0
1
σχόλια
605
λέξεις
ΖΗΝ
«Αν θέλετε υγιή γεράματα μη κάθεστε. Να κινήστε συνέχεια». Η πρώην διευθύντρια βιοεπιστημών στη ΝASA, Ιωάννα Βερνίκου, για το πώς να μείνουμε νέοι
 
PRESS | ΦΩΤΟ: JEFFREY CZUM, PEXELS
4 Νοεμβρίου 2019
«Μην κάθεστε. Να κινείστε διαρκώς». Αυτό συνιστά αν θέλουμε να έχουμε υγιή γεράματα, η πρώην διευθύντρια βιοεπιστημών της NASA, Ιωάννα Βερνίκου. Αν προσπαθήσουμε να πάμε κόντρα στη βαρύτητα, θα καταφέρουμε να κρατήσουμε όλες εκείνες τις ικανότητες που έχουμε στα νιάτα μας, τότε δηλαδή που έχουμε τη βαρύτητα με το μέρος μας, λέει η Dr. Joan Vernikos που το 1993 ανέλαβε τη θέση της διευθύντριας υγείας και επιστημών ζωής στη ΝΑΣΑ, μια θέση που κράτησε μέχρι την «απόσυρσή» της το 2000. Σήμερα παραμένει επιστημονικά και ερευνητικά δραστήρια, ενώ μας διαβεβαιώνει ότι μπορούμε να μείνουμε νέοι και να νικήσουμε τα γηρατειά, με απλές συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσουμε σε καθημερινή βάση.

ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΕ ΜΙΣΑΩΡΟ: Για την μακροζωία μας, μία ώρα γυμναστήριο δεν φτάνει όταν όλη την υπόλοιπη ημέρα και νύχτα, είμαστε καθιστοί ή ξαπλωμένοι. Είναι σημαντικό να κινούμαστε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, να αλλάζουμε συχνά στάση όσο καθόμαστε στο γραφείο, να κάνουμε μερικά βήματα ανά 30 λεπτά τουλάχιστον. Αν ξεχνιόμαστε, μπορούμε να βάλουμε υπενθύμιση στο κινητό μας, ώστε να έχουμε συνεχή εμπειρία της βαρύτητας.

Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ, Η ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΓΗΡΑΣ: Όταν ξαπλώνουμε, η βαρύτητα μειώνεται γιατί γίνεται οριζόντια. Αυτό δημιουργεί όχι μόνο τα συμπτώματα έχουν οι αστροναύτες όταν είναι στη μικροβαρύτητα, αλλά και τα συμπτώματα του γήρατος. Μάλιστα η επιστήμονας το 1986 ένα έγραψε μια έκθεση με τίτλο "Gravity: Aging parallel processes" εξηγώντας τι ακριβώς συμβαίνει. Μετά Παράλληλα πραγματοποίησε με την ομάδα της μετρήσεις σε ηλικιωμένους και σε εθελοντές, που έβαλαν να μείνουν στο κρεβάτι. Οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι μέσα σε επτά μέρες, ξεκίνησε η αλλαγή προς το γήρας. Όμως στους κατακεκλειμένους, η γήρανση άρχισε από την πρώτη μέρα μέσα σε λίγες μόνο ώρες. Αυτό δεν ισχύει με τον βραδινό ύπνο καθώς το σώμα μας αναγνωρίζει πότε πέφτει να κοιμηθεί και «κλείνει». Οπότε τις ώρες που είμαστε ξύπνιοι, επιλέγουμε σε καθημερινή βάση πιο κινητικές δραστηριότητες από το να βλέπουμε σειρές και να χαζεύουμε στο ίντερνετ.

Ο ΣΩΣΤΟΣ ΥΠΝΟΣ: Ο οργανισμός αντιλαμβάνεται πότε είναι νύχτα και πότε είναι ημέρα. Γι αυτό ο άνθρωπος μόλις ανοίξει τα μάτια του και δει το φως σηκώνεται όρθιος. Το σωστό είναι να κοιμόμαστε στο απόλυτο σκοτάδι, χωρίς κινητό, τηλεόραση και άλλες οθόνες ή πηγές φωτός, διότι το φως δεν το αντιλαμβανόμαστε μόνο με τα μάτια. Το αντιλαμβανόμαστε κυρίως με τα μάτια αλλά στο κέντρο του εγκεφάλου υπάρχουν και οι υποδοχείς που απορροφούν το φως. Στο σωστό δεν είναι να κοιμόμαστε σε οποιαδήποτε συνθήκη. Γι αυτό και τα παιδιά πρέπει να τα μάθουμε να κοιμούνται στο σκοτάδι ενώ οι ηλικιωμένοι που έχουν αϋπνία, θα πρέπει να κοιμούνται κι αυτοί στο απόλυτο σκοτάδι.
 

Η Ιωάννα Βερνίκου (Dr. Joan Vernikos), γεννήθηκε το 1934 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου από Έλληνες γονείς. Σπούδασε φαρμακευτική-φαρμακολογία στο πανεπιστήμιο του Λονδίνου και δίδαξε φοιτητές Ιατρικής στο Ohio State University πριν προσληφθεί στη NASA το 1964. Στη NASA διετέλεσε διευθύντρια Life Sciences (1993 - 2000). Μεταξύ των διακρίσεων της από τη NASA ήταν και η εργασία της σχετικά με το στρες, για την οποία τιμήθηκε με το μετάλλιο επιστημονικής διάκρισης. Επίσης έχει τιμηθεί και με το μετάλλιο εξαιρετικών υπηρεσιών στη NASA για τη δημιουργία διεθνούς αναγνώρισης ερευνητικών προγραμμάτων. Εξελέγη μέλος της Διεθνούς Ακαδημίας Αστροναυτικής και μέλος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ. Έχει επιτύχει τρεις πατέντες, μία από τις οποίες αφορά ειδική φυγόκεντρο για τις ιατρικές εφαρμογές της υπερβαρύτητας ενώ μετρά πάνω από διακόσια δημοσιευμένα  τεχνικά άρθρα. Σήμερα είναι πρόεδρος της ThirdΑge LLC δίνει συμβουλές ζωής μέσα από τα βιβλία της, τα σεμινάρια και τις διαλέξεις της.
 

Διαβάστε επίσης:
ΕΡΕΥΝΑ: 5 συνήθειες για μακροζωία
ΕΡΕΥΝΑ: Συναυλίες για μακροζωία
ΕΡΕΥΝΑ: Η ευτυχία δεν μας χαρίζει χρόνια
εμφάνιση σχολίων