0
3
σχόλια
241
λέξεις
VISUALISM
Μια από τις πρώτες γυναίκες φωτογράφους της Υεμένης, καταγράφει την hijab και την έννοια της ταυτότητας
 
ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ
19 Σεπτεμβρίου 2019
Η διακεκριμένη φωτογράφος από την Υεμένη, Boushra Almutawakel, ζούσε στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τη διάρκεια των επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου. Το γεγονός αυτό την οδήγησε στο να επικεντρωθεί σε αντιλήψεις, θετικές και αρνητικές, για τους Άραβες και τους Μουσουλμάνους. Ασχολήθηκε ειδικά με την παρατήρηση της συγγραφέα από την Αίγυπτο, Nawal El Saadawi, που λέει ότι «οι γυναίκες που φορούν hijab ή niqab είναι ίδιες με τις γυναίκες που φορούν μακιγιάζ, υπό την έννοια ότι όλες κρύβουν την αληθινή τους ταυτότητα» και επεδίωξε να ερμηνεύσει την ιδέα της Saadawi μέσω της εικόνας.

Η σειρά φωτογραφιών Mother, Daughter, Doll, έχει ως επίκεντρο τις γυναίκες που υπόκεινται στις πολιτισμικές επιβολές που αφορούν το hijab. Οι εικόνες απεικονίζουν την ίδια τη φωτογράφο μαζί με τη μεγαλύτερη κόρη της και την κούκλα της, ντυμένες με δυτική ενδυμασία, που σταδιακά καλύπτονται με hijab μέχρι να εξαφανιστούν εντελώς.

Η τάση της μαντήλας αυξάνεται σταδιακά στην Υεμένη από τα μέσα της δεκαετίας του '90, μαζί με την επιρροή του θρησκευτικού δόγματος Wahabi, που ενστερνίζεται τον νακραίο συντηρητισμό.


Οι γυναίκες που το ακολουθούν, κυκλοφορούν «θαμμένες» μέσα σε μαύρο ύφασμα, όμως το ίδιο κάνουν και τα μικρά κορίτσια ηλικίας 7-8 ετών. «Η Υεμένη, γίνεται ακόμα πιο συντηρητική, πράγμα που θεωρώ ανησυχητικό» λέει η φωτογράφος. «Αυτή η τάση για υπερβολική κάλυψη των γυναικών, είναι ένα σύμπτωμα εξτρεμισμού».


Διαβάστε επίσης:
Τα κορίτσια που μεγαλώνουν σαν αγόρια
Ένα νησί μόνο για άνδρες
Τα κορίτσια του Ειρηνικού
εμφάνιση σχολίων