13
1
σχόλια
2052
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Δέκα sos φιλμ, συν πολλές καλές επιλογές από κάθε πλατφόρμα… Από τον Χ. Λακταρίδη
 
DOCTV.GR | PHOTO: ON THE ROCKS, ΣΟΦΙΑ ΚΟΠΟΛΑ
13 Νοεμβρίου 2020
Το κλείσιμο των κινηματογραφικών αιθουσών, λίγο πριν προλάβουν να ζεσταθούν με καινούργιες κυκλοφορίες, μας αναγκάζει να ασχοληθούμε με κάτι που αποφεύγαμε αρκετό καιρό τώρα. Τις διάφορες πλατφόρμες streaming και ενοικίασης ταινιών, που κατάφεραν όχι μόνο να αντικαταστήσουν τα σχεδόν ανύπαρκτα πλέον video & dvd clubs, αλλά και (οι πιο οικονομικά ισχυρές από αυτές), να προχωρήσουν στη παραγωγή και τη διανομή, επιλεκτικά στις αίθουσες, πρωτότυπου υλικού, που έφτασε μέχρι τα Βραβεία Όσκαρ (Roma, Ο Ιρλανδός, Ιστορία Γάμου), δίνοντας χρήμα, βήμα και καλλιτεχνική ελευθερία σε δημιουργούς που δεν θα μπορούσαν να τα εξασφαλίσουν από κανένα από τα γνωστά στούντιο.

Netflix, Hulu, Amazon Prime Video, Apple TV+, HBO Max, Mubi, YouTube TV & Tubi, οι λιγότερο γνωστές και πιο εξειδικευμένες KweliTV & Plex, αλλά και η δική μας Cinobo, η οποία μας χάρισε πολλές κινηματογραφικές πρεμιέρες το περασμένο καλοκαίρι, φιλοξενούν αμέτρητους τίτλους από το παγκόσμιο σινεμά, όλων των εποχών, αλλά και δικές τους (στην περίπτωση των πρώτων 7 ονομάτων τουλάχιστον), παραγωγές ή συμπαραγωγές, που δεν παίχτηκαν ποτέ σε κινηματογραφικες αιθουσες.

Από κοντά και ο κολοσσός της Ντίσνεϊ, που στη δική της πλατφόρμα Disney+, δεν διαθέτει απλά το υλικό δεκαετιών σε ταινίες και υπερεπιτυχημένες σειρές όλων των εταιρειών που έχει εξαγοράσει, όπως το πρόσφατο The Mandalorian από το σύμπαν των Star Wars, αλλά και που με την ευκαιρία του παγκόσμιου lockdown, έβγαλε κατευθείαν, στις ΗΠΑ τουλάχιστον, την καινούργια εκδοχή της Μουλάν, παρακάμπτοντας την κινηματογραφική έξοδό της, και ετοιμάζεται να κάνει το ίδιο με το πολυαναμενόμενο Soul της Pixar.

Η στήλη μας θα επιχειρήσει ένα μικρό απάνθισμα των ταινιών που αξίζει να δει κανείς την περίοδο του εγκλεισμού, επιμένοντας πάντα πως οι ταινίες φτιάχνονται για να παίζονται και να βλέπονται σε κινηματογραφικές αίθουσες καθώς κανενός άλλου είδους θέαση, όσο 'πρακτική' και αν είναι, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη γοητεία στην οποία υποβάλλει και την ενέργεια την οποία διαχέει στον καθένα μας, το να μοιράζεται μια φιλμική δημιουργία μαζί με πλήθος άλλων, άγνωστων κατά τα άλλα, ανθρώπων. Η επιλογή αφορά τις σχετικά πιο πρόσφατες ταινίες που παίζονται αναγκαστικά ή όχι στις πλατφόρμες, αντί να βγουν στις αίθουσες. Η σειρά είναι τυχαία:

ON THE ROCKS, της Σοφία Κόπολα. Μια νεαρή μητέρα έρχεται ξανά σε επαφή με τον εκκεντρικό της πατέρα, μαζί πρέπει να βρουν αποδείξεις για την απιστία του συζύγου της. Η Σοφία Κόπολα ξανασυναντά τον Μπιλ Μάρεϊ (Χαμένοι στη Μετάφραση), σε μια συμπαθητική δραματική κομεντί για τη σχέση πατέρα και κόρης με φόντο τη σύγχρονη Νέα Υόρκη. Παίζει στο Apple TV+ και με ελληνικούς υπότιτλους. Με τους: Μπιλ Μάρεϊ, Ρασίντα Τζόουνς, Μάρλον Γουέιανς.


XANA (Hannah), του Αντρέα Παλαόρο. Μια μοναχική μεσήλικη γυναίκα έρχεται αντιμέτωπη με τις επιπτώσεις που φέρνει στη ζωή της η φυλάκιση του συζύγου της, στην ταινία που υπογράφει ο Ιταλός στη καταγωγή κάτοικος Αμερικής, Αντρέα Παλαόρο και στην οποία καταθέτει ερμηνεία ζωής η αειθαλής και συγκλονιστική Σάρλοτ Ράμπλινγκ. Παίζει στο Cinobo.


I'M THINKING OF ENDING THINGS, του Τσάρλι Κάουφμαν. Η Λούσι δέχεται να γνωρίσει τους γονείς του φίλου της Τζακ, οδηγώντας μαζί του μέσα στο χιόνι, μέχρι τη φάρμα που μεγάλωσε ο καλός της, παρόλο που έχει ήδη πάρει απόφαση να τελειώσει μαζί του. Καθώς συναντά τους γονείς του, ένας σουρεαλιστικός εφιάλτης ξεκινά με τον χρόνο να τρέχει πότε μπρος και πότε πίσω, σε μια εγκεφαλική, χιουμοριστική αλληγορία, από τον σεναριογράφο του Η Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού (2004) και σκηνοθέτη των: Στο Μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς και Anomalisa. Με τους: Τζέσι Μπάκλεϊ, Τζέσι Πλέμονς, Τόνι Κολέτ και Ντέιβιντ Θιούλις στο Netflix.


ΑΚΟΠΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ (Uncut Gems), των αδερφών Σάφντι (Good Time). Η πορεία ενός ντίλερ πολύτιμων λίθων σε οικονομική παρακμή, λόγω του εθισμού του στον τζόγο, διασταυρώνεται με ένα ακατέργαστο διαμάντι από την Αιθιοπία που αντί να του λύσει το πρόβλημα, τον μπλέκει σε όλο και μεγαλύτερους μπελάδες. 17 χρόνια μετά το, Χτυπημένος από Έρωτα (Punch-Drunk Love), του Πολ Τόμας Άντερσον, ο Ανταμ Σάντλερ επιστρέφει στη φαιδρή σοβαρότητα μιας ακόμη συγκλονιστικής ερμηνείας, που αδίκως αγνοήθηκε από τις περασμένες υποψηφιότητες για Οσκαρ Ανδρικής Ερμηνείας. Ταυτόχρονα, οι ιδιοσυγκρασιακοί αδελφοί Σάφντι (Good Time, The Pleasure of Being Robbed), παρουσιάζουν τη καλύτερη μέχρι σήμερα, δημιουργία τους. Παίζει στο Netflix.


THE BOYS IN THE BAND, του Τζο Μαντέλο. Remake της ταινίας του Γουίλιαμ Φρίντκιν από το 1970, που βασίζεται με τη σειρά της στο ομότιτλο θεατρικό έργο του Ματ Κρόουλεϊ. Αφορά την ιστορία μιας παρέας γκέι αντρών που μαζεύονται ένα Σαββάτο βράδυ σε ένα σπίτι στη Νέα Υόρκη για ένα πάρτι γενεθλίων. Η άφιξη ενός φίλου του οικοδεσπότη από το παρελθόν, έρχεται να ταράξει τα νερά. Αν και έργο γραμμένο το 1968, θέτει θέματα και προβληματισμούς που παραμένουν επίκαιρα ακόμη και σήμερα, ενώ η εξαιρετική διανομή περιλαμβάνει ένα καστ από πραγματικά γκέι ηθοποιούς, που δίνουν μια πιο αυθεντική ουσία σε όλα όσα αναπαριστούν. Παίζει στο Netflix.  


THE REPORT, του Σκοτ Ζ. Μπερνς. Βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Ντάνιελ Τζόουνς, ενός ερευνητή της αμερικανικής Γερουσίας που συνέταξε την πολύκροτη αναφορά για τη χρήση βασανιστηρίων στην ανάκριση των κρατουμένων για τρομοκρατία, μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου, η ταινία του Μπερνς που έχει υπάρξει σεναριογράφος σε ταινίες του Σόντερμπεργκ, είναι οσκαρικών προδιαγραφών, με αναφορές στα πολιτικά θρίλερ της δεκαετίας του '70. Πρωταγωνιστούν ο Ανταμ Ντράιβερ και η Ανέτ Μπένινγκ. Παίζει στο Amazon Prime Video.


ΟΙ ΧΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΟΥ (Plaire, Aimer et Courir Vite/Sorry Angel), του Κριστόφ Ονορέ στο Cinobo, είναι ένα συγκινητικό και λίγο φλύαρο (με τον γνωστό γαλλικό τρόπο), γκέι δράμα που αποτυπώνει με πάρα πολλές αναφορές μια εποχή, εκείνη της δεκαετίας του '90. Είναι 1993. Ο Ζακ, ένας 35χρονος συγγραφέας από το Παρίσι, γνωρίζει μια νύχτα, σε μια άλλη πόλη, τον ενθουσιώδη 22χρονο Αρτίρ. Η έλξη είναι αμοιβαία και η απόσταση που τους χωρίζει δεν μοιάζει αξεπέραστη. Το χάσμα που οι δυο εραστές καλούνται να γεφυρώσουν, ωστόσο, δεν έχει να κάνει ούτε με την απόσταση, ούτε με την ηλικία, αλλά με την παραδοχή ενός χρόνου που μετρά αντίστροφα για τον έναν από τους ήρωες. Παίζουν: Βενσάν Λακόστ, Πιερ Ντελαντονσάπ, Ντενίς Πονταλιντές.


DA 5 BLOODS, του Σπάικ Λι. 4 Αφροαμερικανοί βετεράνοι του Βιετνάμ, επιστρέφουν στην ασιατική χώρα για να βρουν τα λείψανα ενός πέμπτου μέλους της ομάδας τους, αλλά και έναν κρυμμένο από τους ίδιους θησαυρό, στη τελευταία, εντυπωσιακή, πολιτικά αιχμηρή, αλλά άνιση και ανοικονόμητη σε διάρκεια περιπέτεια του γνωστότερου μαύρου σκηνοθέτη του αμερικανικού σινεμά. Με τους: Τσάντγουϊκ Μπόουσμαν, Ντελρόι Λίντο, Τζόναθαν Μέιτζορς, Κλαρκ Πίτερς, Νορμ Λιούις. Παίζει στο Netflix. 


ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ (His House), του Ρέμι Γουίκς. Ένα ζευγάρι προσφύγων από το Σουδάν, καταφέρνει να φτάσει στην Αγγλία, όμως το σπίτι που τους παραχωρεί η υπηρεσία ασύλου σε μια μικρή, ξεχασμένη επαρχιακή πόλη, κρύβει θανάσιμους κινδύνους. Εξαιρετική, αλληγορική ταινία τρόμου, που πριν ακόμη βραβευτεί στο Σάντανς, αγοράστηκε από το Netflix.


ΕΧΑΣΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ (J'ai Perdu Mon Corps/I Lost my Body), του Ζερεμί Κλαπέν. Ενα κομμένο χέρι που αποκτά δική του ζωή κι αγωνίζεται να επανενωθεί με το χαμένο σώμα του. στην τρυφερά ρομαντική και γλυκόπικρα μελαγχολική, υποψήφια για Οσκαρ Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων, ταινία του Ζερεμί Κλαπέν που κέρδισε και το Μεγάλο Βραβείο της εβδομάδας Κριτικής στο φεστιβάλ των Καννών. Το σενάριο υπογράφει ο Γκιγιόμ Λοράν, σεναριογράφος του Ζαν ζενέ στην Αμελί και στην Πόλη των Χαμένων Παιδιών. Παίζεται στο Netflix. 


ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ, του Χόβαρντ Μπούστνες. Πρόκειται για το ντοκιμαντέρ του Νορβηγού Μπούστνες που εστιάζει στα γυναικεία μέλη της φασιστικής οργάνωσης. Ο σκηνοθέτης καταφέρνει να μπει στα ενδότερα των σπιτιών τους και να αποσπάσει απίστευτες 'εξομολογήσεις' που δεν θα του χαρίζονταν αν δεν ήταν 'ξένος'. Όλα αυτά, πριν την καταδίκη των μελών της ναζιστικής ομάδας. Παίζει στο Cinobo. 


ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΜΕΡΑ (Hao Jile/Have a Nice Day), του Λιου Τζιαν. Μια τσάντα με ένα εκατομμύριο Γιουάν, οδηγεί μια ομάδα από διαφορετικούς και άγνωστους μεταξύ τους, ανθρώπους, σε μια αιματηρή αντιμαχία, σε μια ενήλικη ταινία κινουμένων σχεδίων από την Κίνα που εμπνέεται από το σινεμά του Κουέντιν Ταραντίνο ο οποίος πριν ξεκινήσει να σκηνοθετεί, είχε δεχθεί πρώτος, εδώ και πολλά χρόνια, επιρροές από το Ασιατικό Σινεμά. Παίζει στο Cinobo. 


Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ BEASTIE BOYS, διά χειρός Σπάικ Τζόντζι (Δικός της/Her), είναι ένα συγκινητικό για τους φαν της εποχής και του είδους, ντοκιμαντέρ, για το εμβληματικό συγκρότημα της δεκαετίας του '90 που μας ώθησε να «αγωνιστούμε για το δικαίωμά μας στο πάρτι». Παίζει στο Apple TV+ 


Στο Cinobo μπορεί ακόμη κανείς να δει Τα Προσωπεία του Σαββάτου, ένα κατασκοπικό, σινεφίλ, φιλμ νουάρ από τον Κινέζο Λου Γε (Summer Palace), με την αγαπημένη Γκονγκ Λι, αλλά και τους τουρκικούς Μετεωρίτες του Γκιουρτσάν Κελτέκ, που αφορά τα γεγονότα του 2015, στην Ανατολία, ανάμεσα στον τουρκικό στρατό και το ΡΚΚ, τους Κούρδους αντάρτες.

Στο Netflix που έχει και τους περισσότερους τίτλους μπορεί να δει κανείς ακόμη, τη καινούργια εκδοχή της Ρεβέκκα της Δάφνης Ντι Μοριέ, γνωστής μας από τον Χίτσκοκ, αυτή τη φορά σε σκηνοθεσία Μπεν Γουίτλι, με τους: Λίλι Τζέιμς, Αρμι Χάμερ, Κριστίν Σκοτ Τόμας και Σαμ Ράιλι. Τις περιπέτειες της Ενόλα Χολμς, μικρής αδερφής του Σέρλοκ Χολμς με τους: Μίλι Μπόμπι Μπράουν, Χένρι Καβίλ, Ελενα Μπόναμ-Κάρτερ και το, Μπομπ ο Σφουγγαράκης: Επιχείρηση Διάσωση, με τους Κιάνου Ριβς και Σνουπ Ντογκ να συμπρωταγωνιστούν με τους animated ήρωες της σειράς.

Η Παλιά Φρουρά, που βασίζεται στο ομότιτλο κόμικ The Old Guard, είναι μια περιπέτεια φαντασίας από αυτές που αγαπούν οι νέοι θεατές των πολυκινηματογράφων. Αντίθετα, Το Κυνηγητό Ξεκινά, του Κορεάτη Γιουν Σουνγκ-χιουν είναι μια απολαυστική ταινία δράσης για όλες τις ηλικίες που θα ήταν τέλεια σε μια αίθουσα με τεράστια οθόνη.

Το Ξέπλυμα, είναι μια all star, απολαυστική, πολιτική, μαύρη κωμωδία του Στίβεν Σόντερμπεργκ με θέμα τα περίφημα Panama Papers, στην οποία πρωταγωνιστούν οι: Γκάρι Ολντμαν, Μέριλ Στριπ, Αντόνιο Μπαντέρας, Τζέφρι Ράιτ, Ματίας Σόναρτς. Ο  Διαγωνισμός Τραγουδιού Eurovision: Η Ιστορία των fire Saga πάλι, είναι μια άνιση κωμωδία με θέμα τη Γιουροβίζιον και τον γνωστό της διαγωνισμό με τον Γουίλ Φερέλ, την Ρέιτσελ ΜακΑνταμς και τον Πιρς Μπρόσναν, ενώ Τα Πιτσουνάκια (The Lovebirds), είναι μια ρομαντική κωμωδία μυστηρίου με την Ισα Ρέι και τον Κουμάιλ Ναντζιανί. «Κοσμοπολίτικη» κωμωδία και το Murder Mystery με τους Τζένιφερ Ανιστον και Ανταμ Σάντλερ. Την παράσταση κλέβει όμως το, Ίσως για Πάντα, μια ρομαντική κομεντί με την stand up κωμικό Αλι Γουόνγκ και τον Ράνταλ Παρκ.

Στις πιο «σοβαρές» επιλογές ανήκουν το γερμανικό, 'Ολα Καλά, που έχει να κάνει με τις συνέπειες ενός βιασμού και της άρνησής του, Ο Βασιλιάς, με τον Τιμοτέ(ι) Σαλαμέ να υποδύεται τον Ερρίκο τον Πέμπτο και το, Atlantique, της Μάτι Ντιόπ, για έναν δυνατό έρωτα στο σκονισμένο Ντακάρ της Σενεγάλης.

Η Τελειότητα, είναι ένα αιματοβαμμένο θρίλερ εκδίκησης γεμάτο ανατροπές, ενώ, Τα Τραύματα, είναι το καινούργιο θρίλερ του Μπαμπάκ Ανβαρί μετά το αγαπημένο, Στη Σκιά του Φόβου με τον Αρμι Χάμερ και τη Ντακότα Τζόνσον. Θρίλερ τρόμου και το, Στα Ψηλά Χορτάρια, με τον Βιτσέντζο Νατάλι, σκηνοθέτη του Cube (1997), να διασκευάζει την ομότιτλη νουβέλα του Στίβεν Κινγκ.

Περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας είναι το, Είμαι η Μητέρα, που αναφέρεται σε έναν κόσμο μετά τη καταστροφή. Πιο συμβατικό είναι και το, Τάιλερ Ρέικ: Η Φυγάδευση, μια τυποποιημένη «εξωτική» περιπέτεια με τον Κρις Χέμσγουορθ και τους αδερφούς Ρούσο των Εκδικητών στη παραγωγή.

Στο Netflix συναντάμε και το, 6 Underground, την καινούργια περιπέτεια του Μάικλ Μπέι των Transformers, για τους φαν του ιδίου, αλλά και του Ράιαν Ρέινολντς.

Στο Amazon Prime Video τέλος, παίζει αυτό το καιρό το Borat Subsequent Moviefilm, η δεύτερη ταινία του Μπόρατ που βγήκε λίγο πριν από τις εκλογές να σατιρίσει την Αμερική του Τραμπ, αλλά και οι νοσταλγικοί, Αεροναύτες του Τομ Χούπερ, που είδαμε για λίγο και στους κινηματογράφους, με τους Φελίσιτι Τζόουνς και Εντι Ρέντμεϊν, οι οποίοι βασίζονται χαλαρά σε μια συναρπαστική, πραγματική ιστορία.

Από τις παλαιότερες ταινίες που παίζονται αρκετό χρόνο τώρα και που κάποιος θα έπρεπε να δει, αν δεν το έχει ήδη κάνει, είναι Η Μπαλάντα του Μπάστερ Σκραγκς, το σατιρικό, σπονδυλωτό γουέστερν των αδερφών Κοέν, το υποψήφιο για όσκαρ ντοκιμαντέρ, Shirkers: Η Χαμένη Ταινία, το The Other Side of the Wind, το 'χαμένο' κύκνειο άσμα του Ορσον Γουελς, ενώ Ο Αφανισμός, είναι ένα αγωνιώδες θρίλερ επιστημονικής φαντασίας από τον Αλεξ Γκάρλαντ του Από Μηχανής (Ex Machina), με τους: Νάταλι Πόρτλαντ, Τζένιφερ Τζέισον Λι, Οσκαρ Αϊζακ.

Δείτε ακόμη την αγαπημένη Okja, ταινία φαντασίας που γύρισε για το Netflix ο Μπονγκ Τζουν-χο πριν από τα Παράσιτα, αλλά και τον Αντι Σέρκις, το γνωστό Βρετανό ηθοποιό με τα χίλια (ψηφιακά), πρόσωπα, να σκηνοθετεί το, Μόγλης: Ο Θρύλος της Ζούγκλας.

Η Απόλυτη Καταδίωξη είναι μια τυπική υπερπεριπέτεια του Τζον Γου, ενώ το, 22 Ιουλίου, είναι η κατά Πολ Γκρίνγκρας εκδοχή των τραγικών γεγονότων του 2011 στο νησί της Ουτόγια στη Νορβηγία.

Εξαιρετικά καλό είναι τέλος, το The Meyerowitz Stories (New and Selected), η δραματική κομεντί που γύρισε ο Νόα Μπάουμπαχ, πριν την υπέροχη, οσκαρική, Ιστορία Γάμου.

Όλα αυτά, εν αναμονή του ανοίγματος των αιθουσών, το συντομότερο δυνατόν.
εμφάνιση σχολίων