10
1
σχόλια
1866
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Νουρέγιεφ: Το Λευκό Κοράκι. Σκάσε ή Αλλιώς Βυθίσου. Booksmart. Κορίτσια Κάποιας Ηλικίας. Οι Άντρες με τα Μαύρα: Παγκόσμια Απειλή. Πόκεμον Ντετέκτιβ Πίκατσου. Το Άλογο που Είμαι. Ορφέας κι Ευρυδίκη. Μάρτυρας Κατηγορίας. Diary of a Lost Girl
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
13 Ιουνίου 2019
ΝΟΥΡΕΓΙΕΦ: ΤΟ ΛΕΥΚΟ ΚΟΡΑΚΙ: O Ρέιφ Φάινς μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη τη ζωή του κορυφαίου Ρώσου χορευτή Ρούντολφ Νουρέγιεφ, ο οποίος κατά την κορύφωση του Ψυχρού Πολέμου κατέφυγε στη Γαλλία και εξέπληξε όλο τον κόσμο με το ταλέντο του. Με τη μοναδική του παρουσία, ο Νουρέγιεφ έλαμψε ως το πιο διάσημο αστέρι του μπαλέτου, ένας αδάμαστος και όμορφος χορευτής που ένιωσε περιορισμένος από τη ζωή της δεκαετίας του 1950 στο Λένινγκραντ και άνοιξε τα φτερά του για τη Δύση. Το φλερτάρισμά του με δυτικούς καλλιτέχνες και ιδέες τον οδήγησε σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι κυνηγητού με την KGB.

Κινηματογραφική βιογραφία του Νουρέγιεφ, δια χειρός του Βρετανού ηθοποιού Ρέιφ Φάινς (Ξενοδοχείο Grand Budapest, Ο Άγγλος Ασθενής, Ο Επίμονος Κηπουρός, Η Λίστα του Σίντλερ), σε σενάριο του Ντέιβιντ Χέιρ (Σφραγισμένα Χείλη, Οι Ώρες), βασισμένου σε βιβλίο της Τζούλι Κάβανο. Αφορά την παιδική ηλικία του χορευτή, την εκπαίδευσή του στο μπαλέτο και την επίσκεψη στο Παρίσι, η οποία τον έκανε να πάρει την απόφαση να δραπετεύσει στη Δύση. Μια απόφαση που εδώ παρουσιάζεται σαν αυθόρμητη, αλλά που στη πραγματικότητα σχεδιαζόταν για πολλά χρόνια στο μυαλό του καλλιτέχνη. Τον παρουσιάζει αρκετά ισορροπημένο, αν και είναι γνωστό πως ο Νουρέγιεφ ήταν μεγάλη Ντίβα και ιδιαιτέρως εγωπαθής, μια προσωπικότητα που σίγουρα ταίριαζε στην δυτική ιδεολογία, περισσότερο από την υποτιθέμενη ισότητα της σοβιετικής κοινωνίας.

Όπως και στην Αόρατη Γυναίκα (2013), την προηγούμενη ταινία που σκηνοθέτησε ο Φάινς, οι τόνοι είναι χαμηλοί και αφορούν το παρασκήνιο πίσω από την εικόνα. Η ταινία δεν διστάζει να δείξει τους σεξουαλικούς πειραματισμούς του Νουρέγιεφ και με τα δύο φύλα, ενώ ο χορευτής και για πρώτη φορά ηθοποιός Όλεγκ Ιβένκο, προφανώς κατόπιν σκηνοθετικών οδηγιών, υποδύεται τον Νουρέγιεφ ιδιαίτερα συγκρατημένα χωρίς να προσπαθεί καθόλου να τον μιμηθεί. Το αποτέλεσμα είναι γενικά ικανοποιητικό αν και ανεπαρκές σαν βιογραφία, αλλά και σε ό,τι αφορά τον λόγο που τελικά ο ήρωάς της παίρνει την απόφαση να κάνει το μεγάλο χορευτικό του βήμα, πάνω από τα σύνορα.

Info: Νουρέγιεφ: Το Λευκό Κοράκι (The White Crow). Δραματική Βιογραφία. Βρετανία, Γαλλία, Σερβία 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Ρέιφ Φάινς. Παίζουν: Όλεγκ Ιβένκο, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Ρέιφ Φάινς, Ραφαέλ Περσονάζ, Σεργκέι Πολούνιν. Διανομή: Odeon.


ΣΚΑΣΕ Ή ΑΛΛΙΩΣ ΒΥΘΙΣΟΥ: Μία παρέα σαραντάρηδων ( και κάτι) ανδρών, όλοι στο χείλος μίας ηλικιακής κρίσης αποφασίζουν να πάρουν μέρος στην πρώτη ανδρική ομάδα συγχρονισμένης κολύμβησης στην δημόσια πισίνα της περιοχής τους. Αψηφούν την ειρωνεία και τον εξευτελισμό που τους υποβάλλουν οι γύρω τους και το ότι προπονούνται από μία ξεπεσμένη πρωταθλήτρια που προσπαθεί και η ίδια να ξεπεράσει τα δικά της προσωπικά προβλήματα. Όλοι μαζί ξεκινούν μια απίθανη περιπέτεια που στην διαδρομή της ανακαλύπτουν λίγη αυτοεκτίμηση, και πολλά για εαυτούς, αλλά και για τους άλλους.

Πρόκειται για μια σύγχρονη και γαλλική παραλλαγή του Άντρες Έτοιμοι Για Όλα (The Full Monty), φινετσάτη, στο μεγαλύτερο μέρος της (σκηνοθετικά ιδίως), αλλά χωρίς τη βρετανική ευθύτητα του ορίτζιναλ. Η ομάδα λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά, ακόμα και για εκείνους που ανήκουν ήδη σε ανάλογες ομάδες. Παρακολουθούμε τις προσωπικές ιστορίες των μελών (εκτός από τον Ινδό ο οποίος δεν ομιλεί καν τη Γαλλική, για τον οποίο δεν μαθαίνουμε απολύτως τίποτα), οι οποίες, όπως είναι φυσικό, δεν παρουσιάζουν όλες το ίδιο ενδιαφέρον. Άνισο είναι και το χιούμορ, όμως η ταινία καταφέρνει να συνεπάρει, ειδικά στο προδιαγεγραμμένο, feelgood και προβλέψιμο φινάλε της, το οποίο ανταποκρίνεται στους πόθους των θεατών, οι οποίοι και του έδωσαν το Βραβείο Κοινού Fischer στο πρόσφατο 20ό Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδος. Μεγάλη εμπορική επιτυχία στη Γαλλία. Υπέροχο σάουντρακ από τον αγαπημένο Τζον Μράιον (Μανόλια, Μεθυσμένος Από Έρωτα, Η Αιώνια Λιακάδα Ενός Καθαρού Μυαλού, Lady Bird).

Info: Σκασε ή Αλλιώς Βυθίσου (Le Grand Bain/Sink or Swim). Δραματική Κομεντί. Γαλλία 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Ζιλ Λελούς. Παίζουν: Γκιγιόμ Κανέ, Ματιέ Αμαλρίκ, Μπενουά Πελβούρντ, Φιλιπ Κατρίν, Βιρζινί Εφιρά, Μαρίνα Φόις, Ζαν-Χιου Ανγκλάντ. Διανομή: Spentzos Film.


BOOKSMART: Κολλητές και αριστούχες μαθήτριες, οι Έιμι και Μόλι, πίστευαν ότι έχοντας τη μύτη τους χωμένη μονίμως στα βιβλία θα υπερτερούσαν των έξαλλων συμμαθητριών τους. Την παραμονή της αποφοίτησής τους, η πραγματικότητα τους χτυπάει την πόρτα καθώς συνειδητοποιούν ότι έχουν χάσει πολλά όσο ήταν βουτηγμένες στα βιβλία τους. Αποφασισμένες να κερδίσουν τον χαμένο χρόνο, προσπαθούν να χωρέσουν τέσσερα χρόνια διασκέδασης σε ένα μόνο βράδυ χαοτικής περιπέτειας που κανένα βιβλίο δεν θα μπορούσε να τις προετοιμάσει γι’ αυτό.

Η θηλυκή εκδοχή του Superbad όπως χαρακτηρίστηκε, είναι όντως ιδιαίτερα αστεία και διασκεδαστική και επιθετικά τολμηρή για τα πλαίσια μιας mainstream χολιγουντιανής εφηβικής κωμωδίας πάντα. Δεν είναι η λεσβιακή εκδοχή του, Με Αγάπη, Σάιμον, δεν διαθέτει τις εφηβικές ευαισθησίες του τρυφερού, ανασφαλούς και ακόμη άπαιχτου στη χώρα μας, Eigth Grade (2018), ούτε το αναρχικό πνεύμα ενός Project X (2012), αλλά χάρη στους πυκνογραμμένους, γεμάτους ατάκες διαλόγους του, την ανατροπή κάποιων στερεοτύπων, τον κωμικό συγχρονισμό των δύο πρωταγωνιστριών του και την τριπαρισμένη ατμόσφαιρά του –ειδικά στο πρώτο μέρος της βραδιάς– ξεχωρίζει από τον μέσο όρο του είδους. Η άφιξη στο πάρτι και το αναμενόμενο τέλος, άξιζαν περισσότερης επεξεργασίας και ιδεών, καθώς δεν ανταποκρίνονται στις υποσχέσεις της πιο ενδιαφέρουσας εισαγωγής. Ας είναι. Το σάουντρακ είναι ξεσηκωτικό και ασταμάτητο. Στους μεγαλύτερους θα θυμίσει πειραγμένη εκδοχή των ταινιών του Τζον Χιουζ (Η Ποιο Κουφή Μέρα του Φέρις Μπιούλερ), από τη δεκαετία του 80.

Info: Booksmart. Κωμωδία. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Ολίβια Γουάιλντ. Παίζουν: Κέιτλιν Ντέβερ, Μπίνι Φέλντσταϊν, Λίζα Κούντροου, Μπίλι Λουρντ, Τζέισον Σουντέικις. Διανομή: Odeon.


ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΚΑΠΟΙΑΣ ΗΛΙΚΙΑΣ: Η Νταιάν Κίτον και η Τζάκι Γουίβερ αποδεικνύουν ότι δεν είναι ποτέ πολύ αργά για μια καινούργια αρχή. Σε μια κοινότητα συνταξιούχων, δύο γενναίες γυναίκες αποφασίζουν να γίνουν μαζορέτες!

Εμπνευσμένη από μια αληθινή ιστορία, η κωμωδία της Ζάρα Χέις, όπως και το Σκάσε 'η Αλλιώς Βυθίσου πιο πάνω, είναι μια άλλη εκδοχή του Άνδρες Έτοιμοι Για Όλα, ή καλύτερα, του Γυναίκες Ημερολογίου που ήταν και η πρώτη εκδοχή του Άντρες Έτοιμοι Για Όλα. Προβλέψιμη αλλά feelgood, με μια σειρά από αγαπημένες πρωταγωνίστριες κάποιας ηλικίας οι οποίες είναι και ο βασικός λόγος για να δει κανείς αυτή τη δραματική κομεντί που ακολουθεί τη γνωστή συνταγή.

Info: Κορίτσια Κάποιας Ηλικίας (Poms). Δραματική Κομεντί. ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Ζάρα Χέις. Παίζουν: Νταϊάν Κίτον, Τζάκι Γουίβερ, Παμ Γκρίερ, Ρία Περλμαν. Διανομή: Seven Films.
  

ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΠΕΙΛΗ: Οι Άντρες με τα Μαύρα είναι εδώ για να προστατεύουν τη Γη από τα αποβράσματα του σύμπαντος. Σε αυτή τη νέα περιπέτεια, έρχονται αντιμέτωποι με τη μεγαλύτερη παγκόσμια απειλή μέχρι σήμερα: ένας πληροφοριοδότης μέσα στη ΜΙΒ.

Οι Άντρες με τα Μαύρα προσγειώνονται στο 2019 με ολοκαίνουργιο λαμπερό καστ, το οποίο περιλαμβάνει και γυναίκες όπως επιβάλει η εποχή, σύγχρονα, εντυπωσιακά εφέ και γενναιόδωρες δόσεις χιούμορ. Μοιάζει να της λείπει η pulp πινελιά του Μπάρι Σόνενφελντ, του δημιουργού της ορίτζιναλ ταινίας.

Info: Οι Άντρες με τα Μαύρα: Παγκόσμια Απειλή (Men in Black: International). Κωμωδία Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Φ. Γκάρι Γκρέι. Παίζουν: Τέσα Τόμσον, Κρις Χέμσγουορθ, Λίαμ Νίσον, Ρεμπέκα Φέργκιουσον. Διανομή: Feelgood Entertainment.
  

ΠΟΚΕΜΟΝ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΠΙΚΑΤΣΟΥ: O ατσίδας ντετέκτιβ Χάρι Γκούντμαν εξαφανίζεται μυστηριωδώς, ωθώντας έτσι τον 21χρονο γιο του Τιμ να ανακαλύψει τι συνέβη. Στην έρευνα τον βοηθά ο πρώην συνεργάτης του Χάρι, ο Ντετέκτιβ Πίκατσου: ένας ξεκαρδιστικός, αξιαγάπητος σούπερ μπελάς που μπορεί να μπερδέψει ακόμα και τον ίδιο του τον εαυτό. Συνειδητοποιώντας ότι έχουν την ικανότητα να επικοινωνούν μεταξύ τους, καθώς ο Τιμ είναι ο μόνος άνθρωπος που μπορεί να μιλάει με τον Πίκατσου ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια περιπέτεια για να ξεδιπλώσουν το μυστήριο. Ψάχνουν για ίχνη κάτω από τα νέον φώτα των δρόμων της Ράιμ Σιτι - μιας σύγχρονης μητρόπολης όπου οι άνθρωποι και τα Πόκεμον ζουν δίπλα-δίπλα και συναντούν μία σειρά από χαρακτήρες Πόκεμον. Σταδιακά ξεδιπλώνεται η αποκάλυψη μιας θανάσιμης συνωμοσίας, που απειλεί την ειρηνική συνύπαρξη των Πόκεμον με τους ανθρώπους, αλλά και ολόκληρο το σύμπαν τους.

Μετά την ευχάριστη έκπληξη της πρώτης Ταινίας Lego, ακόμη και τα Πόκεμον θα μπορούσαν, με ένα δημιουργικό team να κάνουν τη διαφορά. Ο σκηνοθέτης Μπομπ Λέτερμαν (Καρχαριομάχος, Τέρατα κι Εξωγήινοι, Τα Ταξίδια του Γκιούλιβερ), κάνει εξαιρετική δουλειά, το ίδιο και ο τομέας των ειδικών εφέ και της καλλιτεχνικής διεύθυνσης (φωτογραφία, σκηνογραφία, σχεδιασμός παραγωγής). Το σενάριο το οποίο βασίζεται στο ομώνυμο παιχνίδι, είναι μια ιστορία μυστηρίου, όχι ιδιαίτερα πρωτότυπη και ιδιαίτερα προβλέψιμη σε ό,τι αφορά την πραγματική ταυτότητα του ομιλούντα Πίκατσου. Οι μικρότεροι και η γενιά των 30ρηδων πλέον, που μεγάλωσαν με τους ήρωες, θα την λατρέψουν και θα συγκινηθούν. Οι υπόλοιποι, απλά θα περάσουν από καλά έως αδιάφορα, συνοδεύοντας τα παιδιά τους. Δεν είναι κατάλληλο, για τις πολύ μικρές ηλικίες.

Info: Πόκεμον Ντετέκτιβ Πίκατσου (Pockemon Detective Pikatchu). Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ, Ιαπωνία 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Μπομπ Λέτερμαν. Παίζουν: Ράιαν Ρέινολντς, ΤζάστιςΣμιθ, Κάθριν Νιούτον, Μπιλ Νάι, Κεν Γουατανάμπε, Ρίτα Όρα. Διανομή: Tanweer.


ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ: Ένα ντοκιμαντέρ του Μένιου Καραγιάννη για τη σχέση μας με το άφατο, το άλογο: το εκτός λογικής κομμάτι του εαυτού μας. 

Οχτώ εντελώς διαφορετικές προσωπικότητες εκθέτουν μπροστά στο φακό τη σχέση τους με την τρέλα. Μέσα από τον φόβο, τον πόνο, τη μουσική, την ποίηση, ελευθερώνουν το άλογο που φέρουν μέσα τους, εκφράζουν κάτι που δεν εκφράζεται με λόγια. Όλοι μας βιώνουμε την πραγματικότητα με διαφορετικό τρόπο. Υπάρχει άραγε κάτι έξω από εμάς;

Στην ταινία συμμετέχει ο διδάκτωρ ψυχοπαθολογίας Φώτης Καγγελάρης, καθώς και η ποιήτρια Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ.

Info: Το Άλογο Που Είμαι. Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία, σενάριο, φωτογραφία, μοντάζ: Μένιος Καραγιάννης. Μουσική: Απόστολος Δημητρακόπουλος.
  

ΟΡΦΕΑΣ ΚΑΙ ΕΥΡΥΔΙΚΗ: Λυρικό δράμα του Ζαν Κοκτό του 1950, ο οποίος διασκευάζει με μοναδικό τρόπο τον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης. Ένας ποιητής παθιάζεται με την Πριγκίπισσα του Κάτω Κόσμου που προσωποποιεί το Θάνατο, και η οποία του δίνει την ευκαιρία να πάει στον Άδη ώστε να σώσει τη σύζυγό του Ευρυδίκη. Στο ποιητικό, συμβολικό, φιλμικό σύμπαν του Κοκτό, οι νεκροί έχουν συναισθήματα κι ο αγώνας για το ακατόρθωτο, είναι ο αγώνας του ποιητή να αγγίξει καλλιτεχνικά ύψη, ύψη τα οποία στην ουσία, τον αποκόπτουν από την πραγματικότητα. Ένα κινηματογραφικό κομψοτέχνημα σε καινούργιες ψηφιακές κόπιες.

Info: Ορφέας και Ευρυδίκη (Orphée/Orpheus). Δραματική Φαντασίας. Γαλλία 1950. Επανέκδοση: Πέμπτη 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Ζαν Κοκτό. Παίζουν: Ζαν Μαρέ, Φρανσουά Περιέ, Μαρία Κασάρες. Διανομή: Filmboy Pictures.


ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ: Όλα τα στοιχεία της δολοφονίας μιας πλούσιας και εκκεντρικής γυναίκας δείχνουν ως μοναδικό ένοχο τον προστατευόμενό της, με μόνη μάρτυρα υπεράσπισης τη σύζυγό του. Ωστόσο, ο δικηγόρος που αναλαμβάνει την υπόθεση έχει αμφιβολίες για την απλότητα της υπόθεσης. 

Ο Μπίλι Γουάιλντερ σκηνοθετεί τους Τάιρον Πάουερ και Μαρλέν Ντίτριχ, βασισμένος σε έργο της Αγκάθα Κρίστι. Πρόκειται για ένα κλασικό δικαστικό δράμα χιτσκοκικής λογικής, το οποίο αποτέλεσε τον βασικό μπούσουλα, για ό,τι παρόμοιο ακολούθησε από τότε μέχρι σήμερα. Σε καινούργιες ψηφιακές κόπιες.

Info: Μάρτυρας Κατηγορίας (Witness for the Prosecution). Δικαστικό Αστυνομικό Δράμα Μυστηρίου. ΗΠΑ 1957. Επανέκδοση: Πέμπτη 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Μπίλι Γουάιλντερ. Παίζουν: Τάιρον Πάουερ, Μαρλένα Ντίντριχ, Τσαρλς Λότον. Διανομή: Seven Films.


DIARY OF A LOST GIRL: Κλασική βωβή ταινία του 1929, με τη Λουίζ Μπρουκς, σκηνοθετημένη από τον Γκέοργκ Βίλχελμ Παμπστ, η οποία ήταν ιδιαίτερα τολμηρή σε μια φιλελεύθερη κινηματογραφικά εποχή, λίγο πριν από την επιβολή της λογοκρισίας και της ανόδου των Ναζί τη δεκαετία του '30. Μια νεαρή γυναίκα εκδιώκεται από το σπίτι της και οδηγείται σε ένα αυστηρό παρθεναγωγείο, εξαιτίας της εγκυμοσύνης και της άρνησής της να παντρευτεί. Σε καινούργιες ψηφιακές κόπιες.

Info: Diary of a Lost Girl. Κοινωνική Δραματική. Γερμανία 1929. Επανέκδοση: Πέμπτη 13 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Γ. Βίλχελμ Πάμπστ. Παίζουν: Λουίζ Μπρουκς, Γιόζεφ Ροβένσκι, Φριτς Ρασπ.
εμφάνιση σχολίων