6
1
σχόλια
3042
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Απόφαση Φυγής. Για την Κιάρα. ΕΟ. Black Adam. Tad: Η Σμαραγδένια Πλάκα. Η Μεγάλη Πόλη. Ημέρες Ισραηλινού Κινηματογράφου. Σινεμά Made in Italy. 10 Χρόνια Ορμή. Από τον Χ. Λακταρίδη
 
19 Οκτωβρίου 2022
ΑΠΟΦΑΣΗ ΦΥΓΗΣ: Ο Σου-γουάν είναι ένας αστυνομικός ντετέκτιβ ο οποίος διερευνά την υπόθεση ενός αναρριχητή που έχασε τη ζωή του πέφτοντας από μια βουνοκορφή. Καθώς οι έρευνες προχωρούν, ο ντετέκτιβ έρχεται όλο και πιο κοντά με τη σύζυγο του νεκρού και σύντομα θα κληθεί να αντιμετωπίσει τα αδιάσειστα στοιχεία της υπόθεσης αλλά και τις ερωτικές επιθυμίες του. Ενώ αρχικά δεν μπορεί να βρει στοιχεία εναντίον της, δεν κλείνει την υπόθεση καθώς είναι ανομολόγητα ερωτευμένος μαζί της, και όταν βρίσκει κάτι, κρατάει την πληροφορία για τον εαυτό του. Μετά τον θάνατο και του νέου συζύγου της ύποπτης γυναίκας - μιας κινεζικης καταγωγής νεαρής πρόσφυγα, που δεν μπορεί ή που επιλέγει να μην μπορεί να βρει τις λέξεις για όλα όσα πραγματικά νιώθει, στα Κορεάτικα - θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή και να επιλέξει ανάμεσα στα πρέπει και στα θέλω του.

Ο Παρκ Τσαν-γουκ (Η Υπηρέτρια, Oldboy), επιστρέφει με μια νέα εξαιρετική δημιουργία, που ενώ διαθέτει μια τυπική νουάρ θεματική - αυτή του αδιάφθορου ντετέκτιβ που συναντά τη μοιραία και ύποπτη γυναίκα -  αποτελεί μια πολυεπίπεδη σπουδή πάνω στο κλασικό σινεμά γενικότερα, με πλήθος αναφορές σε δημιουργούς, όπως ο Χίτσκοκ, ο Αλμοδόβαρ, ο Γουονγκ Καρ-Γουάι ή ακόμη ακόμη, ο Μπράιαν Ντε Πάλμα. Μετά τον ερωτικό σίφουνα της Υπηρέτριας, υποβαθμίζει μεν τον ερωτισμό που πιθανόν να τον οδηγούσε σε μονοπάτια τύπου Βερχόφεν (Βασικό Ένστικτο) και υπογραμμίζει το ανομολόγητο της επιθυμίας, σε μια υπόγεια ερωτική έλξη η οποία χαρακτηρίζεται και από την έλλειψη κοινής γλώσσας επικοινωνίας. Η νεαρή γυναίκα μιλάει κάποια Κορεάτικα, αλλά επιλέγει να εκφράσει όσα δεν γνωρίζει τις λέξεις για να τα πει, μέσα από την φωνητικής μετάφρασης εφαρμογή στο κινητό της τηλέφωνο, με το οποίο μαγνητοφωνεί επιλεκτικά και κάποιες συνομιλίες που θα έχουν ρόλο κλειδί στα όσα ακολουθούν, την απομάκρυνση και την επανασυνδεσή τους.

Χρησιμοποιεί ευρηματικά τις νέες τεχνολογίες, εντός και εκτός της ιστορίας την οποία αφηγείται αποσπασματικά, μπερδεύοντας χρόνους, οπτικές γωνίες, ζωντανούς και ηχογραφημένους ήχους, off αφηγήσεις και γλωσσικά ιδιώματα, με βασικό χαρακτηριστικό την χιτσκοκική - ή μήπως αλμοδοβαρική(;) - χρήσης της μουσικής (το εξαιρετικό μουσικό σκορ υπογράφει ο Τζο Γιεόνγκ-γουκ του «Oldboy» και της «Υπηρέτριας»), σε μια συναρπαστική και άκρως ατμοσφαιρική συνεργασία εικόνας, μοντάζ και μουσικής. Την ίδια στιγμή δίνει συνεχώς στοιχεία στον θεατή - γεγονός που γίνεται πιο ξεκάθαρο και πιο συναρπαστικό σε μια δεύτερη θέαση/ανάγνωση της ταινίας.

Πρόκειται για ένα πολύ χαρακτηριστικά ασιατικού ύφους μελόδραμα, δοσμένου μέσα από μια απόλυτα μελετημένη, αλλά καθόλου άψυχη ή ψυχρή κινηματογραφόφιλη ματιά ενός ανήσυχου δημιουργού, ο οποίος δεν παύει ποτέ να μας εκπλήσει, όπως και ολόκληρο το - αρκετά υποτιμημένο στη χώρα μας - ασιατικό σινεμά στην ολότητά του. Μαζί με το εντελώς διαφορετικής αισθητικής, «Drive My Car», που είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα, σίγουρα μια από τις σπουδαιότερες ταινίες της σεζόν που διανύουμε.

Info: Απόφαση Φυγής (Heojil Kyolshim/Decision to Leave). Αστυνομική Δραματική Θρίλερ Μυστηρίου. Νότια Κορέα, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Παρκ Τσαν-γουκ. Παίζουν: Παρκ Χάε-ιλ, Τανγκ Γουέι, Γκο Κιουνγκ-πιο, Γιουνγκ Γι-σεό. Διανομή: Cinobo


ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΑΡΑ: Η νεαρή Κιάρα μεγαλώνει όπως όλα τα κορίτσια της ηλικίας στον ιταλικό Νότο. Όταν ο πατέρας της γίνεται στόχος απειλών και κατόπιν εξαφανίζεται η Κιάρα θα ανακαλύψει ότι γνωρίζει ελάχιστα για την οικογένειά της.

Πρόκειται για την τρίτη ταινία μιας χαλαρής τριλογίας, σχεδόν εθνογραφικού προσανατολισμού και ενδιαφέροντος, για την Καλαβρία της Νότιας Ιταλίας και την παραθαλάσσια πόλη της, Τζόγια Τάουρο. Το «Για την Κιάρα», που ακολουθεί τα «Mediterranea» (2015) & «A Ciambra» (2017) του ίδιου – αμερικανο-ιταλικής καταγωγής - σκηνοθέτη Τζόνας Καρπινιάνο, που δεν είχαν διανομή στη χώρα μας εκτός φεστιβάλ. Αν και μιλάει για την Ndragheta, την οργάνωση της περιοχής που ελέγχει τον υπόκοσμο και την παραοικονομία, δεν είναι μια ταινία για την μαφία, αλλά για μια οικογένεια (τα μέλη των ερμηνευτών είναι όλοι πραγματικοί συγγενείς, τόσο οι Ροτόλο, όσο και οι Φούμο), η οποία συνδέεται μαζί της με υπόγειους τρόπους, τόσο μεταφορικά, όσο και κυριολεκτικά. Ο θεατής ακολουθεί τον μίτο τον οποίο ανακαλύπτει και ακολουθεί η Κιάρα, η 15χρονη κόρη της οικογένειας που μέχρι εκείνη τη στιγμή ζούσε εν αγνοία. Την ίδια στιγμή οι αρχές ετοιμάζουν ένα σχέδιο απομάκρυνσης των νέων από τις οικογένειές τους, όταν αποδειχθεί πως οι οικογένειες αυτές έχουν δεσμούς με την Ndragheta.

Info: Για την Κιάρα (A Chiara). Κοινωνική Δραματική. Ιταλία, Γαλλία, Σουηδία, ΗΠΑ, 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Τζόνας Καρπινιάνο. Παίζουν: Σουάμι Ροτόλο, Κλαούντιο Ροτόλο, Γκρέτσια Ροτόλο, Καρμέλο Φούμο. Διανομή: One From the Heart. 


EO: Η ταινία ακολουθεί έναν γάιδαρο ο οποίος συναντάει στον δρόμο του καλούς και κακούς ανθρώπους, νιώθει χαρά και πόνο, και μας δίνει μία οπτική της μοντέρνας Ευρώπης μέσα από τα μάτια του.

Ο 84χρονος Γιέρζι Σκολιμόφσκι - σεναριογράφος του πολανσκικού «Μαχαίρι στο Νερό» (1962) και σκηνοθέτης παραγνωρισμένων, αριστουργηματικών ταινιών όπως «Η Κραυγή που Σκοτώνει» (1978), το «Deep End» (1970), «Η Επιτυχία Είναι η Καλύτερη Εκδίκηση» (1984), «The Lightship» (1985), «Essential Killing» (2010) - εμπνέεται από τον Ρομπέρ Μπρεσόν και το «Στην Τύχη ο Μπαλταζάρ» για να σκηνοθετήσει με τον αντίθετο από εκείνον, κατά την άποψή του, τρόπο, τις περιπέτειες ενός γαϊδαράκου (ΕΟ είναι ο ήχος του φωνητικού καλέσματος του συμπαθούς τετράποδου), στον σύγχρονο κόσμο. Οι θρησκευτικές καταβολές της ταινίας του Μπρεσόν εδώ αντικαθιστούνται από οικολογικά και φιλοζωικά μηνύματα. Η ταινία κέρδισε το Βραβείο της Επιτροπής στις Κάννες και είναι η πρόταση της Πολωνίας για το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας.

Info: EO. Δραματική. Πολωνία, Ιταλία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Γέρζι Σκολιμόφσκι. Παίζουν: Σάντρα Ντρζιμάλσκα, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Λορέντσο Τζουρτζόλο, Ματέους Κοζούκιεβιτς. Διανομή: Odeon. 


BLACK ADAM: Σχεδόν 5.000 χρόνια αφού του δόθηκαν οι πανίσχυρες δυνάμεις των αρχαίων θεών – και η άμεση αιχμαλωσία του – ο Black Adam, απελευθερώνεται από τον επίγειο τάφο του και είναι έτοιμος να αποδώσει δικαιοσύνη στον σύγχρονο κόσμο, όπως αυτός νομίζει. Η DC λανσάρει τον Black Adam, έναν από τους κόμικ ήρωές της στο σινεμά στην 8η ταινία του δικού της σύμπαντος, δια χειρός Χάουμε Κολέτ-Σερά (Το Ορφανό, Σε Ρηχά Νερά, Περιπέτεια στη Ζούγκλα). Ο Κολέτ-Σερά σκηνοθέτησε σε σενάριο των Άνταμ Στίκιλ, Ρόρι Χέινς και Σόραμπ Νοσιρβάνι, από μία δική τους ιστορία ιστορία, που βασίζεται στους γνωστούς από τα κόμικς της DC χαρακτήρες και στην διαδρομή του ήρωα όπως περιγράφεται στο «Justice Society of America», του Γκέοφ Τζόουνς. Δημιουργοί του Black Adam είναι οι Μπιλ Πάρκερ και Τ. Κ. Μπεκ.

Info: Black Adam. Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Χάουμε Κολέτ-Σερά. Παίζουν: Ντουέιν Τζόνσον, Αλντις Χοτζ, Νόα Σεντινέο. Διανομή: Tanweer. 


TAD: Η ΣΜΑΡΑΓΔΕΝΙΑ ΠΛΑΚΑ: Ο ατζαμής δόκιμος αρχαιολόγος Ταντ επιθυμεί την αποδοχή των συναδέλφων του, όμως η αδεξιότητά του, στέκεται συνεχώς εμπόδιο στα μεγάλα του όνειρα. Όταν διαλύει κατά λάθος μια σπάνια αιγυπτιακή σαρκοφάγο που η ομάδα ανακαλύπτει σε μια πυραμίδα στο Μεξικό, απελευθερώνεται ένα ξόρκι που θέτει τη ζωή των φίλων του σε κίνδυνο. Ο Ταντ, η Σάρα, η βοηθός της Βικτόρια, η Μούμια, ο σκυλάκος Τζεφ και ο παπαγάλος Μπελζόνι, θα ξεκινήσουν ένα περιπετειώδες ταξίδι που θα τους οδηγήσει μέχρι την άκρη του κόσμου για να τους σώσουν και να σταματήσουν την κατάρα της Σμαραγδένιας Πλάκας. Μαζί τους και η βασιλική μούμια της Ρα-Αμον-Α, θα τους συνοδεύσει σε μια περιπέτεια που ξεκινά από το Μεξικό, περνάει από το Παρίσι και καταλήγει στις πυραμίδες της Αιγύπτου.

Τρίτη κινηματογραφική περιπέτεια για τον animated Θαδαίο Τζόουνς (Ταντ Στόουνς στην Αγγλική εκδοχή), η οποία επιστρέφει με κέφι και διάθεση για περιπέτεια. Η απουσία ενός συγκεκριμένου Κακού, καθώς όλοι οι αντίπαλοι της παρέας, είτε την έχουν παρεξηγήσει, είτε είναι κάτω από την επιρροή της μαγικής δύναμης που απελευθερώνει το εν λόγω ξόρκι, αδυνατίζει λίγο τις αντιπαραθέσεις, όμως και αυτή η αλά «Ιντιάνα Τζόουνς» περιπέτεια κινουμένων σχεδίων, και χιούμορ διαθέτει και συναρπαστικές σκηνές με δεκάδες σινεφίλ αναφορές, διασκεδάζοντας μικρούς και μεγάλους. Μόνο σε ελληνική μεταγλώττιση.

Info: Tad: Η Σμαραγδένια Πλάκα (Tad the Lost Explorer and the Emerald Tablet/Tadeo Jones 3. La tabla esmeralda). Κινούμενα Σχέδια. Ισπανία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Ενρίκε Γκάτο. Με τις φωνές των: Γιώργου Σκουφή, Αννας Σταματίου, Τηλέμαχου Κρεβάικα, Παναγιώτη Καποδίστρια, Στέφανου Γεωργόπουλου, Στεφανίας Φιλιάδη, Λητούς Αμπατζή, Κατερίνας Μάντζιου, Δημήτρη Πάσιου, Σοφίας Τσάκα, Πάνου Τοψίδη, Ζωής Κατσάτου, Σταματίνας Μυτιληναίου, Γιώργου Στάμου, Γιάννη Υφαντή. Διανομή: Odeon. 


Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΗ:  Η ζωή στο σπίτι αλλάζει όταν μία σύζυγος και νοικοκυρά από μια μεσοαστική και συντηρητική οικογένεια στη Καλκούτα πιάνει δουλειά ως πωλήτρια, παρά τις αντιρρήσεις των τριγύρω της.

Η Αράτι, σύζυγος και νοικοκυρά στην Καλκούτα της δεκαετίας του '60, αναγκάζεται να αναζητήσει εργασία όταν ο μισθός του τραπεζικού υπαλλήλου άντρα της, δεν αρκεί για τις ανάγκες της οικογένειας που αποτελείται από τα πεθερικά της, τον μικρό τους γιο και μια ψυχοκόρη. Ο σύζυγός της δεν έχει αντίρρηση, όμως ο πρώην δάσκαλος πεθερός της δεν εγκρίνει και στη συνέχεια δεν δέχεται δώρα από τον μισθό της, ενώ ο μικρός της γιος σπαράζει στην ιδέα και στην πραγματικότητα της απουσίας της μητέρας του. Βρίσκει μια δουλειά ως πωλήτρια σπιτικών πλεκτικών μηχανών (ήταν πολύ της μόδας και στην Ελλάδα τις δεκαετίες του '60 και του '70), από σπίτι σε σπίτι, η οποία αν και την δυσκολεύει κάπως στην αρχή, της ανοίγει προοπτικές ανόδου τις οποίες διαχειρίζεται με ιδιαίτερα επιδέξιο τρόπο, κερδίζοντας την εύνοια πελατών και αφεντικού, φέρνοντας τον άντρα της σε στάση αμηχανίας, ντροπής (που ακούστηκε μια γυναίκα να δουλεύει και να συντηρεί τον σύζυγό της; - εδώ έρχεται στο νου «Η Δουλειά Της», η ταινία του Νίκου Λαμπό, με την Μαρίσα Τριανταφυλλίδου) και ζήλιας. Θα της ζητήσει να παραιτηθεί αλλά μια σειρά από γεγονότα θα φέρουν τα πάνω κάτω και η Αράτι θα πρέπει να αποφασίσει αν θα πρέπει να κλείσει τα μάτια σε μια κατάφωρη αδικία ή να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της παραβλέποντάς την, για το καλό της οικογένειάς της.

Ένα χρόνο πριν την «Μοναχική Σύζυγο» (1964) και πάλι με πρωταγωνίστρια την υπέροχη Μανταβί Μουχερτζί, ο Σατιαζίτ Ράι είχε γύρισε μια εντελώς διαφορετική, αλλά εξίσου αριστουργηματική ταινία, η οποία αφορούσε και αυτή, ένα - πρωτοποριακό για την εποχή του - γυναικείο πορτρέτο. Το αδιανόητο της εποχής στην Ινδία, δεν έχει να κάνει με το να δουλεύει μια γυναίκα (δεν μιλάμε καν για σπουδές, στην αρχή της ταινίας η πεθερά της Αράτι λέει στην ψυχοκόρη τους πως μια γυναίκα δεν χρειάζεται σπουδές γιατί σύντομα θα παντρευτεί και θα πρέπει να φροντίζει τον άντρα της και την οικογένειά της), αλλά το να συντηρεί μια σύζυγος την οικογένεια στην οποία υπάρχει ένας άντρας. Ο πεθερός της τα βάζει με τον γιο του που την αφήνει να δουλέψει και τον κακολογεί για την ανικανότητά του στην πιάτσα, ζητώντας ελεημοσύνη από τους παλιούς μαθητές του που του χρωστούν τη μόρφωση και την επιτυχία τους. Ένα κραγιόν και ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου, θα βάλουν σε υποψίες τον σύζυγο, όμως η πραγματικότητα θα τον διαψεύσει και θα χρειαστεί να δώσει έναν δικό του μικρό αγώνα για να μπορέσει να σταθεί δίπλα της, άξιος του δικού της ηθικού ύψους.

Με απόλυτη διαύγεια και αποφεύγοντας να κρίνει τους ήρωες για τις πράξεις τους, ο Ράι γράφει και σκηνοθετεί ένα ρεαλιστικό αλλά και αισιόδοξο, κοινωνικό, ηθογραφικό δράμα που αποφεύγει τον διδακτισμό, την ίδια στιγμή που αποτελεί διαχρονικά για τους κινηματογραφιστές, μάθημα, λιτής και ξεκάθαρης στις προθέσεις της δημιουργίας. Μιας δημιουργίας που αν και 60 χρονών, μένει ολόφρεσκη και χωρίς ούτε μια ρυτίδα.

Info: Η Μεγάλη Πόλη (Mahanagar/The Big City). Κοινωνική Δραματική. Ινδία, 1963. Επανέκδοση: Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Σατιαζίτ Ράι. Παίζουν: Μανταβί Μουχερτζί, Ανίλ Τσατερτζί, Αρέν Τσατερτζί, Χαρντάν Μπανερτζί, Τζάγια Μπαχάν, Βίκι Ρέντγουντ. Διανομή: New Star.  


ΗΜΕΡΕΣ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ: Το τετραήμερο Φεστιβάλ Ισραηλινού Κινηματογράφου επιστρέφει στην αίθουσα του Τριανόν από τις 20 μέχρι τις 23 Οκτωβρίου με προβολές ταινιών παρουσία των δημιουργών τους και μία συναυλία με προβολή κόμικς, το Σάββατο 22 του μήνα, στην οποία ο πιανίστας Ιτάι Ντβόρι θα παρουσιάσει ένα comic concert συνδυάζοντας κόμικ, μουσική, συννεφάκια κειμένου και ήχους, μελοποιωντας σκηνές από το ελληνικό κόμικ Γρα-Γρου των Αθανασίου Πέτρου, Τάσου Ζαφειριάδη και Γιάννη Παλαβού, αλλά και κόμικς καλλιτεχνών από το Ισραήλ, όπως ο Ασάφ Χανούκα και ο Χιλά Νόαμ.

Οπως αναφέρει η ανακοίνωση της Ισραηλινής Πρεσβείας: «Η ποικιλία των ταινιών του φεστιβάλ αντικατοπτρίζει την ισραηλινή κοινωνία σήμερα, την πολιτιστική, κοινωνική και πολιτική ποικιλομορφία της, ενώ ασχολείται με θέματα που αφορούν όλους μας. Οι σκηνοθέτες Μοσέ Ρόζενταλ και Χαντάς Μπεν Αρόγια ασχολούνται με την εσωτερική αμφισβήτηση, τις σχέσεις και τα αδιέξοδα δύο διαφορετικών γενεών, ενώ ο Γιαΐρ Κεντάρ εξερευνά τη σύγχρονη κοινωνία μέσα από την αντίληψη και την ευαισθησία δύο Ισραηλινών λογοτεχνικών γιγάντων που πέθαναν πρόσφατα, του Αμος Οζ και του A.B. Γεοσούα.»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ
Πέμπτη 20 Οκτωβρίου
20:30  «Καραόκε» (Karaoke) 2022 Διάρκεια: 100’ (στα εβραϊκά με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους) Ακολουθούν Q&A με τον σκηνοθέτη της ταινίας Μοσέ Ρόζενταλ. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Tribeca Film Festival. Κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Πρώτης Ταινίας και το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ιερουσαλήμ, ενώ συμμετείχε στο Φεστιβάλ των Καννών και στις Νύχτες Πρεμιέρας της Αθήνας.

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου
19:00  «Αυτοί που δεν Είμαι Εγώ» (People that Are not Me) 2016 Διάρκεια: 80’ (στα εβραϊκά με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους) Ακολουθούν Q&A με τη σκηνοθέτη της ταινίας Χαντάς Μπεν Αρόγια. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο και κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Μαρ Ντελ Πλάτα της Αργεντινής.

21:00  «Το Τελευταίο Κεφάλαιο του Α.Β. Γεοσούα» (The Last Chapter of A.B, Yehoshua) 2021 Διάρκεια: 86’ (στα εβραϊκά με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους) Ακολουθούν Q&A με τον σκηνοθέτη της ταινίας Γιαΐρ Κεντάρ. Ένα τρυφερό πορτρέτο του εξέχοντα Ισραηλινού συγγραφέα A.B. Γεοσούα. Υπομένοντας μια ανίατη ασθένεια, τη χηρεία και τη μοναξιά, δεν εγκαταλείπει ούτε μια στιγμή τη χαρά της ζωής και αντιμετωπίζει τον θάνατο με ακλόνητη ειλικρίνεια, ενώ καταπιάνεται με ένα νέο βιβλίο. Μια σπάνια και συναρπαστική ματιά σε έναν από τους πιο αγαπημένους συγγραφείς του Ισραήλ, ο οποίος πέθανε το 2022.

Σάββατο 22 Οκτωβρίου
20:30  «Comic Concert του Ιτάι Ντβόρι» (90’ με διάλειμμα)

Κυριακή 23 Οκτωβρίου
19:00  «Ολα τα Βλέμματα Πάνω μου» (All Eyes on Me) 2021 Διάρκεια: 88’ (στα εβραϊκά με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους) 

21:00  «Το Τέταρτο Παράθυρο» (The Fourth Window) 2021 Διάρκεια: 54’ (στα εβραϊκά με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους) 

Info: Ημέρες Ισραηλινού Κινηματογράφου. 20 με 23/10. Κινηματογράφος Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21 & Πατησίων 101, Μετρό Βικτώρια). Τα εισιτήρια κοστίζουν 5 € (γενική είσοδος), διατίθεται και 10 € Κάρτα Israeli Film Days για όλες τις εκδηλώσεις. Οι Ημέρες Ισραηλινού Κινηματογράφου συνδιοργανώνονται από την Πρεσβεία του Ισραήλ και τον Κινηματογράφος Τριανόν. Ολες οι ταινιες θα προβληθούν με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους.

ΣΙΝΕΜΑ MADE IN ITALY: Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, η Cinecittà, η πολιτιστική πρωτοβουλία Tempo Forte της Πρεσβείας της Ιταλίας και το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών  φέρνουν το άρωμα της Ιταλίας στην οθόνη μας και παρουσιάζουν δώδεκα νέες ιταλικές ταινίες από τα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ με σημαντικά βραβεία στις αποσκευές τους. Μετά την μεγάλη περσινή επιτυχία, το 2ο αφιέρωμα Cinema made in Italy/Athens θα πραγματοποιηθεί στις 21 με 27 Oκτωβρίου, στη μεγάλη αίθουσα της Ταινιοθήκης της Ελλάδος προβάλλοντας ό, τι πιο φρέσκο έχει να παρουσιάσει το ιταλικό σινεμά σήμερα, ενώ τρεις ταινίες (Η Ιστορία του Βασιλιά Κάβουρα/Καλιφόρνια/Ο Λεγεωνάριος), θα είναι διαθέσιμες και μέσα από την πλατφόρμα της Ταινιοθήκης.

Ελληνικές πρεμιέρες, συζητήσεις και εκλεκτοί καλεσμένοι συνθέτουν ένα υπέροχο ταξίδι στην πατρίδα του Φελίνι, του Βισκόντι, του Παζολίνι και του Αντονιόνι. Θα προβληθούν ταινίες μυθοπλασίας και τεκμηρίωσης νέας παραγωγής, πολλές από αυτές σε ελληνική ή αθηναϊκή πρεμιέρα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και την θρυλική Περιπέτεια του Μικελάντζελο Αντονιόνι, μία προβολή-φόρος τιμής στην σπουδαία Μόνικα Βίτι που έφυγε πρόσφατα από κοντά μας.

ΤΑΙΝΙΕΣ
– ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ (Atlantide) 2021 Ντοκιμαντέρ του Γιούρι Ανκαράνι (Προβολή 22/10 στις 22:00)
– Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΚΑΒΟΥΡΑ (Re Granchio/The Tale of King Crab) 2021 Δραματική Εποχής των Αλέσιο Ρίγκο & Ματέο Ζόπις (Προβολή 24/10 19:45 & online)
– ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ (Californie) 2021 Δραματική των Αλεσάντρο Κασιγκόλι & Κέισι Κάουφμαν (Προβολή 27/10 19:30 & Online)
– Ο ΛΕΓΕΩΝΑΡΙΟΣ (Il Legionario) 2021 Κοινωνική Δραματική του Χλεμπ Πάπου (Προβολή 22/10 20:15 & Online)
– ΛΕΟΝΟΡΑ ΑΝΤΙΟ (Leonora Addio) 2022 Δραματική Βιογραφία του Πάολο Ταβιάνι (Προβολή 26/10 19:45)
– Ο ΜΑΡΞ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ (Marx può aspettare) 2021 Ντοκιμαντέρ του Μάρκο Μπελόκιο (Προβολή 25/10 22:00)
– ΜΙΚΡΟ ΣΩΜΑ (Piccolo corpo) 2021 Δραματική Εποχής της Λάουρα Σαμάνι (Προβολή 24/10 22:00)
– ΞΗΡΑΣΙΑ (Siccità) 2022 Δραματική του Πάολο Βίρζι (Προβολή 25/10 19:30)
– Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ (L'avventura) 1960 Δραματική του Μικελάντζελο Αντονιόνι (Προβολή 27/10 21:15)
– Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ (Princess) 2022 Δραματική του Ρομπέρτο ντε Πάολις (Προβολή 26/10 21:30)
– ΣΑΝ ΤΙΣ ΧΕΛΩΝΕΣ (Come le tartarughe) 2022 Δραματική της Μόνικα Ντούγκο (Προβολή 23/10 19:45)
– ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ (Margini) 2022 Δραματική του Νικολό Φαλσέτι (Προβολή 23/10 21:45)
– Η ΤΡΥΠΑ (Il Buco) 2021 Ντοκιμαντέρ του Μικελάντζελο Φραμαντίνο (Προβολή 23/10 17:45)

Οι ταινίες προβάλλονται με ελληνικούς υπότιτλους, πλην των ταινιών Λεονόρα αντίο και Η Περιπέτεια, θα έχουν και αγγλικούς υπότιτλους. Περισσότερες λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα της Ταινιοθήκης.

Info: Σινεμά Made in Italy. 21 με 27/10. Ταινιοθήκη της Ελλάδος Αίθουσα 1 (Ιεράς Οδού 48 & Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136, Μετρό Κεραμεικός). Εισιτήριο: 5€. Κάρτα 5 προβολών: 15.  Ταινίες online: 3€. Πακέτο 3 ταινιών: 5€ Προπώληση Online. 

10 ΧΡΟΝΙΑ ΟΡΜΗ: Ένας «μαραθώνιος» ταινιών μικρού μήκους στον ιστορικό κινηματογράφο STUDIO - New Star Art Cinema!
Θα προβληθούν 20 επιλεγμένες μικρού μήκους ταινίες με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ.

Μία βραδιά - φόρος τιμής στην εταιρεία παραγωγής «Ορμή» του σκηνοθέτη Βασίλη Μαζωμένου (10η Μέρα, Γραμμές, Εξορία, Το Χρήμα: Μια Μυθολογία του Σκότους), που σε δύσκολους καιρούς, επιμένει, κινηματογραφικά. Μια εταιρεία που σε δέκα χρόνια έχει παράγει 4 μεγάλου και 40 μικρού μήκους ταινίες. Ένα πρόγραμμα με επιλεγμένες ταινίες της δεκαετίας, που έχει σκοπό να συναρπάσει το σινεφίλ κοινό. Μια ξεχωριστή προβολή επιλεγμένων ταινιών μικρού μήκους, αποτέλεσμα των Μαθημάτων Κινηματογράφου της Ορμής, από τον έμπειρο και βραβευμένο Βασίλη Μαζωμένο. Η μέρα θα έχει πολλές εκπλήξεις, πολύ σινεμά και συζήτηση με ανθρώπους που μύησαν και μυήθηκαν στην τέχνη του κινηματογράφου. Στην εκδήλωση η New Star θα τιμήσει τον σκηνοθέτη, δίνοντας το όνομά του σε ένα από τα καθίσματα του ιστορικού κινηματογράφου Studio new star art cinema.

Την Δευτέρα 24/10, από τις 18:00 μέχρι τις 20:30 στο Κινηματογράφο STUDIO - New Star Art Cinema (Σταυροπούλου 33, Πλ. Αμερικής) 6932479731

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑΙΝΙΩΝ:
– Διπλό (Double - 2016)- Μάρθα Κίσκηλα , Αλέξανδρος Γκοράσης , 5’ 
–  Άσυλα (2018)– Νίκος Βαρβάρογλου, 8’ 
– Το φως που σβήνει (2019) – Βασίλης Ντάνης, 8’ 
– JoogBox (2016) –Αντώνης Πρέντζας – Δανάη Μουτσοπούλου, 9’11’’ 
– Ο γιος της μάνας (Mother’s son - 2015) - Γκρατσιέλλα Ρούσσου, 4’39’’ 
– Σπίτι - εσωτερικό (House Internal - 2014)-Ορέστης Δικαίος , 11’ 17’’ 
– Αναμονή (Waiting - 2014) - Θάνος Κουτσανδρέας , 6’ 14’’ 
– Short Cut (2015) - Σαβίννα Λιάκη , Ορέστης Τσιτουρής , 4’ 23’’ 
– Σκάλες (Stairs - 2014) - Αναστασία Μπάλιου , 6’ 
– Παγίδα (2019) – Βασίλης Γουδέλης, 13’ 
– Γιος (2019) - Κώστας Τατάρογλου, 10’
– Bee…my eyes (2018) – Κώστας Λένης,10’ 
– Τρία βήματα (2020) – Βασίλης Δημόπουλος, 12’ 
– Επίσκεψη (Visit - 2017) - Γιάννης Ζαφείρης , 6’ 20’’ 
– Στιγμή (Instance -2017 ) – Κωνσταντίνος Ξενάκης , 5’ 27’’ 
– Rebirthday (2017 ) - Κωστής Λεβέντης , 13’ 28’’ 
– Holy Meal (2016) –Νίκος Μαθιός , Αλέξανδρος Καραίσκος ,6’ 34’’ 
– Διάβαση (Crossing - 2018) – Νίκος Μαθιός , 5’ 20’’ 
– Γιασεμί (2020) - Βιολέτα Κυριακού, 7’ 
– Πέρασμα (Pass - 2014) - Λάμπρος Γεωργόπουλος, 7’.

Η καινούργια ταινία του Βασίλη Μαζωμένου «Καθαρτήριο», θα κάνει πρεμιέρα σε λίγες μέρες στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονικης. 

Info: 10 χρόνια Ορμή (Horme Pictures).Την Δευτέρα 24/10, από τις 18:00 μέχρι τις 20:30 στο Κινηματογράφο STUDIO - New Star Art Cinema (Σταυροπούλου 33, Πλ. Αμερικής) 6932479731 Εισοδος Δωρεάν.  
εμφάνιση σχολίων