2
1
σχόλια
1436
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Από τον Χ. Λακταρίδη
 
DOCTV.GR | MUSIC
3 Φεβρουαρίου 2023
Το 73ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, γνωστού και ως Berlinale, ξεκινάει στις 16 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει για 10 ημέρες, μέχρι τις 26 του μήνα.

Η χώρα μας συμμετέχει μέσω της Heretic (Το Τρίγωνο της Θλίψης, Φτερά και Πούπουλα), στο Διαγωνιστικό με την συμπαραγωγή του, «Music» της Γερμανίδας Αντζελα Σάνελεκ. Η ηθοποιός Αγγελική Παπούλια, πρόκειται να λάβει μέρος στην κριτική επιτροπή του διαγωνιστικού τμήματος Encounters στο 73ο Φεστιβάλ Βερολίνου. Η ελληνική παρουσία στην Berlinale δεν περιορίζεται στην Αγγελική Παπούλια, καθώς στην γερμανική πρωτεύουσα πρόκειται να κάνει παγκόσμια πρεμιέρα το αγγλόφωνο ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη με τίτλο Inside και πρωταγωνιστή το Γουίλεμ Νταφόε.

Στο τμήμα Encounters που φέτος έχει σαν θέμα του την «Αποτύπωση του Μη Ορατου-Ταινίες ως Εργαλεία Αντίστασης»,  συναντάμε τις καινούργιες ταινίες των Τατιάνα Χουέζο (The Echo), σκηνοθέτη του αγαπημένου της στήλης, «Η Νύχτα της Φωτιάς» και του Χονγκ Σανγκ-σου (In Water), που γνωρίσαμε στο «Η Γυναίκα που Έφυγε». Ενώ «Tides of Hope» (Παλίρροια Ελπίδας), είναι η γενική θεματική του φετινού τμήματος Generation με ταινίες για νέους 14+ που είναι και αυτό Διαγωνιστικό.

Άλλα τμήματα είναι το Forum Special, των ταινιών Μικρού Μήκους (Berlinale Shorts), Τμήμα Γερμανικών Ταινιών, Τμήμα διαχρονικά αγαπημένων Ταινιών Ενηλικίωσης που είναι επιλεγμένες από γνωστούς σκηνοθέτες (Αλμοδόβαρ, Σκορτσέζε, Βέντερς, Γουες Αντερσον, Σιαμά, Ρασούλοφ, Σιάμαλαν, Μάρεν Αντε, Γκουαντανίνο, Χαμαγκούτσι, Λαμπακί, Ντιόπ, Λαπίντ, Λαβ Ντίαζ, ΝτουΒερνέι, Σισακό) και ηθοποιούς (Ιθαν Χοκ, Τίλντα Σουίντον, Ζιλιέτ Μπινός), και τμήμα με 8 ψηφιακά αποκατεστημένες κλασικές ταινίες (ανάμεσα στις οποίες τα «Μια Γυναίκα Από το Παρίσι» του Τσάρλι Τσάπλιν, «Μάντεψε Ποιος θα'ρθει το Βράδυ» του Στάνλεϊ Κρέιμερ και «Γυμνό Γεύμα» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ).

Αφιερωμένο στους αγώνες των γυναικών στο Ιράν και στην ρωσική επίθεση στην Ουκρανία, το Φεστιβάλ θα προβάλει το ντοκιμαντέρ των Σον Πεν και Ααρον Πάουερ «Superpower», στο οποίο ο γνωστός Αμερικανός ηθοποιός μεταξύ άλλων, συναντά τον Ουκρανό ηθοποιό και πρόεδρο Ζελένσκι, την ίδια στιγμή που εντάσσει πολλές συμμετοχές ιρανικών και ουκρανικών παραγωγών σε όλα τα τμήματά του.

Η ελληνική παρουσία στη φετινή Μπερλινάλε δεν περιορίζεται στην Αγγελική Παπούλια, καθώς στη γερμανική πρωτεύουσα πρόκειται να κάνει παγκόσμια πρεμιέρα το αγγλόφωνο ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη με τίτλο "Inside" και πρωταγωνιστή το Γουίλεμ Νταφόε.

«Back to the Future» ονομάζεται το τμήμα που ασχολείται με τις τηλεοπτικές σειρές. Έχουν επιλεγεί οι: Dahaad, Bad Behavior, Spy/Master, Why Try to Change Me Now?, Agent, The Good Mothers, The Swarm, Roar & The Architect με γενική θεματική το «Future Now» (το Μέλλον Τώρα). Η Επίσημη Πρεμιέρα θα γίνει με την ταινία «She Came to Me» της Ρεμπέκα Μίλερ, μια ρομαντική κομεντί που εξελίσσεται στην Νέα Υόρκη.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ:
20.000 SPECIES OF BEES του Εστιμπαλίζ Ουρεσόλα Σολαγκουρέν (Ισπανία). Η 6χρονη Λουτσία, έρχεται αντιμέτωπη με το περίγυρό της που προσπαθεί να συμβιβαστεί με την ιδέα πως αν και κορίτσι, έχει πέος. Καθώς έρχονται οι καλοκαιρινές διακοπές, εξερευνά την θηλυκότητά της παρέα με τις υπόλοιπες γυναίκες της οικογένειάς της. Ντεμπούτο της Καταλανής σκηνοθέτη, Εστι Ουρεσόλα.

AFIRE του Κρίστιαν Πέτσολντ (Γερμανία). Μια παρέα φίλων σε ένα σπίτι για παραθεριστές στην Βαλτική θάλασσα, έρχεται αντιμέτωπη με τα πυρετώδη συναισθήματά τηε, την ίδια στιγμή που στο δάσος γύρω τους, εκδηλώνεται πυρκαγιά. Ο πιο γνωστός και παραγωγικός Γερμανός σκηνοθέτης των τελευταίων χρόνων με σημαντικές ταινίες όπως το «Transit», «Το Τραγούδι του Φοίνικα» και «Η Νεράιδα του Νερού», δεν θα μπορούσε να λείπει από το φεστιβάλ Βερολίνου. Με την αγαπημένη του πρωταγωνίστρια, Νίνα Χος και τους Λάνγκστον Ουίμπελ και Ματίας Μπραντ.

BAD LIVING του Ζοάο Κανίλο (Πορτογαλία, Γαλλία). Μετά τις Κάννες (2001 & 2004) και την Βενετία (2007), η Berlinale συμπεριλαμβάνει σε κάποιο τμήμα της, ταινία του Πορτογάλου, Ζοάο Κανίλο. Πέντε γυναίκες μάχονται για να κρατήσουν τις ισορροπίες σε ένα ξενοδοχείο που έχουν κληρονομήσει εξ αδιαιρέτως.

BLACKBERRY του Ματ Τζόνσον (Καναδάς). Η ιστορία της αστραπιαίας επιτυχίας και της απότομης πτώσης της καναδικής εταιρείας smartphone, σε μια δραματική κομεντί που βασίζεται σε βιβλίο της Τζάκι ΜακΝις.

DISCO BOY του Τζιάκομο Αμπρουτσέζε (Γαλλία, Ιταλία, Πολωνία, Βέλγιο). Ντεμπούτο στη μυθοπλασία μεγάλου μήκους του Αμπρουτσέζε. Μετά από μια επεισοδιακή διαδρομή, ο Αλεξέι φτάνει στο Παρίσι θέλοντας να καταταγεί στην Λεγεώνα των Ξένων. Στο Δέλτα του Νίγηρα, ο Τζόμο παλεύει ενάντια στις πετρελαϊκές εταιρείες που απειλούν το χωριό του και την ζωή της οικογένειάς του. Όταν ο επικεφαλής μιας ένοπλης ομάδας απαγάγει Γάλλους υπηκόους, η ζωή και το πεπρωμένο των δύο ανδρών, θα συγχωνευτούν και θα συνεχίσουν πέρα από σύνορα, σώματα, ζωή και θάνατο. Με τον αγαπημένο μας Φραντς Ρογκόβσκι (Transit, Στους Διαδρόμους, Η Νύφη του Νερού).

INGENBORG BACHMANN - JOURNEY INTO THE DESERT της Μαργκαρέτε φον Τρότα (Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία, Λουξεμβούργο). Την σχέση της Αυστρο-Γερμανής ποιήτριας, Ινγκεμποργκ Μπάχμαν με τον γερμανόφωνο Ελβετό συγγραφέα, Μαξ Φρις, γνωστού από το «Homo Faber» (1957), έχει σαν θέμα της η ταινία της 80χρονης πλέον βετεράνου του Γερμανικού Κύματος της δεκαετίας του '70, ηθοποιού και σκηνοθέτη, Μαργκαρέτε φον Τρότα.

LIMBO του Άιβαν Σεν (Αυστραλία). Ένας ντετέκτιβ φτάνει σε μια μικρή πόλη για να ανοίξει ξανά, μετά από 20 χρόνια την υπόθεση ενός ανεξιχνιαστου εγκλήματος με θύμα μια νεαρή Αβορίγινα. Μυστικά, ψέματα, αλήθειες και ενοχές της αυστραλιανής κοινωνίας, για την διαχρονική κακομεταχείριση των Πρώτων Ανθρώπων της ηπείρου. Επιστροφή του σκηνοθέτη στην Berlinale που το 2002 είχε κερδίσει το βραβείο Καλύτερου Νέου Σκηνοθέτη με το «Beneath Clouds».

MANODROME του Τζον Τρένγκοβ (Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ). Ο σκηνοθέτης από την Νότια Αφρική που έγινε γνωστος με το «The Wound» του 2017, βρίσκεται στο Διαγωνιστικό της Berlinale, με την ιστορία ενός άνδρα (Τζέσε Άιζενμπεργκ) που η ζωή του βγαίνει εκτός ελέγχου, όταν η φίλη του μένει έγκυος.

MUSIC της Αντζελα Σάνελεκ (Γερμανία, Γαλλία, Σερβία, Ελλάδα). Ο Τζον βρίσκεται μωρό σε μια θυελλώδη νύχτα στα ελληνικά βουνά και υιοθετείται, χωρίς να γνωρίζει τους γονείς του. Ενήλικος, γνωρίζει την Ηρώ, μια φύλακα στην φυλακή που είναι έγκλειστος μετά από ένα τραγικό ατύχημα. εκείνη μοιάζει να αναζητά συνεχώς την παρουσία του, τον φροντίζει, του ηχογραφεί μουσική. Ταυτόχρονα η όραση του Τζον αρχίζει να εξασθενεί. Για κάθε απώλεια που υφίσταται, θα κερδίζει κάτι ως αντάλλαγμα. Η Γερμανίδα Σάνελεκ (I Was at Home But...), σκηνοθετεί, και σε ελληνική συμπαραγωγή από την Heretic, μια ιστορία που βασίζεται πάνω στον μύθο του Οιδίποδα.

ON THE ADAMANT του Νικολά Φιλιμπέρ (Γαλλία, Ιαπωνία). Η καινούργια ταινία του Φιλιμπέρ (Το να Είσαι και το να Έχεις), αφορά τους ασθενείς και τους φροντιστές ενός ψυχιατρικού κέντρου που λειτουργεί σε μια πλωτή δομή στη μέση του ποταμού Σηκουάνα, στο κέντρο του Παρισιού.

PAST LIVES της Σελίν Σονγκ (ΗΠΑ). Το ντεμπούτο στη μυθοπλασία μεγάλου μήκους της ασιατικής καταγωγής Αμερικανίδας Σελίν Σονγκ, μιλά για την Νόρα και τον Χέι Σουνγκ, δυο βαθιά συνδεδεμένους παιδικούς φίλους, χωρίζουν όταν η οικογένεια της Νόρας, επιστρέφει στην Νότια Κορέα. 20 χρόνια αργότερα, επανενώνονται για μια μοιραία εβδομάδα, καθώς έρχονται αντιμέτωποι με τις έννοιες της αγάπης και του πεπρωμένου.

THE PLOUGH του Φιλίπ Γκαρέλ (Γαλλία, Ελβετία). Τρία αδέλφια, ένας πατέρας και μια γιαγιά, διευθύνουν ένα περιοδεύον κουκλοθέατρο. Όταν ο πατέρας πεθαίνει κατά την διάρκεια μιας παράστασης, τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανή την κληρονομιά του. Με τους Λουίς και Εστέρ Γκαρέλ, σε σκηνοθεσία του πατέρα τους Φιλίπ (Συνήθεις Εραστές).

THE SHADOWLESS TOWER του Ζανγκ Λου (Κίνα). Ένας μεσήλικας κριτικός εστιατορίων, ξεκινάει μια σχέση με μια πολύ νεότερή του γυναίκα. Όταν μαθαίνει πως ο πατέρας του, αυτοεξόριστος λόγω ενός ντροπιαστικού γεγονότος, ζει κάπου 300 χιλιόμετρα βόρεια του Πεκίνου, θα έρθει αντιμέτωπος με το γεγονός πως μοιάζει να βαδίζει στα χνάρια του.

SOMEDAY WILL TELL EACHOTHER EVERYTHING της Εμιλί Ατέφ (Γερμανία). Η σκηνοθέτης του «Πιο Πολύ από Ποτέ» που είδαμε πρόσφατα, επιστρέφει με μια ταινία που εξελίσσεται το καλοκαίρι του '90 στην πρώην Ανατολική Γερμανία. Μια νεαρή γυναίκα ξεκινάει μια σχέση με έναν μεγαλύτερο της, χαρισματικό, αγρότη.

THE SURVIVAL OF KINDNESS (The Mountain) του Ρολφ ντε Χέερ (Αυστραλία). Μια γυναίκα βρίσκεται φυλακισμένη μέσα σε ένα κλουβί στη μέση της ερήμου. Όταν το σκάει, μέσω ερήμου και βουνών, φτάνει σε μια πόλη για να γνωρίσει περισσότερη σκλαβιά. Η επιστροφή του αγαπημένου μας Αυστραλού σκηνοθέτη, Ρολφ ντε Χέερ (Bad Boy Bubby, Δέκα Κανό), που η παγκόσμια διανομή μοιάζει να έχει ξεχάσει.

SUZUME του Μακότο Σινγκάι (Ιαπωνία). Η Σουζούμε, ένα 17χρονο κορίτσι, βοηθά έναν νεαρό άντρα στο να κλείσει την πύλη με το Εκεί Έξω που προκαλεί απανωτές καταστροφές στην Ιαπωνία. Γιαπωνέζικο anime από τον Μακότο Σινγκάι, γνωστό και αγαπημενο δημιουργό του είδους που δειλά δειλά κάνει την εμφάνισή του και στην χώρα μας. 


TILL THE END OF NIGHT του Κριστόφ Χοχχόιζλερ (Γερμανία). Η καινούργια δουλειά του Γερμανού σκηνοθέτη του «Η Πόλη Κάτω σου» (2010). Δεν υπάρχουν πληροφορίες για την υπόθεσή της.

TOTEM της Λίλα Αβιλέζ (Μεξικό, Δανία, Γαλλία). Η 7χρονη Σολ, περνάει την ημέρα της στο σπίτι του παππού της, βοηθώντας στις προετοιμασίες για ένα πάρτι έκπληξη για τον πατέρα της. Καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, το χάος κυριαρχεί σιγά σιγά, γκρεμίζοντας τα θεμέλια της οικογένειας. Η Σολ θα αγκαλιάσει την ουσία της απελευθέρωση, ως απελευθέρωση της ύπαρξης. Από την Μεξικανή σκηνοθέτη της «Καμαριέρας» (2018).


Info: 73rd Berlin International Festival. 16 με 26 Φεβρουαρίου. Στο berlinale Palast και σε κινηματογράφους διάσπαρτους στην πόλη του Βερολίνου. Τιμές από 6 έως 18 Ευρώ (Διαγωνιστικό). 
εμφάνιση σχολίων