VIDEO: H κρίση των ελληνικών ΜΜΕ

1
0
σχόλια
229
λέξεις
ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ

Το Al Jazeera υπογράφει το ρεπορτάζ. Mε ελλ. υπότιτλους

ΣΙΣΣΥ ΠΑΠΑΔΟΓΙΑΝΝΗ
25 Μαΐου 2012


Ενώ η προπαγάνδα από τα κυρίαρχα ΜΜΕ μαίνεται σε σταθερή βάση, το Al Jazeera κάνει ειδικό αφιέρωμα στην κρίση των Μέσων Ενημέρωσης της Ελλάδας θίγοντας τις παθογένειες του χώρου.

Το αφιέρωμα αναφέρεται στο πώς η οικονομική κρίση έχει πλήξει τον κλάδο (απολύσεις, πτωχεύσεις, απλήρωτοι εργαζόμενοι, Alter, Ελευθεροτυπία κ.λπ.), παρουσιάζοντας και τους τρόπους αντίδρασης των εργαζόμενων σε αυτά τα μέσα, όπως το απεργιακό φύλλο της Ελευθεροτυπίας, αλλά και τα νέα, εναλλακτικά μέσα που έχουν ξεπηδήσει μέσα από αυτή την κρίση.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι δίνει έμφαση στην άλλη «κρίση» των ΜΜΕ: στη διαπλοκή, στην έλλειψη αντικειμενικότητας, στη μη παρουσίαση εναλλακτικών θεωρήσεων της (οικονομικής) πραγματικότητας. Μιλάει για «επιχειρηματικούς οργανισμούς πίσω από τα μέσα, που βάζουν σε προτεραιότητα την επιχειρηματική ατζέντα των εργοδοτών», για απολύσεις δημοσιογράφων επειδή παρουσίαζαν μια εναλλακτική πρόταση στην οικονομική κρίση, αναφέρεται στην ρητορική της τρομοκρατίας («θα έρθει το χάος, η Ελλάδα θα κατρακυλήσει στον τρίτο κόσμο»). Ειδική αναφορά γίνεται στην περίπτωση του Σκάι, την αυστηρή, υπέρ λιτότητας γραμμή του, και τους λόγους απόλυσης του δημοσιογράφου Α. Χατζηστεφάνου (συνδημιουργός του ντοκιμαντέρ Debtocracy και του Catastroika.

Το σύντομο αφιέρωμα του (όχι άγιου) Al Jazeera, αναρωτιέται κατά πόσο «τα ειδησεογραφικά μέσα της χώρας αντανακλούν τις ανησυχίες του λαού ή την ατζέντα των μεγάλων επιχειρήσεων» και κλείνει λέγοντας το αυτονόητο: ότι «στη χώρα που γέννησε την δημοκρατία θα έπρεπε να υπάρχει χώρος για εναλλακτικές απόψεις».

εμφάνιση σχολίων