0
1
σχόλια
314
λέξεις
ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
«Υπάρχει η αίσθηση πως στην πατρίδα της παραμένει ανεπαρκώς αναγνωρισμένη ως καλλιτέχνιδα…»
 
DOCTV.GR
18 Οκτωβρίου 2021
Ο Guardian κάλυψε την είδηση για το νέο άγαλμα της Μαρίας Κάλλας στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου στην Αθήνα, που παρουσίασε ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης κι έχει δημιουργήσει αντιδράσεις.

Το χρυσό άγαλμα ύψους 1,8 μέτρων, που δημιουργήθηκε προς τιμήν της παρομοιάζεται από πολλούς Αθηναίους με το ρομπότ από το φιλμ Πόλεμος των Άστρων ή σαν το αγαλματίδια των Όσκαρ. Πολλοί λένε πως μοιάζει με τον «Γκάντι σε τακούνια» γράφει ο Guardian.

«Για τον Michael Moussou, πρώην τραγουδιστή της όπερας τίποτα δε θα μπορούσε να είναι λιγότερο αντιπροσωπευτικό της Μαρίας Κάλλας, καθώς κανένας τραγουδιστής της όπερας, ούτε καν ένας μαθητής της Β’ τάξης στο μουσικό σχολείο, δεν θα έπαιρνε ποτέ μια τέτοια πόζα με σταυρωμένα χέρια μπροστά στο στήθος τους, καθώς αυτή μπλοκάρει τη φωνή. Η όπερα έχει να κάνει με την απελευθέρωση της φωνής».

«Λίγοι είναι οι ερμηνευτές που έχουν φέρει αυτήν την επανάσταση του κόλπους της όπερας, όσο η Κάλλας. Ωστόσο, παρά τη σπουδαιότητα και τη δημοφιλία της, υπάρχει η αίσθηση πως στην πατρίδα της παραμένει ανεπαρκώς αναγνωρισμένη ως καλλιτέχνιδα για τις οπερατικές της ικανότητες. Περισσότερο έχει αφήσει ιστορία η θυελλώδης σχέση της με τον Αριστοτέλη Ωνάση. Χαρακτηριστικό είναι πως στην Ακρόπολη κατασκευάστηκε πριν από 6 χρόνια ένα τετραώροφο μουσείο προς τιμήν της και αυτό μέχρι σήμερα παραμένει άδειο. Αντίθετα οι Ιταλοί, οικειοποιούνται την Κάλλας λόγω του γάμου της με τον βιομήχανο Τζιοβάνι Μενεγκίνι και τη μακρά παραμονή της στη Σκάλα του Μιλάνου και ακόμη και σήμερα δίνουν σε κεντρικούς δρόμους της χώρας το όνομά της».

Η γλύπτρια Αφροδίτη Λίτη, καθηγήτρια στη σχολή Καλών Τεχνών, εμπνεύστηκε το άγαλμα από φωτογραφίες της Κάλλας που της έδωσε η Ελληνική Εταιρεία Μαρία Κάλλας. «Ξεχώρισα μια εικόνα της σοπράνο με κοστούμι για μια παράσταση στην όπερα La Scala του Μιλάνου λόγω των ελληνικών χαρακτηριστικών της, του δωρικού στιλ και της απλότητας. Έτσι, πάνω σε αυτή διαμόρφωσα τελικά το έργο».
 
εμφάνιση σχολίων