12
1
σχόλια
787
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Τα παρασκήνια και τα sos φιλμ. Από τον Χ. Λακταρίδη
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ
[email protected]
10 Σεπτεμβρίου 2019
Το 76ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, έληξε το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, με μια σειρά από βραβεύσεις που εξέπληξαν κοινό και κριτικούς. Όχι μόνο γιατί το Μεγάλο Βραβείο πήγε σε μια χολιγουντιανή παραγωγή με ήρωα τον Τζόκερ, αλλά και για τη βράβευση της νέας ταινίας του Ρομάν Πολάνσκι με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, η συμμετοχή της οποίας προκάλεσε αντιδράσεις, λόγω του βεβαρημένου σεξουαλικού παρελθόντος του σκηνοθέτη.

Η πρόεδρός της, η Αργεντινή σκηνοθέτης Λουκρίσια Μαρτέλ (Ζάμα), αν και αρνήθηκε να παραβρεθεί στο κόκκινο χαλί της πρεμιέρας της ταινίας, υποσχέθηκε ότι θα την κρίνει χωρίς προκαταλήψεις, πράγμα το οποίο φαίνεται και να συνέβη.

Η ίδια, κατά την έναρξη του φεστιβάλ, έδωσε με εμφανή συγκίνηση εκ μέρους της διοργάνωσης, το φετινό Τιμητικό Βραβείο για το Σύνολο του Έργου του, στον Πέδρο Αλμοδόβαρ, ο οποίος ήταν και ο παραγωγός εκείνος που πίστεψε στο ταλέντο και τις δυνατότητες της Μαρτέλ όταν ξεκινούσε.

Έκπληξη και η μη βράβευση του Χοακίν Φίνιξ για την ερμηνεία του στο Τζόκερ, μιας ταινίας που γνώρισε την αποθέωση αλλά και αρκετές επικρίσεις για την βία που απεικονίζει και για την ηρωοποίηση ενός περιθωριακού, τοξικού ανδρικού χαρακτήρα.

Κατά τα άλλα, το φεστιβάλ έδωσε άλλο ένα Τιμητικό Βραβείο στην ηθοποιό Τζούλι Άντριους, κατακρίθηκε για τη συμμετοχή μονάχα δύο γυναικών σκηνοθετών στο Διαγωνιστικό τμήμα του, ενώ στον απόηχο των πυρκαγιών του Αμαζονίου, διάφορες οικολογικές οργανώσεις από την Ιταλία και ολόκληρη την Ευρώπη, έκαναν καθιστική διαμαρτυρία έξω από το Palazzo del Cinema, πάνω στο κόκκινο χαλί.

Από ελληνικής πλευράς, συμμετείχε εκτός συναγωνισμού η Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη (Yellow Fieber, Limbo), με το ντοκιμαντέρ Ηλεκτρικός Κύκνος (Electric Swan), που είναι μια σουρεαλιστική μικρογραφία του Μπουένος Αϊρες, ενώ ο Κώστας Γαβράς με το Ενήλικες στο Δωμάτιο (δείτε το τρέιλερ εδώ), προκάλεσε άλλου είδους σουρεαλιστικά παραλειπόμενα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και στο imdb από ανθρώπους που δεν έχουν δει καν τη ταινία.

Ακολουθούν τα Βραβεία με όσα τρέιλερ βρέθηκαν διαθέσιμα και μια επιλογή των υπόλοιπων ταινιών που θα μας απασχολήσουν αυτή τη σεζόν:
Χρυσός Λέοντας στον Joker του Τοντ Φίλιπς.
The making of Joker, του γνωστού και μη εξαιρετέου αντιπάλου του Batman, Μπρους Γουέιν.


Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο An Officer and a Spy (Κατηγορώ), του Ρομάν Πολάνσκι.
Μια ταινία για τη περίφημη υπόθεση Ντρέιφους.


Αργυρός Λέοντας Σκηνοθεσίας στο About Endlessness του Ρόι (Ένα Περιστέρι...) Άντερσον, ο οποίος προσθέτει άλλη μια ιδιότυπη συλλογή υπαρξιακών σκετς με το απαράμιλλο μαύρο χιούμορ που τον διακρίνει.


Βραβείο Volpi Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας στην Αριάν Αρκαρίντ για το Gloria Mundi του συζύγου της, Ρομπέρ Γκεντιγκιάν (Τα Χιόνια του Κιλιμάντζαρο). Ένα βραβείο που συζητήθηκε πολύ, καθώς μοιάζει περισσότερο με υποχρέωση του Φεστιβάλ ή των μελών της επιτροπής του Διαγωνιστικού απέναντι στον Γκεντιγκιάν.

Βραβείο Volpi Καλύτερης Αντρικής Ερμηνείας στον Λούκα Μαρτινέλι για την ενσάρκωση του Martin Eden, του γνωστού ήρωα του Τζακ Λόντον, σε σκηνοθεσία Πιέτρο Μαρτσέλο.

Βραβείο Σεναρίου στη ταινία κινουμένων σχεδίων No 7 Cherry Lane του Γιονφάν, που θεωρείται ο Πρίγκηπας του Νέου Κινεζόφωνου Queer Σινεμά. 


Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο ψευδοντοκιμαντέρ The Mafia Is No Longer What It Used To Be του Φράνκο Μαρέσκο.

Βραβείο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι Νέου Ηθοποιού στον Αυστραλό Τόμπι Γουάλας για την ερμηνεία του στο Babyteeth της Σάνον Μέρφι, μιας ταινίας που πιθανόν να βρεθεί μέσα στις 10 Καλύτερες της Σεζόν για πολλούς από εμάς!


Στο Τμήμα των Οριζόντων το Βραβείο πήγε στον Βαλεντίν Βασιάνοβιτς για το Atlantis, Βραβείο Σκηνοθεσίας στον Τέο Κουρτ για το White on White, το Ειδικό Βραβείο στον Ρέιμουντ Ρίμπας Γκουτιέρεζ για το Verdict, Γυναικείας Ερμηνείας στην Μάρτα Νιέτο για το Madre και Ανδρικής στον αγαπημένο Σαμί Μπουαζιλά για το A Son.

Από τις υπόλοιπες ταινίες, ξεχώρισε το σοκαριστικό Painted Bird του Τσέχου Βάτσλαβ Μαρχούλ το οποίο βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του Γιέρζι Κοζίνσκι. το οποίο έχει σαν θέμα την Οδύσσεια ενός εξάχρονου αγοριού στην Ανατολική Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου πολέμου. 


To Περιμένοντας τους Βαρβάρους του Σίρο Γκέρα (Αποδημητικά Πουλιά, Στην Αγκαλιά του Φιδιού), το οποίο βασίζεται στο ομότιτλο αριστουργηματικό βιβλίο του Τ.Μ. Κούτσι που είναι μια πολιτική φαντασία για τη βαρβαρότητα που παραμονεύει στη σκιά της κάθε υποτιθέμενα, πολιτισμένης κοινωνίας.

Το Αγρόκτημα, μια ιστορία κοινωνικής ανόδου και πτώσης, από τον Πορτογάλο, Τιάγκο Γκέντες. 


Το Ad Astra του Τζέιμς Γκρέι (Η Χαμένη Πόλη του Ζ), με τον Μπράντ Πιτ σε μια υπαρξιακή περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας. 


Την Αλήθεια, του Χιροκάζου Κόρε-Άντα (Κλέφτες Καταστημάτων), για πρώτη φορά εκτός Ιαπωνίας, με τους: Κατρίν Ντενέβ, Ζιλιέτ Μπινός και Ίθαν Χοκ. 


Την αναπάντεχη Ema του Πάμπλο Λαράιν (Νερούδα, Τζάκι, Η Μυστική Λέσχη, Νο).


Το Marriage Story του Νόα Μπάουμπαχ (Frances Ha), με τη Σκάρλετ Τζόχανσον και τον Άνταμ Ντράιβερ. 


Και τo The Laundromat του Στίβεν Σόντερμπεργκ (Che,Traffic, Σεξ Ψέματα και Βιντεοταινίες), μια ταινία για το σκάνδαλο των Panama Papers με την Μέριλ Στριπ, τον Γκάρι Όλντμαν, τον Αντόνιο Μπαντέρας και τη Σάρον Στόουν. 


Σε όλες αυτές τις ταινίες θα αναφερθούμε πιο αναλυτικά, όταν με το καλό διανεμηθούν και στη χώρα μας.
εμφάνιση σχολίων