN MARVEL: Η ταινία ακολουθεί την Carol Danvers, τη στιγμή που γίνεται μια από τις δυναμικές ηρωίδες του σύμπαντος, όταν ο πλανήτης Γη βρίσκεται ανάμεσα σε μια διαγαλαξιακή μάχη μεταξύ δυο εξωγήινων φυλών. Τοποθετημένο στη δεκαετία του 1990.

Μετά την τεράστια επιτυχία της Wonder Woman της DC, η Marvel και η Disney αποκτούν και τη δική τους γυναίκα υπερήρωα. Όχι την Μαύρη Χήρα (Σκάρλετ Γιόχανσον), που όλοι περίμεναν, αλλά την Captain Marvel την οποία υποδύεται η Μπρι Λάρσον που πρόπερσι είχε κερδίσει το Όσκαρ για Το Δωμάτιο. Ανακατεύοντας γνωστά υλικά με καινούργιο τρόπο, η ταινία υιοθετεί μια girl power εκδοχή της black power του Μαύρου Πάνθηρα την οποία συνδυάζει με μια 90's νοσταλγική νότα, σε ένα τυποποιημένο Marvel προϊόν που μοιάζει με prequel κάποιας άλλης ταινίας που έρχεται μελλοντικά (η Captain Marvel εμφανίζεται και στην επερχόμενη ταινία των Εκδικητών).

Δεν θα απογοητεύσει, αλλά ούτε και θα ενθουσιάσει τους μη κολλημένους φαν των ταινιών του είδους. Η Μπρι Λάρσον πάντως, δεν μοιάζει να το διασκεδάζει ιδιαίτερα. Σκηνοθετεί το γνωστό από εξαιρετικές ανεξάρτητες παραγωγές δίδυμο των Ράιαν Φλέκ και Άννα Μπόντεν (Half Nelson, Sugar), στο πρώτο του blockbuster.

Info: Captain Marvel. Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Άννα Μπόντεν & Ράιαν Φλεκ. Παίζουν: Μπρι Λάρσον, Σάμιουελ Τζάκσον, Μπεν Μέντελσον, Ντζίμον Χόνσου. Διανομή: Feelgood Entertainment.


ΠΑΥΣΗ: Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να δραπετεύσει από τη δυστυχία ενός καταπιεστικού γάμου χωρίς αγάπη, η Ελπίδα βρίσκει καταφύγιο σε έναν φανταστικό κόσμο εκδικητικής βίας. Σύντομα, φαντασία και πραγματικότητα συγχέονται.

Η ηρωίδα είναι μία 55χρονη γυναίκα της οποίας ο γυναικολόγος ανακοινώνει, πως μπαίνει στο στάδιο της εμμηνόπαυσης. Παντρεμένη με έναν πολύ μεγαλύτερό της σύζυγο για να γλιτώσει την καταδυνάστευση του πατέρα της, μοιάζει να βρίσκεται σε παύση όλη της τη ζωή καθώς ο σύζυγός της, της είναι αδιάφορος και απεχθής. Μοναδική διέξοδος, το skype με την κόρη και το εγγόνι της, η ζωγραφική και μια παλαβιάρα χήρα φίλη της. Για δύναμη της, έχει το αυτοκίνητό της, σύμβολο ανεξαρτησίας, καθώς μόνο εκεί μοιάζει να έχει πραγματικά το τιμόνι. Όταν ο Κώστας πουλάει το αμάξι της, ξεκινά και η αντίστροφη μέτρηση.

Γυναικείο δράμα, το οποίο βασίζεται στη σκηνοθετική μαεστρία της Τώνιας Μισιαλή και στην ερμηνεία της Στέλλας Φυρογένη που κρατάει όλο το φιλμικό οικοδόμημα στις πλάτες της. Ο χαρακτήρας της είναι καλογραμμένος και πειστικός σε αντίθεση με αυτούς του συζύγου και της φίλης της που μοιάζουν περισσότερο με καρικατούρες. Κατά τα άλλα όμως το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Η ταινία πήρε μέρος στο περασμένο φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, κέρδισε το βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο περασμένο 31ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου και το μέλλον της Μισιαλή, αν της δοθούν ευκαιρίες κι εκείνη καταφέρει να τις διαχειριστεί κατάλληλα, προβλέπεται λαμπρό.

Info: Παύση (Pause). Δραματική. Κύπρος, Ελλάδα 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Τώνια Μισιαλή. Παίζουν: Στέλα Φυρογένη, Αντρέας Βασιλείου, Πόπη Αβραάμ. 


MAKE THE ECONOMY SCREAM: Για κάποιους ένα ράφι μπορεί να είναι μόνο γεμάτο και για άλλους μόνο άδειο.

Για ορισμένους φταίει ο σοσιαλισμός. Για άλλους η απουσία του. Για μερικούς στη Βενεζουέλα υπάρχουν πολιτικοί κρατούμενοι. Υπάρχουν και στην Καταλονία; Για κάποιους η χώρα είναι το θύμα ενός αυταρχικού καθεστώτος. Του Καράκας ή της Ουάσινγκτον;

Το καινούργιο ντοκιμαντέρ του Άρη Χατζηστεφάνου (Χρεοκρατία), της Info War, κοιτάζει σφαιρικά τη κατάσταση στη Βενεζουέλα του σήμερα, η οποία τις τελευταίες εβδομάδες μας απασχολεί ξανά. Δεν παραλείπει να εξετάσει, εκτός από τον ρόλο των ΗΠΑ που συνηθίζει δεκαετίες τώρα να ανεβοκατεβάζει κυβερνήσεις στη Λατινική Αμερική και τις μεγάλες ευθύνες της Κυβέρνησης για την κακή οικονομική κατάσταση, ειδικά χάρη στον τρόπο που διαχειρίζεται το πετρέλαιο. Αναφέρεται στο λεγόμενο, Πρώτο Μιντιακό Πραξικόπημα, του 2002 που τα ιδιωτικά μίντια σε συνδυασμό με τον στρατό, ανέτρεψαν την κυβέρνηση Τσάβες για 36 ώρες, στις εκκλήσεις της αντιπολίτευσης προς τις ΗΠΑ να επέμβουν στρατιωτικά, στην έλλειψη φαρμάκων λόγω του αμερικάνικου εμπάργκο, ενώ στο τέλος εξετάζει το πόσο σοσιαλιστική είναι τελικά η κυβέρνηση Μαδούρο. Το ντοκιμαντέρ έρχεται φρέσκο φρέσκο και ζεστό ζεστό από το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Info: Make the Economy Scream. Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία, Παραγωγή, Σενάριο, Φωτογραφία, Μοντάζ: Άρης Χατζηστεφάνου. Μουσική: Ερμής Γεωργιάδης. Διανομή: Trianon Filmcenter.


ΣΟΠΙ - ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΚΟΜΗ: Το χρονικό μιας κατά τ’ άλλα συνηθισμένης μέρας από τη ζωή ενός χωριού κατά τη διάρκεια του τρύγου, είναι το θέμα του νοσταλγικού ντοκιμαντέρ, μέσης διάρκειας (60'), του Χρήστου Πυθαρά από το οποίο παρελαύνει μία σειρά από ξεχωριστούς χαρακτήρες (ο Πούφης, ο Νιόνιος, ο Κουμουντούρος, ο Κακάβας, ο Μπόις, ο Πρόεδρος, ο Κόκκινος και τα άλλα τα παιδιά), ρίχνοντας μια ιμπρεσιονιστικής υφής ματιά, στην περιοχή και τους ανθρώπους της. Το Σόπι βρίσκεται στο Νομό Ηλείας, βορειανατολικά του Πύργου.

Info: Σόπι - Μια Ημέρα Ακόμη (Sopi - A Day In). Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα 2018. Πρεμιέρα: Σάββατο 9 Μαρτίου. Προβολές: 9-10, 16 & 17 Μαρτίου στον Δαναό. Σκηνοθεσία: Χρήστος Πυθαράς. Φωτογραφία: Γρηγόρης Ξηρός. Μοντάζ: Κώστας Δαβέλας.
εμφάνιση σχολίων