11
1
σχόλια
3484
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Από τον Χ. Λακταρίδη
 
DOCTV.GR
9 Απριλίου 2019
Το OUTVIEW FILM FESTIVAL, το αγαπημένο μας φεστιβάλ με ταινίες ΛΟΑΤΚΙ+ θεματικής (και όχι μόνο), επιστρέφει για 12η φορά, πιστό στο Απριλιάτικο ραντεβού του, εφέτος, πριν από το Πάσχα. Με γενικό σλόγκαν το πάντα επίκαιρο: Το Προσωπικό Είναι Πολιτικό, μήνυμα το οποίο παραπέμπει στους αγώνες του φεμινιστικού κινήματος, λίγες εβδομάδες πριν από τις εκλογές και εν μέσω μεγαλόσχημων, αλλά ως επί το πλείστον, κενών προεκλογικών υποσχέσεων,  το 12o Outview Film Festival έρχεται να θυμίσει ότι οποιαδήποτε επιλογή μας έχει συλλογικό αντίκτυπο και δεν είναι απλά, μια προσωπική υπόθεση. 

Η ενδοοικογενειακή βία κατά των γυναικών, η ομοφοβία και η τρανσοφοβία, η κλιματική αλλαγή, καθώς και η δυσκολία πρόσβασης από τα άτομα με ειδικές ανάγκες και ικανότητες, είναι οι θεματικές που θέλει να θίξει η φετινή διοργάνωση, τονίζοντας πως τίποτα δεν είναι μια απλά προσωπική υπόθεση του καθένα, καθώς οι απερίσκεπτες επιλογές έχουν κοινωνικές συνέπειες για ολόκληρο το σύνολο των συμπολιτών του.


I can’t believe in people’s words, they’ re always mean, you know what I mean, they try to make you feel the same but I’m not insane, I’m quitting that game… έτσι ξεκινάνε οι επίσης επίκαιροι στίχοι του τραγουδιού που επέλεξε η ομάδα του Outview Film Festival για να ντύσει τη φετινή της καμπάνια και το επίσημο τρέιλερ του φεστιβάλ.  


Οι παράλληλες εκδηλώσεις αφορούν 4 πάνελ, μια έκθεση drag κουστουμιών και 5 πάρτι (No Ordinary Spirit 12/04 στο Escape, Meet and Greed Felix Maritaud Party 13/04 στο Shamone, J. Agassi Saved My Life Party 14/04 στην Alexander Sauna, Sex is My Business Party 15/04 στο Β327 και Outview Closing Party 17/04 στο Escape).  

 Το Outview Film Festival στηρίζει έμπρακτα το Ελληνικό Queer σινεμά καθώς κάθε χρόνο όλες οι Ελληνικές ταινίες που υποβάλλονται παίζονται όλες και κάθε χρόνο δίνει και το μοναδικό στην Ελλάδα Greek Queer Cinema Award. Η φετινή χρονιά έχει κάτι το ξεχωριστό, αφού για πρώτη φορά φέτος το φεστιβάλ κάνει έναρξη με μια Ελληνική ταινία, το Irving Park του Παναγιώτη Ευαγγελίδη, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω. Οι άλλες ταινίες είναι: το 20' Αδερφή, του Sam Albatros, το οποίο είναι ένα ντοκιμαντέρ με έντονα στοιχεία video art, το οποίο μας κατευθύνει σε ένα κόσμο όπου ο σεξουαλικός προσανατολισμός είναι ένας διαρκής αγώνας απέναντι στις παραδοσιακές αξίες μιας κοινωνίας που στερεί ηθελημένα την ελεύθερη βούληση. Το, Ούτε Αγόρι, Ούτε Κορίτσι, ένα ντοκιμαντέρ 26' της Ζηνωβίας Χατζηδάκη, το οποίο αφορά 4 queer άτομα, τη τρανς Άννα, τον επίσης τρανς Νίκο, τον ομοφυλόφιλο Ηλία και το Jason-Αντιγόνη, οι οποίοι καταθέτουν τα περιστατικά διακρίσεων που έχουν ζήσει στις οικογένειές τους αλλά και στην κοινωνία, εξαιτίας της ταυτότητας φύλου ή του σεξουαλικού τους προσανατολισμού. Στο 10' Correctment της Αγάπης Κουτσένη, μια γυναίκα έρχεται αντιμέτωπη με το αποτρόπαιο φαινόμενο του διορθωτικού βιασμού, όταν τα ερωτικά συναισθήματά της για μία άλλη γυναίκα δε γίνουν αποδεκτά από τον περίγυρό της. Η ταινία θα παιχτεί παρουσία της σκηνοθέτη. Στο 13' Cave που σε υπογραφή Anosia και παρουσία των σκηνοθετών, 5 άνθρωποι σε μια σπηλιά στη θάλασσα, απολαμβάνουν ελεύθερα τη φύση και τους εαυτούς τους, αγγίζοντας και αγκαλιάζοντας ο ένας τον άλλο χωρίς ενδοιασμούς. Στο 28' Mr. Dimitris, Mrs. Dimitroula της Τζέλης Χατζηδημητρίου, συναντάμε τον Δημήτρη που ζει όλη του τη ζωή στη Σκάλα Συκαμνιάς. Οι δημοσιογράφοι και οι εθελοντές που ακολούθησαν τη μαζική άφιξη προσφύγων στο νησί, του χάρισαν μια εφήμερη δημοσιότητα. Όταν όλοι έφυγαν, εκείνος συνέχισε να κυκλοφορεί ντυμένος γυναίκα, σε ένα χωριό όπου όλοι τον ξέρουν αλλά κάνεις δεν τον γνωρίζει. Θα παιχτεί παρουσία της σκηνοθέτη. Τέλος ο Πολυέλαιος, του Αντώνη Γλάρου, 10' φιλμ παραγωγής 2019, όπου σε μια κηδεία ακούμε τις σκέψεις των θλιμμένων συγγενών, το πώς έχασε τη ζωή του ο νεκρός; Αν γίνεται να επιστρέψει από το θάνατο; Και τι θα άλλαζε στη ζωή του εάν του δινόταν αυτή η ευκαιρία; Αυτή η μικρού μήκους που κλείνει το πρώτο μέρος του It's All Greek to Me του Σαββάτου 13/04, απέσπασε το βραβείο καλύτερης σπουδαστικής ταινίας στο 41ο Φεστιβάλ Δράμας. Θα παιχτεί παρουσία του σκηνοθέτη.  

Την Κυριακή 14/04, στο δεύτερο μέρος του It's All Greek to Me, θα προβληθούν τα: Motherland, μεγάλου μήκους του Γιώργου Ευθυμίου, 85′, στο οποίο ένας ράπερ περιπλανιέται στην Αθήνα γνωρίζοντας απρόβλεπτους μυθιστορηματικούς χαρακτήρες, προσπαθώντας να βρει οποιονδήποτε τρόπο μπορέσει για να επικοινωνήσει με τη νεκρή του μητέρα. Στο μόλις 3' Unconditional Love του Γεώργιου Ευαγγελόπουλου, μια όμορφη νεαρή κοπέλα επιστρέφει στην πόλη που γεννήθηκε και έζησε αξέχαστα παιδικά χρόνια. Εκεί βρίσκει ένα κουτί γεμάτο αναμνήσεις από την αλλιώτικη οικογένειά στην οποία μεγάλωσε και τη γέμισε αγάπη. Στο 7' Welcome to Athens του Μενέλα Σιαφάκα, ένα διαφημιστικό σποτ που χρηματοδοτήθηκε, γυρίστηκε αλλά εν τέλει απαγορεύθηκε, βγαλμένο μέσα από τα μυστικά αρχεία του κράτους, φτάνει στο Outview χακαρισμένο γιορτάζοντας την ένατη συμμετοχή σε διεθνές φεστιβάλ. Στο 10' Ο Μόνος Πιστός, του Στέφανου Κακαβούλη, ο ιερέας Τζορτζ θέλει να απολογηθεί στα θύματα της παιδεραστίας του, για αυτό και τους στέλνει γράμμα ώστε να συναντηθούν σε ένα απομονωμένο χώρο και να έχει την ευκαιρία να απολογηθεί για όσα έκανε. Ανάμεσά τους όμως εμφανίζεται και ένας άντρας τον οποίο δεν έχει γνωρίσει ποτέ. Ενώ τέλος στο αφιέρωμα LGBT REFUGEES – SHORT FILMS θα παιχτεί η 10' Άνοιξη του Nίκου Ζιώγα, όπου 2 νεαρές λεσβίες από τη Συρία, φτάνουν στην Ελλάδα με την επιθυμία να ξεκινήσουν νέα ζωή, αφού πλέον έχουν αφήσει πίσω την οικογένεια και την πατρίδα τους. Όλες οι ταινίες της Κυριακής θα παιχτούν παρουσία των σκηνοθετών τους.

Τα Πάνελ: Με αφορμή την έρευνα Thumbs Down 2018: Film Critics and Gender, and Why it Matters, το Σάββατο, 13 Απριλίου, θα πραγματοποιηθεί το πάνελ με τίτλο, Κριτικοί Κινηματογράφου, το Φύλο έχει σημασία!, με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων κριτικών κινηματογράφου. Αφορά την διαφορετική αντιμετώπιση που δέχονται οι ταινίες με γυναίκες συντελεστές από τους κριτικούς ανάλογα με το φύλο τους. Οι άντρες κριτικοί γράφουν λιγότερο σε σύγκριση με τις συναδέλφους τους για ταινίες από γυναίκες δημιουργούς ή πρωταγωνίστριες. Όταν μάλιστα το κάνουν, τείνουν να αξιολογούν τις ταινίες αυτές με χαμηλότερη βαθμολογία σε σχέση με τις γυναίκες κριτικούς. Παράλληλα, με αφορμή την συζήτηση, θα προβληθούν δωρεάν 5 ταινίες από γυναίκες δημιουργούς (The Artist & The Pervert 13/04, Carmen y Lola 15/04, Air/Luft 16/04, Wild Nights With Emily 16/04, Dykes,Camera, Action! 17/04).
 
Καλεσμένοι είναι: ο ανεξάρτητος δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου, Γερμανός, Τόμας Ανπελτσάουσερ, η Μπέατρις Μπεν, αρχισυντάκτρια του arthouse γερμανικού, κινηματογραφικού περιοδικού Kino-Zeit, η οποία εξειδικεύεται στο είδος του κινηματογράφου που αφορά το σώμα και τα φύλα, καθώς και στις φεμινιστικές κινηματογραφικές σπουδές, η Μάγια Μπογκόσεβιτς,  ιδρύτρια και αρχισυντάκτρια του Camera Lucida, του πρώτου περιοδικού για τον κινηματογράφο στο Μαυροβούνιο, λέκτορας της Θεωρίας του Κινηματογράφου και Κοσμήτορας του Τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Donja Gorica και ιδρύτρια και πρόεδρος του εθνικού μαυροβουνιακού τμήματος της FIPRESCI (Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικής Ταινιών Κινηματογράφου) και η Βρετανή κριτικός κινηματογράφου Γουέντι Άιντι (Sight & Sound, The Times, The Guardian). Μαζί τους: η Λήδα Γαλανού (Σινεμά, Flix.gr, Εφημερίδα των Συντακτών), η Πόλυ Λυκούργου (Σινεμά, Flix.gr, Real News) και η Έλενα Χριστοπούλου (Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Νύχτες Πρεμιέρας, Πρώτο Θέμα).

Μια σειρά συγκλονιστικών ντοκιμαντέρ καταγράφουν στενά τις ζωές Queer ανθρώπων σε καθεστώτα της Μέσης Ανατολής, αλλά και άλλες χώρες με καθεστώτα αυστηρού θεοκρατισμού και εγκληματικής δυσπιστίας απέναντι στα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα. Φέτος, το αφιέρωμα με τίτλο Hate Crime Refugees, μέσα από καλεσμένους, προβολές και πάνελ θα αναδειχθεί το ζήτημα για τους πρόσφυγες λόγω εγκλημάτων μίσους.

Το πάνελ γίνεται με την συμβολή του ΣΥΔ και την υποστήριξη του Ιδρύματος Ρόζα Λούξενμπουργκ και σε αυτό θα συμπεριληφθούν και μαρτυρίες από ΛΟΑΤΚΙ+ πρόσφυγες, οι οποίοι έχοντας βρει υποστήριξη στο Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών, προσπαθούν να ανταπεξέλθουν έναντι των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν σε νομικό και κοινωνικό επίπεδο στην Ελλάδα. Οι ταινίες που θα παιχτούν είναι: το Mr. Gay Syria 13/04, Birds of the Borderlands 14/04 και Re-Births/Re-Naissances 15/04. Καλεσμένοι είναι: ο Σύριος δημοσιογράφος και bloger των ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιωμάτων Μαχμούντ Χασινό, ο οποίος διέφυγε στην Τουρκία το 2011, μετά από τον καταστροφικό εμφύλιο πόλεμο στη Συρία. Αφού πέρασε τρία χρόνια στην Κωνσταντινούπολη όπου εργάστηκε ως δημοσιογράφος, ξεκίνησε το πρώτο LGBTQI περιοδικό Mawaleh, ενώ στη συνέχεια, καθώς κινδύνευε η ζωή του, συνέχισε τον αγώνα του από το Βερολίνο. Σήμερα εργάζεται για το Schwulenberatung του Βερολίνου για το project των προσφύγων LGBTQI+, η Πρόεδρος του ΣΥΔ, Μαρίνα Γαλανού και ο Στάθης Πουλαράκης: Δικηγόρος με ειδίκευση σε ζητήματα ασύλου και μετανάστευσης, blogger του immigration.gr.

Είναι η σεξ-εργασία μια πράξη σωματικής αυτοδιάθεσης και προσωπικής επανάστασης; Μπορεί να είναι φεμινιστική πράξη, ή όντας εν γένει πατριαρχικός θεσμός δεν δύναται να ξεφύγει από την αντρική ματιά και την απόλαυση του άντρα; Είναι το μοντέλο της νομιμοποίησης της σεξ εργασίας με όλους τους αυστηρούς του κανονισμούς, και συχνά τον αποκλεισμό των τρανς ατόμων, βιώσιμο; Είναι το σουηδικό μοντέλο με την μετατόπιση της ευθύνης από τον εργάτη στον αγοραστή με τελικό σκοπό την εξάλειψη της πορνείας πιο ανθρωποκεντρικό; Ή είναι λανθάνων πουριτανισμός μασκαρεμένος σε συμπόνια και προοδευτικότητα; Μήπως όλα αυτά τα μοντέλα είναι πλέον παρωχημένα; Μήπως τελικά ένας ριζικός επαναπροσδιορισμός της σεξ εργασίας είναι πλέον αναγκαίος; Αυτά και άλλα πολλά θα συζητηθούν προσεχώς στο πάνελ του Outview 2019, Sex is my Bussiness, με κεντρική θεματική την σεξ- εργασία στον 21ο αιώνα.

Παράλληλα, 14 και 15 Απριλίου, θα προβληθούν οι σχετικές με την συζήτηση ταινίες: Jonathan Aggasi Saved My Life 14/04 & Searching Eva 15/04.  

Ομιλητές στο Sex is My Bussines θα είναι: ο πορνοστάρ Τζόναθαν Αγκάσι, η σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια του Searching Eva, η ακτιβίστρια και γραμματέας επικοινωνίας του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών, Άννα Απέργη, η συγγραφέας, ηθοποιός και ακτιβίστρια Μπέτυ Βακαλίδου και η νομική σύμβουλος στο Κέντρο ζωής, Μαρία Καββαλάκη. Το πάνελ θα συντονίσει ο Γρηγόρης Βαλιανάτος, δημοσιογράφος, σύμβουλος επικοινωνίας και ακτιβιστής για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα.

Στην Ελλάδα ζουν πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω, αποτελώντας ένα 10% του συνολικού πληθυσμού. Την τελευταία πενταετία πολλά έχουν αλλάξει στην κοινωνική και στην επιδοματική πολιτική σε σχέση με τα ΑΜΕΑΙ. Σε αυτές ακριβώς τις αλλαγές αναφέρεται η Γιώτα Καραγιάννη όταν μιλά για μισαναπηρισμό, στο βιβλίο της, Η αναπηρία στην Ελλάδα της κρίσης. Πρόκειται για αλλαγές που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια αξιοπρέπειας, τον εξευτελισμό και την αμφισβήτηση – και πολλές φορές την εσκεμμένη υποτίμηση – της αναπηρίας των προαναφερθέντων ανθρώπων. Οι άνθρωποι αυτοί παλεύουν να επιβιώσουν σε ένα κράτος μηδενικής πρόνοιας και προοδευτικά αυξανόμενης αδιαφορίας. Στην συζήτηση που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του αφιερώματος Κατά του Μισαναπηρισμού, ήρθε η ώρα να δοθεί φωνή σε αυτή την αφανή αλλά τεράστια κοινωνική ομάδα, η οποία ίσως και να έχει βουλιάξει όσο καμία άλλη λόγω της κρίσης.

Στα πλαίσια του αφιερώματος θα προβληθεί η ταινία Love, Scott, ενώ καλεσμένοι είναι η ψυχολόγος στο Νοσοκομείο Παίδων Η Αγία Σοφία, ιδρύτρια της ΜΚΟ, Λάρα για την εκπαίδευση σκύλων-οδηγών για τυφλούς, Ιωάννα Μαρία Γκέρτσου, ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι, Παναγιώτης Δημητράς, η συγγραφέας Γιώτα Καραγιάννη, η Πρόεδρος Συλλόγου Διαβητικών Αθήνας, ΣΥ.ΔΑ. Ελένη Μπαρμπαλιά, ο ακτιβιστής, γνωστός ως ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑΙ, Ανδρέας Μπαρδάκης και ο σκηνοθέτης – ανάπηρος ακτιβιστής. Κίνηση Χειραφέτησης Αναπήρων: ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΝΟΧΗ, Αντώνης Ρέλλας.

Οι Ταινίες: Ταινία Έναρξης θα είναι το Irving Park, ένα ντοκιμαντέρ του Παναγιώτη Ευαγγελίδη που αφορά την ιστορία τεσσάρων γκέι αντρών μεταξύ 60 και 70 ετών, που ζουν ως Κύριοι και Σκλάβοι στο σημερινό Σικάγο. Μια ανορθόδοξη οικογένεια που βασίζεται στην ελεύθερη επιλογή και τη συναίνεση στην απώλεια της προσωπικής ελευθερίας προς χάριν της επιθυμίας του άλλου (δείτε το τρέιλερ εδώ). Η προβολή θα πραγματοποιηθεί παρουσία του σκηνοθέτη, ενώ την Τελετή Έναρξης παρουσιάζουν η Χαρά Κολαίτη (Άννα Γούλα Βαρδινογιάννη) και ο Γιώργος Καλογερόπουλος (I-tainia).

Ταινία Λήξης είναι το βραβευμένο στη Θεσσαλονίκη (Βραβείο Σκηνοθεσίας, Ειδική Μνεία), αλλά και σε δεκάδες άλλα φεστιβάλ, Socrates του Βραζιλιάνου Άλεξ Μοράτο: Μετά τον ξαφνικό θάνατο της μητέρας του, ο 15χρονος Socrates πρέπει να μάθει να τα βγάζει πέρα μόνος του στο Σάο Πάολο. Μην μπορώντας να παραλάβει τις στάχτες της χωρίς τη συγκατάθεση ενός νόμιμου κηδεμόνα, και χωρίς εισόδημα για να πληρώσει το ενοίκιο του ερείπιου σπιτιού του, δε βλέπει καμία διέξοδο. Καταφέρνει να βρει μία προσωρινή δουλίτσα και γνωρίζει έναν νεαρό με προβλήματα, με τον οποίο διαμορφώνει μια περίεργη σχέση. Αλλά όσο αυξάνονται οι οικονομικές δυσκολίες του, τόσο φουντώνουν και τα εκκολαπτόμενα συναισθήματα του και τον οδηγούν στο να έρθει αντιμέτωπος με τη σκληρή πραγματικότητα της ζωής του. 


Ο Γάλλος ηθοποιός Φελίξ Μαριτό που γνωρίσαμε από το 120 Χτύποι το Λεπτό του Ρομπέν Καμπιγιό, που θα είναι και καλεσμένος του φεστιβάλ, πρωταγωνιστεί σε δύο ταινίες.

Στο βραβευμένο στις Κάννες (Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη), Sauvage της Καμίλ Βιντάλ-Νακέ, για την ιστορία του Λεό, ενός νέου άνδρα που ζει στο δρόμο και προσφέρει σεξ για να ζήσει –δίχως στέγη, δίχως νόμο– , αναζητώντας με μανία την ανθρώπινη επαφή και περιφρονώντας με πάθος τα χρήματα, όπως και κάθε άλλη εκδοχή κοινωνικής εξάρτησης, σε μια κινηματογραφική σπουδή στη σωματικότητα και την επιθυμία που ξεπερνά τα όρια της σάρκας. 


Τον ίδιο βλέπουμε και στο Jonas (Boys) του Κριστόφ Σαριέ. Στα 15 του ο Jonas ήταν ένας ανέμελος έφηβος που ερωτευόταν για πρώτη φορά ένα συμμαθητή του. Δεκαοκτώ χρόνια μετά, η ζωή του ισορροπεί ανάμεσα σε ασταμάτητες κραιπάλες, ξενύχτια σε κλαμπ και διαφορετικούς ερωτικούς συντρόφους, ενώ ένα τραυματικό συμβάν από το παρελθόν να τον καταδιώκει ανελέητα. 
 

Το ισπανικό Κάρμεν και Λόλα, της Arantxa Echevarría, εξερευνά την πατριαρχική κοινότητα των Ρομά, ο κεραυνοβόλος έρωτας δύο κοριτσιών αποτελεί μια μικρή επανάσταση. Το φυτίλι της ανάβουν η Λόλα, ένα αγοροκόριτσο που ονειρεύεται μια ζωή με τους δικούς της όρους, και η Κάρμεν, η οποία αν και αρραβωνιασμένη ρισκάρει τα πάντα για να είναι με τη Λόλα. Τότε ξεκινά μια περιπέτεια που θα τις σημαδέψει για όλη τους τη ζωή. Η ταινία συμμετείχε στο 71ο Φεστιβάλ των Κανών ενώ απέσπασε δύο βραβεία Goya, πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη για την Arantxa Echevarría και β’ γυναικείου ρόλου για την εντυπωσιακή Καρολίνα Γιούστε. 


Στο ντοκιμαντέρ Family in Transition του Οφίρ Τραϊνίν, Μια τυπική εβραϊκή οικογένεια στην επαρχιακή πόλη Νεχαρίγια, καλείται να διαχειριστεί τα νέα πως ο μπαμπάς θα κάνει επέμβαση αλλαγής φύλου. Η μητέρα αποφασίζει να τον στηρίξει έμπρακτα σε όλη τη διάρκεια της μετάβασης, να είναι δίπλα του κάθε στιγμή, και μαζί να εξηγήσουν στα παιδιά τους πως από εδώ και πέρα θα έχουν δύο μαμάδες. Το ντοκιμαντέρ απέσπασε το βραβείο καλύτερης ισραηλινής ταινίας στο φεστιβάλ DocAviv.


Από το Ισραήλ και το Jonathan Agassi Saved My Life, του Τομέρ Χεϊμάν. Όταν ο νεαρός Jonathan Agassi πρωτοεμφανίστηκε σε γκέι πορνό στα τέλη των ’00s, άφησε άναυδη τη διεθνή σκηνή επισκιάζοντας με το ταλέντο του τους συναδέλφου του. Ο Agassi είδε τη φήμη του να εξαπλώνεται ραγδαία και έγινε γρήγορα ένας από τους πιο δημοφιλείς και παραγωγικούς σταρ στη βιομηχανία του, με τον ίδιο να ισχυρίζεται πως κάνει την καλύτερη δουλειά στον κόσμο. Δεν έμεινε στάσιμος, μιας και παράλληλα με τις ταινίες ξεκίνησε μια καριέρα ζωντανών σόου πορνό και υπηρεσιών συνοδού, μοιράζοντας την καθημερινότητά του ανάμεσα στο Τελ Αβίβ και το Βερολίνο. Ποιο είναι όμως το προσωπικό κόστος αυτών των επιλογών; Ο Αγκάσι είναι καλεσμένος του φεστιβάλ και το ντοκιμαντέρ θα παιχτεί παρουσία του.
 

Στο Χοσέ (José), του Λι Τσενγκ, Ο 19χρονος José ζει με την 50χρονη μητέρα του στην πόλη της Γουατεμάλας, που είναι μια απο τις πιο θρησκευόμενες και επικίνδυνες πόλεις του κόσμου. Ζει μια βαρετή ζωή με ανούσιο σεξ με αγνώστους, τους οποίους γνωρίζει μέσα από εφαρμογές του κινητού του. Όλα όμως θ’ αλλάξουν όταν θα συναντήσει τον Luis, έναν μετανάστη από την Καραϊβική, με τον οποίο θα συνάψει μια παθιασμένη ερωτική σχέση. 


Στο Just Friends της Ολλανδής Αννεμαρί φαν ντε Μοντ, ο ξαφνικός θάνατος του πατέρα του πριν από δέκα χρόνια, στοιχειώνει ακόμα τον 20χρονο Ολλανδό Joris. Την ίδια στιγμή ο Yad, ένας Ολλανδός συριακής καταγωγής, αποφασίζει να ταξιδέψει από το Άμστερνταμ στην πόλη Almere όπου γεννήθηκε και να εργαστεί στη γιαγιά του Joris. Μια τυχαία αφορμή θα φέρει κοντά τους δύο άντρες, με τις πρώτες ρομαντικές σπίθες να ανάβουν ακαριαία σε αυτήν την πολυβραβευμένη ρομαντική κωμωδία (βραβεία κοινού στα queer φεστιβάλ του Μιλάνου και του Περθ μεταξύ άλλων). 
 

Στο Love, Scott της Καναδής Λόρα Μαρί Γουέιν που θα παιχτεί στα πλαίσια του αφιερώματος για τον Μισαναπηρισμό, μια τυπική νυχτερινή έξοδος στις 12 Οκτωβρίου 2013 μετατράπηκε σε εφιάλτη για τον γκέι μουσικό Scott Jones, όταν από το πουθενά δέχτηκε βάναυση επίθεση με μαχαίρι έξω από ένα κλαμπ, η οποία τον άφησε ανάπηρο. Ο Shane Matheson, ο άνθρωπος που έκανε την αποτρόπαια πράξη, βρέθηκε πίσω από τα κάγκελα της φυλακής για μια δεκαετία. Το Καναδικό δικαστικό σύστημα όμως δεν πείστηκε ποτέ πως αυτό ήταν ένα έγκλημα μίσους. Με μουσική από τους Sigur Ros.

Στο Poised του Ρόμπερτ Κερνς, ένα απροσδόκητο ερωτικό τρίγωνο σχηματίζεται όταν στο Λονδίνο ο Έλληνας εργοθεραπευτής Άρης γνωρίσει τυχαία τον γοητευτικό τεχνοκράτη Richard, και ανάμεσά τους εμπλακεί η εντυπωσιακή ασθενής του Άρη, Anna.


Στο πειραματικό, ονειρικό Μ/Μ, του Καναδού Ντρού Λιντ, ένας νεαρός Καναδός που ζει μόνιμα στο Βερολίνο, γνωρίζει τυχαία στο γυμναστήριο τον Ματίας τον οποίο ερωτεύεται παράφορα. Ο Ματίας ακούει τέκνο και λατρεύει τις μηχανές, οι οποίες όμως θα αποδεχθούν η νέμεσή του, καθώς ένα τρακάρισμα τον οδηγεί στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση. Τότε ο Matthew αποφασίζει να πάει στο σπίτι του Matthias και να ζήσει όπως εκείνος. 


To Wild Nights With Emilly της Μάντελαϊν Όλνεκ είναι μια ταινία φαντασίας για την γνωστή Αμερικανίδα ποιήτρια. Όλοι γνωρίζουν πως η ανεπανάληπτη ποιήτρια διένυε αμέτρητες μέρες κλειστή στο δωμάτιό της γράφοντας ασταμάτητα ποίηση. Όμως με μια τρυφερή χιουμοριστική διάθεση, η σκηνοθέτης σκαρφίζεται ένα σενάριο στο όποιο ρίχνει φως στην άγνωστη παθιασμένη σχέση της με μια άλλη γυναίκα. 

Μπορεί ένα χάπι να εξαλείψει την επιδημία του HIV; Το PrEp υπαινίσσεται πως ναι και υπόσχεται πως θα φέρει την επανάσταση στις ερωτικές σχέσεις των αντρών. Το κατά πόσο αυτό ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα εξερευνάται στο 34' ντοκιμαντέρ Amsterdam on PrEp του Αλέξις Μπαραγκάν, το οποίο απεικονίζει επίσης τις αμφιβολίες των πολιτών απέναντι στη νέα φαρμακευτική αγωγή και τις πιθανές επιπτώσεις που μπορεί να έχει στον κοινωνικό ιστό.

Παίζονται ακόμη, μια ταινία μυθοπλασίας για τον γνωστό φωτογράφο Ρόμπερτ Μέιπλθορπ, από τον Όντι Τίμονερ που έχει τον τίτλο, Mapplethorpe, ένα ντοκιμαντέρ για τον εμβληματικό Μοντγκόμερι Κλιφ (Making Montgomery Clift), μία ταινία μικρού μήκους για τη νεανική ζωή του Ζαν Ζενέ (Mort-Bois, A Young Jean Genet), ένα κατατοπιστικό χρονικό των γεγονότων που κατέστησαν την Ολλανδία μια από τις πιο προοδευτικές και ανοιχτόμυαλες, ως προς τα LGBTQI δικαιώματα, χώρες του κόσμου στο ντοκιμαντέρ Monument of Pride, το The T είναι μια σειρά 6 επεισοδίων με ήρωες, δύο τρανς, μια λευκή, μια λατίνα και έναν μαύρο queer που συναντιούνται στο Σικάγο, σε ένα πρωτοχρονιάτικο πάρτι, τις τρανς στον αμερικάνικο στρατό την εποχή του πρόεδρου Τραμπ, αφορά το ντοκιμαντέρ Transmilitary, το Shakedown αφορά τα πάρτι στο κλαμπ Shakedown του Λος Άντζελες έγραψαν ιστορία χάρη στη φρενίτιδα και την εξαλλοσύνη τους, αποτελώντας ταυτόχρονα έναν πολύτιμο χώρο ελευθερίας για την underground μαύρη λεσβιακή σκηνή της πόλης. Οι Αφροαμερικανίδες που ξεκίνησαν τα πάρτι, εμπνευσμένες από τα θρυλικά σόου της τρανς Mahogany, έφεραν στο προσκήνιο τις χορεύτριες go–go και στριπτίζ τις οποίες παρουσίαζε η μπουτς Ρόνι Ρον. Σταδιακά το Shakedown αναπτύχθηκε σε κάτι πολύ περισσότερο από ένα κλαμπ, με τη σκηνοθέτιδα Leilah Weinraub όντας η ίδια μέλος της κοινότητας που αναπτύχθηκε γύρω του, να δίνει έμφαση στο ντοκιμαντέρ για τη σημασία που είχε στην έκφραση της μαύρης λεσβιακής υποκουλτούρας.

Στο Searching Eva, αν και μικρή σε ηλικία η πρωταγωνίστρια του ντοκιμαντέρ δεν έχει καταφέρει και λίγα… Στα 14 αποκήρυξε την ιδιωτικότητα ως μια παρωχημένη έννοια, μετονομάστηκε σε Eva και έφτιαξε το πρώτο ημερολογιακό της μπλογκ. Τρία χρόνια μετά έφυγε από το σπίτι της συντηρητικής οικογένειάς της και αποφάσισε να γίνει πλήρως αυτόνομη. Το ταξίδι της την οδήγησε στο Βερολίνο, όπου έκτοτε μοιράζεται δημόσια στο διαδίκτυο την καθημερινότητά της, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται ως μοντέλο, φεμινίστρια, queer συγγραφέας και ακόμα περισσότερα. Ο τρόπος ζωής της και η προβολή της στο ίντερνετ την έχει καταστήσει σε underground είδωλο και on-line σταρ.

Τέλος στο Mr. Gay Syria, ακολουθούμε δύο Σύριους πρόσφυγες καθώς προσπαθούν να φτιάξουν τις ζωές τους από την αρχή. Από τη μία έχουμε τον Husein στην Κωνσταντινούπολη, ο οποίος εργάζεται ως κουρέας και ζει μια κρυφή ζωή, καθώς κρύβει την γκέι ταυτότητά του. Από την άλλη ο Mahmoud ζει στο Βερολίνο, όπου έχει ιδρύσει μια συριακή LGBTQI ομάδα. Τι φέρνει λοιπόν κοντά αυτούς τους δύο διαφορετικούς άντρες; Η επιθυμία τους να εκπροσωπήσουν τη Συρία στο διαγωνισμό ομορφιάς Mr. Gay στη Μάλτα. Και τα δύο αυτά ντοκιμαντέρ θα παιχτούν παρουσία των συντελεστών τους.

Στα πλαίσια του Outview Film Festival 2019, ο κοντινότερος φίλος του Ζακ Κωστόπουλου και σχεδιαστής μόδας, ο Πάνος Θάνος, ο οποίος είχε φτιάξει και κάποια από τα drag κουστούμια του, παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο Long Live the Queens: Zackie Oh στην οποία θα παρουσιαστούν κομμάτια από τη προσωπική γκαρνταρόμπα Ελλήνων και Ελληνίδων Dr.a.g. καλλιτεχνών. Κάθε ένα από τα κομμάτια-εκθέματα συμβολίζει μια σημαντική στιγμή για τον εκάστοτε καλλιτέχνη στην επαγγελματική του πορεία.

Οι τιμές των εισιτηρίων δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη. Ας ελπίσουμε ότι φέτος θα υπάρξει προπώληση ή έστω αριθμημένες θέσεις για να αποφευχθούν τα περσινά προβλήματα, οι αργοπορίες και οι κακές εντυπώσεις στους καλεσμένους. Στους ανέργους η είσοδος στις απογευματινές προβολές (οι πρώτες προβολές της κάθε ημέρας) θα είναι ελεύθερη με επίδειξη της κάρτας ανεργίας τους. Για την είσοδο, των κατόχων εισιτηρίου διαρκείας, στις προβολές που επιθυμούν θα είναι απαραίτητη η επίδειξη του εισιτηρίου διαρκείας και της αστυνομικής τους ταυτότητας.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ: Το DOCTV.GR δίνει 3 (τρεις) διπλές προσκλήσεις για την προβολή ELDERLY HAPPILY EVER AFTER SHORTS, με 5 ταινίες μικρού μήκους, τη Δευτέρα 15 Απριλίου στις 17.30, και 3 (τρεις) διπλές προσκλήσεις για την προβολή των ταινιών PRISONER OF SOCIETY και THE T, την Τετάρτη 17 Απριλίου στις 20.10. Μπορείτε να στείλετε e-mail στο [email protected] με το ονοματεπώνυμό σας και την ημέρα της προβολής που θέλετε, 15/4 ή 17/4, έως τις 12:00 το πρωί της Δευτέρας 15/4. Οι νικητές θα ειδοποιηθούν με e-mail το μεσημέρι της ίδιας ημέρας.

Περισσότερες πληροφορίες για τις ταινίες και το φεστιβάλ του οποίου όπως κάθε χρόνο το Doctv είναι χορηγός, μπορείτε να διαβάσετε στην επίσημη ιστοσελίδα του φεστιβάλ.


Info: 12ο Outview Film Festival. 11 - 17 Απριλίου, στη Ταινιοθήκη της Ελλάδας, Ιερά Οδός 48, Μετρό Κεραμεικός. Τηλέφωνο 2103609695.
εμφάνιση σχολίων