0
1
σχόλια
500
λέξεις
CULTURE
To metaverse συναντάει την περφόρμανς, το ταξίδι, το παιχνίδι και την εικονική πραγματικότητα. Από την σημαντική θεατρική σκηνοθέτρια Susanne Kennedy στη Στέγη
 
ΑΝΝΑ ΧΑΡΙΤΟΥ | MARKUS SELG, RODRIK BIERSTEKER
5 Δεκεμβρίου 2022
Στην έκθεση Plásmata: Bodies, Dreams, and Data της Στέγης στο Πεδίον του Άρεως, το καλοκαίρι που μας πέρασε, μια από τις συμμετοχές που συζητήθηκαν περισσότερο ήταν εκείνη της βραβευμένης εικαστικού Cecilie Waagner Falkenstrøm, που μας χάριζε ψηφιακούς χρησμούς.

Τώρα η Στέγη παρουσιάζει από τις 9 έως 30 Δεκεμβρίου το πρώτο έργο εικονικής πραγματικότητας της διακεκριμένης θεατρικής σκηνοθέτιδας, Susanne Kennedy και του Markus Selg, σε συνεργασία με τον Rodrik Biersteker που εμπνέεται από το «γνώθι σεαυτόν»,το επίγραμμα στο μαντείο των Δελφών. Στο Ι AM (VR) δημιουργείται ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας που ταξιδεύει τους επισκέπτες του για 35΄ σε μια μεταθεατρική συνθήκη ψηφιακής αντίληψης, παιχνιδιού και διάδρασης.
 

Το Ι AM (VR) είναι το πρώτο έργο εικονικής πραγματικότητας της διακεκριμένης θεατρικής σκηνοθέτιδας, Susanne Kennedy           

«Εάν σκεφτείς τη φωτιά, φλέγεσαι. Εάν σκεφτείς τον πόλεμο, θα τον προκαλέσεις. Όλα εξαρτώνται από τη φαντασία σου». Στο Ι AM (VR) διαλέγουμε δωμάτιο και η φωνή-οδηγός μας καλεί σε ένα ψυχεδελικό ταξίδι αυτογνωσίας: Πρόκειται για μια εμπειρία εικονικής πραγματικότητας μέσα στην οποία, φορώντας ένα VR headset, θα ανοίξουμε τις πόρτες του metaverse. Ο τεχνοσαμανισμός μας οδηγεί σε μυστηριώδη δωμάτια, συμπαντικές κουνελότρυπες, νέους κόσμους και μπροστά σε νέα μαντεία.

Το επίγραμμα «γνώθι σεαυτόν» καλωσόριζε τους επισκέπτες του μαντείου των Δελφών. Η πατρότητα της φράσης είναι άγνωστη ενώ κατά καιρούς, έχει αποδοθεί στον Σωκράτη, στον Ηράκλειτο, στον κύκλο των Επτά Σοφών, αλλά και στη Φημονόη, την πρώτη Πυθία του Μαντείου.

Η Susanne Kennedy (γενν. Γερμανία, 1977) εισάγει στην θεατρική σκηνή τη δραματουργία του διαδικτύου και τον παγανισμό του κυβερνοχώρου, ακόμη κι και σε κλασικά έργα όπως οι Τρεις Αδερφές του Άντον Τσέχοφ, τις οποίες και πρόβαλε το ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση το 2020. 

Στα έργα της παρεισφρέουν μάσκες, διάλογοι playback, σωσίες και πολυμέσα, οι ηθοποιοί αντιμετωπίζουν το κοινό θέτοντας το εξής ερώτημα: τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος; Η Kennedy σπούδασε σκηνοθεσία στο Πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών του Άμστερνταμ και έκανε το θεατρικό ντεμπούτο της στην Ολλανδία. To 14ο ευρωπαϊκό βραβείο «Νέες Θεατρικές Πραγματικότητες» (2017) αποτελεί την κορυφαία διάκριση της μέχρι τώρα πορείας της, το οποίο κέρδισε για την προσέγγισή της στις «Αυτόχειρες παρθένες», το ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζέφρι Ευγενίδη που μετέφερε κινηματογραφικά και η Sofia Coppola. Η παράσταση φιλοξενήθηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2019. Τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται κυρίως με τη Volksbühne του Βερολίνου και το Kammerspiele του Μονάχου. 

 
Ι AM (VR): Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Συγγρού 107. Από 9 έως 30 Δεκεμβρίου 2022, Τετάρτη έως Κυριακή 18:00-23:05. Διαθέσιμα time slots: 18:00, 18:45, 19:30, 20:15, 21:00, 21:45, 22:30. Διάρκεια: 35΄. Εισιτήρια: 3-5 €

Κατάλληλο: 13+, με απαραίτητη τη συνοδεία τους από ένα ενήλικα. Άτομα που εγκυμονούν, πάσχουν από προβλήματα καρδιολογικά ή όρασης, από επιληψία ή άλλη σοβαρή ιατρική πάθηση καθώς και άτομα που χρησιμοποιούν συσκευές υποβοήθησης ακοής, βηματοδότη ή τυχόν άλλη εμφυτευμένη ιατρική συσκευή, συνιστάται να συμβουλευτούν τον ιατρό τους προτού χρησιμοποιήσουν το VR headset.



Διαβάστε επίσης:
«Τι θα κάνεις με τη Λίντα, Βαγγέλη;»
Online live: O Ψαραντώνης από το Νερατζέ Τζαμί
20 χρόνια The Callas, μια πολυμορφική έκθεση και τι σημαίνει L.S.D.
εμφάνιση σχολίων