5
1
σχόλια
1168
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

45 Χρόνια. Το Δικαστήριο. Forget Me Not. Ο Τελευταίος Κυνηγός Μαγισσών. Χωρίς Διέξοδο.

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
28 Οκτωβρίου 2015
45 ΧΡΟΝΙΑ: Μία εβδομάδα απομένει για να γιορτάσουν η Κέιτ και ο Τζεφ την 45η επέτειό τους. Η ανακάλυψη του πτώματος της πρώτης αγάπης του Τζεφ, που είχε χαθεί πριν από 50 χρόνια, όμως, φέρνει στην επιφάνεια θαμμένες ανασφάλειες και κλονίζει τα θεμέλια της σχέσης τους.

Ο Άντριου Χέι του πολυβραβευμένου Weekend (2011) και της τηλεοπτικής σειράς Looking (2014-2015), τα οποία δεν έχουν παιχτεί στη χώρα μας, διασκευάζει με υποδειγματικό τρόπο ένα διήγημα του Ντέιβιντ Κόνστανταϊν (Elder, The Shieling, The Pelt of Wasps, Travellers in Greece), το οποίο πραγματεύεται τα σημάδια που αφήνει το πέρασμα του χρόνου στο σώμα μιας σχέσης τεσσεράμισι δεκαετιών. Με το εύρημα του πτώματος της παλιάς αγάπης, η ταινία αναρωτιέται για το αν τα κρυμμένα μυστικά έχουν το ίδιο τραυματικό αποτέλεσμα, είτε μένοντας εν κρυπτώ και παραβύστω, είτε ερχόμενα τελικά στην επιφάνεια.

Ο Χέι σκηνοθετεί διακριτικά, κεντώντας μια κινηματογραφική δαντέλα με τρόπο που αναδεικνύει τη διπλοβελονιά των αριστουργηματικών ερμηνειών των δύο βραβευμένων στο φεστιβάλ Βερολίνου, όπου συμμετείχε η ταινία, βετεράνων πρωταγωνιστών της: της Σάρλοτ Ράμπλινγκ (Μελαγχολία, Ο Θυρωρός της Νύχτας) και του Τομ Κόρτνεϊ (Ο Αμπιγιέρ, Μπίλι ο Ψεύτης). Οι υποψηφιότητές τους για Όσκαρ Ερμηνείας είναι κάτι περισσότερο από σίγουρες.

Ιnfo: 45 Χρόνια (45 Years). Αισθηματική Δραματική. Αγγλία 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 29 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Άντριου Χέι. Παίζουν: Σάρλοτ Ράμπλινγκ, Τομ Κόρτνεϊ, Ντόλι Γουέλς. Διανομή: Seven Films & Spentzos Film.




ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ: Ένας ηλικιωμένος τραγουδοποιός συλλαμβάνεται κατηγορούμενος ότι με ένα επαναστατικό του τραγούδι προκάλεσε την αυτοκτονία ενός εργάτη του αποχετευτικού δικτύου, που πέθανε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Η υπόθεση εκδικάζεται σε μια αίθουσα δικαστηρίου όπου κρίνονται οι ελπίδες και τα όνειρα απλών ανθρώπων. Παράλληλα με τη δράση στο δικαστήριο, παρακολουθούμε την καθημερινότητα των δικαστών και των δικηγόρων έξω από αυτό.

Μακριά από τις προσταγές του Bollywood, η πρόταση της Ινδίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ, βραβευμένη ως Καλύτερη Ταινία στους Ορίζοντες της Βενετίας το 2014, συνθέτει ένα πορτρέτο της σύγχρονης Ινδίας, όπου προοδευτικές και παγιωμένες αντιλήψεις άλλων εποχών (όχι απαραίτητα παραδοσιακές) συγκρούονται καθημερινά, μέσα και έξω από τα δικαστήρια.

Ανθρώπινα δικαιώματα καταπατούνται με νόμους που δεν έχουν αλλάξει από την εποχή της  βρετανικής κυριαρχίας, ενώ γενικόλογες νομοθεσίες γίνονται έρμαια οποιασδήποτε ερμηνείας βολεύει τις Δικαστικές Αρχές και το κοινωνικό κατεστημένο. Οι διαρκείς αναβολές για τον παραμικρό λόγο τρενάρουν τις υποθέσεις για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κρατώντας τους υπόδικους φυλακισμένους πριν καν αποδειχτεί η ενοχή τους, αλά... ελληνικά.

Από την άλλη, ο νεαρός δικηγόρος μπορεί να προέρχεται από εύπορη οικογένεια και να έχει δυτική παιδεία και συνήθειες, στο σπίτι όμως οι γονείς του τον αντιμετωπίζουν με τον γνωστό ανατολίτικο τρόπο, ενώ η συνήγορος του θύματος, όχι ιδιαίτερα εύπορη και μητέρα ενός παιδιού χωρίς σύζυγο, παίζει άθελά της τον υπερασπιστή της αντίδρασης, της οποίας θα μπορούσε εύκολα να γίνει, το επόμενο θύμα.

Ρεαλιστικό, πικρόχολα αστείο πορτρέτο της σύγχρονης Ινδίας, άψογα εκτελεσμένο, έχει κερδίσει διάφορα βραβεία Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη και Πρώτης Ταινίας στα φεστιβάλ του κόσμου. Στη συμβολική σκηνή του τέλους, σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο, μια παρέα παιδιών τρομάζει με τις κραυγές τους τον ηλικιωμένο δικαστή, τον οποίο έχει πάρει ο ύπνος σε ένα παγκάκι. Αυτός αντιδρά βίαια, αλλά ξυπνάει.

Ιnfo: Το Δικαστήριο (Court). Κοινωνική Δραματική. Ινδία 2014. Πρεμιέρα: Πέμπτη 29 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Τσαϊτάνια Ταμάνε. Παίζουν: Ούσα Μπάνε, Βιβέκ Γκομπέρ, Πραντίπ Τζόσι. Διανομή: One From The Heart.




FORGET ME NOT: Ένας δύτης φτάνει στην Αλάσκα με σκοπό να ανασύρει ένα βυθισμένο αεροπλάνο από τον Βερίγγειο Πορθμό, την ίδια στιγμή που η γυναίκα που αγαπάει θα ξεκινήσει από την Ελλάδα για να τον συναντήσει.

13 χρόνια μετά το Πες Στη Μορφίνη Ακόμη Την Ψάχνω, ο Γιάννης Φάγκρας επιστρέφει με ένα μελαγχολικό road movie, εν πλω προς την Αλάσκα, με θέμα τη διαρκή ανάγκη για απόδραση και αναζήτηση της, κατά κάποιο τρόπο, απροσάρμοστης αντρικής φύσης του κεντρικού ήρωά του. Στον αντίποδα, και ενάντια στο πρότυπο της ομηρικής Πηνελόπης, η αφοσιωμένη σύντροφός του θα ακολουθήσει τα βήματά του, με σκοπό να τον βρει και να επανενωθεί μαζί του.

Κι ενώ η Μορφίνη βασιζόταν στο στερεό κείμενο του ομώνυμου μυθιστορήματος της Νικόλ Ρούσου, εδώ το σενάριο (γραμμένο από τον ίδιο τον σκηνοθέτη), είναι πιο ελεύθερο, πιο ποιητικό και πιο φιλοσοφικό, τόσο όσο για να καταφέρει να κερδίσει μεν το κινηματογραφικό ενδιαφέρον, αλλά και να χάσει τον προσανατολισμό του, από το ύψος των κυμάτων της τρικυμιώδους φιλοδοξίας του.

Ιnfo: Forget Me Not. Δραματική Περιπέτεια. Ελλάδα - ΗΠΑ 2014. Πρεμιέρα: Πέμπτη 29 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Γιάννης Φάγκρας. Παίζουν: Γιάννης Στάνκογλου, Αλίκη Δανέζη-Κνούτσεν, Ηλίας Μωραΐτης, Μπρία Χόμπγκουντ, Θορ Γκούκερ. Διανομή: New Star.




Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΚΥΝΗΓΟΣ ΜΑΓΙΣΣΩΝ: Ο σύγχρονος κόσμος έχει πολλά μυστικά, αλλά το πιο εντυπωσιακό όλων είναι το ότι μάγισσες ζουν ανάμεσά μας, μοχθηρά υπερφυσικά πλάσματα που θέλουν να εξαπολύσουν τον Μαύρο Θάνατο στον κόσμο. Στρατιές κυνηγών μαγισσών πολεμούν τον αφύσικο αυτό εχθρό εδώ και αιώνες σε όλες τις γωνιές του κόσμου, ανάμεσα στους οποίους ο Κόλντερ, ένας γενναίος πολεμιστής που κατάφερε να εξοντώσει την παντοδύναμη Βασίλισσα των Μαγισσών και να αφανίσει τους ακολούθους της. Τη στιγμή πριν τον θάνατό της, η Βασίλισσα καταριέται τον Κόλντερ με αθανασία, χωρίζοντάς τον για πάντα από την πολυαγαπημένη γυναίκα και την κόρη του στη μετά θάνατον ζωή.

Σήμερα, ο Κόλντερ είναι ο μόνος του είδους του που απομένει και έχει περάσει αιώνες κυνηγώντας μεμονωμένες μάγισσες. Όμως, αυτό που δεν ξέρει είναι ότι η Βασίλισσα έχει αναστηθεί και ζητά εκδίκηση, κάτι που θα οδηγήσει σε μια επική μάχη, η οποία θα καθορίσει την επιβίωση του ανθρώπινου είδους.

Ο Μπρεκ Άισνερ του remake των The Crazies (Παράνοια), του Ρομέρο, σκηνοθετεί μια περιπέτεια φαντασίας κομμένη και ραμμένη για το νεανικό κοινό των πολυκινηματογράφων. Θεαματική, απλοϊκή και light, θυμίζει το ανάλογο της σειράς των Blade, που πέρασε και δεν άγγιξε. Το τέλος μένει ανοιχτό, εννοείται, για πιθανή συνέχεια. Οι φαν του είδους θα περάσουν καλά.

Ιnfo: Ο Τελευταίος Κυνηγός Μαγισσών (The Last Witch Hunter). Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 29 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Μπρεκ Άισνερ. Παίζουν: Βιν Ντίζελ, Ρόουζ Λέζλι, Ελάιτζα Γουντ, Μάικ Κέιν, Ρένα Όουεν, Τζούλι Ένγκελμπρεχτ. Διανομή: Odeon.




ΧΩΡΙΣ ΔΙΕΞΟΔΟ: Ένας Aμερικανός τεχνικός μετακομίζει με την οικογένειά του στη νοτιοανατολική Ασία, προς αναζήτηση εργασίας στον τομέα της ύδρευσης στον οποίο ειδικεύεται. Χωρίς να το έχουν υπολογίσει, βρίσκονται στο επίκεντρο πολιτικών αναταραχών, σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση του νερού, με τους επαναστάτες να εφορμούν κατά κύματα στην πόλη. Για τους ξένους στη χώρα αυτό είναι ένα σκηνικό τρόμου, μια και θεωρούνται εχθροί και εκτελούνται άμεσα.

Μπερδεμένη σε ό,τι αφορά στις προθέσεις της περιπέτειας καταδίωξης. Από τη μια, θέλει να είναι ταινία καταγγελίας για τον ρόλο των Πολυεθνικών και των Μυστικών Υπηρεσιών των ΗΠΑ στη νοτιοανατολική Ασία και από την άλλη, παρουσιάζει την περιοχή σαν άγρια και υποανάπτυκτη και τους ντόπιους διεκδικητές του δημόσιου χαρακτήρα της παροχής του νερού, σαν αιμοσταγείς τρομοκράτες.

Ξεπερνώντας αυτή την αντίθεση αλλά και μια σειρά από σεναριακές υπερβολές, η σκηνοθετημένη με νεύρο και ασθματικό ρυθμό περιπέτεια μπορεί να αποδειχτεί και συναρπαστική, για τα 103 λεπτά που διαρκεί. Ξεχωρίζει το σάουντρακ των Μάρκο Μπελτράμι και Μπακ Σάντερς. Ειρωνικό το ότι οι Αμερικανοί ήρωες της ιστορίας σώζονται τελικά από το Βιετνάμ.

Ιnfo: Χωρίς Διέξοδο (No Escape). Θρίλερ, Περιπέτεια Καταδίωξης. ΗΠΑ 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 29 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Τζον Έρικ Ντόουντλ. Παίζουν: Όουεν Γουίλσον, Λέικ Μπελ, Πιρσ Μπρόσναν, Στέρλινγκ Τζέρινς. Διανομή: Tanweer.


 
εμφάνιση σχολίων