6
1
σχόλια
2563
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Καθαρτήριο. Η Αυτοκρατορία του Φωτός. Μέρες Ξηρασίας. Χτύπος στην Καλύβα. Αστερίξ και Οβελίξ στο Δρόμο για την Κίνα. Δυο Φίλοι κι Ένας Ασβούλης. Ειδικές Προβολές. Αφιερώματα. Από τον Χ. Λακταρίδη
 
DOCTV.GR | Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
1 Φεβρουαρίου 2023
ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟ: Ένας ιερέας, επικεφαλής μιας ομάδας φανατικών πιστών και ακροδεξιών στοιχείων, ηγείται στην προσπάθεια της παραβίαση μιας κλειδωμένης πόρτας ενός ναού που έχει σφραγισθεί λόγω της πανδημίας. Ένας πατέρας που έχει εγκαταλείψει την κόρη του, την βρίσκει να εργάζεται σε ένα πορνείο για ιδιαίτερα βίτσια, το οποίο διευθύνει ένας σωσίας του Ελβις.  Δύο νεαροί στις παρυφές μιας νυχτερινής διαδήλωσης, κακοποιούν μια γυναίκα που έχει εγκλωβιστεί στο αμάξι της. Μια αστυνομικός, απαγάγει από το τμήμα που εργάζεται έναν ηλικιωμένο άντρα με άνοια, στο πρόσωπο του οποίου αναγνωρίζει ή νομίζει πως αναγνωρίζει έναν δικό της άνθρωπο. Η χτυπημένη γυναίκα της διαδήλωσης και ένας από τους αστυνομικούς φύλακες του ναού, ζευγάρι που επιστρέφει στο σπίτι του, προσπαθεί χωρίς επιτυχία να βρει κάτι να το συνδέει ακόμα. Δυο υπάλληλοι δημόσιας υπηρεσίας σε νυχτερινή βάρδια, αφού σχολιάζουν την κατάντια της χώρας, δέχονται την λεκτική επίθεση μιας γυναίκας που έχουν προηγουμένως ταλαιπωρήσει. Ένας άντρας που φροντίζει έναν ετοιμοθάνατο φίλο του σε μια κλινική, βρίσκει την ευκαιρία να τον απαγάγει, για να του δώσει την ευκαιρία να πεθάνει με αξιοπρέπεια. Επτά διαφορετικές ιστορίες για την αγάπη στην σύγχρονη Ελλάδα, από ανθρώπους που την αναζητούν, την βρίσκουν, την χάνουν.

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της Βασίλη Μαζωμένο (Γραμμές, Εξορία, Η 10τη Μέρα): «Το Καθαρτήριο» είναι μια ταινία που επιχειρεί να μιλήσει για την αγάπη. Την αγάπη την οποία οι ήρωες της ταινίας, αναζητούν και προσπαθούν να συναντήσουν με κάθε τρόπο, ακόμα και με έκνομες ενέργειες. Όπως ο διψασμένος στην έρημο ψάχνει για νερό, οι ήρωες της ταινίας εγκλωβισμένοι ανάμεσα σε δύο κόσμους, την ψάχνουν, την βρίσκουν, την χάνουν, στην προσπάθειά τους να εξαγνιστούν. Να...καθαρίσουν. Παράλληλα το φόντο είναι η σύγχρονη Ελλάδα που, σαν τους ήρωες της ταινίας, βρίσκεται ακινητοποιημένη και αμήχανη για το ποια κατεύθυνση να πάρει».

Με τις 7 διαφορετικές ιστορίες να εξελίσσονται σε μια νύχτα και να συνδέονται χαλαρά μεταξύ τους, μέσω χαρακτήρων χωρίς όνομα, η καινούργια δημιουργία του Βασίλη Μαζωμένου, μοιάζει σαν το τρίτο φιλμ μιας άτυπης τριλογίας, που ολοκληρώνεται μαζί με τις «Γραμμές» και την «Εξορία» που έχουν προηγηθεί με ανάλογη δομή παράλληλων αφηγήσεων, που αφορά την Ελλάδα των συνεχών κρίσεων της τελευταίας δεκαετίας. Με υπόγεια σκωπτικό ύφος, ο σκηνοθέτης αποτυπώνει τα αδιέξοδα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας, μιας κοινωνίας ανθρώπων που θέλουν να αγαπήσουν και να αγαπηθούν χωρίς να γνωρίζουν τον τρόπο, κάνοντας όλες τις λάθος κινήσεις, παίρνοντας όλες τις λανθασμένες αποφάσεις. Οι διαρρηγμένες ανθρώπινες σχέσεις, αντικατοπτρίζουν την αδιαφορία ενός κράτους με όλο και λιγότερη κοινωνική πολιτική, το οποίο έχει επιλέξει να κρατά τους υπηκόους του τυφλούς και εγωκεντρικούς, να «καίγονται σαν τα έντομα από το φως της λαχτάρας τους, στην αναζήτηση για κάποιου είδους νοήματος. Το φινάλε, «απαισιόδοξο» σε μια πρώτη ανάγνωση, είναι στην πραγματικότητα βαθιά ανθρώπινο, καθώς εκπέμπει μια ζεστασιά αντίστασης, ανυπακοής και απελευθέρωσης.

Ιnfo: Καθαρτήριο (Purgatory). Δραματική. Ελλάδα, 2022. Πρεμιέρα, Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαζωμένος. Παίζουν: Μαρία Ζορμπά, Θοδωρής Κατσαφάδος, Γιάννης Κοκιασμένος, Κώστας Μπάρας, Νεφέλη Κουρή, Βαγγέλης Ψωμάς, Ανδρέας Νάτσιος, Αγγελική Καρυστινού, Έιντριαν Φρίλινγκ, Ηλέκτρα Γεννατά, Νίκος Παντελίδης, Θανάσης Χαλκιάς, Μαρία Καρακίτσου, Χρήστος Ζαχάρωφ. Διανομή: New Star.


Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ: Σε μια παραθαλάσσια πόλη της Αγγλίας των αρχών της δεκαετίας του '80, η Χίλαρι είναι μια γυναίκα με θέματα ψυχικής υγείας που δουλεύει σε έναν κάποτε μεγαλοπρεπή παλιό κινηματογράφο που λόγω κρίσης, έχει περιορίσει τις δραστηριότητες του στην μεγάλη αίθουσα του ισογείου. Κάθε τόσο ικανοποιεί σεξουαλικά τον παντρεμένο διευθυντή, προϊστάμενο της, χωρίς κανένας από τους δύο να έχει κάποιο αίσθημα για τον άλλον. Η άφιξη ενός νέου μαύρου υπαλλήλου που θα έρθει κοντά της από ανάγκη για ανθρώπινη επαφή, θα της δείξει μια άλλη, μαγική διάσταση της δουλειάς της.

Μετά το πολυβραβευμένο «2017», ο Σαμ Μέντες (American Beauty, Skyfall), επιστρέφει με μια κατασκευαστικά λιγότερο πολύπλοκη ταινία, που μαζί με το «Βαβυλώνα» του Σαζέλ και το «The Fabelmans» του Σπίλμπεργκ - σε μια περίοδο που οι κινηματογραφικές αίθουσες βρίσκονται σε κίνδυνο στις περισσότερες χώρες του κόσμου - μιλάει για την μαγεία του σινεμά και ειδικότερα της κινούμενης εικόνας, έτσι όπως προβάλλεται από τη δέσμη φωτός που ξεκινά από την καμπίνα του μηχανικού προβολής και καταλήγει στην μεγάλη οθόνη απέναντι. Το τρεμούλιασμα της εικόνας από σελιλόιντ (και το γουργούρισμα της μηχανής σε προαστιακές αίθουσες και θερινούς), μιας εικόνας που την ποιότητά της, δεν έχει καταφέρει κανένα ψηφιακό 4Κ μέχρι σήμερα, να αποδώσει με εφάμιλλο τρόπο. Την μαγεία που μας ταξιδεύει σε κόσμους που δεν γνωρίσαμε ή σε άλλους που δεν θα μπορέσουμε ποτέ να πάμε, που καταφέρνει να μας κάνει – όσο διαρκεί - να ξεχάσουμε για λίγο τα προβλήματά μας , να ταυτιστούμε με ήρωες, να κλάψουμε, να γελάσουμε, που μας προσφέρει γνώση, διασκέδαση, ψυχαγωγία.

Το στόρι που επιλέγει για να μιλήσει για όλα αυτά, δεν είναι ιδιαίτερα πρωτότυπο. Το «αταίριαστο» ζευγάρι των ηρώων που έρχεται κοντά η μία στον άλλο λόγω της διαφορετικότητας που τους χαρακτηρίζει, δεν δικαιώνεται με τον τρόπο που θα όφειλε η μαγεία του κινηματογραφικού παραμυθιού. Ακόμη και σήμερα, ή μάλλον ειδικά σήμερα, όλοι μοιάζουν έτοιμοι να δουν ένα διαφυλετικό ζευγάρι, όχι όμως και ένα ζευγάρι με διαφορά ηλικίας, ειδικά αν η γυναίκα είναι αυτή που είναι μεγαλύτερη σε ηλικία. Η ατμόσφαιρα εποχής αποδίδεται πολύ σωστά για όσοι την έχουν ζήσει και οι πρωταγωνιστές είναι όλοι εξαιρετικοί στους χαρακτήρες που καλούνται να υποδυθούν. Συγκινητική σε σημεία, διακρίνεται για την διεύθυνση φωτογραφίας του Ρότζερ Ντίκινς (2017, Blade Runner), που είναι και υποψήφιος για Οσκαρ. Προσωπικά μας είναι αδύνατον να πιστέψουμε πως μια εργαζόμενη στο σινεμά δεν είχε καθίσει ποτέ της να δει μια ταινία. Το ότι την βλέπει μόνη της, δεν είναι το σύνηθες ή το χαρακτηριστικότερο για μια αίθουσα, στην οποία παίζει μεγάλο ρόλο το μοίρασμα της εμπειρίας της θέασης ενός φιλμ μαζί με άλλους, άγνωστους ανθρώπους. Ωραία η επιλογή (σπόιλερ δεν κάνουμε), της ταινίας που τελικά βλέπει.

Info: Η Αυτοκρατορία του Φωτός (Empire of Light). Δραματική. Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Σαμ Μέντες. Παίζουν: Ολίβια Κόλμαν, Μάικλ Γουορντ, Τόμπι Τζόουνς, Κόλιν Φερθ. Διανομή: Feelgood Entertainment. 


ΜΕΡΕΣ ΞΗΡΑΣΙΑΣ: Η ιστορία εκτυλίσσεται σε μια μικρή επαρχιακή πόλης της Τουρκίας το Yaniklar, όπου ο νεοφερμένος και νεαρός σε ηλικία εισαγγελέας Εμρέ, καλείται να αντιμετωπίσει τα πολιτικά σκάνδαλα της τοπικής εξουσίας, το πρόβλημα της διαχείρισης της ύδρευσης και έναν βιασμό, στον οποίο είναι αυτόπτης μάρτυρας. Η αμφιλεγόμενη σεξουαλικότητα του πρωταγωνιστή έρχεται στο προσκήνιο καθόλη τη διάρκεια της ταινίας με έντεχνους τρόπους, θίγοντας την ομοφοβία και την πατριαρχική κουλτούρα της Τουρκίας του Ερντογάν.

Ψάχνοντας να βρει τρόπο να μιλήσει για το ψεύτικο πραξικόπημα στην Τουρκία το 2016, ο Εμίν Αλπέρ, (του οποίου και οι τρεις από τις 4 ταινίες μυθοπλασίας που έχει γυρίσει μέχρι σήμερα ήταν ελληνικές συμπαραγωγές), έγραψε το σενάριο στο οποίο κατά δική του ομολογία, αν και μπόρεσε να καμουφλάρει την πολιτική αλληγορία, η κόκκινη γραμμή την οποία ξεπέρασε, είχε να κάνει με το θέμα της ομοφυλοφιλίας, σε σημείο που το αρμόδιο τουρκικό χρηματοδοτικό όργανο, να του ζητήσει να επιστρέψει τα χρήματα που πήρε από το κράτος. Αν και στην αρχή η ταινία είχε σαν επίκεντρο την σύγκρουση του τοπικού άρχοντα με τον αδέκαστο νεαρό εισαγγελέα για το νερό, με την προσθήκη και άλλων επιπέδων, άρχισε να παίρνει στοιχεία αστυνομικού νεο-νουάρ μυστηρίου με πολιτικό υπόβαθρο, κάτι που ο Αλπέρ έχει ξανακάνει με την ίδια επιτυχία στις «Υποψίες» (Frenzy), που ήταν μία από τις πιο αγαπημένες μας ταινίες το 2015. Οι «Μέρες Ξηρασίας» κέρδισαν το Βραβείο Κοινού στο τμήμα Ματιές στα Βαλκάνια του περασμένου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και σηματοδότησαν την δεύτερη συνεργασία του σκηνοθέτη με τον Έλληνα παραγωγό Γιώργο Τσούργιαννη της Horsefly. Η διεύθυνση φωτογραφίας είναι του Χρήστου Καραμάνη.

Ιnfo: Μέρες Ξηρασίας (Kurak Günler/Burning Days). Δραματική. Τουρκία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Κροατία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Εμίν Αλπέρ. Παίζουν: Σελαχαντίν Πασαλί, Εκιν Κοτς, Ερόλ Μπαμπάογλου. Διανομή: Μικρόκοσμος.


ΧΤΥΠΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΒΑ: Κατά τη διάρκεια των διακοπών τους σε μια απομακρυσμένη καλύβα, ένα νεαρό κορίτσι και οι δυο γονείς του καταλήγουν όμηροι τεσσάρων οπλισμένων αγνώστων με άγνωστα κίνητρα οι οποίοι απαιτούν από την οικογένεια να προβεί σε μια αδιανόητη επιλογή προκειμένου να αποτρέψει το τέλος του κόσμου. Με περιορισμένη πρόσβαση στον έξω κόσμο, η οικογένεια πρέπει να αποφασίσει τι θα πιστέψει προτού χαθούν όλα.

Δύο χρόνια μετά το «Old», ο Μ. Νάιτ Σιάμαλαν επιστρέφει στην δράση με μια καινούργια ταινία τρόμου που βασίζεται σε μυθιστόρημα του Πολ Τρέμπλεϊ, στο οποίο οι γονείς ήρωες είναι ένα γκέι ζευγάρι δύο ανδρών. Είναι και αυτή γυρισμένη σε φιλμ 35 χιλιοστών πράγμα που της δίνει μια επιδιωκομενη 90s αισθητική. Προσαρμοσμένο στο ύφος του σκηνοθέτη, το στόρι επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις και ανατροπές. Η προβολή της ξεκινάει στις ΗΠΑ την Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου.

Ιnfo: Χτύπος στην Καλύβα (Knock at the Cabin). Θρίλερ Τρόμου. ΗΠΑ, Κίνα, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Παίζουν: Ντέιβ Μπαουτίστα, Μπεν Ολντριτζ, Τζόναθαν Γκροφ, Νίκι Αμούκα-Μπερντ, Αμπι Κουίν, Ρούπερτ Γκριντ. Διανομή: Tulip Entertainment.


ΑΣΤΕΡΙΞ ΚΑΙ ΟΒΕΛΙΞ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΑ: Αφού ένας προδότης πρίγκιπας διαπράξει πραξικόπημα ώστε να φυλακίσει την αυτοκράτειρα της Κίνας, ο πιστός σωματοφύλακάς της μαζί με τη μοναχοκόρη της και έναν έμπορο, διαφεύγουν στη Γαλατία για να βρουν βοήθεια. Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ μαθαίνοντας τι συνέβη τούς είναι αδύνατο να αρνηθούν, έτσι ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους για μια απρόβλεπτη περιπέτεια στην Άπω Ανατολή...

Το γνωστό δίδυμο επιστρέφει με νέο καστ, τον Γκιγιόμ Κανέ στην σκηνοθεσία, το σενάριο και στον ρόλο του Αστερίξ και τον Ζιλ Λελούς στον ρόλο του Οβελίξ. Είναι η πρώτη που δεν βασίζεται σε κάποιο κόμικ, είτε των ορίτζιναλ δημιουργών, είτε των διαδόχων του. Με το «Αστερίξ & Οβελίξ: Επιχείρηση Κλεοπάτρα» του 2002 να είναι το 4ο πιο εμπορικό φιλμ στην ιστορία της γαλλικής διανομής, η ταινία του Κανέ που κάνει απόψε 1η Φεβρουαρίου την πρεμιέρα της και στην Γαλλία, θα πρέπει να αποδείξει την αξία της.

Ιnfo: Αστερίξ και Οβελίξ στο Δρόμο για την Κίνα (Astérix & Obélix: L'Empire du Milieu/Asterix & Obelix: The Middle Kingdom). Κωμωδία Περιπέτεια. Γαλλία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Γκιγιόμ Κανέ. Παίζουν: Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Βενσάν Κασέλ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Ζοναθάν Κοέν. Διανομή: Rosebud 21. & Spentzos Film. 


ΔΥΟ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΣΒΟΥΛΗΣ: Η ζωή στο τούνελ των γραμμών του τρένου κυλάει όμορφα για τον Τούτσον, τον Λούντιγουντ και τον Ασβό! Μια ζωή γεμάτη τραγούδι, λαχταριστή μαρμελάδα και φιλικά πειράγματα. Αλλά μια μέρα τους επισκέπτεται μια αυστηρή ελεγκτής τρένου που θέλει να τους διώξει. Τα τούνελ είναι για τρένα, όχι για ανθρώπους, λέει. Αλλά οι δύο φίλοι έχουν μια ιδέα: ο παππούς του Τούτσον, ο θρυλικός πειρατής Κάπτεν Τούτσον είναι ο μόνος που μπορεί σίγουρα να τους σώσει. Που βρίσκεται όμως; Το ταξίδι της αναζήτησης του Κάπτεν Τούτσον οδηγεί τους καλύτερους φίλους στα πιο απίστευτα μέρη και όπου κι αν ταξιδεύουν, καταλήγουν σε μπελάδες - με πεινασμένες πολικές αρκούδες, ακραία γλυκά γλυκόριζας, επιθετικά αγγελάκια και ληγμένο μουρουνέλαιο. Αλλά αποδεικνύεται ότι η βοήθεια που αναζητούσαν είναι πιο κοντά από ότι περίμεναν, για την ακρίβεια βρίσκεται μέσα στο σπίτι στο τούνελ, έχει εκατό κεφάλια και περισσότερα από δεκατέσσερα πόδια...

Οι περιπέτειες των Τούτσον και Λούντιγουντ (Κνούτσεν και Λούντβικσεν στο ορίτζιναλ), κλασικό παιδικό ανάγνωσμα από την Νορβηγία της δεκαετίας του '70, δημιούργημα του Øystein Dolmen, έχουν γνωρίσει την πρώτη live action εκδοχή τους ήδη από το 1974. Δημοφιλής τηλεοπτική σειρά κινουμένων σχεδίων, αυτή η ταινία είναι το νούμερο 2 μίας τηλεοπτικής παραγωγής 75 λεπτών του 2015. Αν και απευθύνεται στα πολύ μικρά παιδιά, ο πρωτότυπος σχεδιασμός της και το παράδοξο χιούμορ της, θα κινήσει το ενδιαφέρον και των μεγαλύτερων σε ηλικία. Ιδιαίτερα η σεκάνς στα επουράνια με τα διαβολεμένα αγγελάκια, είναι σκηνή αναφοράς. Μόνο με ελληνική μεταγλώττιση.

Ιnfo: Δυο Φίλοι κι Ένας Ασβούλης (Knutsen & Ludvigsen 2 - Det store dyret), Κινούμενα Σχέδια. Νορβηγία, 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Ρούνε Σπανς, Γκάνχιλντ Ένγκερ. Δανείζουν την φωνή τους: Αποστόλης Ψυχράμης, Φώτης Πετρίδης, Λητώ Αμπατζή, Ντορίνα Θεοχαρίδου, Λυδία Τζανουδάκη, Πηνελόπη Σκαλκώτου, Βασίλης Μήλιος, Άγγελος Λιάγκος. Διανομή: Tanweer. 
 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ:
ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ TAVROS:
 Το πρόγραμμα συλλογικού σινεμά που επικεντρώνεται στην νοτιοανατολική Ευρώπη και επιμελείται η Ντελφίν Λέκας, με τίτλο «Ποιος ξέρει τι μας επιφυλάσσει το Χθες;», συνεχίζεται με δύο ακόμα δωρεάν προβολές στο φιλόξενο εκθεσιακό χώρο Tavros (Αναξαγόρα 33, Ταύρος).

Πιο συγκεκριμένα, στις 8/2 παρουσιάζονται οι ταινίες «Depth Two» (Όγκνιεν Γλάβονιτς, 2016) και «The Dead Nation» (Ράντου Ζούντε, 2017) και τη σκυτάλη παίρνουν μια εβδομάδα αργότερα, στις 15/2, η μικρού μήκους «Βρίσκοντας τις Λέξεις» (Άνρι Σάλα, 1998) και το ντοκιμαντέρ «Yugoslavia, How Ideology Moved Our Collective Body?» (Μαρία Ποπιβόντα, 2013). Οι προβολές των δύο πρώτων ταινιών συνοδεύονται από πρωτότυπα κείμενα των Αλεξάντρα Σέκουλιτς (επιμελήτρια) και Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλου (κριτικός κινηματογράφου).

Depth Two (Dubina Dva, Όγκνιεν Γλάνοβιτς, 2016) - 8/2, 20.00 Σαν υπνωτιστικό θρίλερ, το «Depth Two» ξεδιπλώνεται αναζητώντας την κρυμμένη ιστορία πίσω από την ανακάλυψη ενός μαζικού τάφου σ' ένα προάστιο του Βελιγραδίου το 2001 και μας μεταφέρει πίσω στο 1999 και τους βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ στη Σερβία. Χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό προφορικών μαρτυριών θυτών και θυμάτων, κυρίως από τις δίκες στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, και εικόνες από τους τόπους του εγκλήματος, η ταινία μιλά απευθείας στις αισθήσεις, τη φαντασία και το συναίσθημα του κοινού. Σε μια προσπάθεια να ξεσκεπάσει και να δώσει φωνή στις ιστορίες που είναι ακόμη εσκεμμένα θαμμένες στη σιωπή, το «Depth Two» αποτελεί τόσο μια ταινία μνημείο όσο και μια εξέγερση κατά της λησμονιάς που παραμονεύει πάντα.

The Dead Nation (Țara Moartă, Ράντου Ζούντε, 2017) - 8/2, 21.30 Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ-δοκίμιο, το οποίο παρουσιάζει μια συγκλονιστική συλλογή φωτογραφιών από μια μικρή πόλη της Ρουμανίας τις δεκαετίες του '30 και του '40. Το soundtrack, γραμμένο κυρίως από αποσπάσματα παρμένα από το ημερολόγιο ενός Εβραίου γιατρού που έζησε εκείνη την περίοδο, μας δείχνει αυτά που οι φωτογραφίες δεν μπορούν: την άνοδο του αντισημιτισμού, και εν τέλει μια απεικόνιση της οδύνης του Ρουμάνικου Ολοκαυτώματος, ενός ζητήματος που δεν συζητείται ιδιαίτερα στη σύγχρονη ρουμάνικη κοινωνία.

Ιnfo: Βαλκανικό Σινεμά. Τετάρτη, 8/2 στις 20:00 & 21:30 στον χώρο Tavros (Αναξαγόρα 33, 1ος όροφος, Ταύρος). 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΚΑΒΝ ΝΤΕ ΛΑ  ΚΡΟΥΖ: Ένας από τους πλέον πρωτοποριακούς εν ενεργεία σκηνοθέτες, με περισσότερες από 200 ταινίες στο όνομά του, πάνω από 40 άλμπουμ και δεκάδες βιβλία, ο Φιλιππινέζος Καβν ντε λα Κρουζ έρχεται στην Αθήνα για ένα must αφιέρωμα στο έργο του. Οι ομάδες των Pugnant Film Series και Interferences διοργανώνουν μια ρετροσπεκτίβα στον Καβν στον κινηματογράφο Μικρόκοσμο και στο Secret Club της Κυψέλης, παρουσία του ίδιου και της Ασινέτ Βιγιαμόρ, συζύγου και παραγωγού των ταινιών του Καβν.

Πιο συγκεκριμένα, στο Μικρόκοσμο (3/2) προβάλλεται το χειροποίητα πανκ «Vampire of Quezon City» (2006) και αμέσως μετά το «Balanginga: Howling Wilderness» (2017), το οποίο αφού βραβεύτηκε σε μια σειρά από διεθνή φεστιβάλ έφτασε μέχρι τον κατάλογο του Netflix. Έπειτα, στο Secret Club (4/2) παρουσιάζεται το «Love Is A Dog from Hell» (2022), η πιο πρόσφατη ταινία του Καβν και το παλαιότερο «Squatterpunk» (2007). Το τελευταίο, μάλιστα, πρόκειται να προβληθεί συνοδεία ζωντανής μουσικής που θα φτιάξει επιτόπου ο Καβν.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Παρασκευή 3/2
Κινηματογράφος Μικρόκοσμος, Λεωφ. Συγγρού 106. Είσ.: € 5, € 7.5 (δύο προβολές).
18.00 Vampire of Quezin City
19.30 Balanginga: Howling Winderness
Ακολουθεί μάζωμα στο καφενείο του Άγγελου.

Σάββατο 4/2
Secret Club, Κυψέλη. Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά, απαραίτητη η κράτηση θέση λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων. Κρατήσεις στη σελίδα του Pugnant Film Series στο Facebook (https://www.facebook.com/Pugnant) ή μέσω e-mail ([email protected]).
18.30 Love is a Dog from Hell
20.45 Squatterpunk,  συνοδεία ζωντανής μουσικής.

Ιnfo: Αφιέρωμα στον Καβν ντε λα Κρουζ. 3/2 στον Μικρόκοσμο (18.00 & 19.30), Λεωφόρος Συγγρού 106, Κουκάκι (Μετρό Συγγρού-Φιξ). 4/2 στο Secret Club στην Κυψέλη (18.30 & 20.45). 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ: Η Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζει την 2η εκδήλωση της σειράς «Κορυφαίοι σκηνοθέτες-σπουδαίες αμερικανικές ταινίες» αφιερωμένη στον Alfred Hitchcock. Βρετανός στην καταγωγή, αλλά με ταινίες «αμερικανικές, αφού γνώρισε τεράστια καριέρα όταν μετακόμισε μόνιμα στις ΗΠΑ από το 1940, ο Hitchcock άφησε εποχή με τις ταινίες μυστηρίου και τα θρίλερ αγωνίας του και δικαίως απέκτησε τον τίτλο «ο μετρ του σασπένς». Στην εκδήλωση θα προβληθούν σκηνές από ταινίες του Hitchcock και πάνω σ’ αυτές θα γίνει συζήτηση για τον σκηνοθέτη και το έργο του με το κοινό. Θα μιλήσουν ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ο Γιάννης Ζουμπουλάκης, κριτικός κινηματογράφου. Τη συζήτηση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος-συγγραφέας Μάκης Προβατάς.  Την Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου στις 19:00. Ελεύθερη Είσοδος.

Ιnfo: Βραδιά Αφιερωμένη στον Αλφρεντ Χίτσκοκ. Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου. 19:00. Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης. Μασσαλίας 22, Αθήνα. Ελεύθερη Είσοδος. 
εμφάνιση σχολίων