5
1
σχόλια
1659
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

Σταχτοπούτα. Κάθε Στιγμή Μετράει. Από Μηχανής. Τετάρτη 04:45. Τζόκερ

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
12 Μαρτίου 2015
ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ: Η νεαρή Ella έχει μόλις χάσει τη μητέρα της, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα στηρίξει τον αγαπημένο της πατέρα στην απόφασή του να ξαναπαντρευτεί. Η ίδια καλωσορίζει τη μητριά της και τις κόρες της Anastasia και Drisella στο πατρικό της, αλλά μετά τον θάνατο του πατέρα της καταλήγει στο έλεος μιας ζηλόφθονης και άκαρδης νέας οικογένειας. Υποβαθμίζεται σε υπηρέτρια καλυμμένη με στάχτες, εξού και η περιφρονητική προσφώνηση Σταχτοπούτα.

Η Ella έχει κάθε λόγο να χάσει το κουράγιο της, αποφασίζει όμως να ακολουθήσει τη συμβουλή της μητέρας της να είναι θαρραλέα και ευγενική. Δεν παρασύρεται από την απόγνωση, ούτε απεχθάνεται αυτούς που την κακομεταχειρίζονται. Παράλληλα, έχει γνωρίσει έναν γοητευτικό ξένο στο δάσος. Αγνοώντας ότι πρόκειται για έναν πρίγκιπα, πιστεύει ότι είναι απλώς ένας παρατρεχάμενος του παλατιού που διαθέτει, όπως και η ίδια, μια ευγενική ψυχή.

Η τύχη της μοιάζει να αλλάζει όταν το Παλάτι στέλνει σε όλες τις ανύπαντρες κοπέλες μία πρόσκληση για τον χορό και έτσι η Ella ελπίζει να συναντήσει ξανά τον γοητευτικό Kit. Όμως, η μητριά τής απαγορεύει να πάει στον χορό. Την κατάλληλη στιγμή εμφανίζεται μια καλόψυχη ζητιάνα, η οποία με μια κολοκύθα και μερικά ποντίκια, θα αλλάξει τη ζωή της Σταχτοπούτας για πάντα.

Αν και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη διαχρονική γοητεία του μύθου της Σταχτοπούτας, ο οποίος έχει τροφοδοτήσει το σινεμά με αμέτρητες εκδοχές για πάνω από εκατό χρόνια τώρα, η καινούργια εκδοχή της Disney, με ηθοποιούς αυτή τη φορά, σε σκηνοθεσία Κένεθ Μπράνα (Thor, Άμλετ-1996, Φράνκενσταϊν-1994) και σενάριο Chris Weitz (Το Αστέρι του Βορά, About A Boy), σε αντίθεση με Τα Μυστικά του Δάσους και το περσινό Frozen, μένει εντελώς πιστή στην κλασική αφήγηση του παραμυθιού, με έναν ολοφάνερα παλιομοδίτικο τρόπο. Εκτός από τα ψηφιακά ποντίκια, φίλους της ηρωίδας, τις επίσης ψηφιακές απεικονίσεις του Βασιλείου και τους δανεικούς ηθοποιούς από το Game of Thrones και τον Πύργο του Ντόουντον, ελάχιστα στοιχεία της ταινίας μάς θυμίζουν ότι βρισκόμαστε στο 2015.

Με σχεδιαστή παραγωγής τον Ντάντε Φερέτι των ταινιών των Φελίνι, Παζολίνι και Σκορτσέζε, και κοστούμια της Σάντι Πάουελ (Ο Λύκος της Wall Street, Το Τέλος Μιας Σχέσης, Ερωτευμένος Σαίξπηρ), η ταινία, αν και χωρίς σχεδόν καμία έκπληξη, πλην της πάντα εξαιρετικής Κέιτ Μπλάνσετ στον ρόλο της κακιάς μητριάς (η οποία φοράει μια σειρά από εντυπωσιακά vintage συνολάκια), είναι εικαστικά συναρπαστική (διεύθυνση φωτογραφίας από τον δικό μας Χάρη Ζαμπαρλούκο του Mama Mia!) και θα ενθουσιάσει όσους δεν αγαπούν τις εκμοντερνισμένες εκδοχές των διαχρονικών μύθων. Η ταινία θα παιχτεί και με μεταγλώττιση στα ελληνικά.

Ιnfo: Σταχτοπούτα (Cinderella). Παιδική. ΗΠΑ 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 12 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα. Παίζουν: Κέιτ Μπλάνσετ, Λίλι Τζέιμς, Ρίτσαρντ Μάντεν, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Χόλιντεϊ Γκρέιντζερ. Διανομή: Feelgood Entertainment.




ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ ΜΕΤΡΑΕΙ: Η Δρ Alice Howland έχει τα πάντα. Είναι μια καταξιωμένη ακαδημαϊκός Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, ευτυχισμένη σύζυγος και μητέρα τριών, μεγάλων πια, παιδιών. Όταν η μνήμη της αρχίζει να την προδίδει, αρχικά δεν δίνει σημασία. Αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά, όταν χάνεται στην ίδια της τη γειτονιά. Ο προσωπικός αγώνας με αντίπαλο τη μη αναστρέψιμη νόσο του Αλτσχάιμερ μόλις ξεκινά.

Οι σκηνοθέτες του The Fluffer (2001) και του βραβευμένου στο Sundance, Quinceaniera (2006), μεταφέρουν στην οθόνη ένα μυθιστόρημα με θέμα το Αλτσχάιμερ. Η ηρωίδα είναι γλωσσολόγος, στοιχείο που δίνει στην περίπτωσή της ένα ιδιαίτερο δραματικό βάρος. Οι πνευματικές ασκήσεις στις οποίες υποβάλλει καθημερινά τη μνήμη της, το μήνυμα το οποίο βιντεοσκοπεί για τον μελλοντικό ασθενή εαυτό της (μετά από επίσκεψη σε ένα ίδρυμα το οποίο φιλοξενεί ασθενείς με Αλτσχάιμερ), η σχέση της με τα διαφορετικής νοοτροπίας μέλη της οικογένειάς της, η σταδιακή επιδείνωση των συμπτωμάτων, όλα εικονογραφούνται και ερμηνεύονται ρεαλιστικά και σε ήπιους τόνους, χωρίς περιττό μελοδραματισμό. Μονάχα ο χαρακτήρας της μικρής κόρης και η θέση που της επιφυλάσσει το μέλλον μοιάζουν κάπως σχηματικά.

Η Τζούλιαν Μουρ στον ρόλο που της χάρισε το Όσκαρ είναι εξαιρετική, όσο εξαιρετική ως επί το πλείστον έχει υπάρξει χρόνια τώρα, από τα Στιγμιότυπα (1993) του Ρόμπερτ Άλτμαν, που την πρωτοπροσέξαμε, μέχρι το Safe, τις Ξέφρενες Νύχτες, το Τέλος Μιας Σχέσης, τη Μανόλια, τις Ώρες και το Ο Παράδεισος Είναι Μακριά, σε όλα τα οποία θα μπορούσε άνετα να έχει ήδη κερδίσει όχι μόνο ένα αλλά πολλά βραβεία ερμηνείας. Αν και το look της ταινίας είναι glossy (όλοι είναι όμορφοι, αρκετά προνομιούχοι, καλοβαλμένοι και με περισσή κατανόηση), αυτό δεν αποκλείει αρκετές στιγμές ατόφιας συγκίνησης.

Ιnfo: Κάθε Στιγμή Μετράει (Still Alice). Κοινωνική Δραματική. ΗΠΑ - Γαλλία 2014. Πρεμιέρα: Πέμπτη 12 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Γκλέιτζερ & Γουός Γουέστμορλαντ. Παίζουν: Τζούλιαν Μουρ, Άλεκ Μπόλντγουιν, Κρίστεν Στιούαρτ, Κέιτ Μπόσγουορθ, Χάντερ Πάρις. Διανομή: Feelgood Entertainment.




ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ: Ένας δισεκατομμυριούχος προγραμματιστής θα φέρει έναν από τους υπαλλήλους του, τον 26χρονο ειδικό στους κωδικούς Κέιλεμπ, στην πολυτελή και απομονωμένη κατοικία του, για να συμμετάσχει σε ένα πείραμα που θα αφορά την τελευταία του εφεύρεση, ένα εξαιρετικά προηγμένο θηλυκό ρομπότ που διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη.

Από το Metropolis μέχρι τη 2001 Οδύσσεια του Διαστήματος, το Blade Runner και το περσινό Her, το ερώτημα αν ένα μηχανικά κατασκευασμένο ον, με τεχνητή νοημοσύνη, μπορεί να αποκτήσει συνείδηση της ύπαρξής του είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει την επιστημονική φαντασία και τον κινηματογράφο του Φανταστικού ήδη από την εποχή της γέννησής τους. Ο Ισαάκ Ασίμοφ (Ρωσία 1920 - ΗΠΑ 1992) υπήρξε ο οραματιστής συγγραφέας ο οποίος έδωσε ειδικό βάρος στη θεματολογία της ρομποτικής, της οποίας οι Τρεις Κανόνες που εκείνος μέσω του έργου του θέσπισε, έμελλαν να ακολουθηθούν από τους συγγραφικούς και κινηματογραφικούς επιγόνους του.

Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος  Άλεξ Γκάρλαντ είναι ο γνωστός Βρετανός συγγραφέας της Παραλίας (2000), του 28 Μέρες Μετά (2002) και του Sunshine (2007), όλων σε σκηνοθεσία Ντάνι Μπόιλ (Trainspotting, Slamdog Millionaire), ο οποίος πραγματοποιεί εδώ την πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα. Αυτό που διαφοροποιεί τη δική του ματιά από τις προηγούμενες, είναι οι φεμινιστικές νύξεις που αποτελούν μια καλοδεχούμενη στροφή της θεματολογίας, ανοίγοντάς της καινούργιους δρόμους και προοπτικές. Πιστό στις b movie καταβολές του, με συναρπαστικά ειδικά εφέ και εμβάθυνση στους τρεις χαρακτήρες, μετατρέπεται σταδιακά σε ένα υπαρξιακό δράμα δωματίου, με τη σεξουαλική φόρτιση μιας... μετα-Κρόνενμπεργκ εποχής.

Το ρομπότ, η Έιβα (εξαιρετική η Σουηδή Αλίσια Βικάντερ του Έρωτα της Βασίλισσας), μοιράζεται το ίδιο όνομα με το επίσης θηλυκό ρομπότ της παραγνωρισμένης ταινίας επιστημονικής φαντασίας The Machine, του 2013. Πολύ καλοί και ο Όσκαρ Άιζακ (Τα Χρόνια της Βίας, Inside Llewyn Davis) και ο γιος του Μπρένταν Γκλίσον, Ντόμναλ Γκλίσον (Αλύγιστος, Όσα Φέρνει ο Χρόνος).

Ιnfo: Από Μηχανής (Ex Machina). Επιστημονικής Φαντασίας. Αγγλία 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 12 Μαρτίου/ Σκηνοθεσία: Άλεξ Γκάρλαντ. Παίζουν: Αλίσια Βικάντερ, Ντόμαλ Γκλίσον, Όσκαρ Άιζακ. Διανομή: UIP.




ΤΕΤΑΡΤΗ 04:45: Αθήνα, χειμώνας 2010. Ο Στέλιος Δημητρακόπουλος έχει 32 ώρες πριν χάσει τα πάντα. Από το τζαζ μπαρ που με πολύ κόπο διατηρεί σε λειτουργία εδώ και χρόνια, μέχρι την ίδια του την οικογένεια. Ο Ρουμάνος γκάνγκστερ που του έχει δανείσει χρήματα απαιτεί να εξοφληθεί το χρέος τώρα. Ο μεσολαβητής και πρώην φίλος του Στέλιου τον υποχρεώνει σε διάφορα παράνομα θελήματα. Η σύζυγος σκέφτεται σοβαρά να τον εγκαταλείψει και ένας ιδιοκτήτης νυχτερινού κέντρου, χωρίς να υπολογίζει τις συνέπειες, σηκώνει επιτέλους το ανάστημά του. Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, ο χρόνος τρέχει, και το έλατο στο σπίτι του Στέλιου πρέπει να στολιστεί.

Εφτά χρόνια μετά το εξαιρετικό και παραγνωρισμένο Ιστορία 52 (αναζητήστε το), ο Αλέξης Αλεξίου επιστρέφει με άλλο ένα, γκανγκστερικό αυτή τη φορά, ψυχολογικό θρίλερ, το οποίο αποτίει φόρο τιμής στον νουάρ κινηματογράφο των προηγούμενων εποχών, χωρίς τον φετιχισμό και το μαύρο χιούμορ ενός Νίκου Νικολαΐδη ή το κλείσιμο του ματιού στην pop (όπως λέμε λαϊκή) - rock κουλτούρα ενός Νίκου Τριανταφυλλίδη.

Ατμοσφαιρική, τελετουργική, με σκοτεινή θεματολογία, εξαιρετική φωτογραφία (Χρήστος Καραμάνης) και μουσική (Γιάννης Βεσλεμές), αλλά κυρίως με την αγωνιώδη αντίστροφη μέτρηση επιβίωσης του ήρωά της, η Τετάρτη 04:45 έρχεται να επιβεβαιώσει τον πλούτο και τη θεματική ποικιλία του ελληνικού κινηματογράφου των τελευταίων χρόνων. Πάντα στιβαρός και πειστικός, ο Στέλιος Μάινας μπροστά στον φακό μοιάζει να μπορεί να παίξει τα πάντα με τον πιο άνετο και φυσικό τρόπο. Ο Αδάμ Μπουσδούκος, ο οποίος δουλεύει στη Γερμανία και είναι προσωπικός φίλος του Φατίχ Ακίν, φέρνει στον νου μία από τις πρώτες νουάρ απόπειρες του δεύτερου, το Ακαριαίο Χτύπημα του 1998.

Ιnfo: Τετάρτη 04:45 (Wednesday 04:45). Νουάρ Ψυχολογικό Θρίλερ. Ελλάδα - Γερμανία - Ισραήλ 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 12 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Αλέξης Αλεξίου. Παίζουν: Στέλιος Μάινας, Αδάμ Μπουσδούκος, Μίμι Μπρανέσκου, Μαρία Ναυπλιώτου, Χριστίνα Δενδρινού, Δημήτρης Τζουμάκης, Γιώργος Συμεωνίδης. Διανομή: Feelgood Entertainment.




TZOKEΡ: Ο Νικ Γουάιλντ εργάζεται ως σωματοφύλακας στο Λας Βέγκας κι έχει θανάσιμες δεξιότητες αλλά και πάθος με τον τζόγο. Όταν μια καλή του φίλη θα πέσει θύμα βιασμού και ξυλοδαρμού, θα του ζητήσει να τη βοηθήσει να πάρει εκδίκηση. Σύντομα όμως θα ανακαλύψει ότι τα έχει βάλει με τη μαφία. Έχοντας ανεβάσει τα στοιχήματα, έχει να παίξει ένα τελευταίο παιχνίδι για να αλλάξει τη μοίρα του... κι αυτή τη φορά είναι όλα ή τίποτα.

Ο Βρετανός σκηνοθέτης της πρώτης ταινίας με τη Λάρα Κροφτ, του Con Air, άλλα και των Αναλώσιμων 2, Σάιμον Γουέστ, συνεργάζεται με τον γνωστό Αμερικανό σεναριογράφο Γουίλιαμ Γκόλντμαν (Misery, Ο Μεξικάνος, Marathon Man, Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου, Δυο Ληστές), διασκευάζοντας ένα βιβλίο του δεύτερου. Το αποτέλεσμα είναι ένα άνισο υβρίδιο, ανάμεσα στο νεο-νουάρ και την περιπέτεια κλωτσοπατινάδας.

Ο βασικός ήρωας έχει όλα τα νουάρ χαρακτηριστικά καθώς είναι αντικοινωνικός, κυνικός, απελπισμένος, εθισμένος στον τζόγο, αλλά και καλόκαρδος, δίκαιος και με καταπιεσμένες ευαισθησίες. Όμως, επειδή τυχαίνει να είναι και ο Τζέισον Στέιθαμ (σειρά Transporters, σειρά Αναλώσιμων, Το Μούτρο, Crank), είναι και άσος στις πολεμικές τέχνες και μπορεί να σκοτώσει μια ντουζίνα άντρες, μονάχα με το πιρουνάκι και το μαχαιράκι του γλυκού.

Η αφήγηση χωρίζεται σε τρεις σκηνές δράσης, σε εντυπωσιακή χορογραφία του Ρον Γιούαν (Μαχητές των Δρόμων, Cradle 2 the Grave), μία μεγάλη σε διάρκεια σκηνή χαρτοπαιξίας και νυχτερινές επισκέψεις στα καζίνο και στους φωτισμένους με νέον νυχτερινούς δρόμους του Λας Βέγκας με τον μελαγχολικό τρόπο ενός Μάικλ Μαν (Collateral: Η Διαδρομή, Ένταση). Αν δεν έπαιρνε τόσο πολύ σοβαρά τον εαυτό της, πιθανόν να είχαμε άλλη μία bubble gum βίαιη αλλά διασκεδαστική περιπέτεια, αλά John Wick.

Ιnfo: Τζόκερ (Wild Card). Νουάρ Περιπέτεια Πολεμικών Τεχνών. ΗΠΑ 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 12 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Σάιμον Γουέστ. Παίζουν: Τζέισον Στέιθαμ, Μάικλ Ανγκαράνο, Στάνλεϊ Τούτσι, Μάιλο Βεντιμίλια, Χόουπ Ντέιβις, Ντομινίκ Γκαρσία-Λορίντο, Σοφία Βεργκάρα. Διανομή: Seven Films & Spentzos Film.



εμφάνιση σχολίων