0
1
σχόλια
215
λέξεις
ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ

Πρόσληψη ναι, αλλά με κουπόνια σούπερ μάρκετ. Η νέα πραγματικότητα στην Ελλάδα

ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ
5 Ιανουαρίου 2017
Όλο και περισσότεροι χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι προσλαμβάνονται στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα με τον εξής όρο: μέρος της αμοιβής δεν θα είναι σε μετρητά αλλά σε κουπόνια. Η τακτική αυτή δεν είναι νέα, ούτε ελληνικό φαινόμενο και χρησιμοποιείται διεθνώς, όμως όχι ως μέρος του βασικού μισθού αλλά ως μπόνους επιβράβευσης.

Στην Ελλάδα ήδη πάνω από 200.000 εργαζόμενοι παίρνουν μέρος της αμοιβής τους (20% - 25%) σε κουπόνια σούπερ μάρκετ και άλλων συνεργαζόμενων καταστημάτων, ενώ πολλές νέες προσλήψεις γίνονται με αυτόν το όρο.

Με αυτό τον τρόπο, εργαζόμενος και εργοδότης έχουν χαμηλότερη φορολόγηση και κόστος μισθοδοσίας αντίστοιχα κι έτσι χρησιμοποιείται ως μια κάποια λύση απέναντι στην υψηλή φορολογία και στις αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές. Και ενώ παλαιότερα η χρήση των κουπονιών ήταν μια επιπλέον παροχή προς τους εργαζομένους, τώρα, χρησιμοποιείται ως λύση ανάγκης απέναντι στην Κρίση, την μεγάλη φορολογία και τη μειωμένη ρευστότητα που αναζητά λύσεις χωρίς τη χρήση χρημάτων.

Η χρήση των κουπονιών εξαπλώνεται ειδικά στις νέες προσλήψεις και στις υποαμειβόμενες ευέλικτες μορφές απασχόλησης. Και για κάποιες μικρές εταιρίες ή χαμηλόμισθούς εργαζόμενους, όπου το κάθε ευρώ μετράει στην επιβίωσή τους, ίσως να είναι και μια λύση. Δεν είναι λίγοι οι οικονομολόγοι που μιλούν ήδη για μια νέα ανταλλακτική οικονομία με ό,τι θετικό ή αρνητικό αυτό μπορεί να σημαίνει.

 
εμφάνιση σχολίων