4
4
σχόλια
1650
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

Ο Μεγάλος Φιλικός Γίγαντας. Το Παιχνίδι του Χρήματος. Δυο Σεφ Για Μια Γυναίκα. Ο Νονός

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
29 Ιουνίου 2016
Πατήστε στις φωτό για να τις δείτε σε μεγάλη διάσταση


ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ: Ο Λι Γκέιτς, είναι ένας οικονομικός αναλυτής/τηλεοπτική περσόνα που η άκρως δημοφιλής εκπομπή του τον έχει καταξιώσει ως έναν από τους γκουρού της Wall Street. Μετά τη λυσσαλέα προώθηση μιας μετοχής φούσκας, ένας οργισμένος επενδυτής εισβάλλει στο στούντιο και σε απευθείας μετάδοση κρατάει όμηρους τον Γκέιτς και την Πάτι Φεν, παραγωγό της εκπομπής του. Καθώς ξεδιπλώνονται οι πτυχές μια τεράστιας οικονομικής απάτης, οι Γκέιτς και Φεν προσπαθούν παράλληλα να βρουν τρόπο να παραμείνουν ζωντανοί.

70's style revival συνέχεια, με άλλη μία ταινία, γραμμένη στο καταγγελτικό στιλ και μοτίβο εκείνων των, κινηματογραφικά, χρυσών χρόνων του Χόλιγουντ. Ποιος άλλος καλύτερος να την σκηνοθετήσει από την Τζόντι Φόστερ, η οποία έχοντας ήδη ξεκινήσει την καριέρα της στο σινεμά από τα 10 της χρόνια, το 1972, έχει μεγαλώσει μέσα σε εκείνο το φιλελεύθερο κλίμα, που κράτησε από το 1968 μέχρι το 78, περίπου.

Η υπόθεση φέρνει στον νου μακρινά, την Σκυλίσια Μέρα (1975), Του Σίντνεϊ Λιούμετ (εκεί, ένας νεαρός Αλ Πατσίνο, κρατάει ομήρους τους υπαλλήλους και τους πελάτες μιας τράπεζας την οποία θέλει να ληστέψει για να μπορέσει να κάνει εγχείριση αλλαγής φύλου, ο εραστής του). Το αίτημα εδώ είναι να αποκαλυφθεί η απάτη, η οποία κόστισε στο χάσιμο μιας μικρής περιουσίας, καθώς ο νεαρός επενδυτής που κρατάει όμηρό του ένα ολόκληρο στούντιο με τους τεχνικούς του, έκανε το λάθος, να εμπιστευτεί την άποψη ενός τηλεοπτικού γκουρού της Wall Street. Όταν αυτός ο δεύτερος ανακαλύπτει ότι έχει πέσει κι εκείνος θύμα παραπληροφόρησης (αλλά και για να σώσει το τομάρι του), συμμαχεί με τον θύτη του, κάνοντας ό,τι περνάει από το χέρι του (αν και όμηρός του), στο να αποκαλυφθεί η αλήθεια. Σύμμαχός τους και η παραγωγός της εκπομπής.

Γεμάτο υπερβολές (όλοι γνωρίζουμε πως οι Αμερικανοί μπάτσοι, πρώτα πυροβολούν και μετά ρωτάνε), σε αντίθεση με τον ακραίο ρεαλισμό των πραγματικών 70's, το σενάριο συνεργασίας των βετεράνων Άλαν Ντιφιόρε & Τζιμ Κουφ με τον νεαρό Τζέιμι Λίντεν,
ναι μεν υπηρετεί την καταγγελτική γραμμή του και κρύβει κάνα δυο άσσους στο μανίκι του (η στάση που κρατάει η φιλενάδα του νεαρού απέναντί του, λόγου χάρη), αλλά για να κρατήσει τον αγωνιώδη ρυθμό του, δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει εύκολες (ο τρόπος με τον οποίον αποκαλύπτεται η απάτη), ή φιλικές προς τους θεατές, (η τελευταία σκηνή αυτοδικαίωσης, δεν υπήρχε περίπτωση να μπει σε μια ταινία του 70), λύσεις, που προσγειώνουν άτσαλα την νοσταλγική μας διάθεση, στο χολιγουντιανό σήμερα. Φυσικά ούτε λόγος να καταγγελθεί ο τρόπος λειτουργίας της Wall Street και του σύγχρονου καπιταλισμού στο σύνολό τους. Η απάτη αποκαλύπτεται, ο ενοχλητικός αιτών, βγαίνει από την μέση. Ένα λαθάκι ήταν. Ορκιζόμαστε πως δεν θα ξαναγίνει. Το Σύστημα λειτουργεί και μαθαίνει από τα λάθη του.

Κατά τα άλλα, είναι πολύ καλύτερο από πολλά άλλα θρίλερ αγωνίας εκεί έξω. Ο συνήθως πολύ καλός Τζακ Ο' Κόνελ ('71, Αλύγιστος, Γροθιές Στους Τοίχους), μοιάζει εδώ εκτός κλίματος.

Info: Το Παιχνίδι του Χρήματος (Money Monster). Δραματικό Θρίλερ. ΗΠΑ 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 30 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Τζόντι Φόστερ. Παίζουν: Τζορτζ Κλούνεϊ, Τζούλια Ρόμπερτς, Τζακ Ο' Κόνελ, Τζιανκάρλο Εσποζίτο, Ντόμινικ Γουέστ. Διανομή: Feelgood Entertainment.




Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΙΚΟΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ: Ο BFG (Big Friendly Giant/Μεγάλος Φιλικός Γίγαντας) διαφέρει από τους άλλους γίγαντες της Χώρας των Γιγάντων. Με τεράστια αυτιά και υπερευαισθησία στην οσμή, είναι αξιαγάπητα χαζούλης και συνήθως κλεισμένος στον εαυτό του. Από την άλλη, γίγαντες σαν τον Bloodbottler και τον Fleshlumpeater είναι διπλάσια ψηλοί και διπλάσια τρομακτικοί, γνωστοί πως τρώνε και ανθρώπους, έτσι ο BFG προτιμά τον Snozzcumber και τον Frobscottle. Όταν μια μικρή 10χρονη, η Σόφι, καταφτάνει σε αυτή τη χώρα από το Λονδίνο, τρομάζει από τον μυστηριώδη γίγαντα που την παίρνει στη σπηλιά του, αλλά σύντομα συνειδητοποιεί ότι ο BFG είναι ευγενικός και χαριτωμένος. Και μια και δεν έχει γνωρίσει ξανά κάτι παρόμοιο, είναι γεμάτη ερωτήσεις  Όταν μαθαίνει ότι οι γίγαντες σχεδιάζουν κυνήγι για νόστιμα μικρά παιδάκια στην Αγγλία, αποφασίζει να βάλει τα δυνατά της για να τους σταματήσει μια για πάντα, με την πολύτιμη βοήθεια του ΜΦΓ.

Στην δεύτερη συνεργασία του με τον βραβευμένο με Όσκαρ, πλέον, Μαρκ Ράιλανς (Η Γέφυρα των Κατασκόπων, Σαρκική Εξάρτηση), ο Στίβεν Σπίλμπεργκ επιλέγει να μεταφέρει στην οθόνη, με τον δικό του, μοναδικό τρόπο, μια ιστορία του Ρόαλντ Νταλ (Ο Φανταστικός Κύριος Φοξ, Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας, Ματίλντα, Ο Τζίμι και το Γιγαντοροδάκινο), γραμμένη το 1982, της οποίας το μακροχρόνιο (από το 1990, με την συμμετοχή του Ρόμπιν Γουίλιαμς στον ρόλο του γίγαντα), σχέδιο κινηματογραφικής μεταφοράς κατέληξε 25 χρόνια αργότερα να γίνει, η πρώτη συνεργασία της εταιρείας του, Amblin, με την Γουόλτ Ντίσνεϊ.

Ο Μεγάλος Φιλικός Γίγαντας, έργο αφιερωμένο στην κόρη του Νταλ, Ολίβια, η οποία πέθανε το 1960, στα 7 της χρόνια από ιλαρά, διαπραγματεύεται και πάλι το αγαπημένο θέμα του συγγραφέα. Την περιπέτεια της ενηλικίωσης. Ένα χαρισματικό παιδί, έρχεται αντιμέτωπο με έναν τρομακτικό κόσμο, στην δίνη μιας σκοτεινής και αστείας περιπέτειας που ενδυναμώνει την αυτοπεποίθησή του, αποτελώντας ταυτόχρονα και ένα βήμα προς έναν Καλύτερο Κόσμο. Με την βοήθεια της σεναριογράφου Μελίσα Μάθεσον του Ε.Τ, του Εξωγήινου, η οποία απεβίωσε τον περασμένο Νοέμβριο, ο ΜΦΓ αποκτά πολλά από τα χαρακτηριστικά εκείνου του μικροσκοπικού ήρωα, καθώς κι αυτός, ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει, όχι μόνο από τους υπόλοιπους κακούς γίγαντες, αλλά και από τους ανθρώπους που χωρίς να γνωρίζουν την φιλική του διάθεση, τρομάζουν με το μέγεθος και την διαφορετικότητά του.

Η εμπειρία και η μαεστρία του Σπίλμπεργκ παντρεύει την αισθητική του με την μαγεία και το σκοτεινό χιούμορ του Νταλ, με το αποτέλεσμα να είναι σαφώς καλύτερο, από εκείνο του ιδιαίτερα άνισου σαν ταινία, Κάπτεν Χουκ, του 1991. Η συνεργασία του στον Τεν Τεν με την ομάδα των εφέ του Πίτερ Τζάκσον (Χόμπιτ, Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών), έχει συμβάλει στα μέγιστα σε τούτη την πρώτη 3D προσπάθειά του. Ο Γιάνους Καμίνζκι υπογράφει για πολλοστή φορά την εκπληκτική φωτογραφία. Πέρα από τον Ράιλινς και την Ρεμπέκα Χολ, ειδική μνεία και για την μικρή Ρούμπι Μπάρνχιλ, που υποδύεται την Σόφι. Κινηματογραφική απόλαυση, για παιδιά κάθε ηλικίας, λίγο τρομακτικό για τα μικρότερα.

Info: Ο Μεγάλος Φιλικός Γίγαντας (The BFG). Περιπέτεια Φαντασίας. Αγγλία - Καναδάς - ΗΠΑ 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 30 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Στίβεν Σπίλμπεργκ. Παίζουν: Μαρκ Ράιλανς, Ρούμπι Μπάρνχιλ, Ρεμπέκα Χολ, Μπιλ Χέιντερ, Ζεμέιν Κλέμεντ. Διανομή: Odeon.




ΔΥΟ ΣΕΦ ΓΙΑ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ: Ο Φρανσουά και η Σαρλότ διατηρούν μαζί ένα γκουρμέ ξενοδοχείο-εστιατόριο πλάι στη θάλασσα, αλλά η μεταξύ τους σχέση δεν είναι η καλύτερη. Ο Φρανσουά προσδοκά το πρώτο αστέρι Michelin, ενώ η Σαρλότ, στα 40 πια, ονειρεύεται να κάνουν παιδί. Η ήδη περίπλοκη κατάσταση εκρήγνυται κυριολεκτικά όταν ο πρώτος σύζυγος της Σαρλότ, ο Άλεξ, προσγειώνεται στη ζωή τους κι ενώ όλοι τον θεωρούσαν νεκρό από το φονικό τσουνάμι του 2004.

Γαλλική καλοκαιρινή και γκουρμέ, αισθηματική κωμωδία, από αυτές που λατρεύει το γαλλόφωνο (και όχι μόνο), κοινό, σε ολόκληρο τον κόσμο, βασισμένη σε μια παλιότερη επιτυχία, το La Cuisine au Beurre, του 1963. Παρεξηγήσεις, πολυλογία και τυπική κοκορίστικα (από τον κόκορα), επιθετική, αντρική συμπεριφορά, συνθέτουν μια κωμωδία συμπεριφορών και χαρακτήρων. Με πέντε σεναριογράφους να διασκευάζουν το γραμμένο από τέσσερις ομότεχνούς τους, σενάριο της ταινίας του 63, το αποτέλεσμα είναι, αν μη τι άλλο, πολυφωνικό και θέλει τον έρωτα που περνάει μέσα από το στομάχι. Ό,τι πρέπει για θερινό σινεμά που σερβίρει και φαγητό. Για τους φαν του είδους.

Info: Δύο Σεφ Για Μια Γυναίκα (Pension Complete/French Cuisine). Αισθηματική Κωμωδία. Γαλλία - Βέλγιο 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 30 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Φλοράν Εμίλιο Σιρί. Παίζουν: Φρανκ Ντιμπός, Ζεράρ Λαμβάν, Πασκάλ Αμπιγιό, Οντρέι Ντάνα. Διανομή: Spentzos Film.




Ο ΝΟΝΟΣ: Στο κτήμα τoυ στη Νέα Υόρκη, έvας ηλικιωμένος επικεφαλής της Μαφίας, o Βίτo Κoρλεόvε, γιoρτάζει τoυς γάμoυς της κόρης τoυ, Κόvι, με τov vεαρό Κάρλo Ρίτσι. Στo χαρμόσυvo γεγovός παρευρίσκovται και oι γιoι τoυ Κoρλεόvε, Μάικλ, Σόvι και Φρέvτo, καθώς και o voμικός τoυ σύμβoυλoς, Τoμ Χάγκεv. Ο Μάικλ έχει μόλις επιστρέψει από τov πόλεμo σαv ήρωας και o πατέρας τoυ ελπίζει πως θα τov δει vα διαπρέπει μακριά από τηv παραvoμία. Ο Σόvι, μεγαλύτερoς από τov Μάικλ και πoλύ πιo βίαιoς από εκείvov, είvαι δεξί χέρι τoυ πατέρα τoυ και πρόκειται vα γίvει o επόμεvoς Αρχηγός όταv o Ντov Βίτo πεθάvει. Μετά τη γαμήλια δεξίωση, oι Κoρλεόvε έχoυv μια συvάvτηση με τoυς Τατάλια, μια εξίσου ισχυρή, αλλά αντίπαλη oικoγέvεια της Μαφίας. Οι Τατάλια πιέζoυv τov Ντov Βίτo vα τoυς υπoστηρίξει στηv πώληση vαρκωτικώv αλλά εκείvoς αρvείται vα εμπλακεί σε κάτι τέτoιo. Λίγo αργότερα, εξαιτίας της άρvησής τoυ, o Ντov Βίτo πέφτει θύμα επίθεσης δυo oπλoφόρωv αλλά κατoρθώvει vα επιζήσει. Οταv o Μάικλ μαθαίvει ότι η απόπειρα δoλoφovίας ήταv έργo τoυ Σoλότσo, εvός αvθρώπoυ τωv Τατάλια, καθώς και τoυ ΜακΚλάσκι, εvός διεφθαρμέvoυ αστυvoμικoύ πoυ θέλει vα επωφεληθεί από τo εμπόριo vαρκωτικώv, λέει στov υπασπιστή τoυ πατέρα τoυ, Κλεμέvτσα, ότι είvαι πρόθυμoς vα τoυς σκoτώσει και τoυς δύo εv ψυχρώ.

Ο 33χρονος τότε (1972), σκηνοθέτης Φράνσις Φορντ Κόπολα, μεταφέρει με μεγαλειώδη τρόπο στο σινεμά ένα μπεστ σέλερ του Μάριο Πούτζο, το οποίο έμελλε κατά πολλούς να γίνει το αριστούργημά του (η στήλη προτιμά τον Νονό 2 και κυρίως την Αποκάλυψη Τώρα!), και η ταινία που μέσα από τους δρόμους του κλασικού Ιταλικού Σινεμά, εκσυγχρόνισε τον σύγχρονο αμερικάνικο κινηματογράφο.

Τοιχογραφία των οικογενειών της ιταλικής Μαφίας και της συνεισφοράς της στον Αμερικάνικο Τρόπο Ζωής και (πολιτικής) συμπεριφοράς (ως συμπληρωματικής εκείνης των αιμοβόρων γελαδάριδων της Άγριας Δύσης). Οι συμπλοκές των ομάδων της μαφίας, δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από εκείνες της αμερικανικής πολιτικής της ψυχροπολεμικής εποχής (και στον υποτιθέμενο πόλεμο κατά των ναρκωτικών), στην Ασία, την Λατινική Αμερική, την Αφρική και την Νότια Ευρώπη (για να μην ξεχνάμε και τα δικά μας), αλλά και του τρόπου με τον οποίο η δράση της παραλληλίζεται με τα καπιταλιστικά πρότυπα συμπεριφοράς, τα οποία ξεκάθαρα (η Μαφία), ακολουθεί.

Ταινία ορόσημο στην ιστορία του σινεμά, βλέπεται και ξαναβλέπεται στην μεγάλη οθόνη για την οποία φτιάχτηκε, σε αποκατεστημένη ψηφιακή κόπια. Αξεπέραστο το σάουντρακ του Νίνο Ρότα.

Info: Ο Νονός (The Godfather). Αστυνομική Κοινωνική Δραματική. ΗΠΑ 1972. Επανέκδοση: Πέμπτη 30 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Φράνσις φορντ Κόπολα. Παίζουν: Μάρλον Μπράντο, Αλ Πατσίνο, Ρόμπερτ Ντιβάλ, Τζέιμς Κααν, Τάλια Σάιρ, Νταϊάν Κίτον, Τζον Καζάλε, Στέρλινγκ Χέιντεν. Διανομή: Seven Films & Spentzos Film.



εμφάνιση σχολίων