10
1
σχόλια
2791
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Από τον Χ. Λακταρίδη
 
DOCTV.GR
17 Απριλίου 2024
Η ΑΡΠΑΓΗ: Μια αφοσιωμένη στη δουλειά της μαία, φτάνει στα άκρα στην προσπάθειά της να γίνει μητέρα, όταν παράλληλα προσπαθεί να διαχειριστεί τον πρόσφατο χωρισμό της, την είδηση της εγκυμοσύνης της κολλητής της και την ένταση ενός απροσδόκητου one night stand.

Πώς εκτροχιάστηκε η ζωή της Λύντια, μιας νεαρής μαίας αφοσιωμένης στη δουλειά της; Φταίει ο πρόσφατος χωρισμός της, η εγκυμοσύνη της καλύτερης φίλης της Σαλομέ ή η τυχαία συνάντηση με τον Μίλος, ένας πιθανός νέος έρωτας; Η Λύντια παγιδεύεται σε μία αλληλουχία ψεμάτων και η ζωή όλων ανατρέπεται.

Από τις πρώτες νότες του ρομαντικού σάουντρακ που υπογράφει ο Αλεξάντρ ντε λα Μπομ, η μυθιστορηματική εκτός κάδρου αφήγηση προετοιμάζει το θεατή για μια ταινία που δε μοιάζει με τις άλλες, βουτηγμένη σε έναν αλλόκοτο ρομαντισμό, γυρισμένη σε ένα Παρίσι που δεν θυμίζει το λαμπερό ντεκόρ που έχουμε συνηθίσει, μια μελαγχολική μεγαλούπολη κατοικημένη από μοναχικές ψυχές που ψάχνουν την επικοινωνία. Η Iρις Καλτενμπάκ, με οδηγό ένα δομημένο σενάριο, εντυπωσιάζει στο ντεμπούτο της φλερτάροντας με το ψυχολογικό θρίλερ, αλλά και το φιλμ νουάρ δημιουργώντας μια καθηλωτική ατμόσφαιρα αμφισημίας και μαζί ένα μοναδικό χαρακτήρα στο πρόσωπο της μοναχικής Λύντια μέχρι το αναπάντεχο, λυτρωτικό φινάλε.

Η ταινία κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας από την επιτροπή του πρόσφατου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου στη χώρα μας. Όπως αναφέρει η σκηνοθέτις σε σημείωμα μετά την βράβευσή της: "Σε αυτή την ταινία κινηματογράφησα την πόλη και τους περαστικούς με αυτή την παράξενη αίσθηση μιας πληθώρας μοναξιών που συνυπάρχουν χωρίς να καλύπτουν η μία την άλλη. Μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα, ακόμα κι όταν δεν μιλάμε ο ένας στον άλλον, πιστεύω ότι νιώθουμε λιγότερο μόνοι και ότι τα συναισθήματα μας κυκλοφορούν μεταξύ μας. Η ηρωίδα της ταινίας μου είναι μια γυναίκα απελπισμένη για αγάπη και σύνδεση. Σε στιγμές μοναξιάς, συμβαίνει μια ταινία να μας μιλήσει και να μας παρηγορήσει όπως θα έκανε ο καλύτερος φίλος. Ελπίζω ότι αυτή η ταινία που βγαίνει τις επόμενες μέρες στην Ελλάδα, θα είναι μια φιλική φωνή για τις μοναχικές ψυχές όπως η Λύντια, και τις Λύντιες που κοιμούνται μέσα στον καθένα από εμάς".

Έκανε πρεμιέρα στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών όπου κέρδισε το Βραβείο Σεναρίου SACD, το Βραβείο Σεναρίου & Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Τορίνο, το Βραβείο Louis Delluc για την Καλύτερη 1η Γαλλική Ταινία της χρονιάς, Βραβείο Σεναρίου & Βραβείο Ερμηνείας στα Βραβεία Lumières ενώ ήταν Υποψήφια για Βραβεία CÉSAR Καλύτερης 1ης Ταινίας & Ερμηνείας. Προβλήθηκε στα Φεστιβάλ Στοκχόλμης, Ζυρίχης, Μορέλια, Σάο Πάολο, Αμβούργου, Γάνδης, ανάμεσα σε άλλα, ενώ κέρδισε και το Βραβείο Best Emerging Filmmaker  στο αφιέρωμα στο νέο γαλλικό κινηματογράφο που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Lincoln Center στη Νέα Υόρκη.

Στον ρόλο της Λύντια συναντούμε τη Χαφσία Χερζί που είχαμε πρωτογνωρίσει στο «Κους Κους με Φρέσκο Ψάρι του Αμπντελατίφ Κεσίς, ενώ την πλαισιώνουν επάξια ο Αλέξις Μανεντί (Οι Άθλιοι) και η Νίνα Μερίς (Μικρή Μαμά).

Info: Η Αρπαγή (Le Ravissement/The Rapture). Κοινωνική Δραματική. Γαλλία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 18 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Ιρις Κάλτενμπακ. Παίζουν: Xαφσία Χερζί, Αλέξις Μανέντι, Νίνα Μερίς. Διανομή: One From the Heart.



ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ: Mια εύπορη δικηγόρος που ασχολείται με υποθέσεις που αφορούν εφήβους, συνάπτει παράνομη σχέση με τον 17χρονο γιο, από προηγούμενο γάμο, του συζύγου της, όταν λόγω αδυναμίας της μητέρας του, έρχεται να ζήσει μαζί τους. Πρόκειται για γαλλική διασκευή από την Κατρίν Μπρεγιά (Romance), του «Η Βασίλισσα της Καρδιάς» της Δανής Μέι Ελ-Τούκι από το 2019.

Το θέμα της, η σεξουαλική σχέση μιας ενήλικης γυναίκας με τον έφηβο γιο του συζύγου της από προηγούμενο γάμο, ταιριάζει γάντι στις τολμηρές θεματικές που επιλέγει συνήθως η Μπρεγιά, στις προηγούμενες δουλειές της, τις οποίες δεν έχουμε δει στη χώρα μας, παρά αποσπασματικά. Μέχρι λίγο πριν από το φινάλε, με πολύ μικρές αλλαγές, η ταινία ακολουθεί πιστά το πρωτότυπο, σε σημείο που να αναρωτιέται κανείς, για πιο λόγο να γυριστεί άλλη μία σχεδόν πανομοιότυπη διασκευή; Προς μεγάλη μας ικανοποίηση, η Γαλλίδα σκηνοθέτις επιλέγει ένα ανοιχτό και "αισιόδοξο" φινάλε, σε αντίθεση με το πρωτότυπο και σχεδόν ολόκληρη τη παγκόσμια φιλμογραφία πάνω σε ανάλογες σχέσεις ταμπού, οι οποίες είτε έχουν άσχημη κατάληξη, είτε παίρνουν το μέρος της πουριτανικής ηθικής, είτε προσποιούνται πως στέκουν αντικειμενικές απέναντί τους, όπως το υπερεκτιμημένο κατά τη γνώμη μας πρόσφατο «May December» του Τοντ Χέινς, ακόμη και αν είναι σχετικά "ήπιο" σε σχέση με τα όσα μας έχει συνηθίσει, σε σχέση με τις προηγούμενες δημιουργίες της. Άλλες ενδιαφέρουσες προσθήκες εδώ, είναι οι παρατηρήσεις πάνω στο πέρασμα του χρόνου αναφορικά με τη σχέση του ενήλικου ζευγαριού και τις αλλαγές που επιφέρει στο σώμα τους.

Ο νεαρός Σαμουέλ Κιρσέρ είναι ο μικρός αδελφός του Πολ Κιρσέρ (Το Ζωικό Βασίλειο), για τον οποίο προοριζόταν αρχικά ο ρόλος. Τα δύο αγόρια είναι οι γιοι της Ιρέν Ζακόμπ (Η Διπλή Ζωή της Βερόνικα). Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το σάουντρακ τραγουδιών του φιλμ από Sonic Youth (Dirty Boots), μέχρι Léo Ferré.

Info: Το Περασμένο Καλοκαίρι (L'été dernier/Last Summer). Κοινωνική Δραματική. Γαλλία, Νορβηγία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 18 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Κατρίν Μπρεγιά. Παίζουν: Λεά Ντρουκέρ, Σαμουέλ Κιρσέρ, Ολινιέ Ραμπουρντέν. Διανομή: Ama Films. 



ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: Μια έμπειρη φωτορεπόρτερ μαζί με μια μικρή ομάδα δημοσιογράφων την οποία αποτελούν ένας βετεράνος, ο οδηγός της και μια νεαρή ασκούμενη θαυμάστριά της που προσκολλάται μαζί τους με το έτσι θέλω, αποφασίζουν να διασχίσουν τις ΗΠΑ από τα δυτικά προς την Ουάσινγκτον, σε μια απόπειρα να πάρουν συνέντευξη από τον πρόεδρο, ο οποίος βρίσκεται σε έναν υπό πολιορκία Λευκό Οίκο. Στη διαδρομή θα έρθουν σε επαφή με τα μέλη των διάφορων φατριών που μάχονται η μία την άλλη, σε έναν σύγχρονο εμφύλιο πόλεμο.

Ο Βρετανός συγγραφέας, σεναριογράφος (Η Παραλία, 28 Μέρες Μετά) και σκηνοθέτης (Από Μηχανής, Αφανισμός, Men), Αλεξ Γκάρλαντ, γράφει και σκηνοθετεί μια φουτουριστική ταινία για ενήλικους, η οποία έχει την κλασική δομή μιας ταινίας δρόμου σε ένα δυστοπικό τοπίο που θα μπορούσε να είναι και το σήμερα. Οι τέσσερις ήρωές της διασχίζουν τις αμερικανικές πολιτείες ερχόμενοι αντιμέτωποι με δυσκολίες τις οποίες λίγο πολύ έχουμε δει σε όλες τις ανάλογες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Η αφήγηση χωρίζεται σε τρία διακριτά μέρη που έχουν διαφορετικό ύφος μεταξύ τους, με το μεσαίο και μεγαλύτερο σε διάρκεια κομμάτι της διαδρομής να παρουσιάζει και το πιο έντονο ενδιαφέρον, ειδικά στη στάση της ομάδας σε μια πόλη που ζει φαινομενικά σαν να αγνοεί τα όσα μαίνονται γύρω της και συνάντηση των ηρώων με μια ακροδεξιά ομάδα.

Ο Γκάρλαντ δεν θέλει να κάνει μια ταινία είδους, ούτε να χρωματίσει πολιτικά τα τεκταινόμενα, αν και με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αφήνει κάποια πράγματα να εννοηθούν χωρίς να τα ονοματίζει. Ο «Εμφύλιος Πόλεμος» δεν είναι μια περιπέτεια επιβίωσης, ούτε ένα πολιτικό θρίλερ. Αυτό που μοιάζει να είναι το κεντρικό θέμα της είναι οι φωτορεπόρτερ και η ηθική στάση τους, όταν καλούνται να καταγράψουν την βία της εκάστοτε πλευράς χωρίς να παίρνουν θέση, κάτι που λίγο πολύ προσπαθεί να κάνει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης που δεν κρύβει τις αναφορές του σε δύο "δημοσιογραφικές" ταινίες του 1983, τα «Επικίνδυνα Χρόνια» του Πίτερ Γουέιρ και την «Αποστολή στη Νικαράγουα» του Ρότζερ Σπότισγουντ, αλλά και στην «Αποκάλυψη Τώρα» του Φράνσις Φορντ Κόπολα.

Διαβάσαμε σε μία συνέντευξη πως δεν ήθελε να φτιάξει εντυπωσιακές σκηνές που δίνουν κινηματογραφική λάμψη σε εικόνες καταστροφής όπως αυτή του καιόμενου δάσους στην εισαγωγή της «Αποκάλυψης», όμως και ο ίδιος έχει μια ψυχεδελικής υφής σκηνή με τους ήρωες να διασχίζουν "μαγεμένοι" ένα δάσος που καίγεται σαν να βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση σαν σε διαστημικό σκάφος στη μέση του Γαλαξία. Το «Αποκάλυψη Τώρα» θυμίζει και ολόκληρη η αφηγηματική διαδρομή δια πυρός και σιδήρου, κατά την οποία η νεαρή - προστατευόμενη πλέον - φωτορεπόρτερ διαδέχεται στο φινάλε την βασική ηρωίδα, η οποία μοιάζει να νιώθει πλέον άβολα με την "ουδετερότητα" της, μια καταβύθιση στην "Καρδιά του Σκοταδιού" με τον πρόεδρο των ΗΠΑ στον ρόλο του συνταγματάρχη Κουρτς. Βασική επιρροή όμως μοιάζει να είναι το περίφημο και κλασικό διήγημα επιστημονικής φαντασίας του Τζορτζ Αλεκ Εφινγκερ, "Όλοι οι Τελευταίοι Πόλεμοι Μαζί" (All the Last Wars at Once), από το 1972 (στο οποίο έχουμε αναφερθεί ξανά με όταν βγήκε το «Κάθαρση: Η Αρχή).

Χωρίς να είναι ταινία ερμηνειών, ξεχωρίζει ο Τζέσε Πλέμονς (Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού, Η Εξουσία του Σκύλου), σύζυγος της πρωταγωνίστριας Κίρστεν Ντανστ, ο οποίος πήρε τυχαία τον ρόλο, σε μια ολιγόλεπτη εμφάνιση ως ακροδεξιός "εθνοφύλακας", αλλά και το μουσικό σκορ των Γκέοφ Μπάροου (Portishead) & Μπεν Σάλισμπερι, καθώς και οι επιλογές των κομματιών που ακούγονται.

Info: Εμφύλιος Πόλεμος (Civil War). Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 18 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Αλεξ Γκάρλαντ. Παίζουν: Κίρστεν Ντανστ, Βάγκνερ Μόρα, Κέιλι Σπέινι, Στίβεν ΜακΚίνλεϊ Χέντερσον, Νικ Οφερμαν, Τζέσι Πλέμονς. Διανομή: Tanweer. 



ΣΠΙΘΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ: Ένας ψαράς χάνει υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες τη ζωή του στη Βόρεια Θάλασσα. Σιωπηλά, η τοπική κοινότητα είναι πεπεισμένη πως ευθύνεται ο ίδιος για την τύχη του, καθώς στη βάρκα επέβαιναν δύο επιπλέον άτομα. Κόντρα σε όλους, η κόρη του αδικοχαμένου άντρα είναι αποφασισμένη να αποδείξει πως ο θάνατος του πατέρα της δεν ήταν τυχαίος, αλλά αποτέλεσμα μιας επίθεσης ενός άγνωστου πλάσματος που μόνο εκείνη μπορεί να δει.

Πρόκειται για το ντεμπούτο του Βέλγου-Φλαμανδού Ντομίν Χέιγκε το οποίο είναι μια ταινία ενηλικίωσης που έχει σαν θέμα της την απώλεια και την διαχείρησή της, από την 12χρονη ηρωίδα της. Τοποθετημένη στη γοητευτική παραθαλάσσια πόλη της Οστάνδης, ακολουθεί την ιστορία της Λένα, ενός κοριτσιού αποφασισμένου να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από τη μοίρα του πατέρα της. Παρά τον γενικευμένο σκεπτικισμό και την αμφιβολία, η Λένα επιμένει στην αναζήτηση απαντήσεων και ξεκινά ένα ταξίδι συναρπαστικό και συγκινητικό, γεμάτο μυστήριο, ενθουσιασμό και νέες φιλίες.

Info: Σπίθα στη Θάλασσα (Zeevonk/Sea Sparkle). Δραματική Οικογενειακή. Βέλγιο, Ολλανδία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 18 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Ντομίν Χέιγκε. Παίζουν: Σάαρ Ρόχιερς, Ντούνια Ελ Γουαλέντ, Σβέρε Ρους,  Χίλντε ντε Μπέρντεμεκερ, Βαλεντίν Ντένενς. Διανομή: Feelgood Entertainment. 



ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ: Ένας συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του, το Κονιάκ, για πρώτη φορά μετά από 35 χρόνια. Στην αρχή είναι ανήσυχος για το γεγονός ότι στριμώχνεται πίσω στην παιδική ηλικία που εγκατέλειψε τόσα χρόνια πριν, αλλά τα πράγματα αλλάζουν όταν γνωρίζει τον Λούκας, έναν νεαρό άνδρα που τον συνδέει αναπάντεχα με το παρελθόν του. Ο νεαρός άνδρας αποδεικνύεται ότι είναι ο γιος του πρώτου έρωτα του συγγραφέα, ενός "χαρακτήρα" που εμφανίζεται σε κάθε του μυθιστόρημα. Ξαφνικά, όλες αυτές οι μακρινές αναμνήσεις επιστρέφουν και τον πλημμυρίζουν. Πρόκειται για κινηματογραφική μεταφορά του βραβευμένου μυθιστορήματος του Φιλίπ Μπεσόν. μιας ιστορίας γκέι σεξουαλικής αφύπνησης στην οποία συναντάμε και τον ιδιαίτερα γοητευτικό εγγονό του Ζαν-Πολ Μπελμοντό, Βικτόρ Μπελμοντό.

Πίσω στο 1984, ένας εσωστρεφής νεαρός ο Stéphane, προσεγγίζεται από έναν κυκλοθυμικό, επικίνδυνο Thomas, ο οποίος του λέει ξεκάθαρα ότι η σχέση τους πρέπει να κρατηθεί κρυφή. Το 2022, σε μια παρουσίαση βιβλίου του, ένας νεαρός άνδρας, ο Lucas, πλησιάζει τον Stéphane, αναφέροντας ότι είναι γιος του Thomas, που πέθανε μόλις το προηγούμενο χρόνο. Κρύβοντας τη φύση της σχέσης τους, ο Stéphane αναπτύσσει μια φιλική σχέση με τον Lucas, μαθαίνοντας ότι μεγάλωσε στην Ισπανία. Κάποια στιγμή επέστρεψαν στο Cognac, πριν ο Thomas τους εγκαταλείψει ξαφνικά.

Info: Μη μου Λες Ψέματα (Arrête avec tes mensonges/Lie with Me). Αισθηματική Δραματική. Γαλλία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 18 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Πεϊγιόν. Παίζουν:  Γκιγιόμ ντε Τονκεντέκ, Βικτόρ Μπελμοντό, Ζερεμί Ζιλέτ, Ζουλιέν Ντε Σαν Ζαν. Διανομή: Cinobo. 



ΕΝΑ ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ: Ο Αγκίμ και ο Γεζίμ, πανομοιότυπα δίδυμα γύρω στα τριάντα, έχουν έναν ισχυρό δεσμό αδελφικής αγάπης. Είναι κωφοί, αλλά αυτό δεν εμποδίζει την καθημερινή τους ζωή στα αστικά Τίρανα. Μια μέρα λαμβάνουν νέα που αλλάζουν τα πάντα: έχουν μια σπάνια γενετική ασθένεια και θα χάσουν επίσης την όρασή τους. Μαζί, και με τη φίλη του Γκεζίμ, την Άννα, στο πλευρό τους, έρχονται αντιμέτωποι με την αλλαγή της σχέσης τους με τον κόσμο. Γύρω από ένα φλιτζάνι καφέ, τα δύο αδέρφια πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη σύνδεσή τους καθώς προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση.

Αλβανική ταινία σε ελληνική συμπαραγωγή από την Graal, η οποία πήρε το Βραβείο Κοινού στο τμήμα των Οριζόντων του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ήταν η πρόταση της Αλβανίας για το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας. Οι Πορτογάλοι δίδυμοι αδελφοί Μοράις που πρωταγωνιστούν και η συμπρωταγωνίστριά τους, εκπαιδεύτηκαν για 6 ολόκληρους μήνες στην αλβανική εκδοχή της Αλβανικής γλώσσας.

Info: Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια (Një filxhan kafe dhe këpucë të reja veshur/A Cup of Coffee and New Shoes). Δραματική. Αλβανία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Κόσοβο, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 18 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Γκεντιάν Κότσι. Παίζουν:  Εντγκαρ Μοράις, Ραφαέλ Μοράις, Ντρίτα Καμπάσι. Διανομή: Trianon. 



ΧΡΗΣΤΟΣ, ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΠΑΙΔΙ: Ο Χρήστος είναι ο μοναδικός μαθητής του δημοτικού σχολείου των Αρκιών στα Δωδεκάνησα. Για να συνεχίσει όμως στο γυμνάσιο πρέπει να εγκαταλείψει τους Αρκιούς και να μετακομίσει σε ένα μεγαλύτερο νησί. Η οικογένεια του δεν μπορεί να αντέξει το κόστος και ο πατέρας του θέλει να τον κάνει βοσκό. Η δασκάλα του αντίθετα είναι αποφασισμένη να βρει λύση για να συνεχίσει το σχολείο. Θα τα καταφέρει;

Συγκινητικό ντοκιμαντέρ της Γαλλο-Ιταλίδας Τζούλια Αμάτι που γνώρισε τυχαία τον μικρό Χρήστο και τη δασκάλα του, όταν μετά το θάνατο του πατέρα της, η σκηνοθέτις αποφάσισε προς τιμή του, 20 χρόνια από την τελευταία φορά που ήταν εκεί, να επισκεφτεί ξανά τους Αρκιούς, τον καλοκαιρινό παράδεισο της παιδικής της ηλικίας, τον μαγικό τόπο στον οποίο την έφερνε εκείνος όταν ήταν στην ηλικία του Χρήστου.

Ακολουθεί το αγόρι στην καθημερινότητά του, εκτός και εντός σχολείου, στην τελευταία τάξη του Δημοτικού σε όλη τη διάρκεια του χρόνου καταγράφοντας με ευαισθησία και χιούμορ τη σχέση του με την δασκάλα του, η οποία προσπαθεί να του ανοίξει ορίζοντες εκτός Αρκιών.

Η δασκάλα του, Μαρία Τσιαλέρα, τιμήθηκε το 2018 από την Ακαδημία Αθηνών "για την αφοσίωση και τη συνέπεια με την οποία εκτελεί τα καθήκοντά της".

Info: Χρήστος, Το Τελευταίο Παιδί (Kristos, I' Ultimo Bambino/Kristos, the Last Child). Ντοκιμαντέρ. Ιταλία, Γαλλία, Ελλάδα, Κατάρ, Ηνωμένο Βασίλειο, 2022. Σκηνοθεσία-σενάριο: Τζούλια Αμάτι. Φωτογραφία: Κάρλος Μουνιόζ Γκόμεζ-Κουιντέρο, Μπάστιαν Εσερ, Ορελιάν Πι. Μοντάζ: Ευγενία Παπαγεωργίου. Μουσική: Αντζελο Καπόζι. Ήχος: Μανώλης Μακριδάκης, Παναγιώτης Παπαγιαννόπουλος, Νικόλας Κωνσταντίνου, Αλέξης Κουκιάς.

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ: μια συμμορία επίδοξων εγκληματιών οι οποίοι απαγάγουν τη 12χρονη μπαλαρίνα και κόρη μιας πανίσχυρης μορφής του υποκόσμου, από την οποία και ζητούν λύτρα αξίας 50 εκατομμυρίων δολαρίων. Το μόνο που έχουν να κάνουν για να τα εισπράξουν είναι να φυλάνε το κορίτσι κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ωστόσο, όσο περνούν οι ώρες σημειώνονται αυξανόμενης έντασης βίαια φαινόμενα που εξουδετερώνουν έναν-έναν τους εγκληματίες, οι οποία πια συνειδητοποιούν πως αυτή δεν είναι μία συνηθισμένη μπαλαρίνα.

Από την κινηματογραφική κολεκτίβα Radio Silence -τη σκηνοθετική ομάδα των Ματ Μπετινέλι-Όλπιν και Τάιλερ Τζιλέτ που έχουν υπογράψει τις σύγχρονες ταινίες τρόμου «Είσαι έτοιμος;» (Ready or Not), «Scream» (2022) και το περσινό «Scream VI», έρχεται μια νέα εκδοχή του βαμπιρικού μύθου, που έρχεται να επιβεβαιώσει τους σύγχρονους φόβους απέναντι στη "ακαταλαβίστικη" για τους μεγαλύτερους, νέα γενιά του σήμερα.

Info: Αμπιγκέϊλ (Abigale). Τρόμου. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 18 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Ματ Μπετινέλι-Ολπιν, Τάιλερ Τζιλέτ. Παίζουν: Μελίσα Μπαρέρα, Νταν Στίβενς, Αλίσα Γουιρ, Κάθριν Νιούτον, Γουίλιαμ Κάτλετ, Κέβιν Ντουράντ, Ανγκους Κλάουντ, Τζιανκάρλο Εσπόζιτο. Διανομή: Tanweer.



DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIDA - TO THE HASHIRA TRAINING: Σίκουελ στο διάσημο περιπετειώδες anime franchise. Με σκοπό να γίνει Χασίρα, ο Ταντζίρο ξεκινά πειθαρχημένη προπόνηση υπό την καθοδήγηση του Χιμετζίμα, ενός Στόουν Χασίρα. Την ίδια ώρα, ο Μουζάν συνεχίζει την αναζήτηση των Νεζούκο και Ουμπουγιασίκι. Manga κινούμενα σχέδια της γνωστής σειράς που συνεχίζει να βγαίνει σε ανύποπτο χρόνο, για όλους εμάς τους "υπόλοιπους", αποκλειστικά στη γνωστή αλυσίδα πολυκινηματογράφων (στην Αττική τουλάχιστον).

Info: Demon Slayer: Kimetsu No Yaida - To the Hashira Training. Manga Κινούμενα Σχέδια. Ιαπωνία, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 18 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Κογιοχάρου Γκοτούγκε. Με τις φωνές των:  Νατσούκι Χάναε, Ακάρι Κίτο, Κένγκο Καγουανίσι. Διανομή: The Film Group. 



Η ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΓΩ: Η ΤΑΙΝΙΑ: Όταν μια κλήση για επείγουσα βοήθεια φωτίζει το μαγικό βραχιόλι της Μία, μέσω μιας αστραφτερής πύλης μεταφέρεται στον κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά το μονόκερο Στόρμι και το ξωτικό Ίκο οι οποίοι χρειάζονται τη Μία για να σώσουν το νησί Λώτους, το οποίο απειλείται από έναν αποκρουστικό κακό, τον Τόξορ, ο οποίος επιθυμεί να το κατακτήσει χρησιμοποιώντας μαύρη μαγεία. Κινηματογραφική μεταφορά τηλεοπτικής σειράς που συνδυάζει το live action με τα κινούμενα σχέδια. Θεματικά και σχεδιαστικά θυμίζει μια απλοποιημένη εκδοχή των «Avatar». Απευθύνεται στις μικρότερες ηλικίες και βγαίνει μονάχα στα Ελληνικά.

Info: Η Μία και Εγώ: Η Ταινία (Mia and Me: The Hero of Cantopia). Κινούμενα Σχέδια Παιδική. Αυστραλία, Γερμανία, Ινδία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 18 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Ανταμ Γκαν. Με τις φωνές των:  Αφροδίτης Αντωνάκη, Γιώργου Ματαράγκα, Ακίνδυνου Γκίκα, Βασίλη Παπαστάθη, Νικολέτας Κουνενιδάκη, Ευθύμιου Τόρη, Γεωργία Ιωαννίδου. Διανομή: Neo Films. 



ΧΑΙΡΕ ΜΑΡΙΑ: Μια σύγχρονη μεταφορά της ιστορίας της Παρθένου Μαρίας και του Ιωσήφ, της σύλληψης και της γέννησης, όπου η Μαρί είναι μια νέα και χαριτωμένη εργαζόμενη σε βενζινάδικο, ή οποία συμμετέχει σε μια γυναικεία ομάδα μπάσκετ και ο Ζοζέφ ένας νεαρός ταξιτζής. Μια μέρα ένας πελάτης του ταξί, ο Γκαμπριέλ, τους αναγγέλλει πως η Μαρί θα φέρει στον κόσμο ένα παιδί. Καθώς είναι παρθένα και δεν έχουν σεξουαλικές σχέσεις, το νέο αυτό αναστατώνει το ζευγάρι. Εκείνος πιστεύει ότι τον έχει απατήσει. όμως εκείνη αποδέχεται την "θεϊκή θέληση".

Όπως όλες οι δουλειές του Γκοντάρ την δεκαετία του '80, το «Χαίρε Μαρία» είναι μια πειραματική ταινία-δοκίμιο, πάνω στον έρωτα και τη ζωή, όπου η Μαρία είναι ένα σύμβολο, ενώ η παρθενιά της σημαίνει διαθεσιμότητα, ελευθερία, εμπιστοσύνη στη ζωή και τους φυσικούς της νόμους. Επιστημονικές και μη θεωρίες για το ξεκίνημα της ζωής από τύχη ή από θεϊκά σχέδια, εμπλουτίζουν τις ανησυχίες των "βιβλικών" ηρώων σε μια δημιουργία που εξόργισε στην εποχή της τους πιστούς και τον ίδιο τον Πάπα της καθολικής εκκλησίας.

Info: Χαίρε Μαρία (Je Vous Salue, Marie/Hail Mary). Πειραματική. Γαλλία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο, 1985. Επανέκδοση: Πέμπτη, 18 Απριλίου. Σκηνοθεσία: Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Παίζουν:  Μιριέμ Ρουσέλ, Τιερί Ροντ, Φιλίπ Λακόστ, Ζιλιέτ Μπινός. Διανομή: New Star. 




Ακολουθήστε μας στο Instagram και στο Fb για να βλέπετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν


Διαβάστε επίσης: 6 σίριαλ που βλέπουμε τώρα στο Εrtflix
εμφάνιση σχολίων