Η ομάδα των σεφ που αναλαμβάνουν να μας μαγειρέψουν και μας ζητάνε αμοιβή κατά βούληση! Μιλήσαμε με την ομάδα Tip the Chef
ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ
22 Απριλίου 2015
Αγαπούν τη μαγειρική. Αγαπούν και να μοιράζονται την τέχνη τους, να γίνονται ένα με τις παρέες και να δίνουν τη χαρά ενός πετυχημένου γεύματος. Οι Tip The Chef είναι αυτό που λέει και το όνομά τους κυριολεκτικά. Η χρηματική αμοιβή τους είναι το φιλοδώρημα του οικοδεσπότη. Μιλήσαμε με τον Fhad, μέλος της εκλεκτής ομάδας επαγγελματιών μαγείρων και μας εξήγησε τα πώς και τα γιατί.
Πώς προέκυψε η ιδέα της ομάδας σας; Ποιο είναι το κίνητρό σας; Ξεκινήσαμε από το 2013. Η ιδέα ήταν πιο πολύ μια ανάγκη. Μαζευτήκαμε μια ομάδα μαγείρων που θέλαμε να κάνουμε κάτι ομαδικό και παράλληλα να προωθήσουμε τη δουλειά μας. Οικονομικά δεν υπήρχε περίπτωση να δημιουργήσουμε μια εταιρεία αλλά ούτε και να κάνουμε «μαύρες» δουλειές, διότι αφενός έτσι δεν μπορείς να προβάλλεις τη δουλειά σου και αφετέρου τα πράγματα που κράζουμε δεν θέλουμε να τα κάνουμε. Έτσι βάλαμε το οικονομικό κομμάτι σε δεύτερη μοίρα και βρήκαμε αυτή την ιδέα μέσα στην οποία δεν υπάρχει οικονομική σχέση ανάμεσα σε εμάς και τον πελάτη. Οπότε μας δίνετε ό,τι tip νομίζετε.
Η ελληνική κοινωνία είναι έτοιμη να δεχτεί συνεργασίες σαν κι αυτή; Πώς σας αντιμετωπίζουν; Υπάρχει επιφύλαξη. Υπάρχει και αμηχανία. «Δηλαδή πόσα να σας δώσω;» μας ρωτάνε συχνά. Κι εμείς τους απαντάμε «Πόσο κοστολογείτε εσείς το γεύμα που φτιάξαμε;». Αυτή είναι η γοητεία του πράγματος. Στην αρχή είχαμε προσδοκίες. Από την Κηφισιά νομίζαμε ότι θα πάρουμε πολλά και από την Κυψέλη λίγα. Όμως στην πραγματικότητα δεν μπορείς ποτέ να ξέρεις τι θα βγάλεις. Το μάθαμε στην πορεία.
Σε ποιες περιπτώσεις σάς καλούν πιο συχνά; Μας καλούν περισσότερο σε σπίτια, για μικρά πάρτι ή φιλικές συγκεντρώσεις με 10 ή 20 άτομα. Αυτό είναι το μεγαλύτερό μας κοινό και, κυρίως, αυτό κυνηγάμε κι εμείς. Παρ' όλα αυτά έχουμε ετοιμάσει από πιάτα για το συνέδριο TEDx μέχρι ρομαντικά δείπνα για ένα ζευγάρι, ακόμα και βάφτιση σε κήπο για 100 άτομα. Ό,τι μας αρέσει, το ακολουθούμε. Δεν θέλαμε να απομονωθούμε από τον κόσμο. Θέλαμε να πάρουμε feedback. Η άμεση επαφή με τον πελάτη μάς το έδωσε αυτό. Πλέον μας ενδιαφέρει το event.