11
1
σχόλια
1350
λέξεις
CULTURE

SOS και τρέιλερ από το μεγάλο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Μεσογείου

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
11 Μαΐου 2016
Ελπίζοντας πως δεν θα ισχύσει η παροιμία που λέει ότι όταν ακούς για πολλά κεράσια να κρατάς μικρό καλάθι, το φετινό, 69ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, έχει κλείσει για το επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα του, την αφρόκρεμα του παγκόσμιου κινηματογράφου. Το ότι οι μισοί από αυτούς έχουν να κάνουν μια πραγματικά σημαντική ταινία, εδώ και κάποιο καιρό, είναι φυσικά μια άλλη ιστορία. Η φετινή κριτική επιτροπή έχει σαν πρόεδρό της τον αειθαλή, ελληνικής καταγωγής, Αυστραλό σκηνοθέτη του Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής, Τζορτζ Μίλερ (Γιώργο Μιλιώτη), θα έχει σαν ταινία έναρξης το εκτός συναγωνισμού Cafe Society του Γούντι Άλεν, ενώ ταινία λήξης, θα είναι η επαναπροβολή του φετινού Χρυσού Φοίνικα, κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ άλλοτε πριν. Από ελληνικής πλευράς συμμετέχει ο Θάνος Αναστόπουλος που συνσκηνοθετεί με τον Νταβίντε Ντελ Ντέγκαν το ντοκιμαντέρ. Η Τελευταία Παραλία και το ελληνικής συμπαραγωγής, Γυρίζοντας τον Κόσμο, των Ντελφίν και Μιριέλ Κουλέν, που συμμετέχει στο Ένα Κάποιο Βλέμμα.





Ας δούμε το πρόγραμμα και κάποια τρέιλερ του Διαγωνιστικού, να πάρουμε μια ιδέα:

AGASI (THE HANDMAIDEN), του Τσαν-Γουκ Παρκ (Νότιος Κορέα). Ο σκηνοθέτης του Oldboy (2003), επιστρέφει με μια ταινία εποχής που μεταφέρει στην υπό γιαπωνέζικη κατοχή Κορέα της δεκαετίας του 30, ένα μυθιστόρημα της Σάρα Γουότερς, με ηρωίδες λεσβίες μικροεγκληματίες.



AMERICAN HONEY, της Αντρέα Άρνολντ (ΗΠΑ Βρετανία). Η σκηνοθέτης του Red Road (2006), στην πρώτη αμερικάνικη ταινία της, ταξιδεύει on the road στις κεντροδυτικές πολιτείες της βόρειας Αμερικής, με ηρωίδα ένα κορίτσι που πιάνει δουλειά σε μια ομάδα πλασιέ περιοδικών.

BACALAUREAT (GRADUATION), του Κριστιάν Mουνγκίου (Ρουμανία Γαλλία Βέλγιο). O διπλά βραβευμένος στις Κάννες Μουνγκίου (Πίσω Από τους Λόφους, 4 Μήνες 3 Εβδομάδες και 2 Μέρες), φιλοτεχνεί το πορτραίτο μιας σύγχρονης ρουμάνικης οικογένειας, γνωστού και με τον τίτλο, Family Photos.



AQUARIUS, του Kleber Mendonça Filho (Βραζιλία). Μια 65χρονη συνταξιούχος καλλιτέχνης, μουσικός, συγγραφέας και κριτικός τέχνης από εύπορη οικογένεια, έρχεται αντιμέτωπη με μια εταιρεία που θέλει να την βγάλει από το σπίτι της. Το τελευταίο διαμέρισμα του χτισμένου την δεκαετία του 40, παραθαλάσσιου συγκροτήματος, Aquarius, γεμάτο αναμνήσεις και συλλογές. Από τον σκηνοθέτη του Neighboring Sounds (2012). Πρωταγωνιστεί η Σόνια Μπράγκα (Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης).

LA FILLE INCONNUE, των αδερφών Ντερντέν (Βέλγιο). Ένας γιατρός προσπαθεί ν' ανακαλύψει την ταυτότητα μιας κοπέλας που πέθανε στα χέρια του, επειδή αρνήθηκε ιατρική βοήθεια. Μετά την Μαριόν Κοτιγιάρ, η ανερχόμενη Γαλλίδα σταρ, Αντέλ Ενέλ (Έρωτας Με την Πρώτη Μπουνιά), πρωταγωνιστεί στην καινούργια ταινία των τρομερών αδερφών από το Βέλγιο, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει με το άμεσο ύφος τους, σχολή για πολλούς νέους, αλλά και παλαιότερους, κινηματογραφικούς δημιουργούς.

ELLE, του Πολ Βερχόφεν (Ολλανδία). Ο βετεράνος σκηνοθέτης του 4ου Ανθρώπου (1983) και του ορίτζιναλ Robocop (1987), επιστρέφει στις Κάννες 24 χρόνια μετά το Βασικό Ένστικτο, με μια ταιριαστή στο perverted βλέμμα του, βίαιη ιστορία εκδίκησης στην οποία πρωταγωνιστεί η Ιζαμπέλ Ιπέρ. Μια επιτυχημένη κι αδίστακτη επιχειρηματίας, πέφτει θύμα εισβολής στο σπίτι της κι αποφασίζει να πάρει εκδίκηση.



I, DANIEL BLAKE, του Κένεθ Λόουτς (Βρετανία Γαλλία). 2 χρόνια μετά την απόφασή του να αποσυρθεί από το σινεμά, ο 79χρονος Λόουτς επιστρέφει και πάλι σε σενάριο του μόνιμου συνεργάτη του τα τελευταία χρόνια, Πολ Λάβερτι, με μια ιστορία που αφορά την συμμαχία για διεκδίκηση του επιδόματος κοινωνικής πρόνοιας, ενός μεσήλικα μαραγκού που είχε ένα ατύχημα στην δουλειά του και μιας ανύπαντρης νεαρής μητέρας με παρόμοια ανάγκη.

JULIETA, του Πέδρο Αλμοδόβαρ (Ισπανία). Στην 20η ταινία του, ο Αλμοδόβαρ επιστρέφει στα γνώριμα μονοπάτια του γυναικείου δράματος. Δυο γυναίκες, δυο εποχές. Μετά από μια τυχαία συνάντηση, μια γυναίκα που έχει παραιτηθεί από όλα, αποφασίζει να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα και να επανεξετάσει την σχέση της με την αποξενωμένη κόρη της. Με την Έμα Σουάρες και την Αντριάνα Ουγκάρτε.



FORUSHANDE (THE SALESMAN), του Ασγκάρ Φαραντί (Ιράν Γαλλία). Η καινούργια ταινία του Φαραντί (Παρελθόν, Ένας Χωρισμός, About Elly), έχει να κάνει με ένα ζευγάρι ηθοποιών, των οποίων η σχέση αρχίζει να κλονίζεται, όταν πρωταγωνιστούν μαζί, στον Θάνατο του Εμποράκου (Salesman), του Άρθουρ Μίλερ.

JUSTE LA FIN DU MOND (IT'S ONLY THE END OF THE WORLD), του Ξαβιέ Ντολάν (Καναδάς). H δεύτερη ταινία του Ντολάν που μπαίνει στο Διαγωνιστικό των Καννών (η άλλη ήταν το Mommy, πρόπερσι), βασίζεται σε ένα θεατρικό του Ζαν-Λικ Λαγκάρς και αφορά την επιστροφή ενός συγγραφέα στο πατρικό του μετά από 12 χρόνια, με σκοπό να ανακοινώσει τον επερχόμενο θάνατό του. Μαριόν Κοτιγιάρ, Λεά Σεϊντού και Βενσάν Κασέλ, πρωταγωνιστούν.



THE LAST FACE, του Σον Πεν (ΗΠΑ). Ο γνωστός ηθοποιός, με το Ταξίδι στην Άγρια Δύση (Into the Wild) το 2007, είχε καταθέσει την καλύτερη δουλειά του σαν σκηνοθέτης. Πολιτικά ανήσυχος και δραστήριος εδώ και χρόνια στον ανθρωπιστικό τομέα, μεταφέρει την δράση του The Last Face στο ταραγμένο Σουδάν, όπου η υπεύθυνη μιας ΜΚΟ και ένας γιατρός ερωτεύονται αλλά και διχάζονται πάνω στον τρόπο με τον οποίο μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, στον επαναστατημένο ντόπιο πληθυσμό. Πρωταγωνιστούν, η Σαρλίζ Θερόν και ο Χαβιέ Μπαρδέμ.

LOVING, του Τζεφ Νίκολς (ΗΠΑ). Οι Κάννες αγαπούν τον Ντολάν, αλλά αγαπούν και τον Τζεφ Νίκολς. Μετά το Καταφύγιο (2011) και το Ένα Καλοκαίρι (2012), η καινούργια ταινία του σκηνοθέτη του Εκλεκτού της Νύχτας βασίζεται σε πραγματική ιστορία και αφορά την πραγματική ιστορία ενός διαφυλετικού ζευγαριού στην Βιρτζίνια του 1958, το οποίο κατέληξε στην φυλακή επειδή παντρεύτηκε.



MAL DE PIERRES (FROM THE LAND OF THE MOON), της Νικόλ Γκαρσία (Γαλλία). Η Γκαρσία μεταφέρει στην οθόνη το βιβλίο Mal di Pietre της Μιλένα Άγκους, του οποίου η ιστορία, ακριβώς μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο και για 20 ολόκληρα χρόνια, παρακολουθεί τα γεγονότα της ζωής μιας δυναμικής γυναίκας, η οποία παγιδευμένη σε έναν γάμο όπου ο έρωτας έχει πεθάνει, γνωρίζει τον Έναν, αυτόν που θα κάνει την καρδιά της να σκιρτήσει. Μαριόν Κοτιγιάρ και Λουί Γκαρέλ, πρωταγωνιστούν.

MA LOUTE (SLACK BAY), του Μπρουνό Ντιμόντ (Γαλλία). Το καλοκαίρι του 1910, λουόμενοι τουρίστες αρχίζουν να εξαφανίζονται από ένα παραθαλάσσιο θέρετρο του Πα ντε Καλέ, στο κανάλι της Μάγχης. Οι έρευνες οδηγούν τους δύο ντετέκτιβ της υπόθεσης, στην κοντινή κοινότητα καλλιεργητών μυδιών της περιοχής και δύο οικογένειες καλοκαιρινών παραθεριστών. Μαύρη κωμωδία που φέρνει στο νου, κάτι από το Delicatessen, των Ζενέ & Καρό, με πολλές σινεφίλ αναφορές στο σινεμά και την λογοτεχνία των αρχών του προηγούμενου αιώνα.



MA' ROSA, του Μπριγιάντε Μεντόζα (Φιλιππίνες). Ο γνωστότερος αντιπρόσωπος του Νέου Φιλιππινέζικου Σινεμά, επιστρέφει στις Κάννες με ένα ατμοσφαιρικό ψυχολογικό δράμα, αγνώστων στοιχείων. Τουλάχιστον διαθέτει και τρέιλερ.



PATERSON, του Τζιμ Τζάρμους (ΗΠΑ). Ένας οδηγός λεωφορείου και η γυναίκα του στο Πάτερσον του Νιού Τζέρσεϊ, είναι οι ήρωες της καινούργιας δραματικής κομεντί του αξεπέραστου Τζιμ Τζάρμους, ο οποίος έχει επίσης διαμορφώσει με το μοναδικό ύφος του, την δική του σχολή, για τους ανεξάρτητους κινηματογραφιστές, ολόκληρης της υφηλίου.

THE NEON DEMON, του Νίκολας Βίντινγκ Φερν (Δανία). Εμπενυσμένο από την ιστορία της Κόμισσας Μπατόρι, θρυλική δολοφόνο γυναικών στην Σλοβακία του 16ου αιώνα, η οποία σύμφωνα με τον θρύλο έκανε μπάνιο σε αίμα παρθένων για να παραμένει νέα, στο The Neon Demon, η Ελ Φάνινγκ υποδύεται μια νεαρή κοπέλα που θέλει να γίνει μοντέλο. Φτάνοντας στο Λος Αντζελες, θα συναντήσει μια ομάδα από γυναίκες παθιασμένες με την ομορφιά και την εξωτερική εμφάνιση, έτοιμες να κάνουν τα πάντα για να αποκτήσουν αυτό που εκείνη διαθέτει. Μετά το Μόνο ο Θεός Συγχωρεί o Δανός σκηνοθέτης του Drive, μας προδιαθέτει για το καλύτερο, αλλά κα για το χειρότερο. Ίδωμεν.



PERSONAL SHOPER, του Ολιβιέ Ασαγιάς (Γαλλία). Ο Ασαγιάς, μετά Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία ξανασυνεργάζεται με την Κρίστεν Στιούαρτ, σε μια αγγλόφωνη παραγωγή που αφορά την σκοτεινή πλευρά της παρισινής μόδας.

RESTER VERTICAL (STAYING VERTICAL), του Αλέν Ζιροντί (Γαλλία). Ο σκηνοθέτης του άπαιχτου στην χώρα μας Άγνωστου της Λίμνης, επιστρέφει στο φεστιβάλ με την ιστορία ενός σκηνοθέτη στην Νότια Γαλλία, ο οποίος θα βρεθεί να φροντίζει μόνος του το παιδί του, να προσπαθεί να ξαναρχίσει την ζωή του και ταυτόχρονα να βρει έμπνευση για την επόμενη ταινία του.

SIERANEVADA, του Κρίστι Πουίου (Ρουμανία). Μια οικογένεια συγκεντρώνεται λόγω του ετήσιου μνημόσυνου του πατέρα γενάρχη της και ο σκηνοθέτης του Κύριου Λαζαρέσκου, τους φέρνει αντιμέτωπους με την σχέση τους, τους εαυτούς τους και την γενικότερη πολιτικοκοινωνική κατάσταση της χώρας του, της Ευρώπης, του κόσμου.

TONI ERDMANN, της Μάρεν Άντε (Γερμανία). Ένας πατέρας προσπαθεί να επανασυνδεθεί με την κλορη του στην ταινία της Γερμανίδας σκηνοθέτη που ήταν συμπαραγωγός στον Χαμένο Παράδεισο (Tabu), του Μιγκέλ Γκόμεζ.


Περισσότερα για το Ένα Κάποιο Βλέμμα και τα υπόλοιπα τμήματα, διαβάστε εδώ.
 
εμφάνιση σχολίων