7
1
σχόλια
2386
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος. Λευκοί Ιππότες. Ο Λύκος της Ερήμου. Smac. Ψεύτης Ήλιος 3: Το Οχυρό. Μια Δυνατή Φωτιά: Αφιέρωμα στον Αλέξη Δαμιανό

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
5 Μαΐου 2016
CAPTAIN AMERICA: ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: Μετά το τέλος της ταινίας Οι Εκδικητές: Η Εποχή του Ultron o Κάπτεν Αμέρικα και οι υπόλοιποι Εκδικητές προσπαθούν να ανασυντάξουν τις δυνάμεις τους. Μετά από ένα διεθνές επεισόδιο στη Νιγηρία, όπου χρειάστηκε η καταλυτική επέμβαση των Εκδικητών, ξεκίνησαν κάποιες πολιτικές διεργασίες, ώστε να δημιουργηθεί ένα κυβερνητικό σώμα αρμόδιο να εγκρίνει σε ποιες περιπτώσεις θα πρέπει να επεμβαίνει το επίλεκτο σώμα των σούπερ ηρώων. Η νέα αυτή γραφειοκρατική αντιμετώπιση αδρανοποιεί τους Εκδικητές, καθώς τους διχάζει και φέρνει αντιμέτωπους τον Κάπτεν Αμέρικα με τον Άιρον Μαν και τους υποστηρικτές τους, την ίδια στιγμή που θα έπρεπε, να στρέψουν όλη την προσοχή τους, για να αντιμετωπίσουν έναν νέο καταχθόνιο κακό που εμφανίζεται και απειλεί να καταστρέψει τον κόσμο.

Χαράς ευαγγέλια για τους φίλους της σειράς των ταινιών της Marvel. Ειδικά για όσους είχαν βρει πέρυσι, την δεύτερη ταινία των Εκδικητών, Την Εποχή του Ultron, λιγότερο ενδιαφέρουσα από την πρώτη. Στην πραγματικότητα, η τρίτη αυτή συνέχεια του Κάπτεν Αμέρικα, μοιάζει (και είναι), ενταγμένη, τόσο στην δική του, όσο και στην σειρά των Εκδικητών, καθώς μαζεύει όλους σχεδόν τους υπερήρωες της εταιρείας στην ίδια ταινία. Όσο για τον ίδιο τον Στιβ Ρότζερς (τον Κάπτεν Αμέρικα), χάρη στους εμπνευσμένους δημιουργούς του, τους άπαιχτους (καθώς φαίνεται), αδερφούς Ρούσο, παραμένει ο πιο ενδιαφέρον και ο πιο πολιτικός από όλους τους κινηματογραφικούς ήρωες του είδους, από την εποχή του Τζόκερ, όπως τον είχε ενσαρκώσει ο Χιθ Λέτζερ.

Ένας ήρωας που θα μπορούσε εύκολα (και λόγω ονόματος), να εκφράζει τον αμερικάνικο επεκτατισμό, εκπροσωπεί στην ουσία το Αμερικάνικο Όνειρο της Χώρας των Ελευθέρων (Land of the free), και της Δικαιοσύνης για Όλους, όπως την φαντάστηκαν οι γεννήτορές της. Μια κοινωνικοπολιτική ουτοπία, η οποία συντρίβεται καθημερινά από την πραγματικότητα του ταξικού, οικονομικού και φυλετικού ρατσισμού, της παντοδυναμίας των οικονομικών εταιρικών κολοσσών που την κυβερνούν, είτε κρυφά, είτε φανερά.

Στον Εμφύλιο Πόλεμο, αυτήν την σκοτεινή πλευρά εκπροσωπεί ο Άιρον Μαν, ο πολυεκατομμυριούχος Τόνι Σταρκ, ο οποίος πιστεύει πως τύποι σαν τον Στιβ Ρότζερς, είναι επικίνδυνοι και οι πρωτοβουλίες τους θα έπρεπε να περιοριστούν. Όλα αυτά, γιατί ο Κάπτεν πράττει το αυτονόητο (για μία Δημοκρατία), υπερασπίζεται έναν παλιό του σύντροφο (τον Πολεμιστή του Χειμώνα της προηγούμενης ταινίας), όταν αυτός κατηγορείται άδικα για μια σειρά από τρομοκρατικές ενέργειες. Με τον War Machine, την Μαύρη Χήρα, τον Μαύρο Πάνθηρα, Vision και τον Spider Man στο πλευρό του, ο Σταρκ τα βάζει με την παρέα του Ρότζερς η οποία αποτελείται από τον Falcon, τον Ant-Man (ο οποίος προσφέρει και την χιουμοριστική νότα στην ταινία), την Scarlet Witch και τον Hawkeye.

Το ποιος κρύβεται πίσω από όλα αυτά, δεν μπορεί να αποκαλυφθεί χωρίς να προδοθούν οι εκπλήξεις του σεναρίου του Civil War, το οποίο βασίζεται στην ομώνυμη σειρά κόμικς του Μαρκ Μίλαρ, της περιόδου 2006-2007. O Spider Man συμπεριλήφθηκε μετά από συμφωνία με την Sony Pictures, η οποία, μετά την αποτυχία του The Amazing Spiderman 2, ετοιμάζει άλλο ένα reboot. Τον ρόλο κέρδισε ο 19χρονος Βρετανός, Τομ Χόλαντ (Στην Καρδιά της Θάλασσας, Σε Λάθος Χρόνο).

Σκέτη απόλαυση, η οποία, τηρουμένων των αναλογιών σε ό,τι αφορά το σινεμά γενικότερα, δεν υποτιμά την νοημοσύνη των θεατών του, ο Εμφύλιος Πόλεμος της Marvel, κάνει ένα εξαιρετικό ποδαρικό στην καλοκαιρινή σεζόν, αν και λόγω καιρού, βλέπεται καλύτερα, σε κλειστή και 3D αίθουσα, κατά προτίμηση με Dolby Atmos. Μην ξεχάσετε να μείνετε για την σκηνή σύνδεσμο με τους επόμενους Εκδικητές, μετά τους τίτλους του τέλους.

Info: Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος (Captain America: Civil War). Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Μαίου. Σκηνοθεσία: Άντονι & Τζο Ρούσο. Παίζουν: Κρις Έβανς, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Σκάρλετ Τζόχανσον, Σεμπάστιαν Σταν, Άντονι Μακκί, Ντον Τσίντλ, Τζέρεμι Ρένερ, Πολ Ραντ, Ελίζαμπεθ Όλσεν, Ντάνιελ Μπρουλ, Τομ Χόλαντ, Τσάντγουϊκ Μπόσμαν, Πολ Μπέτανι. Διανομή: Feelgood Entertainment.




ΛΕΥΚΟΙ ΙΠΠΟΤΕΣ: Στο πονεμένο από τον πόλεμο Τσαντ, καταφτάνουν υπάλληλοι υπηρεσίας υιοθεσιών από τη Γαλλία. Μασκαρεμένοι ως φιλανθρωπική εταιρία με το όνομα Κίνηση για τα Παιδιά, ισχυρίζονται ότι θα περιθάλψουν ορφανά σε ασφαλές περιβάλλον, μέχρι αυτά να γίνουν 18 ετών. Παρότι έχουν πρόβλημα στο να κατανοήσουν την ακριβή έννοια του ορφανού, οι ντόπιοι χωρικοί χαίρονται στην ιδέα τα παιδιά του να έχουν ένα καλύτερο μέλλον. Αυτό που δεν γνωρίζουν είναι ότι με το ξημέρωμα της επόμενης ημέρας, οι Γάλλοι, οδηγούμενοι από τον αμείλικτο Ζακ Αρνό, αναζητούν παιδιά με τη βοήθεια ενός ντόπιου διερμηνέα, του Μπιντού, και με σκοπό να τα αρπάξουν για υιοθεσία στη χώρα τους.

Ο Βέλγος Γιοακίμ Λαφός, ο οποίος μας είχε εντυπωσιάσει με το Πέρα Από την Λογική (2012), επεκτείνει την προβληματική εκείνης της ταινίας σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Ο λευκός Προστάτης, Θετός Πατέρας, Αφέντης (και πιθανόν Εραστής) του νεαρού Μαροκινού ήρωά της, αντικαθίσταται εδώ από μια ομάδα λευκών Σωτήρων υποτιθέμενης ΜΚΟ, η οποία προμηθεύει με ορφανά, την ευρωπαϊκή αγορά παιδιών από τις χώρες του λεγόμενου τρίτου κόσμου. Ενός κόσμου τον οποίο η λευκή φυλή (και ειδικά η Ευρώπη) έχει απομυζήσει και που το αίμα του συνεχίζει να πίνει ακόμη και σήμερα, για να μπορέσει να κρατηθεί στη ζωή.

Χωρίς να αμφισβητεί τις καλές προθέσεις κάποιων, ή να παρουσιάζει τους αυτόχθονες μόνο σαν θύματα, αλλά και δίχως να κάνει μια ταινία καταγγελίας ή να παίρνει ξεκάθαρα θέση, ο Λαφός, εμπλέκει στην μυθοπλασία και μια σκηνοθέτη ντοκιμαντέρ, η οποία πιθανόν να εκπροσωπεί την δική του στάση στο θέμα, το οποίο βασίζεται (όπως και το Πέρα Από την Λογική), σε πραγματικά περιστατικά και αφήνει τον θεατή να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Η μορφή της ταινίας (όπως και στην περίπτωση του Επίμονου Κηπουρού, των Λε Καρέ - Μεϊρέγιες), είναι αυτή ενός περιπετειώδους θρίλερ, το οποίο αποκαλύπτοντας κλιμακωτά τις πληροφορίες του, ανεβάζει δεξιοτεχνικά την έντασή του και δίνει στον Βενσάν Λιντόν του Νόμου της Αγοράς την ευκαιρία, για άλλη μια λαμπρή ερμηνεία. Βραβείο σκηνοθεσίας στο Σαν Σεμπαστιάν. Εξαιρετική!

Ιnfo: Λευκοί Ιππότες (Les Chevaliers Blancs). Δραματική Κοινωνική Περιπέτεια. Βέλγιο - Γαλλία 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Μαίου. Σκηνοθεσία: Γιοακίμ Λαφός. Παίζουν: Βενσάν Λιντόν, Βαλερί Ντονζελί, Ρεντά Κατέμπ. Διανομή: One From the Heart.




Ο ΛΥΚΟΣ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ: Στην Οθωμανική επαρχία Χιτζάζ κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, ένας μικρός Βεδουίνος, ο Tεμπ, φτάνει απότομα στην ενηλικίωση του καθώς επιχειρεί ένα επικίνδυνο ταξίδι στην έρημο μαζί με τον μεγαλύτερο αδερφό του για να οδηγήσουν ένα Βρετανό αξιωματικό στο μυστικό του προορισμό.

Εντυπωσιακό ντεμπούτο ενός 35χρονου Βρετανού σκηνοθέτη ιορδανικής καταγωγής, το οποίο έφτασε μέχρι τις υποψηφιότητες για ξενόγλωσσο Όσκαρ & BAFTA. Γυρισμένο στην πανέμορφη κοιλάδα του (γνωστού από τον Λόρενς της Αραβίας & το The Martian), Ουάντι Ραμ της Ιορδανίας, στην μέση ενός λαβυρίνθου από φαράγγια χαραγμένα στους γρανιτένιους και αμμώδεις λόφους της ερήμου, ξεχωρίζει για τον άκρως αποτελεσματικό χειρισμό της ιστορίας του και τις ερμηνείες των ντόπιων, ερασιτεχνών ηθοποιών του.

Tεμπ στην τοπική διάλεκτο ονομάζεται ο λύκος, αλλά και ο βεδουίνος, όταν έχει πλέον ενηλικιωθεί. Εδώ ο μικρός Tεμπ, αναγκάζεται από τις συνθήκες να μεγαλώσει απότομα, όταν χωρίς να του έχει αρχικά επιτραπεί, ακολουθεί τον μεγάλο του αδερφό στην γεμάτη από ληστρικές συμμορίες, Κοιλάδα του Φεγγαριού. Καθώς η περιπέτειά του μετατρέπεται μεθοδικά σε θρίλερ επιβίωσης, το μικρό αγόρι γίνεται άντρας με τον πιο επώδυνο τρόπο.

Info: Ο Λύκος της Ερήμου (Theeb). Δραματικό Θρίλερ Περιπέτεια. Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα - Κατάρ - Ιορδανία - Βρετανία 2014. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Μαίου. Σκηνοθεσία: Νατζί Αμπού Ναουάρ. Παίζουν: Γιασίρ Έιντ Αλ-Χουιετάτ, Χουσείν Σαλάμε Αλ-Σουέιιν, Χασάν Μουτλάγκ Αλ-Μαράιε. Διανομή: Neon Films.




SMAC: Με πρεμιέρα στο 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, υποψήφιο για πολλαπλά βραβεία από την Eλληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και στους πρωταγωνιστικούς ρόλους το Γιάννη Κοκιασμένο και την Ευαγγελία Ανδρεαδάκη, το ‘Smac’ (Second Μitrochondrial Αctivator of Caspases) αναφέρεται στη φυσική πρωτεΐνη που βρίσκεται στον οργανισμό μας και ρυθμίζει τον φυσιολογικό θάνατο των κυττάρων. Η Ελένη έχει καρκίνο. Ο Αντρέας είναι άστεγος. Μια τυχαία συνάντηση, που είναι ευεργετική και για τους δύο.

5 χρόνια μετά το Fish n' Chips (2011), ο Ηλίας Δημητρίου επιστρέφει πιο ώριμος με μια βαθιά συγκινητική και ανθρώπινη ταινία, η οποία αν και έχει σαν θέμα της την μοναξιά, τον εθισμό, την αρρώστια και τον θάνατο, καταλήγει αισιόδοξα, στην λυτρωτική νίκη της ζωής σε όλα τα επίπεδα. Λιτή, αλλά όχι απλοϊκή, δεν ξεχνάει να αποτυπώσει την ατμόσφαιρα της εποχής, την οικονομική κρίση, το μεταναστευτικό καθώς και την αέναη περιδιάβαση στους λαβυρίνθους της σεξουαλικότητας (η ταινία συμμετείχε και στο πρόσφατο Outview Film Festival). Το κάνει με χιούμορ και ευαισθησία, κι όταν ακόμα δεν καταφέρνει να διαχειριστεί ολοκληρωμένα, όλα τα επιμέρους θέματα για τα οποία θα ήθελε να μιλήσει, αυτό δεν τραυματίζει την γενικά καλή εικόνα και αίσθηση που αφήνει. Η εξαιρετική Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη (Μικρά Αγγλία, Μάτια Από Νύχτα) που πρωταγωνιστεί, κέρδισε φέτος το βραβείο Καλύτερου Γυναικείου Ρόλου στα Βραβεία Eλληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Info: Smac. Κοινωνική Δραματική. Ελλάδα 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Μαίου. Σκηνοθεσία: Ηλίας Δημητρίου. Παίζουν: Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γιάννης Κοκιασμένος, Σταυρούλα Κοντοπούλου, Στέφανος Μουανγκέ. Διανομή: Carousel Films.




Ο ΗΧΟΣ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ: Τρία χρόνια μετά τον αναπάντεχο θάνατο της πολεμικής ανταποκρίτριας Ιζαμπέλ Ριντ, μία εκδήλωση που γίνεται στη μνήμη της, θα φέρει ξανά κοντά το σύζυγο της και τους δυο γιους τους. Ένα βαθιά κρυμμένο μυστικό θα έρθει στην επιφάνεια, και οι τρεις άντρες θα πρέπει να κοιτάξουν ο ένας τον άλλο και να επαναπροσδιορίσουν τους εαυτούς τους.

Ο Γιόακιμ Τρίερ, ο Νορβηγός σκηνοθέτης του Όσλο: 31 Αυγούστου (2011), στην πρώτη αγγλόφωνη ταινία του, γράφει (μαζί με τον σεναριογράφο του, Εσκίλ Βογκτ) και σκηνοθετεί μια μεταλλαγμένη σαπουνόπερα, γύρω από τα ανομολόγητα μιας οικογένειας, πολύ δε περισσότερο, όταν τα εναπομείναντα μέλη της είναι όλοι άντρες, που συνήθως μαθαίνουν ότι λόγω φύλου, θα πρέπει να κρύβουν την ευαισθησία τους.

Βασικός καταλύτης είναι ο έφηβος γιος (ο λιγότερο συναισθηματικά διεφθαρμένος), τον οποίο υποδύεται με εύθραυστο τρόπο, ο Ντέβιν Ντρούιντ (House of Cards). Με μια αφήγηση που ισορροπεί δεξιοτεχνικά ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, η ιστορία συμπληρώνεται σαν ένα παζλ, κομμάτι κομμάτι, με ένα ρέον και αποτελεσματικό μοντάζ, χωρίς να ανεβάζει τους τόνους, ακόμα και όταν λίγο περισσότερος μελλοδραματισμός θα έμοιαζε σχεδόν αναγκαίος, έτσι όπως τον είχαν διαχειριστεί στο παρελθόν σε παρόμοιες περιστάσεις, ο Ανγκ Λι (Ice Storm), ή ο Πολ Τόμας Άντερσον (Magnolia).

Το αποτέλεσμα είναι αδιαμφισβήτητα ενδιαφέρον, εικαστικά, σε κάποιες σκηνές γίνεται συναρπαστικό (οι σκηνές των ονείρων στο αυτοκίνητο και αλλού) και το καστ πραγματικά ζηλευτό. Εκείνο που λείπει στην ταινία, είναι ένα δραματικό ξέσπασμα, κάτι που θα έκανε τους ήρωες περισσότερο γήινους και που θα παρότρυνε τους θεατές να ενδιαφερθούν λίγο παραπάνω γι αυτούς. Ο ήχος της σιωπής, αφήνει το αποτύπωμά του στην οθόνη, αλλά δεν καταφέρνει να ακουστεί ευδιάκριτα.

Info: Ο Ήχος της Σιωπής (Louder Than Bombs). Δραματική. Νορβηγία - Γαλλία - Δανία 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Μαίου. Σκηνοθεσία: Γιόακιμ Τρίερ. Παίζουν: Τζέσε Άιζενμπεργκ, Γκάμπριελ Μπερν, Ντέβιν Ντρούιντ, Ιζαμπέλ Ιπέρ. Διανομή: Seven Films & Spentzos Film.




ΨΕΥΤΗΣ ΗΛΙΟΣ 3 - ΤΟ ΟΧΥΡΟ: Σοβιετική Ένωση. 1943. Επιστρέφοντας στη Μόσχα, ο στρατηγός Κότοφ θα βρει τη γυναίκα του ζωντανή αλλά με μια νέα οικογένεια. Ταυτόχρονα, θα δεχθεί από τον Στάλιν την πρόταση να ηγηθεί μιας αποστολής αυτοκτονίας: με αντάλλαγμα την αποκατάσταση του ονόματός του, θα πρέπει να καθοδηγήσει ένα στράτευμα στην πολιορκία ενός απόρθητου γερμανικού οχυρού σε ρωσικό έδαφος. Ανακαλύπτοντας ότι όλα έχουν πλέον αλλάξει, θα πρέπει για ακόμα μια φορά να αγωνιστεί για το όνομά του, την τιμή και την αγάπη της γυναίκας και της κόρης του.

Το τρίτο και τελευταίο μέρος του Ψεύτη Ήλιου που γυρίστηκε ταυτόχρονα με το δεύτερο, την Έξοδο, τραβάει στα άκρα την ιστορία του Κοτόφ και της οικογένειάς του, ανάμεσα στις συμπληγάδες της ιστορίας. Χωρίς να του λείπουν οι μεγαλειώδεις σκηνές, το χιούμορ και ο ποιητικός οίστρος, γίνεται υπερβολικό στην (τελικά κακόπιστη) κριτική του, στην Σταλινική περίοδο της Σοβιετικής Ένωσης (όχι φυσικά πως ήταν παράδεισος, αλλά εδώ ο Μιχάλκοφ, δεν κρύβει τον φιλοτσαρικό αντικομμουνισμό του). Αυτός ήταν και ο λόγος που η ταινία πολεμήθηκε από την κριτική στη χώρα της και αλλού. Δεν είναι εντελώς αδιάφορη, αλλά τελικά συμπεραίνει κανείς, πως τελικά, ο εξαιρετικός και βραβευμένος Ψεύτης Ήλιος του 1994, θα μπορούσε να υπάρχει και χωρίς τις συνέχειές του (αν και δεν λείπουν κι από αυτές, κάποιες σκηνές ανθολογίας). Για τους λάτρεις της Εξόδου, και της τριλογίας γενικότερα.

Info: Ψεύτης Ήλιος 3 - Το Οχυρό (Utomlyonnye Solntsem 2/Burnt by the Sun: Citadel). Ιστορική Πολεμική Δραματική. Ρωσία 2011. Πρεμιέρα: Πέμπτη 5 Μαίου. Σκηνοθεσία: Νικίτα Μιχάλκοφ. Παίζουν: Νικίτα Μιχάλκοφ, Άννα Μιχάλκοβα, Όλεγκ Μέζνικοφ, Ναντέζντα Μιχάλκοβα, Σεργκέι Μακοβέτσκι. Διανομή: Weird Wave.




ΜΙΑ ΔΥΝΑΤΗ ΦΩΤΙΑ - ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΛΕΞΗ ΔΑΜΙΑΝΟ: Αφιέρωμα στον Αλέξη Δαμιανό από την New Star στην Αλκυoνίδα, που περιλαμβάνει ταινίες, θεατρικό αναλόγιο, μουσικές βραδιές και συζητήσεις, με αφορμή την επέτειο των 10 χρόνων από τον θάνατό του.

Με μονάχα τρεις ταινίες στο ενεργητικό του, ο σκηνοθέτης, ηθοποιός, συγγραφέας και ποιητής Δαμιανός, άφησε το ιδιαίτερα σημαντικό αποτύπωμα του, στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Γήινα ποιητικός, ερωτικός και Έλληνας (με την έννοια του γηγενούς), παρουσίασε πριν από 50 χρόνια, και πάλι στην αίθουσα της Αλκυονίδας, την πρώτη του ταινία, Μέχρι το Πλοίο (1957), κόντρα στο μεταπολεμικό πνεύμα του τότε εμπορικού ελληνικού κινηματογράφου, μια σπονδυλωτή ταινία τριών ιστοριών, όπως τις βιώνει ένας βουνίσιος που κατεβαίνει στον Πειραιά για να πάρει το πλοίο για την Αυστραλία.

Η Ευδοκία (1971), ήταν και παραμένει, μια από τις εμβληματικότερες (και κατά την γνώμη της στήλης, καλύτερες), ελληνικές ταινίες όλων των εποχών, η οποία ήρθε για να ταράξει τα νερά και να γίνει πηγή έμπνευσης για τους Έλληνες σκηνοθέτες όλων των επόμενων γενεών. Η ιστορία του αδιέξοδου έρωτα ενός λοχία και μιας πόρνης, σκηνοθετημένης με έναν απόλυτα, τραχύ, ρεαλιστικό, ποιητικό και ερωτικό τρόπο, ήταν το πυρετώδες πορτραίτο μιας χώρας σε πορεία μεταλλαγής, αστικοποίησης και πνευματικού ευνουχισμού, κάτω από τις μπότες των συνταγματαρχών που κατείχαν τότε την εξουσία. Ο Ηνίοχος το 1995, ήρθε να επιτελέσει τον ρόλο του σαν έναν φόρο τιμής, στην ιστορία της χώρας μας από το 1941 μέχρι το 1991, μέσα από τα γεγονότα της ζωής ενός άντρα που έχει σαν είδωλό του, τον Ηνίοχο.

Θα προβληθούν επίσης δύο ταινίες όπου έπαιξε ο Δαμιανός. Τον Καιρό των Ελλήνων του Λάκη Παπαστάθη (1981) και το μικρού μήκους Ο Κλέφτης του Παντελή Βούλγαρη (1965). Θα προβληθούν και 4 ντοκιμαντέρ για τον σκηνοθέτη, Το, Ο Σκηνοθέτης Τραγουδάει, από το τηλεοπτικό Παρασκήνιο του Λάκη Παπαστάθη (1995), το Αλέξης Δαμιανός του 1997, της Πέννυ Παναγιωτοπούλου, το Λίγη Φωτιά... του 2004. για τον Ηνίοχο σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Παντελιά και το Koιμάσαι άραγε; του 2016, για τον Αλέξη Δαμιανό, πάλι από τον Δημήτρη Παντελιά.

Η στήλη θα σας πρότεινε να μην τις χάσετε, κι αν δεν έχετε δει ακόμη την Ευδοκία, να σπεύσετε οπωσδήποτε. Περισσότερα για το αφιέρωμα στην σελίδα του στο Facebook.

Info: Μια Δυνατή Φωτιά - Αφιέρωμα στον Αλέξη Δαμιανό. Σινέ Αλκυονίς, Ιουλιανού 42 - 46, τηλ. 210 8220008. Από 5 έως 11 Μαίου. Διοργάνωση: New Star.


 
εμφάνιση σχολίων