3
1
σχόλια
1408
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

Amy: Το Κορίτσι Πίσω Από το Όνομα. Μαζί Σου Κι Ας Πεθάνω. Magic Mike XXL. Η Αυτοκρατορία των Αισθήσεων.

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
10 Ιουλίου 2015

ΑΜΥ: ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ: Τέσσερα χρόνια μετά τον αιφνίδιο χαμό μιας από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες της σύγχρονης μουσικής βιομηχανίας στην Αγγλία, το ταλέντο της Έιμι Ουάινχαουζ αναβιώνει στο κινηματογραφικό πανί. Φέτος το καλοκαίρι, δίνουμε το τελευταίο ραντεβού με την περσόνα που μέσα από δυο, μόλις, προσωπικές δισκογραφικές δουλειές κατάφερε να δημιουργήσει κάτι πραγματικά μοναδικό, παντρεύοντας το σόουλ ιδίωμα με στοιχεία από τζαζ και ρετρό-ποπ. Η Έιμι Ουάινχαουζ δεν ήταν ξεχωριστή απλά και μόνο επειδή κατάφερνε με τη μοναδική της φωνή και τους μεθυστικούς της στίχους να μαγνητίζει, αλλά επειδή η larger than life, πλην φοβερά βασανισμένη της ψυχή δε μπορούσε με τίποτα να «προσαρμοστεί».

Μετά το εκπληκτικό και άπαιχτο στην Ελλάδα ντοκιμαντέρ για τον Βραζιλιάνο οδηγό της Formula Ένα, Άιρτον Σένα (Senna-2010), ο ινδικής καταγωγής, Βρετανός σκηνοθέτης Ασίφ Καπάντια, επιστρέφει με άλλο ένα συνταρακτικό ντοκιμαντέρ για την Έιμι Ουάινχαουζ.

Μπορείτε να δείτε εδώ το φιλμ PLAYER: Senna

Έχοντας πρόσβαση σε ένα μεγάλο μέρος του αρχειακού υλικού της οικογένειας της Έιμι, οι συγγενείς και ιδιαίτερα ο πατέρας της Μιτς, αφού στην αρχή έδωσαν την ευλογία τους στον Καπάντια, στη συνέχεια βρήκαν πως η ταινία και ειδικά το κομμάτι που αφορά τα τελευταία τρία χρόνια της ζωής της, δίνει έμφαση περισσότερο στα αρνητικά, παρά στα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα της.

Στην πραγματικότητα, ο σκηνοθέτης, μοντάρει δεξιοτεχνικά, υλικό από εκπομπές, βραβεύσεις, δηλώσεις και εμφανίσεις, με ιδιωτικά βίντεο της οικογένειας, των φίλων και των εραστών. Όπως και στη περίπτωση του Σένα, διαχειρίζεται το θέμα του με κινηματογραφικούς όρους, δίνοντάς της κίνηση, ένταση, συναίσθημα και δραματικό βάρος, χωρίς να κρίνει την ηρωίδα του. Αυτό που θεωρεί αρνητικό η οικογένεια της, είναι τελικά η μη αγιοποίησή της.

Πλημμυρισμένο από εξαίσια τραγούδια και μουσική, το ντοκιμαντέρ του Καπάντια, εκτός από μία σπουδή πάνω στην καλλιτεχνική ιδιοφυία και το εύθραυστο της προσωπικότητας της Ουάινχαουζ, δεν διστάζει να εισχωρήσει στον σκοτεινό κόσμο της βιομηχανίας της μουσικής και του θεάματος, να τον εικονογραφήσει όπως πραγματικά είναι, αποκαλύπτοντας τα ερείπια (και τους μιντιακούς αρουραίους) πίσω από τη λαμπερή και εκθαμβωτική πρόσοψη της Διασημότητας.

Ιnfo: Amy: Το Κορίτσι Πίσω Από το Όνομα (Amy). Βιογραφικό Ντοκιμαντέρ. Αγγλία 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 9 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Ασίφ Καπάντια. Με τους: Έιμι Ουάινχαουζ, Μιτς Ουάινχαουζ, Γιάσιν Μπέι, Μαρκ Ρόνσον, Τόνι Μπενέτ, Πιτ Ντόχερτι. Διανομή: Odeon.


 

ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΚΙ ΑΣ ΠΕΘΑΝΩ: Μια γειτονιά με συνηθισμένους ανθρώπους, αλλά όχι συνηθισμένους όσον αφορά τις σεξουαλικές τους συνήθειες… Ένα νεαρό ζευγάρι τα πάει μια χαρά στα ερωτικά, εκτός από τον πόθο της κοπέλας να βιαστεί. Μια γυναίκα ανακαλύπτει πως μπορεί να έρθει σε οργασμό, μονάχα αν ο σύντροφο της βάλει τα κλάματα. Ένας άντρας με χαμηλή αυτοεκτίμηση ανακαλύπτει πως μπορεί να γίνει Καζανόβας, αρκεί η σύζυγος του να είναι αναίσθητη. Ένα ζευγάρι απολαμβάνει την ανταλλαγή ρόλων στο κρεβάτι, μέχρι που ο ένας τους παρασύρεται τόσο, που δεν έχει πια το θέμα να κάνει με το σεξ.

Αυστραλιανή κωμωδία για τις σεξουαλικές φαντασιώσεις στο κυνήγι του απόλυτου οργασμού, η ταινία του ηθοποιού (Οι Υποψήφιοι. Anchorman 2) και σεναριογράφου Τζος Λόσον, είναι άνιση -όπως και οι περισσότερες σπονδυλωτές ταινίες άλλωστε (στα προάστια του Σίδνεϊ, 5 ζευγάρια αποκαλύπτουν τις φαντασιώσεις και τα φετίχ τους) -ενίοτε ξεκαρδιστική (με τον ωμό τρόπο του in your face αυστραλιανού χιούμορ), ενίοτε σαχλαμαρίτσα (όσο πιο περίεργο το φετίχ, τόσο πιο αδύναμο το επεισόδιο), είναι διασκεδαστική και διαθέτει μια απενοχοποιητική και ακατέργαστη ευθύτητα η οποία χαρακτηρίζει σχεδόν όλο το σύνολο της καλλιτεχνικής παραγωγής της χώρας down under. Στο μυαλό μας ήρθε το επίσης αυστραλιανό (και πολύ καλύτερο), Better Than Sex (2000), του Τζόναθαν Τεπλίτζσκι (Ο Κύκλος των Αναμνήσεων).

Ο πρωτότυπος τίτλος (Μικρός Θάνατος) προέρχεται από τη φράση La Petite Mort (Little Death) στα γαλλικά είναι ιδιωματισμός κι ευφημισμός για τον οργασμό. Επίσημη συμμετοχή στα φεστιβάλ, SXSW, Τορόντο & Θεσσαλονίκης.

Ιnfo: Μαζί Σου κι ας Πεθάνω (The Little Death). Κωμωδία. Αυστραλία 2014. Πρεμιέρα: Πέμπτη 9 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Τζος Λόσον. Παίζουν: Τζος Λόσον, Μπογιάνα Νοβάκοβιτσ, Άλαν Ντιούκ, Λίσα ΜακΚιούν, Κεπ Μαλβέινι, Ντέιμον Χέριμαν. Διανομή: Seven Films & Spentzos Film.


 

MAGIC MIKE XXL: Ο Μάικ βρίσκεται τρία χρόνια μετά αφότου εγκατέλειψε την καριέρα του στρίπερ, κι ενώ βρίσκονταν στο απόγειο της. Μόνο που αυτή τη φορά, οι υπόλοιποι «Βασιλιάδες» έχουν αποφασίσει ότι έχει έρθει η ώρα να εγκαταλείψουν και εκείνοι την ενεργό δράση, αλλά με στυλ: κάνοντας μια τελευταία παράσταση στο Μίρτλ Μπιτς με επικεφαλής τον θρυλικό Μάτζικ Μάικ! Στον δρόμο για την τελευταία τους αυλαία, μεταξύ Τζάκσονβιλ και Σαβάνα, μεταξύ νέων φίλων και παλιών γνώριμων, ο Μάικ και η υπόλοιπη παρέα θα μάθουν μερικές νέες φιγούρες, αλλά και καινούργιους τρόπους για να απαλλαγούν από το παρελθόν.

Μετά από 3 χρόνια ο Magic Mike και σχεδόν όλη η παρέα του, επιστρέφουν πιο δυνατά και πιο XXL, αλλά και με λιγότερη πρωτοτυπία, για να εξαργυρώσουν κάτι ακόμα, μετά την εμπορική επιτυχία της πρώτης ταινίας σε σκηνοθεσία Στίβεν Σόντερμπεργκ (Η Συμμορία των 11, Traffic, Σεξ, Ψέματα & Βιντεοταινίες). Βασισμένη χαλαρά πάνω στις προσωπικές εμπειρίες του πρωταγωνιστή της, Τσάνινγκ Τέιτουμ (Foxcatcher), από τη θητεία του στο αντρικό στριπτίζ, η ταινία του 2012, χάρη στον Σόντερμπεργκ και τον σεναριογράφο της Ρέιντ Κάρολιν, ο οποίος υπογράφει και το σενάριο του XXL, είχε καταφέρει να δώσει υπόσταση και ενδιαφέρον στους χαρακτήρες των ηρώων της, κάνοντας την ειδοποιό διαφορά από τα υπόλοιπα (συνήθως νεανικά) μουσικοχορευτικά φιλμ της εποχής.

Αυτή τη φορά οι ήρωες μας ταξιδεύουν από την Τάμπα (παρεμπιπτόντως, στην Τάμπα της Φλόριντα, υπάρχει μια πολύ μεγάλη ελληνικής καταγωγής κοινότητα, πρώην σφουγγαράδων από την Κάλυμνο), στην Myrtle Beach, για ένα συνέδριο στριπτίζ. Το deja vu, είναι φυσικά έντονο και η απουσία των Μάθιου ΜακΚόνεχι & 'Αλεξ Πέτιφερ, δεν περνάει απαρατήρητη. Καλογυμνασμένα έως υπερβολικά φουσκωμένα αντρικά κορμιά λικνίζονται με κάθε ευκαιρία, σε μια σειρά από, όχι ιδιαίτερα πρωτότυπα χορευτικά νούμερα. Ενδιαφέρουσα, άνιση και ενίοτε διασκεδαστική. Φάτε μάτια ψάρια, και κοιλιά περίδρομο.

Ιnfo: Magic Mike XXL. Μουσικοχορευτική Δραματική Κομεντί. ΗΠΑ 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 9 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Γκρέγκορι Τζέικομπς. Παίζουν: Τσάνινγκ Τέιτουμ, Τζο Μανγκανιέλο, Ματ Μπόμερ, Κέβιν Νας, Άνταμ Ροντρίγκες, Γκάμπριελ Ινγλέσιας, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Άμπερ Χερντ. Διανομή: Tanweer.




H ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ: Η παθιασμένη ερωτική σχέση της Σάντα Άμπε, πρώην πόρνης και νυν υπηρέτριας και του εργοδότη της, κινηματογραφική μεταφορά ενός πραγματικού περιστατικού από την Ιαπωνία της δεκαετίας του 30, δίνει αφορμή στον Ναγκίσα Όσιμα (Καλά Χριστούγεννα Κύριε Λόρενς, Taboo, Η Αυτοκρατορία του Πάθους), να γυρίσει το απόλυτο αριστούργημά του.

Απομονωμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο, οι δύο εραστές υποβάλουν τον εαυτό τους -στην διαδρομή για την αναζήτηση της απόλυτης ηδονής- σε επικίνδυνους πειραματισμούς, οι οποίοι τους οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια, σε ένα βίαιο τέλος ως πράξη υπέρτατης ικανοποίησης.

37 ολόκληρα χρόνια πριν τον Λαρς φον Τρίερ και την προβοκατόρικη και φλύαρη διάβασή του από τους σκοτεινούς διαδρόμους της ανθρώπινης σεξουαλικότητας στα 300 τόσα λεπτά του Nymphomaniac, ο Όσιμα, χρειάζεται μονάχα το ένα τρίτο της διάρκειάς της ταινίας του ιδιόρρυθμου Δανού, για μια αισθαντική και, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα,, ιδιαίτερα τολμηρή ματιά, πάνω στα μυστήρια του ανθρώπινου οργασμού, του La Petite Mort των Γάλλων συμπαραγωγών της Αυτοκρατορίας των Αισθήσεων.

Η απόλυτα απογυμνωμένη (και κυριολεκτικά) από οδηγίες χρήσεως, με πηγή έμπνευσης το γιαπωνέζικο θέατρο Νο και τις ερωτικές αναπαραστάσεις από τις μεταξοτυπίες της Άπω Ανατολής, η ταινία δεν παίρνει θέση και ούτε κρίνει τους ήρωές της για τις πράξεις τους. Η ερωτική πράξη του ζευγαριού ξεκινάει σαν ένα χαρούμενο, ηδονικό ερωτικό παιχνίδι και μια κινητήριος δύναμη, για να περάσει στη συνέχεια, από όλες τις πιθανές φάσεις του έρωτα (τον λάγνο, τον φετιχιστικό, τον εθιστικό, τον ζηλόφθονο, τον απελπισμένο, τον καταραμένο, τον εκτός ορίων) και να καταλήξει στον απόλυτο, ως τον θάνατο έρωτα, όταν όλες οι εκφάνσεις του πλέον, έχουν εξερευνηθεί.

Η αλήθεια είναι ότι η ταινία επιφυλάσσει μια παθητική στάση από μέρους του αρσενικού, πράγμα που μπορεί να δώσει πολλές και αντικρουόμενες ερμηνείες για την απεικόνιση της γυναίκας, είτε σαν την αδίστακτη κυνηγό της υπέρτατης ηδονής και αιτία της πτώσης του ανθρώπινου γένους (η Βιβλική ερμηνεία), είτε ως κινητήριο δύναμη της ζωής, της ερωτικής ταραχής, της αντίστασης στον παραλογισμό (καθώς όλοι έξω ετοιμάζονται για πόλεμο, η πράξη τους παίρνει μια επαναστατική χροιά), και στον κανονιστικό τρόπο ζωής (μια-μια οι ανθρώπινες συμβάσεις και ηθικές αναστολές καταρρέουν μπροστά στην λάγνα απαντοχή της ένωσης των δύο σωμάτων).

Αξίζει να σημειωθεί πως η ταινία του Όσιμα, ακόμη και σήμερα δεν έχει παιχτεί χωρίς τις παρεμβάσεις της λογοκρισίας στην Ιαπωνία, ενώ για να μπορέσει να ολοκληρωθεί, καταχωρήθηκε επίσημα ως παραγωγή γαλλικής εταιρείας και το υλικό στάλθηκε στη Γαλλία για επεξεργασία και μοντάρισμα.

info: Η Αυτοκρατορία των Αισθήσεων (Ai no Korida/In the Realm of the Senses). Ιαπωνία Γαλλία 1976. Επανέκδοση: Πέμπτη 9 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Ναγκίσα Όσιμα. Παίζουν: Τατσούγια Φούτζι, Έικο Ματσούντα. Διανομή: StraDa Films.
εμφάνιση σχολίων