Τα προβακατόρικα γκραφίτι του Pavel (του «ρώσου Banksy») στους τοίχους του Πουτινισμού αποκτούν τώρα πολλαπλάσια αξία
Έγινε διεθνής, όταν πολλές βρετανικές, αμερικανικές και γαλλικές εφημερίδες δημοσίευσαν φωτογραφίες των έργων του, αποκαλώντας τον «αντάρτη». Οι Guerilla τοιχογραφίες του παρομοιάστηκαν με τις δουλειές του Banksy ως εξίσου αντικομφορμιστικές, ενώ ο ίδιος κάλυπτε επίσης το πρόσωπο και τα ίχνη του.
Ωστόσο, ο Ρ 183 δεν αναγνώρισε ποτέ αυτή τη σύγκριση ως φιλοφρόνηση, σημειώνοντας ότι ο ίδιος διαμόρφωνε το ύφος του επί 14 χρόνια. «Όπως οι ποιητές βάζουν τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους πάνω στο χαρτί, έτσι θέλω και η δική μου φωνή να ακουστεί» είχε πει ο ίδιος σε συνέντευξή του στο RT πέρυσι. «Με τη δουλειά μου, θέλω να επικοινωνήσω ορισμένες ιδέες στους ανθρώπους».
Τον περασμένο Απρίλιο, ο Pavel έκανε το τολμηρό κόλπο του, το οποίο προκάλεσε πανικό στις αστυνομικές δυνάμεις της πόλης: σε μια βιομηχανική περιοχή της Μόσχας, μια ομάδα πυροτεχνουργών κλήθηκε να ερευνήσει ένα ύποπτο αντικείμενο κάτω από μια σιδηροδρομική γέφυρα. Όμως αντί για βόμβα, η αστυνομία εντόπισε ένα μοντέλο από το δημοφιλές arcade παιχνίδι της δεκαετίας του ‘80, Space Invader. Ο Pavel ονόμασε το έργο Ο Μαχητής του Μποτιλιαρίσματος και απόρησε με το χαμό που έγινε. «Μα ποιος θα μπορούσε να μπερδέψει ένα σχέδιο δύο μέτρων ενός διαστημικού εισβολέα με μια βόμβα;» είχε αναρωτηθεί.
Ο καλλιτέχνης είχε συχνά την ελευθερία και τον αστικό ακτιβισμό στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των έργων του. Ένα καλοκαίρι, ο Pavel ζωγράφισε δυνάμεις των ΜΑΤ σε μια είσοδο του μετρό, σε μια προσπάθεια να ξαναζήσει τις ημέρες της απόπειρας πραξικοπήματος του 1991.
Λίγο μετά τις εκλογές του 2011, με τις φήμες για νοθεία των αποτελεσμάτων να οργιάζουν, ανακατεύτηκε και με πολιτικά μηνύματα, προκαλώντας με τα γκραφίτι του την κοινή γνώμη.
Μιλώντας στο RT, είχε πει: «Θέλω να διδάξω τους ανθρώπους σε αυτήν τη χώρα για να μπορούν να ξεχωρίσουν το ψέμα από την αλήθεια και το καλό από το κακό. Αυτό είναι κάτι που οι περισσότεροι ακόμα δε μπορούν να το κάνουν».
Ο P 183 σπούδασε επικοινωνιακό σχεδιασμό στο κολέγιο. Οι τοίχοι και τα κτίρια ήταν οι δημιουργικές «παιδικές χαρές» του. Έφυγε στα 28 του από άγνωστα μέχρι στιγμής αίτια.
Διαβάστε επίσης: ΦΩΤΟ: Ο Ρώσος Banksy