16
1
σχόλια
3803
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Από τον Χ. Λακταρίδη
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
20 Δεκεμβρίου 2019
16 από τους κινηματογραφικούς τίτλους που θα μας κρατήσουν συντροφιά την εορταστική περίοδο. Όπως κάθε χρόνο, ενδέχεται να υπάρξουν και κάποιες αλλαγές στον προγραμματισμό τις οποίες η στήλη δεν μπορεί να γνωρίζει εκ των προτέρων. Καλές Γιορτές!


Πέμπτη 19/12
ΕΥΤΥΧΙΑ: Ένα κορίτσι, μικροπαντρεμένο, ταξιδεύει από το Αϊδίνι στην Ελλάδα με τη μητέρα και τις δύο της κόρες. Στο πλοίο του ξενιτεμού παίρνει απόφαση να μην αφήσει τη ζωή να την προσπεράσει, αλλά να τη ζήσει, όπως θέλει. Και τη ζει! Γράφει ακατάπαυστα σε ό,τι πιάνει το μελάνι, από χαρτοπετσέτες και κουτιά από τσιγάρα μέχρι υπόλοιπα λογαριασμών. Καπνίζει, ερωτεύεται με πάθος, χαρτοπαίζει με θράσος σε πολυτελή σαλόνια, αλλά και σε παράνομα υπόγεια. Μία δασκάλα που γίνεται ηθοποιός στα μπουλούκια και στο θέατρο, μία ποιήτρια που γίνεται η μεγαλύτερη Ελληνίδα στιχουργός του λαϊκού τραγουδιού. Συνεργάζεται με όλες τις διάσημες μουσικές προσωπικότητες της χώρας, από τον Βασίλη Τσιτσάνη και τον Απόστολο Καλδάρα, ως τον Μανώλη Χιώτη, τον Αντώνη Ρεπάνη και τον Μάνο Χατζιδάκι, υψώνοντας θαρραλέα ανάστημα, σε έναν σκληρό και τυπικά ανδροκρατούμενο κόσμο.

Βασισμένη στον ταραχώδη βίο και το σπουδαίο έργο που κληρονόμησε η ελληνική μουσική από τη μεγαλειώδη πένα της στιχουργού Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, η ταινία, σε σενάριο της Κατερίνας Μπέη, αντλεί έμπνευση από τα πάθη και τις αδυναμίες αυτής της πληθωρικής, αντισυμβατικής και πρωτοπόρου γυναίκας, που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της στο λαϊκό τραγούδι. Η μοναδική της προσωπικότητα αποτυπώθηκε στους στίχους της που έγιναν μερικές από τις μεγαλύτερες και διαχρονικότερες επιτυχίες, όπως τα: Περασμένες μου αγάπες, Όνειρο απατηλό, Είμαι αϊτός χωρίς φτερά, Ηλιοβασιλέματα, Είσαι η ζωή μου, Στ΄ Αποστόλη το κουτούκι, Πετραδάκι, πετραδάκι, Μου σπάσανε τον μπαγλαμά, Δύο πόρτες έχει η ζωή (Το τελευταίο βράδυ μου), Ρίχτε στο γυαλί φαρμάκι. Μαλάμω (με τη φούρια σου).

Η σκηνοθεσία είναι του Άγγελου Φραντζή (Μέσα στο Δάσος, Ακίνητο Ποτάμι), ο οποίος αποδεικνύεται εξαιρετική επιλογή για μια ταινία που όπως και η Πολίτικη Κουζίνα του Τάσου Μπουλμέτη πριν από 16 ολόκληρα χρόνια, μπορεί να συνδυάσει με ιδανικό τρόπο τη κινηματογραφική ποιότητα με τη περίφημη και πολυζήτητη στις μέρες μας εμπορικότητα, μια ισορροπία στοιχείων την οποία δυσκολεύεται να φέρει εις πέρας με μεγαλύτερη συχνότητα η ντόπια κινηματογραφική παραγωγή.

Η ταινία είναι χωρισμένη στη μέση στις δύο διαφορετικές εποχές της δημιουργού, την οποία ερμηνεύουν εξαιρετικά η Κάτια Γκουλιώνη και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Το μουσικό σκορ είναι του πολυπράγμονα Μίνου Μάτσα. Ευχή όλων μας, δημιουργών, σχολιαστών και του μικρού πλέον σε αριθμούς σινεφίλ κοινού, να αναγεννήσει το ενδιαφέρον του γενικότερου κοινού και να το οδηγήσει μαζικά στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Ιnfo: Ευτυχία. Δραματική Μουσική Βιογραφία. Ελλάδα 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Άγγελος Φραντζής. Παίζουν: Κάτια Γκουλιώνη, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Θάνος Τοκάκης, Στέλιος Μάινας. Διανομή: Tanweer.


STAR WARS: SKYWALKER Η ΑΝΟΔΟΣ: Στη τελευταία ταινία της νέας τριλογίας που θα είναι και η τελευταία (;) της σειράς που ξεκίνησε το 1977 από τον Τζορτζ Λούκας ως Saga των Skywalkers, τα εναπομείναντα μέλη της Αντίστασης, ενώνονται ξανά με κάποιους παλιούς γνώριμους για να αντιμετωπίσουν το στρατό του Πρώτου Τάγματος της Αυτοκρατορίας.

Μετά το κινηματογραφικά ευχάριστο διάλειμμα με το Star Wars: Οι Τελευταίοι Τζεντάι, δια χειρός Ράιαν Τζόνσον (Στα Μαχαίρια), η καινούργια ταινία της σειράς έρχεται ξανά στα χέρια του Τζέι Τζέι Έιμπραμς ο οποίος γύρισε και τη πρώτη ταινία αυτής της τριλογίας με αρκετό σεβασμό στο ορίτζιναλ, αλλά χωρίς πραγματικές εκπλήξεις, είναι η αλήθεια.

Εδώ ενσωματώνει σκηνές από τις δύο πρώτες ταινίες με τη Κάρι Φίσερ οι οποίες είχαν αρχικά κοπεί, για να επαναφέρει την ηθοποιό στη ζωή και τη Πριγκίπισσα Λέια, προσαρμόζοντας την ιστορία πάνω τους, χωρίς να αλλάξει πολύ, κατά τα λεγόμενά του, αυτό που είχε σαν φινάλε στο μυαλό του.

Πρόκειται για ένα συμμάζεμα όσων έχουν προηγηθεί, όχι πάντοτε πειστικό ή ενδιαφέρον, αλλά με χιούμορ και παιχνιδιάρικη διάθεση που θυμάται τις σαιξπηρικές καταβολές της μυθολογίας της σειράς και που έχει σαν βασικό σκοπό να κλείσει τη saga, λίγο πριν το τέλος της δικής μας δεκαετίας, μέσα από την ιστορία ενηλικίωσης της Ρέι, σε μία family friendly και συγκινητικό για τους πραγματικούς φαν της saga των Skywalkers.

Εν τω μεταξύ, στη τηλεόραση, το spin off του Πολέμου, The Mandalorian, γνωρίζει τεράστια επιτυχία ανοίγοντας μια καινούργια μυθολογία σε σχέση με τους Τζένταϊ που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο συνεχίζεται, όσο επιφέρει κέρδη στη Ντίσνεϊ.

Η ταινία είναι εξ ολοκλήρου γυρισμένη σε φιλμ 35mm και 70mm ενώ αρχικός σκηνοθέτης ήταν ο Κόλιν Τρέβοροου του Jurassic Word (2015) ο οποίος αποχώρησε πριν την αρχή των γυρισμάτων, λόγω διαφωνιών με τη παραγωγή για να πάρει τη θέση του ο Έιμπραμς (Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνάει, Super 8). Ζητήθηκε και από τον Ράιαν Τζόνσον να γυρίσει αλλά είχε ήδη ξεκινήσει τα γυρίσματα του, Στα Μαχαίρια. Οι χαρακτήρες που ερμηνεύουν οι Μπίλι Ντι Γουίλιαμς (Λάντο Καρλίσιαν) και Ντένις Λόουσον (Γουετζ Αντίλες), επιστρέφουν στη saga μετά από 36 χρόνια, ενώ επιστρέφει και ο Λουκ Σκάιγουοκερ που όπως θα θυμάστε, είχε θυσιαστεί στη προηγούμενη ταινία.

Ιnfo: Star Wars: Skywalker Η Άνοδος (Star Wars: The Rise of the Skywalker). Διαστημική Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Τζέι Τζέι Έιμπραμς. Παίζουν: Κάρι Φίσερ, Μαρκ Χάμιλ, Άνταμ Ντράιβερ, Ντέιζι Ρίντλεϊ, Τζον Μπογιέγκα, Όσκαρ Άιζακ. Διανομή: Feelgood Entertainment.


ΜΕΤΑ ΤΟ ΓΑΜΟ: Στα περίχωρα της ερειπωμένης, αρχαίας πόλης της Καλκούτα βρίσκεται ένα ορφανοτροφείο. Η Ίζαμπελ έχει δουλέψει σκληρά για να φροντίζει τα παιδιά που ζουν εκεί. Όντας σε απελπιστική οικονομική ανάγκη για να κρατήσει το ορφανοτροφείο σε λειτουργία, έχει φαινομενικά βρει τον τέλειο ευεργέτη και πρέπει να ταξιδέψει στην Νέα Υόρκη για να συναντήσει την γυναίκα που προθυμοποιήθηκε να την βοηθήσει.

Ριμέικ της ομώνυμης δανέζικης ταινίας (Etter Bryllupet) της Σουζάνε Μπίερ, η οποία είχε διεκδικήσει το 2007 το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας, σε σκηνοθεσία του Αμερικανού Μπαρτ Φρόιντλιχ (Ο Μότσαρτ στη Ζούγκλα), συζύγου της Τζούλιαν Μουρ (που είναι πρωταγωνίστρια και συμπαραγωγός), στο οποίο αν και η ιστορία παραμένει η ίδια, έχουμε μια αντιστροφή των φύλων των ηρώων σε σχέση με το ορίτζιναλ. Εκεί είχαμε δυο άντρες και μια γυναίκα, εδώ δυο γυναίκες κι έναν άντρα.

Αν και πάλι οι ανατροπές και οι αποκαλύψεις μοιάζουν στημένες έτσι ώστε να εξυπηρετούν τη πλοκή μιας ενός είδους σοφιστικέ σαπουνόπερας, το στόρι έχει σίγουρα δραματικό ενδιαφέρον το οποίο τονίζουν οι καλογραμμένοι χαρακτήρες και οι ερμηνείες των εξαιρετικών ηθοποιών που τους ενσαρκώνουν. Ανάμεσά τους και η νεαρή ανερχόμενη Άμπι Κουίν που θα δούμε και στις Μικρές Κυρίες της Γκρέτα Γκέργουϊν (Lady Bird), η οποία ερμηνεύει και ένα τραγούδι της στους τίτλους τέλους. Το όμορφο μουσικό σκορ υπογράφει ο Μάικλ Ντάνα (Η Ζωή του Πι, Ο Γάμος των Μουσώνων).

Ιnfo: Μετά το Γάμο (After the Wedding). Δραματική. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Μπαρτ Φρόιντλιχ. Παίζουν: Τζούλιαν Μουρ, Μισέλ Oυίλιαμς, Μπίλι Κράνταπ, Έιμπι Κουίν, Γουίλ Τσέις. Διανομή: Odeon.


ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΡΦΕΣ: Δεκαετία του '80 σε ένα χωριό της Ανατολίας. Τρεις αδερφές που είχαν σταλεί από την οικογένειά τους σαν παρακόρες σε τρία διαφορετικά σπίτια, επιστρέφουν πίσω στη πατρική εστία, μετά από την αποτυχία τους - για διαφορετικούς λόγους η κάθε μια - να εγκλιματιστούν με τις ανάδοχες οικογένειές τους. Χωρίς ελπίδα και όνειρά για μια καλύτερη ζωή, πρέπει να βασιστούν η κάθε μία πάνω στις άλλες, για να μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα και να επιβιώσουν.

Ελληνική συμπαραγωγή, η ταινία του Τούρκου Εμίν Αλπέρ που γνωρίσαμε στο συνταρακτικό Υποψίες (2015), θυμίζει έντονα τις τελευταίες δουλειές του Τσεϊλάν (Χειμέρια Νάρκη), και αναφέρεται στη θέση της γυναίκας στην Ανατολία της δεκαετίας του '80. Είναι αρκούντως υποβλητική σε ό,τι αφορά την ατμόσφαιρα της εποχής, ενώ η άγρια φύση της περιοχής αποτελεί έναν επιπλέον χαρακτήρα της ιστορίας της, που καθορίζει, όπως συμβαίνει συνήθως, τις όποιες συμπεριφορές των ανθρώπων της περιοχής.

Αρκετά θεατρική και φλύαρη σε σημεία, καταφέρνει ωστόσο να κάνει ένα διεισδυτικό σχόλιο πάνω στη ταξική διάσταση της γυναικείας καταπίεσης με άμεσο τρόπο και χωρίς να της λείπουν κάποιες σουρεαλιστικές πινελιές. Το μουσικό σκορ υπογράφουν οι αδερφοί Γιώργος και Νίκος Παπαϊωάννου.

Ιnfo: Τρεις Αδερφές (Kiz Kardesler/A Tale of Three Sisters). Δραματική. Τουρκία, Γερμανία, Ολλανδία, Ελλάδα 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Εμιν Αλπέρ. Παίζουν: Τσεμρέ Εμπουζίγια, Ετσέ Γιουκσέλ, Μουφίτ Καγιατσάν, Χελίν Καντεμίρ. Διανομή: Ama Films.


ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ: Ασθενείς που νοσηλεύονται, μετά από σοβαρά ατυχήματα, στην κλινική Φυσικής Αποκατάστασης του ΚΑΤ, προσπαθούν να σταθούν ξανά στα πόδια τους... ή έστω να επανακτήσουν την αυτονομία τους. Ακολουθώντας την αγωνιώδη πάλη τους, η ταινία ερευνά ένα από τα βασικά διλήμματα της ανθρώπινης ύπαρξης: Ελπίδα ή Αποδοχή;

Χωρίς σχολιασμό ή συνεντεύξεις, και μέσω της εναλλαγής, συχνά ετερόκλητων συναισθημάτων, το Μέχρι τη Θάλασσα προσφέρει στον θεατή μια ασυνήθιστα διεισδυτική ματιά σε μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της ανθρώπινης συνθήκης, φιλοδοξώντας παράλληλα να ενεργοποιήσει την ενσυναίσθησή του, σε ένα ντοκιμαντέρ, εξίσου ευαίσθητο, συναρπαστικό και αισιόδοξο, με μία ταινία μυθοπλασίας.


Σε συνέχεια της φεστιβαλικής πορείας του στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τις δύο sold out προβολές στο 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, και τις προβολές με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία σε Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη, το Μέχρι τη Θάλασσα κάνει την επίσημη έξοδό του στις αθηναϊκές αίθουσες, με καθολικά προσβάσιμες προβολές. (με την πιστοποίηση και επιμέλεια της Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών-Movement of Disabled Artists).

• 21-22 Δεκεμβρίου. 12 & 19 Ιανουαρίου στις 5:00 μ.μ. – Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
Η προβολή της αθηναϊκής πρεμιέρας της ταινίας, καθώς και εκείνες που θα ακολουθήσουν, θα είναι καθολικά προσβάσιμες, με Υπότιτλους SDH για Κ/κωφές/ούς και βαρήκοοες/ους και Ακουστική Περιγραφή AD για τυφλές/ούς και ανθρώπους με προβλήματα όρασης, με την πιστοποίηση και επιμέλεια της Κίνησης Ανάπηρων Καλλιτεχνών-Disabled Artists Movement.
Μετά τις προβολές θα υπάρχει συζήτηση με τους συντελεστές και τους πρωταγωνιστές, με ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Το πρόγραμμα διατίθεται δωρεάν σε μεγαλογράμματη σειρά, γραφή Braille και σε κώδικα QR για τυφλούς/ές και ανθρώπους με προβλήματα όρασης, οι (σινεφίλ) σκύλοι οδηγοί τυφλών είναι ευπρόσδεκτοι με τους χειριστές/τριές τους. Ο χώρος είναι φιλικός και προσβάσιμος για ανάπηρα και εμποδιζόμενα άτομα. Διατίθεται χώρος υγιεινής για όλους/όλες. Προβλέπεται χώρος στάθμευσης οχημάτων των αναπήρων.

Info: Μέχρι τη Θάλασσα (As Far as the Sea). Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα 2019. Προβολές: 21 και 22 Δεκεμβρίου & 12 και 19 Ιανουαρίου 2020 στις 17:00 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου 134–136. Τηλ.: 210 3612046). 


ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ: Οκτώ νέοι σκηνοθέτες από την Ευρώπη και την Αμερική, εραστές του είδους της ταινίας τρόμου, συνθέτουν σκηνές από τους δικούς τους τοπικούς θρύλους και παραμύθια που τους κράτησαν άγρυπνους τα βράδια.

Η αφρόκρεμα των νέων σκηνοθετών του Φανταστικού και όχι μόνο, από 8 διαφορετικές χώρες, εικονογραφεί κι από έναν τοπικό θρύλο που έχει να κάνει με τις παραδόσεις και τα πιστεύω της κάθε μίας.

Οι Σέβεριν Φιαλά & Βερόνικα Φραντς (Goodnight Mommy), από την Αυστρία, συνδέουν τη σεξουαλική αφύπνιση με τους δαίμονες των δασών, ο Τούρκος Καν Έβρενολ μας μιλά για τον δαίμονα του τοκετού, η Πολωνή Ανιέσκα Σμοζίνσκα (The Lure), για τη μακάβρια αναζήτηση της σοφίας, ο Αμερικανός Κάλβιν Ρίντερ (The Rumbler), για τους Πεπονοκέφαλους που παραμονεύουν στα αμερικάνικα δάση, η Γερμανίδα Κάτριν Γκέμπε, για το κακό πνεύμα που μοιράζονται εναλλάξ δυο αδέρφια, ο Ινδός Ασίμ Αλουάλα παραθέτει μια ιστορία που αφορά τη θρησκευτική παράδοση, ο Στρίκλαντ που έχει ρίζες από την Ελλάδα και την Ουγγαρία σκηνοθετεί έναν βουβό ουγγαρέζικο μύθο με εικαστικές επιρροές από τον Γκάι Μάντιν, ενώ ο Γιάννης Βελσεμές (Νορβηγία), έχει σαν θέμα του τους Καλικάντζαρους και την επιρροή τους, την οποία εικονογραφεί με χαρακτηριστική παγανιστική φρενίτιδα σε μια ιστορία που έχει το τίτλο: Τι συνέβη στον Πανάγα τον παγανιστή;

Δεν έχουν όλες οι ιστορίες το ίδιο ενδιαφέρον, ούτε είναι το ίδιο τρομακτικές. Πιο τυπική και mainstream horror είναι αυτή του Αμερικανού με τους Πεπονοκέφαλους. Η Πολωνέζικη είναι η πιο gore και αηδιαστική, καθώς ο ήρωας καλείται να φάει τρεις ανθρώπινες καρδιές από φρεσκότατα πτώματα για να αποκτήσει σοφία (και εξουσία). Πιο υποβλητικές είναι η αυστριακή, η γερμανική και η τουρκική. Η ινδική και η ουγγαρέζικη είναι σαν από άλλη ταινία με πιο έμμεσες λαβκραφτικές καταβολές, ενώ η δική μας, την οποία δεν μπορούμε να δούμε με το βλέμμα ενός μη Έλληνα, είναι ταυτόχρονα υποβλητική, χαοτική και αστεία, αλλά χάνει λίγο από την επεξηγηματική off αφήγηση. Το σύνολο έχει σίγουρα ενδιαφέρον και κάποιες από τις ιστορίες θα ακολουθήσουν τους θεατές και έξω από τη σκοτεινή αίθουσα.

Info: Το Εγχειρίδιο του Κακού (The Field Guide to Evil). Ανθολογία, Τρόμου. Νέα Ζηλανδία 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Γιάννης Βελσεμές, Πίτερ Στρίκλαντ, Ανιέσκα Σμοζίνσκα, Ασίμ Αλουάλα, Καν Έβρενολ, Σέβεριν Φιαλά, Βερόνικα Φραντς, Κάτριν Γκέμπε & Κάλβιν Ρίντερ. Παίζουν: Βαγγέλης Μουρίκης, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, Βασίλης Καμίτσης. Διανομή: Weird Wave.


PLAYMOBIL: Η ΤΑΙΝΙΑ: Όταν ο μικρότερος αδελφός του Τσάρλι εξαφανίζεται απροσδόκητα στο μαγευτικό, κινούμενο σύμπαν του PLAYMOBIL®, η Μάρλα καταβάλει όλες της τις προσπάθειες για να επιστρέψει σπίτι. Ενώ ξεκινάει το φανταστικό της ταξίδι στους εντυπωσιακούς νέους κόσμους, η Μάρλα συνεργάζεται με μερικούς απίθανους και ηρωικούς νέους φίλους: τον οδηγό τροχόσπιτων Ντελ, τον αστείρευτο και χαρισματικό μυστικό πράκτορα Ρεξ Ντάσερ, ένα ολόψυχο ρομπότ, μία νεράιδα και πολλούς άλλους. Μέσα από τη ζωντανή τους περιπέτεια, η Μάρλα και ο Τσάρλι συνειδητοποιούν ότι ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στη ζωή, ο καθένας μπορεί να επιτύχει το οτιδήποτε όταν πιστεύει στον εαυτό του.

Στα χνάρια των Lego Movies, τα Playmobil αποκτούν τη δική τους ταινία. Δεν είναι τόσο ευρηματική όσο εκείνη, αλλά ούτε και εντελώς αδιάφορη. Καθώς εξελίσσεται σε μια έκθεση παιχνιδιών με συνθέσεις από διαφορετικούς θεματικούς κόσμους (εποχή των Βίκινγκς, εποχή της Άγριας Δύσης, εποχή των Δεινοσαύρων, της Κωνσταντινούπολης που μοιάζει με Ρώμη, των Πειρατών τύπου Τζακ Σπάροου, ενός μυστικού πράκτορα αλά Τζέιμς Μποντ και των playmobil αυτοκινητοδρόμων), αλλάζει συνεχώς μορφές με μια trippy διάθεση, σποραδικό χιούμορ, σινεφίλ αναφορές και μερικά ενδιαφέροντα τραγούδια (όπως το άσμα του Μάξιμου), τύπου Ροκ Όπερας που όμως πιθανόν να χαθούν στην ελληνική μεταγλώττιση. Γενικά πάντως, δεν είναι τόσο κακή όσο φημίζεται, πέρα από το ό,τι βασικό μέλημά της είναι να πουλήσει περισσότερα παιχνίδια.

Info: Playmobil: Η Ταινία (Playmobil: The Movie). Κινούμενα Σχέδια. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Λίνo ΝτιΣάλβο. Διανομή: Tanweer.


ΦΑΝΝΥ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ: Η Φάννυ και ο Αλέξανδρος, παιδιά μιας οικογένειας θεατρίνων, μεγαλώνουν ευτυχισμένα μέχρι το θάνατο του πατέρα τους και το γάμο της μητέρας τους μ' έναν αυταρχικό ιερωμένο. Η αυστηρή, πουριτανική διαπαιδαγώγησή του θα προκαλέσει την αντίδραση του Αλέξανδρου.

Το απόλυτο αριστούργημα του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν με ποιητικά αυτοβιογραφικά στοιχεία, είναι το απόλυτο compedium της θεματικής του μεγάλου σκηνοθέτη και μια από τις σπουδαιότερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου. Βγαίνει σε επανέκδοση για τα 100 Χρόνια Μπέργκμαν και ταιριάζει απόλυτα στη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα και σε όσα υποτίθεται πως αυτή αντιπροσωπεύει κι ας πρόκειται για ένα ξεκαθάρισμα του σκηνοθέτη, ο οποίος τη προόριζε για τελευταία δουλειά του, με την τυραννία του θρησκευτικού δόγματος και τη δεσποτική παρουσία του τιμωρού Πατέρα-Θεού, στην οποία αντιπροτείνει τη δύναμη της φαντασίας και τη χαρά της ζωής. Ταινία που πρέπει οπωσδήποτε να δει κανείς σε μεγάλη οθόνη. Παίζεται στην Ανδόρα, Σεβαστουπόλεως 117, στους Αμπελόκηπους (Μετρό Πανόρμου).

Info: Φάννυ και Αλέξανδρος (Fanny Och Alexander). Δραματική. Σουηδία 1982. Επανέκδοση: Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Παίζουν: Περνίλα Άλγουιν, Μπέρτιλ Γκιούβε, Γιαν Μάλσμο, Μπόργιε Άλχστεντ. Διανομή: Weird Wave.



Πέμπτη 26/12
ΒΟΜΒΑ: Η ταινία ξεδιπλώνει το σκάνδαλο που ξέσπασε στο δίκτυο FOX και αφορούσε τις καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση από επιφανείς γυναίκες κατά του Ρότζερ Έιλς, ιδρυτή και διευθύνοντα συμβούλου του Fox News και επίσης προσωπικού συμβούλου για τις καμπάνιες ρεπουμπλικανών προέδρων των ΗΠΑ κατά το παρελθόν.

Ταινία με εξαιρετικό καστ που θα παίξει και στα Όσκαρ. Η Σαρλίζ Θερόν και η Μάργκο Ρόμπι είναι ήδη υποψήφιες για Χρυσές Σφαίρες (θα δοθούν στις 5 Ιανουαρίου). Το σενάριο που αποκαλύπτει το σκοτεινότερο πρόσωπο της αμερικάνικης δημοσιογραφίας, στη μετά #metoo εποχή, είναι του Τσαρλς Ράντολφ, που υπέγραψε πριν λίγα χρόνια και το εξαιρετικό The Big Short (Το Μεγάλο Σορτάρισμα).

Info: Βόμβα (Bombshell). Δραματική Βιογραφία. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Τζέι Ρόουτς. Παίζουν: Σαρλίζ Θερόν, Νικόλ Κίντμαν, Τζον Λίθγκοου, Μάργκο Ρόμπι, Άλις Ιβ, Κέιτ ΜακΚίνον, Μάλκομ ΜακΝτάουελ. Διανομή: Spentzos Film.


ΕΝΑ ΨΗΛΟ ΚΟΡΙΤΣΙ: Λένινγκραντ, 1945.Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει αφήσει την πόλη σε συντρίμμια, τους ανθρώπους εξαντλημένους σωματικά και ψυχικά. Η πολιορκία τελείωσε αλλά η μάχη για τη ζωή συνεχίζεται. Δύο νεαρές γυναίκες, η Ίγια και η Μασά προσπαθούν να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους.

Ένα στιβαρό δράμα εποχής από τον νεαρό Ρώσο σκηνοθέτη Καντεμίρ Μπαλάγκοφ, που επέστρεψε για δεύτερη φορά στο Φεστιβάλ Καννών μετά το Οι Δικοί μου Άνθρωποι Οι Δικοί μου Άνθρωποι (Βραβείο FIPRESCI, 2017). Η ταινία κινείται ανάμεσα στο νοσοκομείο που δουλεύει η Ίγια η οποία πάσχει από ένα σύνδρομο που την παγώνει και το μικρό διαμέρισμα που μοιράζεται με ένα μικρό αγόρι γιο της πρώην συναγωνίστριά της Μάσα, η οποία επιστρέφει από τον πόλεμο για να ζήσει μαζί τους.

Ένα καταστροφικό γεγονός θα δοκιμάσει τη σχέση των δύο γυναικών δίνοντας στη ταινία νότες αρχαιοελληνικής τραγωδίας. Κλειστοφοβική και έντονα δραματική, με υπέροχη φωτογραφία που κινείται στις αποχρώσεις του πράσινου, του κόκκινου και της σκουριάς, η ταινία κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας & FIPRESCI, Un Certain Regard Φεστιβάλ Καννών και είναι η υποψηφιότητα της Ρωσίας για Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς (βλέπε Ξενόγλωσσης), Ταινίας.

 Info: Ένα Ψηλό Κορίτσι (Dylda/Beanpole). Δραματική. Ρωσία 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Καντεμίρ Μπαλάγκοφ. Παίζουν: Βικτόρια Μιροσνιτσένκο, Βασιλίσα Περιλίγκινα, Αντρέϊ Μπίκοφ. Διανομή: Seven Films.


ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΧΟΡΕΨΑΜΕ: Ο Μεράμπ χορεύει από μικρή ηλικία στην Εθνική Ακαδημία Χορού της Γεωργίας, και μαζί με την παρτενέρ του Μαίρη, είναι πολύ κοντά στο να πάρουν την πολυπόθητη θέση στην Εθνική Ομάδα Χορού. Όλα όμως ανατρέπονται όταν μπαίνει στη ζωή τους ο χαρισματικός και ιδιόρρυθμος Ηρακλί. Οι επιθυμίες του Μεράμπ θα τον αναγκάσουν να αμφισβητήσει το συντηρητικό κοινωνικό περιβάλλον του και να τα ρισκάρει όλα…

Δραματική ταινία από τη Σουηδία για τις απαγορευμένες επιθυμίες μιας ιδιαίτερα μάτσο κουλτούρας, όπως είναι αυτή της Γεωργίας από την οποία κατάγεται ο σκηνοθέτης Λεβάν Ακίν. Η ταινία έχει κακώς συγκριθεί με το Να Με Φωνάζεις Με Τ΄Όνομά Σου του Λούκα Γκουαντανίνο, καθώς το φιλμ ακολουθεί μια διαφορετική κατεύθυνση. Είναι μια ιδιαίτερα συγκινητική ταινία ενηλικίωσης μέσω της σεξουαλικής αφύπνισης και έχει βραβευτεί σε διάφορα φεστιβάλ ανά τον κόσμο, ενώ ήταν υποψήφιο και για τον Queer Φοίνικα στις Κάννες.

Info: Και Μετά Χορέψαμε (And Then We Danced). Δραματική. Σουηδία, Γεωργία, Γαλλία 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Λεβάν Ακίν. Παίζουν: Λεβάν Γκελμπαγκιανί, Μπάτσι Βαλισβίλι, Άνα Γιαβακισβίλι. Διανομή: Weird Wave. 


ΠΑΒΑΡΟΤΙ: Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Ρον Χάουαρντ μετά το ντοκιμαντέρ The Beatles: Eight Days a Week, καταπιάνεται με ένα ακόμα μουσικό φαινόμενο, το Λουτσιάνο Παβαρότι. Έχοντας το ψευδώνυμο Ο Τενόρος του Λαού, ο Παβαρότι ήταν σπάνιος συνδυασμός προσωπικότητας, ιδιοφυίας και διασημότητας και χρησιμοποιούσε τις θαυμάσιες αυτές αρετές του για να διαδώσει το Ευαγγέλιο της όπερας σαν τρόπο διασκέδασης – και κάτι που μπορεί να απολαύσει όλος ο κόσμος που αγαπάει τη μουσική. Μέσα από την απόλυτη δύναμη του ταλέντου του, ο Παβαρότι κυριάρχησε στις μεγάλες σκηνές του κόσμου και έκλεψε τις καρδιές του κοινού όπου και να πήγαινε. Περιλαμβάνοντας σπάνιες συνεντεύξεις με την οικογένειά του και τους συναδέλφους του, ακυκλοφόρητο υλικό και τελευταίας τεχνολογίας ηχητική επεξεργασία, ο Χάουαρντ σκηνοθετεί την απόλυτη ταινία φόρο τιμής σε έναν αξιοθαύμαστο άνθρωπο και έναν θρύλο της μουσικής που άφησε ιστορία.

Info: Παβαρότι (Pavarotti). Μουσική Βιογραφία. Βρετανία, ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Ρον Χάουαρντ. Εμφανίζονται: Νικολέτα Μαντοβάνι, Λορέντσα Παβαρότι, Τζουλιάνα Παβαρότι, Κριστίνα Παβαρότι, Χάρβεϊ Γκόλντσμιθ, Πλάθιντο Ντομίνγκο, Χοσέ Καρέρας, Μπόνο. Διανομή: Odeon.
 

ΜΕΤΑ-ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ:  Ο σούπερ κατάσκοπος Λανς Στέρλινγκ και ο επιστήμονας Γουόλτερ Μπέκετ είναι εντελώς αντίθετοι. Ο Λανς είναι αεράτος, εντυπωσιακός και κάπως κυριλέ. Ο Γουόλτερ πάλι…όχι. Αλλά ότι στερείται ο Γουόλτερ σε κοινωνικότητα το υπερκαλύπτει με την εξυπνάδα και την ευρηματικότητά του, δημιουργώντας τρομερές εφευρέσεις, που χρησιμοποιεί ο Λανς στις επικές αποστολές του. Αλλά όταν τα γεγονότα παίρνουν μια απροσδόκητη τροπή, ο Γουόλτερ και ο Λανς θα πρέπει ξαφνικά να βασιστούν ο ένας στον άλλο με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο. Και αν αυτό το περίεργο ζευγάρι δεν μπορέσει να γίνει ομάδα, ολόκληρος ο κόσμος κινδυνεύει.

Διασκεδαστική περιπέτεια κατασκοπίας κινουμένων σχεδίων από τους βετεράνους animators Νικ Μπρούνο και Τρόι Κίαν στη πρώτη σκηνοθετική δουλειά τους. Δεν είναι στο ύψος των Απίθανων 1 και 2 της Pixar αλλά τη κάνει τη δουλειά του σε ό,τι αφορά τη χριστουγεννιάτικη οικογενειακή διασκέδαση. Ο τόνος είναι ελαφρύς και το χιούμορ συμπαθές.

Info: Μετα-Μορφωμένοι Πράκτορες (Spies in Disguise). Κινούμενα Σχέδια. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου. Σκηνοθεσία: Νικ Μπρούνο & Τρόι Κίαν.



Τετάρτη 1η Ιανουαρίου 2020
ΚΑΤΗΓΟΡΩ: Το 1894, ο Γάλλος λοχαγός Άλφρεντ Ντρέιφους κατηγορείται άδικα για προδοσία και καταδικάζεται σε ισόβια κάθειρξη στο Νησί του Διαβόλου. Ο Ρόμαν Πολάνσκι (Το Μωρό της Ρόζμαρι, Chinatown, Ο Πιανίστας) με την νέα του ταινία μας παραθέτει μια άλλη οπτική της Υπόθεσης Ντρέιφους, καθώς αφηγείται την ιστορία από την πλευρά του άνδρα που βοήθησε στην σύλληψη του λοχαγού, πριν ανακαλύψει την αλήθεια. Η ταινία κέρδισε τον Αργυρό Λέοντα και το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο 76ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας.

Info: Κατηγορώ! (J' Accuse!). Δραματική Ιστορική Βιογραφία. Γαλλία 2019. Πρεμιέρα: Τετάρτη 1η Ιανουαρίου 2020. Σκηνοθεσία: Ρόμαν Πολάνσκι. Παίζουν: Ζαν Ντιζαρντέν, Λουί Γκαρέλ, Εμανουέλ Σενιέ, Γκρεγκορί Γκαντεμπουά, Μελβίλ Πουπό, Ματιέ Αμαλρίκ. Διανομή: Odeon.
 

...ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ:  O Πέτρος είναι ένας 35αρης επιτυχημένος σεφ και συλλέκτης βινυλίων που ψάχνει τον εαυτό του σε εφήμερες σχέσεις και νυχτερινές εξορμήσεις. Η Ζωή είναι μία ρομαντική κοπέλα που σχεδιάζει και ράβει παιδικά κοστούμια και ενδιαφέρεται για μια σταθερή σχέση. Οι δύο κόσμοι τους θα τεθούν υπό αμφισβήτηση όταν θα συναντηθούν τυχαία σε ένα βιβλιοπωλείο στο κέντρο της Αθήνας. Ωστόσο ένας δυνατός έρωτας θα γεννηθεί και θα επηρεάσει τη ζωή τους. Για πάντα!

Ο Γιάννης Τσιμιτσέλης διασκευάζει το σενάριο της ταινίας Issiz Adam (2008) του Τούρκου σκηνοθέτη Τσαγκάν Ιρμάκ, στο οποίο ένας άντρας γνωρίζει τυχαία και ερωτεύεται κεραυνοβόλα μια άγνωστη γυναίκα. Οι δυο τους, μοναχικοί άνθρωποι αποξενωμένοι από τους καταιγιστικούς ρυθμούς του σύγχρονου τρόπου ζωής, θα βρουν λόγο ύπαρξης στη σχέση τους χωρίς όμως να λείπουν οι αναπάντεχες εκπλήξεις που θα τη φέρουν στα όριά της.

Info: ...Για Πάντα. Αισθηματική Δραματική. Ελλάδα 2019/2020. Πρεμιέρα: Τετάρτη 1η Ιανουαρίου 2020. Σκηνοθεσία: Γιάννης Παπαδάκος. Παίζουν: Γιάννης Τσιμιτσέλης, Κατερίνα Γερονικολού, Γιώργος Αρμένης, Χάρης Μαυρουδής, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Μιχάλης Ρέππας, Βασιλική Ανδρίτσου. Διανομή: Tanweer.



Πέμπτη 02/01
JUMANJI: Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΠΙΣΤΑ:  Η παρέα επιστρέφει, αλλά αυτή τη φορά το παιχνίδι έχει αλλάξει. Επιστρέφοντας πίσω στο Jumanji για να σώσουν έναν δικό τους, ανακαλύπτουν πως τίποτα δεν είναι αυτό που περίμεναν. Οι παίκτες θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουν άγνωστες και ανεξερεύνητες πίστες από τις άγονες ερήμους μέχρι τα χιονισμένα βουνά, για να μπορέσουν να δραπετεύσουν και να βγουν νικητές σε ένα από τα πιο επικίνδυνα παιχνίδια του κόσμου.

Δεύτερη συνέχεια του καινούργιου Jumanji που απευθύνεται κυρίως σε πολύ νεαρές ηλικίες. Μεταφέρει τη πλοκή από τη ζούγκλα σε πολλές διαφορετικές πίστες με μια υπόθεση εντελώς προσχηματική. Οι παρέα πρέπει να ανακτήσει από τον κακό και πολεμοχαρή άρχοντα Γιούργκεν τον Σκληρό, ένα περιδέραιο που θα φέρει τη κλιματική τάξη στο κόσμο του παιχνιδιού.

Μοναδική πρωτοτυπία σε σχέση με τα προηγούμενα είναι ενός είδους gender bending, καθώς μέσα στο παιχνίδι το φύλο των avatars των ηρώων, δεν συμβαδίζει με το φύλο τους στη πραγματική ζωή, στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας. Επίσης, οι σεναριογράφοι, ανάμεσά τους κι ο σκηνοθέτης Τζέικ Κάσνταν, γιος του Λόρενς Κάσνταν (Η Μεγάλη Ανατριχίλα, Έξαψη), εμπλέκουν στην υπόθεση τους Ντάνι Ντε Βίτο και Ντάνι Γκλόβερ ως παππού του Σπένσερ τον πρώτο, και ως παλιό συνεργάτη του πρώτου, τον δεύτερο, που δίνουν μια γλυκερά συγκινητική νότα, στο φινάλε.

Παίζεται και μεταγλωττισμένη καθώς δεν αφορά και τόσο τους ενήλικες. Εκεί προφανώς χάνονται και τα όποια, λεκτικά αστεία και οι χαρακτηριστικές φωνές των Τζακ Μπλάκ, Ντάνι Γκλόβερ και Κέβιν Χαρτ.

Info: Jumanji: Η Επόμενη Πίστα (Jumanji: The Next Level). Περιπέτεια Φαντασίας Κωμωδία. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2020. Σκηνοθεσία: Τζέικ Κάσνταν. Παίζουν: Ντάνι Ντε Βίτο, Τζακ Μπλακ, Ντάνι Γκλόβερ, Νικ Τζόνας, Ντουέιν the Rock Τζόνσον, Κέβιν Χαρτ. Διανομή: Feelgood Entertainment.
εμφάνιση σχολίων