Για σπατάλη πόρων και πολυδάπανες συμβάσεις εν μέσω σχεδίου αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων κάνει λόγο ρεπορτάζ του avgi.gr, αποκαλύπτοντας πληρωμές εκατομμυρίων ευρώ σε συμβουλευτικές εταιρείες, ενώ την ίδια στιγμή ο οργανισμός επικαλείται οικονομική δυσχέρεια για το κλείσιμο 204 καταστημάτων.
Πεντάμηνη σύμβαση – πέντε εκατομμύρια ευρώ: Κεντρικό σημείο του ρεπορτάζ αποτελεί η σύμβαση 6786/2022 που υπογράφηκε τον Μάιο του 2022 μεταξύ ΕΛΤΑ και της PWC - Price Waterhouse Coopers PWC. Το τίμημα ανήλθε στα 5 εκατομμύρια ευρώ, για τη συνολική υποστήριξη υλοποίησης του μετασχηματισμού του Ομίλου ΕΛΤΑ, περιλαμβάνοντας εμπλοκή του αναδόχου σε όλες τις δράσεις της διαδικασίας. Η PWC υπήρξε μοναδικός υποψήφιος στην πρόσκληση ενδιαφέροντος, ενώ η σύμβαση, που είχε ήδη λάβει παράταση, λήγει στις 5 Νοεμβρίου 2025.
Το δημοσίευμα καταγράφει σειρά απευθείας αναθέσεων προς την ίδια εταιρεία::
Φεβρουάριος 2024 - έργο Παροχή Υπηρεσιών Υποστήριξης Οικονομικής Λειτουργίας αξίας 195.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ
Ιούνιος 2024 - νέα ανάθεση ύψους 133.920 ευρώ
Ιούνιος 2023 - προηγούμενη απευθείας ανάθεση 310.000 ευρώ για Παροχή Υπηρεσιών SaaS και Υποστήριξης Διαδικασιών Κοστολόγησης
Μάρτιος 2025 - 18.000 ευρώ για συμβουλευτικές υπηρεσίες σχετικά με τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας της ΕΛΤΑ Α.Ε.
Νέα τριετής σύμβαση – 8 εκατομμύρια ευρώ: Το μεγαλύτερο ποσό ωστόσο αφορά τη σύμβαση της 27ης Μαρτίου 2025, όταν τα ΕΛΤΑ υπέγραψαν τριετή συνεργασία με την PWC ύψους 8 εκατ. ευρώ για την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης οικονομικής λειτουργίας με τη μέθοδο της συνανάληψης λειτουργίας. Και αυτή η σύμβαση είναι αναρτημένη στο ΚΗΜΔΗΣ.
Συμβάσεις και με άλλες εταιρείες: Το ρεπορτάζ σημειώνει ακόμη ότι τον Φεβρουάριο του 2022 η διοίκηση των ΕΛΤΑ είχε αναθέσει επιπλέον 414.000 ευρώ στην εταιρεία TCS Toolbox Consulting Services ΙΚΕ, για την Ανασκόπηση και Βελτιστοποίηση του Σχεδιασμού Έργων των ΕΛΤΑ υπό το πρίσμα της νέας Επιχειρησιακής Αρχιτεκτονικής.
Οικονομική αναδιάρθρωση με τίμημα εκατομμυρίων: Όπως επισημαίνει το avgi.gr, τα παραπάνω ποσά δαπανήθηκαν σε μια περίοδο όπου ο οργανισμός επικαλείται μείζονα οικονομική ζημιά ως αιτία για το λουκέτο στα 204 καταστήματα. Η έκταση και η συχνότητα των απευθείας αναθέσεων δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για τη διαχείριση των δημόσιων πόρων, καθώς και για το πώς συνάδουν τέτοιες δαπάνες με το αφήγημα περί εξυγίανσης του οργανισμού.
Ακολουθήστε μας στο Instagram και στο Facebook για να βλέπετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν