GOOD TIME: Μετά από μια ληστεία που πάει στραβά, ο Κόνι Νίκας, ξεκινά μια επικίνδυνη οδύσσεια στον υπόκοσμο της Νέας Υόρκης, σε μια όλο και πιο απεγνωσμένη προσπάθεια να σώσει τον αδελφό του Νικ από τη φυλακή. Μέσα μία νύχτα ποτισμένη με αδρεναλίνη, κατρακυλά χωρίς τέλος σε πράξεις βίας και πανικού. Ο χρόνος μετράει σε βάρος του αδελφού του, αλλά και του ίδιου, καθώς οι ζωές τους κρέμονται από μία κλωστή.
Οι Αδερφοί Μπένι και Τζος Σάφντι, εντυπωσίασαν τόσο πολύ με την προηγούμενη ταινία τους, Heaven Knows What (2014), που η συγκεκριμένη (σε συμπαραγωγή του Πάρη Κασιδόκωστα-Λάτση και με πρωταγωνιστές δύο αδέρφια, υποτίθεται ελληνικής καταγωγής), έφτασε μέχρι το Διαγωνιστικό του περασμένου φεστιβάλ των Καννών, όπου και βραβεύτηκε για το παλιομοδίτικο ηλεκτρονικό σάουντράκ της, δια χειρός των Oneohtrix Point Never, με τον Ίγκι Ποπ στο τραγούδι τίτλων του τέλους.
Γυρισμένο με πραγματικό φιλμ, σε σινεμασκόπ με έντονα κόκκινα και μπλε χρώματα, το θρίλερ των Νεοϋορκέζων αδερφών, αποτίει φόρο τιμής στις ανάλογες περιπέτειες του παρελθόντος, των b-movies, άλλα και του ανεξάρτητου κινηματογράφου των δημιουργών του Μεγάλου Μήλου.
Όχι χωρίς τις απαραίτητες για το είδος υπερβολές, η νυχτερινή πορεία του Κόνι (ο Ρόμπερτ Πάτινσον στην καλύτερή του εμφάνιση μέχρι σήμερα), είναι αποσπασματική, σκηνοθετημένη με νεύρο, αλλά άνιση σεναριακά, καθώς ξεστρατίζει σε ενδιαφέρουσες μεν υποπλοκές, οι οποίες καθώς προσπαθούν να εμπλουτίσουν το βασικό, απλοϊκό στόρι, ταυτόχρονα επιβραδύνουν τον αρχικό ρυθμό. Στα επιμέρους (στις σκηνές δράσης, αλλά και στις πιο δραματικές σκηνές), η μαεστρία των αδερφών να στήνουν καταστάσεις είναι φανερή. Με ένα πιο ρυθμικά δομημένο σενάριο, όλα θα ήταν πολύ καλύτερα. Καθώς βρίσκονται στην αρχή της καριέρας τους, είναι θέμα χρόνου να μας καταπλήξουν.
Info: Good Time. Δραματικό Αστυνομικό Θρίλερ. ΗΠΑ 2017, Πρεμιέρα: Πέμπτη 23 Νοεμβρίου. Σκηνοθεσία: Μπένι Σάφντι & Τζος Σάφντι. Παίζουν: Ρόμπερτ Πάτινσον, Μπένι Σάφντι, Τζένιφερ Τζέισον Λι, Μπάρκαντ Άμπντι. Διανομή: Feelgood Entertainment.
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: Ο Μπεκσίνσκι είναι ένα ευγενικός και ήρεμος άνθρωπος, που του αρέσει να ζωγραφίζει δυσάρεστα και δυστοπικά έργα. Ο αρχικά άσημος Πολωνός ζωγράφος, είναι ένας οικογενειάρχης, ο οποίος θέλει το καλύτερο για την αγαπημένη του σύζυγο Ζοφία, τον νευρωτικό του γιο Τόμας, την ηλικιωμένη μητέρα του και την πεθερά του. Η καθημερινή του ενασχόληση με τη ζωγραφική, τελικά αποδίδει καρπούς και καταφέρνει να γίνει δημοφιλής στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης. Η Ζοφία κάνει τα πάντα για να κρατήσει την οικογένεια της ενωμένη, αλλά ο ταραγμένος γιος τους Τόμας το κάνει όλο και πιο δύσκολο, με τις βίαιες εκρήξεις του και τις απειλές να δώσει τέλος στη ζωή του. Η ανησυχία των γονιών παραμένει, ακόμα και όταν θα πιάσει δουλειά ως ραδιοφωνικός παραγωγός ή όταν θα αρχίσει να βγαίνει ραντεβού.
Πρόκειται για την πρώτη μεγάλου μήκους μυθοπλασίας από τον σκηνοθέτη του βραβευμένου ντοκιμαντέρ Deep Love, Γιάν Ματουζίνσκι, η οποία παρακολουθεί τα γεγονότα των τελευταίων 28 χρόνων της ζωής του Πολωνού ζωγράφου, Ντζισλάβ Μπεκσίνσκι και της οικογένειάς του, από την στιγμή που έρχονται να εγκατασταθούν σε μια από τις χαρακτηριστικές, πολυκατοικίες του λεγόμενου Ανατολικού μπλοκ, στα περίχωρα της Βαρσοβίας, από το 1977 μέχρι το 2005.
Η καθημερινή ρουτίνα της οικογένειας, διακόπτεται κάθε τόσο, από τα νευρωτικά ξεσπάσματα του γιου τους, που μένει σε μια άλλη πολυκατοικία εκεί κοντά και ο οποίος, αν και πετυχημένος ραδιοφωνικός παραγωγός, dj, μεταφραστής και διερμηνέας, δεν καταφέρνει να βρει κάποιο νόημα στη πολύπαθη ύπαρξή του. Την ίδια στιγμή, την κάθε στιγμή, η μητέρα του Ζοφία, είναι αυτή που φροντίζει για όλους και για τα πάντα, προσέχοντας σύζυγο και γιο, περιφρουρώντας την δημιουργική τρέλα τους.
Ο Ματουζίνσκι κι ο σεναριογράφος του Ρόμπερτ Μπολέστο (The Lure, Hardkor Disko), υιοθετούν μια γραμμική μεν, αλλά αποσπασματική αφήγηση, η οποία μέσα από γεγονότα, μικρότερης ή μεγαλύτερης σημασίας, ολοκληρώνουν τέλεια το πορτραίτο της οικογένειας και της εποχής (όχι όμως και της κοινωνικοπολιτικής κατάστασης μέσα στην οποία κινείται, που δεν τους ενδιαφέρει καθόλου). Σύμμαχός τους σε αυτό και η μανία του ίδιου του Μπεκσίνσκι να αποτυπώνει τα πάντα, με φωτογραφίες αρχικά, με φιλμ και με βίντεο στη συνέχεια. Εκείνο που εντυπωσιάζει περισσότερο, είναι οι γωνίες λήψης της κάμερας (συναρπαστική η δουλειά του διευθυντή φωτογραφίας, Κάσπερ Φερτάζ), που κομματιάζουν το κάδρο, δίνοντας μέσα από πόρτες, ανοίγματα και αντανακλάσεις, μια voyeuristic αίσθηση, σαν να παρακολουθεί την οικογένεια ο θεατής χωρίς την άδειά της, σε συνδυασμό με τα υποκειμενικά πλάνα της ίδιας της κάμερας του ζωγράφου που δεν διστάζει να ζουμάρει στο πρόσωπο της νεκρής του μητέρας. Η ωμότητα με την οποία η ταινία αντιμετωπίζει πολλές φορές τους ήρωές της και την βία που εισβάλει στη ζωή τους, πιθανόν να ενοχλήσει τους πιο αμύητους θεατές με το γενικά τολμηρό, αλλά αποστασιοποιημένο βλέμμα της. Οι υπόλοιποι (μαζί τους και η στήλη), θα εντυπωσιαστούν και θα περιμένουν με ανυπομονησία την επόμενη ταινία του νεαρού σκηνοθέτη της. Εκπληκτικοί και οι τρεις βασικοί πρωταγωνιστές. Ο Αντρέι Σέβεριν (Η Λίστα του Σίντλερ), ως Μπεκσίνσκι κέρδισε το Βραβείο Ανδρικού Ρόλου στο φεστιβάλ του Λοκάρνο. Εξαιρετικό και το σάουντρακ και τα κομμάτια άλλων που το συνοδεύουν.
Info: Η Τελευταία Οικογένεια (Ostatnia Rodzina/The Last Family). Δραματική Βιογραφία. Πολωνία 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 23 Νοεμβρίου. Σκηνοθεσία; Γιάν Ματουζίνσκι. Παίζουν: Αντρέι Σέβεριν, Ντάβιντ Ογκρόντνικ, Αλεξάντρα Κονιέζνα. Διανομή: StraDa Films.
ΧΩΡΙΣ ΔΙΕΞΟΔΟ: Ο Κέισι και η Τζούλιετ είναι δύο νεαροί Αμερικάνοι που γνωρίζονται τυχαία στη Γερμανία και ερωτεύονται. Για χάρη της εκείνος, θα κόψει μαχαίρι τις σχέσεις που είχε με τον τοπικό υπόκοσμο. Όταν η Τζούλιετ ανακαλύπτει ότι πάσχει από μια σπάνια θανατηφόρα ασθένεια ο Κέισι αποφασίζει να ληστέψει έναν Γερμανό γκάγκστερ προκειμένου να πληρώσει την θεραπεία της αγαπημένης του. Η επιχείρηση του όμως βγαίνει εκτός σχεδίου και ο Κέισι τώρα θα πρέπει να επιδοθεί σε έναν ιλιγγιώδη αγώνα δρόμου προκειμένου να φτάσει στην Τζούλιετ πριν την γερμανική μαφία.
Ληστείες και κυνηγητά με αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με ένα εκκωφαντικό σάουντρακ, πιο δυνατό κι από τους ήχους των συγκρούσεων των αυτοκινήτων και τους κρότους των πυροβολισμών που τις συνοδεύουν, γοητευτικοί πρωταγωνιστές, γραφικοί κακοί, απίθανες καταστάσεις, υπερβολικές συμπτώσεις και ανατροπές, όλα λειτουργούν στην εντέλεια σε αυτό το διασκεδαστικό b-movie, μέχρι την στιγμή που στην τρίτη και τελευταία πράξη, όλα και όλοι χάνουν τον έλεγχο με τρόπο που δεν έχει καθόλου πλάκα, ούτε καν σαν αυτοπαρωδία όλων όσων έχουν καταφέρει να στήσουν, έως εκείνη τη στιγμή, καθώς η ταινία του Βρετανού Έραν Κρίβι βγαίνει εκτός τροχιάς, σε μια πορεία, όντως, χωρίς διέξοδο.
Info: Χωρίς Διέξοδο (Collide). Αστυνομική Περιπέτεια. Βρετανία, Γερμανία, Κίνα 2016. Πρεμιέρα; Πέμπτη 23 Νοεμβρίου. Σκηνοθεσία: Έραν Κρίβι. Παίζουν: Νίκολας Χουλτ, Φελίσιτι Τζόουνς, Άντονι Χόπκινς, Μπεν Κινγκσλεϊ, Μαρουάν Κενζαρί. Διανομή: Spentzos Film.