17
1
σχόλια
1407
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

Λάνθιμος, Γαβράς, Κούτρας. Με ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον το 68ο φεστιβάλ

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
13 Μαΐου 2015
Το πιο γνωστό φεστιβάλ κινηματογράφου στον κόσμο επιστρέφει για 68η φορά, από τις 13 μέχρι τις 24 Μαΐου. Το Φεστιβάλ των Καννών έρχεται για άλλη μια φορά να αναστατώσει γλυκά την καθημερινότητα των απανταχού σινεφίλ και να τους δώσει μια ιδέα για το τι θα πρέπει να περιμένουν να τους απασχολήσει, είτε θετικά είτε αρνητικά, την επόμενη κινηματογραφική σεζόν.

Γνωστοί δημιουργοί θα παρουσιάσουν τις καινούργιες δουλειές τους, ενώ νέα ταλέντα θα προσπαθήσουν να μας εντυπωσιάσουν. Οι πρόεδροι της κριτικής επιτροπής του Επίσημου Προγράμματος, οι αδερφοί Ίθαν & Τζόελ Κοέν, παρέα με τον Ξαβιέ Ντολάν του Mommy και τους ηθοποιούς Σοφί Μαρσό, Τζέικ Τζίλενχαλ, Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Σιένα Μίλερ, Ρόσι Ντι Πάλμα και τον συνθέτη και τραγουδοποιό από το Μάλι, Ρόκια Τραορέ (All The Invisible Children), θα πρέπει να συμφωνήσουν και να επιβραβεύσουν τις, κατά τη γνώμη τους, καλύτερες ταινίες της διοργάνωσης.

Μια διοργάνωση με ειδικό ενδιαφέρον για μας στην Ελλάδα, λόγω της συμμετοχής του Lobster, του Γιώργου Λάνθιμου στο Επίσημο Πρόγραμμα, 17 ολόκληρα χρόνια μετά το Μια Αιωνιότητα και Μια Μέρα του Θόδωρου Αγγελόπουλου, λόγω του Κώστα Γαβρά, ο οποίος θα είναι το τιμώμενο πρόσωπο του φεστιβάλ και λόγω του Πάνου Χ. Κούτρα, ο οποίος θα είναι μέλος της κριτικής επιτροπής στο τμήμα το οποίο συμμετείχε πέρυσι με την Xenia. Μερικές από τις ταινίες του Επίσημου Προγράμματος, είναι και από τις πιο αναμενόμενες της χρονιάς:

THE ASSASSIN, του Χου Χσιάο-Χσιέν (Ταϊβάν). Ο σκηνοθέτης του Κυνηγώντας το Κόκκινο Μπαλόνι και του αγαπημένου μας Millennium Mambo (2001), ενδίδει με τη σειρά του στην περιπέτεια ασιατικών πολεμικών τεχνών εποχής, με την ιστορία μιας εκτελεστή η οποία καλείται να δολοφονήσει τον άντρα που αγαπά.

CAROL, του Τοντ Χάινς (ΗΠΑ-Βρετανία). Ο σκηνοθέτης του I'm Not There ξανασυναντά την Κέιτ Μπλάνσετ και τη ζευγαρώνει με τη Ρούνι Μάρα, με θέμα έναν αδιέξοδο έρωτα στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του '50, όπως τον φαντάστηκε η Πατρίσια Χάισμιθ.

CHRONIC, του Μισέλ Φράνκο (ΗΠΑ). Ο βραβευμένος για το Μετά τη Λουτσία (2012), στο Ένα Κάποιο Βλέμμα εκείνης της χρονιάς, Μεξικανός σκηνοθέτης επιστρέφει στις Κάννες με μια αμερικανική παραγωγή. Ο Τιμ Ροθ είναι ένας νοσοκόμος ασθενών με χρόνιες και θανατηφόρες παθήσεις. Τους φροντίζει και κάποιες φορές τούς συνοδεύει στην πορεία τους προς την ευθανασία.

DHEEPAN, του Ζακ Οντιάρ (Γαλλία). Ο σκηνοθέτης του Σώμα με Σώμα και Ένας Προφήτης, παρακολουθεί την ιστορία ενός Ταμίλ μαχητή από τη Σρι-Λάνκα, ο οποίος αναζητά πολιτικό άσυλο στη Γαλλία και πιάνει δουλειά σαν νοσοκόμος στα υποβαθμισμένα προάστια του Παρισιού.

LA GIOVINEZZA (YOUTH), του Πάολο Σορεντίνο (Ιταλία, Γαλλία, Ελβετία, Βρετανία). Ο σκηνοθέτης της Τέλειας Ομορφιάς επιστρέφει με άλλη μία ταινία για το πέρασμα του χρόνου. Η δεύτερη αγγλόφωνή του, μετά το This Must Be The Place, έχει για πρωταγωνιστές τον Χάρβεϊ Καϊτέλ, τον Μάικλ Κέιν και τη Ρέιτσελ Γουάις, και αφορά έναν παλαίμαχο διευθυντή ορχήστρας, ο οποίος καλείται να παίξει για τη βασίλισσα Ελισάβετ.



THE LOBSTER, του Γιώργου Λάνθιμου (Βρετανία, Ιρλανδία, Ελλάδα, Ολλανδία, Γαλλία). Η επιστροφή του Λάνθιμου στις Κάννες, έξι χρόνια μετά τον Κυνόδοντα, είναι γεγονός. Για την ταινία, μπορείτε να διαβάσετε, εδώ.

LA LOI DU MARCE (THE MEASURE OF A MAN), του Στεφάν Μπριζέ (Γαλλία). Στην πρώτη του συμμετοχή στο φεστιβάλ, ο Γάλλος σκηνοθέτης μάς αφηγείται την ιστορία του Τιερί. Ενός 51χρονου ο οποίος βρίσκει ξανά δουλειά μετά από μακροχρόνια ανεργία. Πόσα όμως μπορεί να ανεχτεί, σε αυτή την ηλικία, για να μην τη χάσει;



LOUDER THAN BOMBS, του Γιοακίμ Τρίερ (Νορβηγία, Γαλλία, Δανία, ΗΠΑ). Ο Νορβηγός σκηνοθέτης στην πρώτη αγγλόφωνη παραγωγή του μας αφηγείται την ιστορία μιας πολεμικής φωτορεπόρτερ της οποίας ένα μυστικό από το παρελθόν ανακαλύπτουν ο άνδρας και οι δύο γιοι της, τη στιγμή που εκείνη προετοιμάζεται να κάνει μια αναδρομική έκθεση. Με τους Ιζαμπέλ Ιπέρ, Τζέισι Άιζενμπεργκ, Έιμι Ράιαν, Γκέιμπριελ Μπερν.

MACBETH, του Τζάστιν Κερζέλ (Βρετανία, Γαλλία, ΗΠΑ). Ο Αυστραλός σκηνοθέτης του Snowtown (2011) βρίσκει τη θέση που του αξίζει στο παγκόσμιο κινηματογραφικό στερέωμα, με μια τραχιά διασκευή του σεξπιρικού έργου. Πρωταγωνιστούν η Μαριόν Κοτιγιάρ και ο Μάικλ Φασμπέντερ.

MARGUERITE & JULIEN, της Βαλερί Ντονζελί (Γαλλία). Η σκηνοθέτις του Πολεμώντας Για τη Νίκη (2011) επιστρέφει στο φεστιβάλ με την τολμηρή ιστορία του μακροχρόνιου έρωτα ανάμεσα σε δύο αδέρφια. Πρωταγωνιστούν ο Ζερεμί Ελκάιν και η Αναΐς Ντεμπουστιέ.

MIA MADRE (MY MOTHER), του Νάνι Μορέτι (Ιταλία, Γαλλία). Ο σκηνοθέτης του Αγαπημένο μου Ημερολόγιο (1994) και του Έχουμε Πάπα αφηγείται τα προβλήματα μιας μεσήλικης σκηνοθέτιδος, η οποία έχει να αντιμετωπίσει τον στρυφνό Αμερικανό πρωταγωνιστή της ταινίας της και την έφηβη κόρη της. Με τους Μαργκερίτα Μπούι και Τζον Τορτούρο.



MON ROI, της Μαϊγουέν (Γαλλία). Η σκηνοθέτις του Polisse επιστρέφει στο Διαγωνιστικό με ένα ερωτικό δράμα, στο οποίο πρωταγωνιστεί ο Βενσάν Κασέλ και η Εμανουέλ Μπερκό, σκηνοθέτις της ταινίας έναρξης της φετινής διοργάνωσης, La Tete Haute.

SAUL FIA (SON OF SAUL), του (πρωτοεμφανιζόμενου) Λάζλο Νέμες (Ουγγαρία). Ένας πρώην βοηθός του Μπέλα Ταρ σκηνοθετεί ένα χρονικό για το Άουσβιτς. Ένας αιχμάλωτος καλείται να κάψει τα πτώματα των δικών του ανθρώπων. Σε ένα από αυτά αναγνωρίζει τον γιο του.

THE SEA OF TREES, του Γκας Βαν Σαντ (ΗΠΑ). Ο βραβευμένος για το Elephant σκηνοθέτης του Milk και του My Own Private Idaho επιστρέφει στον «τόπο του εγκλήματος» με μια ιστορία για τη συνάντηση δύο ανδρών στο Δάσος των Αυτοκτονιών, στην Ιαπωνία. Με τους Κεν Γουατανέμπε, Μάθιου ΜακΚόναχι, Ναόμι Γουότς.

SHAN HE GU REN (MOUNTAINS MAY DEPART), του Ζιά Ζάνγκε (Κίνα). Ο σκηνοθέτης της Αίσθησης Αμαρτίας (2013), σε νέες φεστιβαλικές περιπέτειες. Συναντάμε ένα ζευγάρι σε τρεις διαφορετικές χρονικές στιγμές της σχέσης του.

SICARIO, του Ντενί Βιλνέβ (ΗΠΑ). Ο Καναδός σκηνοθέτης του Prisoners και του Μέσα Από τις Φλόγες μάς αφηγείται την ιστορία μιας πράκτορα του FBI και τα ηθικά της διλήμματα, όταν θα πρέπει να συνεργαστεί με τη CIA στη σύλληψη του αρχηγού ενός μεξικανικού καρτέλ. Με τους Έμιλι Μπλαντ, Τζος Μπρόλιν, Μπενίσιο Ντελ Τόρο.

THE TALE OF TALES, του Ματέο Γκαρόνε (Ιταλία, Γαλλία, Βρετανία). Ο σκηνοθέτης του Γκομόρα (2008) στην πρώτη του αγγλόφωνη παραγωγή που βασίζεται σε ιταλικά παραμύθια του 17ου αιώνα. Με τον Τζον Σι Ράιλι, τη Σάλμα Χάγιεκ και τον Βενσάν Κασέλ.



UMIMACHI DIARY (OUR LITTLE SISTER), του Χιροκάζου Κόρε-Έντα (Ιαπωνία). Ο πιο γνωστός Ιάπωνας σκηνοθέτης των ημερών μας (Πατέρας και Γιος, Nobody Knows) επιστρέφει για τέταρτη φορά στο φεστιβάλ, με άλλη μια ιστορία για την οικογένεια σαν θεσμό -θέμα που τον απασχολεί σε όλο το έργο του. Αυτή τη φορά βασίζεται σε ένα manga του Ακίμι Γιοσίντα.



VALLEY OF LOVE, του Γκιγιόμ Νικλού (Γαλλία). Δυο γονείς έχουν χάσει πρόσφατα τον γιο τους. Σε ένα αποχαιρετιστήριο γράμμα εκείνος τους δίνει ραντεβού στην Κοιλάδα του Θανάτου, στις ΗΠΑ. Ενάντια σε κάθε λογική, εκείνοι θα πάνε να τον συναντήσουν. Με την Ιζαμπέλ Ιπέρ και τον Ζεράρ Ντεπαρτιέ.




Από το Ένα Κάποιο Βλέμμα, ξεχωρίζουν τα:

ALIAS MARIA, του Χοσέ Λουίς Ρουχέλες (Κολομβία, Αργεντινή, Γαλλία). Παιδιά στρατιώτες πρέπει να μεταφέρουν μέσα από τη ζούγκλα το νεογέννητο μωρό του διοικητή σε άλλη, ασφαλέστερη πόλη. Μια 13χρονη ανάμεσά τους προσπαθεί να σώσει το αγέννητο μωρό της από τους κανονισμούς του στρατού, οι οποίοι το απαγορεύουν.



COMOARA, του Κορνέλιου Παρουμπίου (Ρουμανία). Ο Ρουμάνος σκηνοθέτης του Αστυνομία, Ταυτότητα, μέλος της ομάδας του Νέου Κύματος του σινεμά της χώρας του, επιστρέφει με ένα κυνήγι θησαυρού, σε άλλη μια ιστορία βαλκανικής «ανισορροπίας».



THE HIGH SUN, του Νταλιμπόρ Μάτανιτς (Κροατία, Σλοβενία). Δυο γειτονικά χωριά της Κροατίας. Τρεις δεκαετίες. Τρεις ερωτικές ιστορίες απαγορευμένης αγάπης.



HRUTAR, του Γκρίμουρ Χάκοναρσον (Ισλανδία). Δυο αδέλφια που έχουν να μιλήσουν μεταξύ τους 40 χρόνια, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να σώσουν τα πρόβατά τους από μια θανατηφόρα αρρώστια.



ONE FLOOR BELOW, του Ράντου Μουντεάν (Ρουμανία). Ο δεύτερος Ρουμάνος σκηνοθέτης του φετινού Βλέμματος αφηγείται την ιστορία ενός μεσήλικα, μοναδικού μάρτυρα ενός φόνου σε γειτονικό από αυτόν διαμέρισμα.



THE SHAMELESS, του Ο Σενγκ-Ουκ (Ν. Κορέα). Κορεατικό νουάρ για τη σχέση ενός ντετέκτιβ με μια γυναίκα της μαφίας.



TAKLUB, του Μπριγιάντε Μεντόζα (Φιλιππίνες). Ο σκηνοθέτης του Kinatay (2009) σκηνοθετεί τη δημοφιλέστερη ηθοποιό της χώρας του, σε μια συγκινητική ιστορία για όσους επέζησαν μετά την καταστροφική επίθεση του κυκλώνα Γιολάντα, στο Τακλομπάν.




Ακόμα θα παιχτούν εκτός συναγωνισμού:

AMY: ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ, του Ασίφ Καπάντια (Βρετανία). Ένα ντοκιμαντέρ για την Amy Winehouse.



DOPE, του Rick Famuyiwa (ΗΠΑ). Μια δραματική κομεντί ενηλικίωσης για την post hip-hop γενιά στο σκληρό προάστιο του Ίνγκλιγουντ του Λος Άντζελες. Με τη Ζόι Γκράβιτς και τον Φόρεστ Γουίτεκερ.



INSIDE OUT (ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΣ), των Πιτ Ντόκτερ και Ρονάλντο Ντε Κάρμεν (ΗΠΑ). Το καινούργιο ψυχεδελικό ψηφιακό cartoon της Pixar, για τις φωνές μέσα στο κεφάλι μας.



Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ, του Μαρκ Όσμπορν (Γαλλία). Ο σκηνοθέτης του Kung-Fu Panda (2008) διασκευάζει το κλασικό βιβλίο του Εξιπερί σε μορφή ψηφιακού καρτούν. Με τις φωνές των Μαριόν Κοτιγιάρ, Τζέιμς Φράνκο, Πολ Ραντ.




Περισσότερες πληροφορίες για το Φεστιβάλ και το πρόγραμμά του μπορείτε να βρείτε εδώ.
εμφάνιση σχολίων