0
1
σχόλια
619
λέξεις
CULTURE
Από την Isabella Rossellini ως τον Ευθύμη Φιλίππου. Στο διεθνές project ENTER οι δημιουργοί αποτυπώνουν ένα έργο μέσα σε 120 ώρες
 
ΠΕΡΣΑ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ
5 Μαΐου 2020
Enter. Περάστε στο σπίτι της Ιζαμπέλα Ροσσελίνι… Σπίτια, κήποι, ταράτσες και μπαλκόνια γίνονται σκηνές, καθώς καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, ετοιμάζουν νέα έργα μέσα σε 120 ώρες με πρωταρχικό εργαλείο τα λάπτοπ τους.

Το διεθνές project ENTER καταγράφει σε μια ψηφιακή χρονοκάψουλα την εποχή της πανδημίας, έτσι όπως την αντιλαμβάνονται καλλιτέχνες από κάθε μήκος και πλάτος της γης. Από την Νέα Υόρκη μέχρι το Βερολίνο και από τη Βηρυτό μέχρι την Κεφαλονιά, ηθοποιοί, συγγραφείς, σκηνοθέτες, χορευτές, καλλιτεχνικές ομάδες, δημιουργούν έργα με άξονα το «εδώ και τώρα», που διακτινίζονται από το σαλόνι τους στο δικό μας, εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις.

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και το Onassis USA ανέθεσαν σε καλλιτέχνες ανά τον κόσμο να ετοιμάσουν νέα έργα σε 120 ώρες. Από την Αθήνα μέχρι το Βερολίνο, από τα Βαρδούσια Όρη έως τη Βηρυτό, από τα Καραντινάτα της Κεφαλονιάς έως το Λονδίνο, πατούν ENTER οι: Ηλίας Αδάμ, Ziad Antar, Σίμος Κακάλας, Εύη Καλογηροπούλου, Kareem Kalokoh – ATH Kids, RootlessRoot, Βασίλης Κεκάτος, Λένα Κιτσοπούλου, Μαρία Παπαδημητρίου, Κωστής Σταφυλάκης & Τεό Τριανταφυλλίδης & Αλέξης Φιδετζής, Ευθύμης Φιλίππου, Αντώνης Φωνιαδάκης, Daniel Wetzel.

O Ευθύμης Φιλίππου, μας υποδέχεται με έναν μονόλογο για το ανθρώπινο γένος που μάλλον έχει πια εξαφανιστεί με ερμηνευτή έναν Ιταλό εν μέσω πανδημίας (Βίντεο 2: Μέλη του σώματος, υφάσματα και σπορ), ο Δημήτρης Καραντζάς, με τον φακό στραμμένο στην καθημερινότητα ενός άνδρα κλεισμένου στο σπίτι με μία βωβή ερμηνεία από τον Αινεία Τσαμάτη (Φυτά εσωτερικού χώρου), το βραβευμένο με Obie θεατρικό ντουέτο 600 HIGHWAYMEN, με ένα ιδιότυπο road-movie για τον καιρό της καραντίνας (Fighting World), η εικαστικός Maria Antelman, που αιχμαλωτίζει τη συναισθηματική κατάσταση του σώματος κατά τη διάρκεια της πανδημίας (AntiBody), η Kimberly Bartosik, Guggenheim Fellow το 2019, η οποία επιστρατεύει τους συγκατοίκους της στο σπίτι, τον σύζυγό της, φωτιστή Roderick Murray, και τη 13χρονη κόρη τους, Dahlia Bartosik-Murray, για να μοιραστούν μαζί μας ένα παιχνίδι παράλογης ανταλλαγής που δημιούργησαν μετά από έναν μήνα καραντίνας, καλώντας μας να τραβήξουμε τα δικά μας βίντεο παίζοντάς το (The Game). Η σκηνοθέτρια και συγγραφέας Annie Dorsen (MacArthur Fellow το 2019), η οποία δημιούργησε ένα σύντομο φιλμ κινουμένων σχεδίων ως απάντηση στην ερώτηση «Ποιο είναι το νόημα της ζωής;» (Training Text, Step 2250). Tέλος, η καλλιτεχνική ομάδα των Radiohole, που μας καλεί σε έναν διαλογισμό εν καιρώ κοινωνικής απομάκρυνσης (Happy Hour).

Από τη Δευτέρα 4 Μαΐου μας υποδέχονται στο σπίτι τους: ο Ηλίας Αδάμ, με έναν διαφορετικό Άμλετ, ο Σίμος Κακάλας, με μια σειρά videos με γενικό τίτλο Tarantino, ο Βασίλης Κεκάτος, με μια μικρού μήκους ταινία σε έναν έρημο κόσμο και την αγάπη που επιμένει (Όταν κοιμάσαι ο κόσμος αδειάζει), με μουσική του Παύλου Παυλίδη, οι RootlessRoot, με τη διάσημη σε όλο τον κόσμο πρακτική τους, Fighting Monkey, που μας βοηθούν, μέσα από βίντεο τα οποία θα προβάλλονται σε συνέχειες κάθε εβδομάδα, να διαχειριστούμε καλύτερα την καθημερινότητά μας, ο Αντώνης Φωνιαδάκης, με ένα ντουέτο που μικραίνει τις αποστάσεις, χορογραφώντας μέσω Skype, από το διαμέρισμά του στο Παρίσι, δύο χορευτές στο Μόντρεαλ (st Dominique bd Arago), με πηγή έμπνευσης και μουσική υπόκρουση το ολοκαίνουριο τραγούδι του Αμερικανού συνθέτη Active Child, “Color Me”, η Emily Johnson, με έναν «χορό» που διανύει μια πορεία εκατό ετών και τηλεμεταφέρει το παρελθόν στο παρόν (inbetween Kwimiak, blue), η Kathryn Hamilton (Sister Sylvester), με μια σειρά μικροσκοπικών σκηνών που επικεντρώνονται στις αλλαγές συμπεριφοράς ενός οργανισμού, στη σειρά των γονιδίων, στο ανθρώπινο DNA, μπλέκοντας και τον Μπρεχτ σε όλα αυτά. Τέλος, ο Στέφανος Τσιβόπουλος, με μια ματιά που αιωρείται ανάμεσα στην αβεβαιότητα για το παρελθόν και την αγωνία για το μέλλον (Untitled [Junkopia Redux]).

Ανακαλύψτε εκεί.


Διαβάστε επίσης:
Νέες πρεμιέρες στο κανάλι της Στέγης
Το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση εκπέμπει
Το πρώτο σημάδι πολιτισμού είναι η φροντίδα
εμφάνιση σχολίων