Το αφιέρωμα, Συγγραφείς - Δημοσιογράφοι, αφορά ταινίες βασισμένες σε βιβλία που έγραψαν συγγραφείς, οι οποίοι ξεκίνησαν την καριέρα τους ως δημοσιογράφοι και διοργανώνεται μαζί με το Μορφωτικό Τμήμα της ΕΣΗΕΑ. Θα προβληθούν: Ο Θαλασσόλυκος (1941), του Μάικλ Κέρτιζ (Τζακ Λόντον), Να Έχεις και Να Μην Έχεις (1944), του Χάουαρντ Χοκς (Έρνεστ Χέμινγουεϊ), Η Περιφρόνηση (1963), του Ζαν Λικ Γκοντάρ (Αλμπέρτο Μοράβια), Το Εκκρεμές της Αγωνίας (1961), του Ρότζερ Κόρμαν (Έντγκαρ Άλαν Πόε), Park Row (1952), του Σάμιουελ Φούλερ βασισμένο σε δικό του βιβλίο, το, Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας (1998), του Τέρι Γκίλιαμ (Χάντερ Τόμσον), το, Ζ (1969), του Κώστα Γαβρά (Βασίλης Βασιλικός) και ο Τελευταίος Πειρασμός (1988), του Μάρτιν Σκορτσέζε (Νίκος Καζαντζάκης).
Θα προβληθούν ακόμη 9 ελληνικές ταινίες μικρού μήκους ενώ οι Ειδικές Προβολές περιλαμβάνουν 3 ταινίες. Το Πάθος της Ζαν ντ' Αρκ (1928), του Καρλ Θίοντορ Ντράγιερ, Ο Καταδικασμένος (1952), του Ακίρα Κουροσάβα και Τα Παιδιά της Χελιδόνας (1987), του Κώστα Βρεττάκου. Στο Διαγωνιστικό συναντάμε τις εξείς 11 ταινίες:
ΑΓΑΠΗ (Agape), του Μπράνκο Σμίτ (Κροατία 2017). Ένας από τους χαρακτηριστικούς εκπροσώπους της κροατικής κινηματογραφίας, επιστρέφει με την Αγάπη, μια αιχμηρή κριτική της παρηκμασμένης κοινωνίας, των εκκλησιαστικών πρακτικών και της παραμελημένης νεολαίας.
Η ΔΙΚΗ (Process), του Σεργκέι Λόζνιτσα (Ολλανδία 2018). Το ντοκιμαντέρ του πολυβραβευμένου δημιουργού ανασύρει ιστορικά επίκαιρα για να παρουσιάσει μια από τις πρώτες δίκες που ενορχήστρωσε ο Στάλιν, στην οποία εισαγγελείς, μάρτυρες, κατηγορούμενοι και δικαστές ψεύδονται στο κοινό και τον ίδιο τους τον εαυτό.
LES ESTIVANTS (Summer House), της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι (Ιταλία, Γαλλία 2018). Σε μια καινούργια ημι-αυτοβιογραφική ταινία, η Τεντέσκι (
Ένας Πύργος στην Ιταλία), υποδύεται μία πρόσφατα διαζευγμένη σκηνοθέτη, η οποία μετακομίζοντας στη καλοκαιρινή έπαυλή της, προσπαθεί να διαχειριστεί το χωρισμό της και να ετοιμάσει τη καινούργια της δουλειά.
Η ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (Laskovoe bezrazlichie mira), του Αντιλιάν Γιορντάνοφ (Καζακστάν, Γαλλία 2018). Μια επική ιστορία αγνής αγάπης σε έναν κόσμο εμμονικό με τον πλούτο και την εξουσία. Η ταινία επιλέχθηκε στο Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ των Καννών.
JUMPMAN (Podbrosy), του Ιβάν Τβερντόβσκι (Ρωσία, Ιρλανδία, Λιθουανία, Δανία 2018). Ένας έφηβος που πάσχει από αναλγησία, ζει σε ένα ορφανοτροφείο. Όταν η μητέρα του επιστρέφει για να τον διεκδικήσει, ο διευθυντής δεν της τον δίνει επειδή δεν την εμπιστεύεται. Μάνα και γιος καταστρώνουν ένα σχέδιο διαφυγής.
ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ (Una Storia Senza Nome), του Ρομπέρτο Αντό (Ιταλία 2018). Δραματική Κομεντί μυστηρίου που αφορά μια συγγραφέα σεναρίων, έναν ηλικιωμένο αστυνομικό και την κλοπή ενός διάσημου πίνακα του Καραβάτζιο, στο Παλέρμο του 1969.
ΜΟΝΗ ΣΤΟ ΓΑΜΟ ΜΟΥ (Seule à mon mariage): της Μάρτα Μπέργκμαν (Βέλγιο 2018). Η Ρουμάνα Μπέργκμαν κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο στη μεγάλου μήκους με μία ταινία για το ταξίδι μιας νεαρής Ρομά, της Πάολα που προσπαθεί να ξεφύγει από τις παραδόσεις που την πνίγουν και για να προσφέρει ένα καλύτερο μέλλον στην κόρη της.
ΜΥΓΕΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ (Vsechno Bude), του Όλμο Ορμέζου (Σλοβενία, Τσεχία, Πολωνία, Σλοβακία, Γαλλία 2018). Δύο ανήσυχοι νέοι ξεκινούν ένα ταξίδι γεμάτο ευφάνταστες αναποδιές. Ένα κωμικό road-trip που εξυμνεί την αθωότητα και τον αυθορμητισμό της νιότης, βραβευμένο με το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι.
ΠΑΥΣΗ (Pause), της Τώνιας Μισιαλή (Ελλάδα, Κύπρος 2018). Στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο στη μεγάλου μήκους, η Τώνια Μισιαλή προσεγγίζει το διαχρονικό θέμα της φθοράς των σχέσεων μέσα στο γάμο. Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο διαγωνιστικό τμήμα East of West του Κάρλοβι Βάρι.
SULEIMAN MOUNTAIN (Sulayman Too), της Ελιζαβέτα Στίσοβα (Ρωσία, Κιργιστάν 2017). Μια ασυνήθιστη ιστορία με φόντο τα βουνά της Κιργιζίας για έναν άντρα που ζει στο περιθώριο, τις δύο του γυναίκες και τον εξαφανισμένο γιο, που έχει με τη μία από αυτές, η οποία τον ενημερώνει πως τον ξαναβρήκε.
Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ (Black Held Hands), του Νίκου Κορνήλιου (Ελλάδα 2017). Μέσα από τις σχέσεις μιας οικογένειας ηθοποιών κι έναν Μάκβεθ για τρεις, ο Νίκος Κορνήλιος καταθέτει μία ταινία για την πνευματική κορυφή και την ασυλία της μεγαλοφυΐας. Με τους: Κώστα Αρζόγλου, Ορόρα Μαριόν και Κάτια Λεκλέρκ Ο' Γουάλις στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Η ταινία συμμετείχε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/φου του Σάο Πάολο και το 58ο Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/φου Θεσσαλονίκης.
Τέλος οι Παράλληλες Εκδηλώσεις περιλαμβάνουν ένα Masterclass από την Βαλέρια Γκολίνο την Τετάρτη 21 Νοεμβρίου στις 12 το μεσημέρι στην Αίθουσα του Μορφωτικού Ιδρύματος της ΕΣΗΕΑ, μια ανοιχτή συζήτηση για τη γυναίκα στον ελληνικό κινηματογράφο και μια εικαστική έκθεση με τον τίτλο 7, σε επιμέλεια Γιάννη Ψυχοπαίδη. 7 γυναίκες δημιουργοί επιλέγουν 7 ταινίες από τον ελληνικό και ευρωπαϊκό κινηματογράφο και συνομιλούν εικαστικά μαζί τους. Συμμετέχουν οι: Ιφιγένεια Αβραμοπούλου, Πένυ Μονογιού, Αλίκη Παππά, Βάσω Τζούτη, Δέσποινα Τσάκνη, Δέσποινα Φλέσσα και Έλενα Χασαλεύρη, στην Γκαλερί ΣΤΟart Κοραή (Κοραή 4-εντός στοάς). Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά το πρόγραμμα,
εδώ.
Info: 31ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου. 22 Νοεμβρίου - 5 Δεκεμβρίου στον κινηματογράφο Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21 & Πατησίων 101 (Μετρό Βικτώρια). Γενική Είσοδος: 5 Ευρώ (εκτός τελετών Έναρξης και Λήξης). Κάρτα Διαρκείας 5 Προβολών: 15 Ευρώ. Κάρτα Διαρκείας 10 Προβολών: 30 Ευρώ. Όπως κάθε χρόνο, το φεστιβάλ δίνει τη δυνατότητα σε ανέργους και ΑμεΑ να παρακολουθήσουν δωρεάν τις ταινίες του προγράμματος. Συγκεκριμένα, θα διατίθενται για κάθε προβολή 10 δωρεάν εισιτήρια τα οποία οι ενδιαφερόμενοι θα προμηθεύονται από τα ταμεία των κινηματογράφων 45 λεπτά πριν την έναρξη της προβολής, με σειρά προσέλευσης, μέχρι εξαντλήσεώς τους. Για την ελεύθερη είσοδο είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία του ενδιαφερομένου, η επίδειξη της επικυρωμένης και σε ισχύ κάρτα ανεργίας ή αναπηρίας, καθώς και η αστυνομική ταυτότητα.