12
1
σχόλια
2900
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Από τον κινηματογραφικό μας συντάκτη Χ. Λακταρίδη
DOCTV.GR | ΦΩΤΟ: TAINIA, ΛΙΜΝΗ FALCON
27 Σεπτεμβρίου 2022
Ξεκινά την Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου το 28ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας. Μέχρι και την Κυριακή, 9 Οκτωβρίου, δεκάδες - εκατοντάδες ταινίες θα προβληθούν στις οθόνες των κινηματογράφων, Άστορ, Άστυ, Δαναός 1&2, Ιντεάλ, Τριανόν, Village Cinemas @ The Mall, αλλά και στις αίθουσες του Μεγάρου Μουσικής και του Παλλάς.


Ταινία Έναρξης θα είναι το νέο ερωτικό θρίλερ μυστηρίου, ΑΠΟΦΑΣΗ ΦΥΓΗΣ του Παρκ Τσαν-γουκ (Oldboy, Η Υπηρέτρια) που κέρδισε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο περασμένο Φεστιβάλ των Καννών και Ταινία Λήξης το πολυαναμενόμενο CLOSE του Λούκας Ντοντ (Κορίτσι). 


Το πρόγραμμα περιλαμβάνει όλα τα αγαπημένα, μέσα στα χρόνια, τμήματα (Διεθνές Διαγωνιστικό, Διεθνές Διαγωνιστικό Ντοκιμαντέρ - Stranger Than Fiction, Ελληνικές Μικρές Ιστορίες - Διαγωνιστικό, Τα Αγαπημένα των Φεστιβάλ, Μουσική & Φιλμ, ICONS και Ειδικές Προβολές), αλλά και πολλά συναρπαστικά αφιερώματα.

Τα φετινά ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ αφορούν ποικίλα θέματα με πρώτο στην κορυφή, αυτό στον αμερικανικό κινηματογράφο της δεκαετίας του '70, την μοναδική εποχή που οι Αμερικανοί σκηνοθέτες είχαν την ελευθερία να γυρίσουν τις ταινίες τους σχεδόν όπως ήθελαν εκείνοι, ανατρέποντας τα μέχρι τότε δεδομένα. Πρόκειται για 17 τίτλους, ο ένας καλύτερος από τον άλλον. Εμείς σας προτείνουμε τις 5 πιο αγαπημένες μας του Αφιερώματος στο NEW HOLLYWOOD, που είναι το «Nashville» του Ρόμπερτ Αλτμαν, οι «Μέρες Ευτυχίας» του Τέρενς Μάλικ, η «Σκυλίσια Μέρα» του Σίντνεϊ Λιούμετ, το «Όταν Ξέσπασε η Βία» του Τζον Μπούρμαν και η «Έκρηξη Οργής» (Carrie), του Μπράιαν Ντε Πάλμα. Αριστουργηματικοί και οι υπόλοιποι τίτλοι (Ο Νονός, Τσάιναταουν, Ταξιτζής, Μανχάταν, Ο Άνθρωπος από την Γαλλία), ακόμη και «Η Πύλη της Δύσης» του Μάικλ Τσιμίνο (1980), το κόστος και η εισπρακτική αποτυχία της οποίας υποτίθεται πως συνέβαλε στο τέλος αυτής της χρυσής εποχής, θα παιχτεί στις 03/10 στο Άστυ. στην Director's cut εκδοχή της και σε ψηφιακή αποκατάσταση. 


Ένα δεύτερο αφιέρωμα αφορά το μικρό, αλλά ιδιαίτερα σημαντικό έργο του Γάλλου σκηνοθέτη Ζαν Εστάς ο οποίος αυτοκτόνησε στα 43 του, αφήνοντας παρακαταθήκη ντοκιμαντέρ, ταινίες μικρού μήκους και δύο μεγάλου, το «Η Μαμά και η Πουτάνα» (1973), ταινία ορόσημο της μετα-νεοκυματικής εποχής που είχε πλέον ζήσει τον Μάη του '68 και την ταινία ενηλικίωσης, «Μικρές μου Αγάπες» (1974), που θα προβληθούν και οι δύο στο εν λόγω Αφιέρωμα.

Το τρίτο αφιέρωμα αφορά τον κουήρ κινηματογράφο από το Ηνωμένο Βασίλειο. Το Queer Britannia περιλαμβάνει ιδιαίτερα σημαντικούς τίτλους του σινεμά της Αγγλίας, από το «Victim» (1961) του Μπέιζιλ Ντίρντεν, μέχρι το «Μόρις» (1987) του Τζέιμς Άιβορι. το «Σεμπάστιαν» (1975) του Ντέρεκ Τζάρμαν, το «Θεοί και Δαίμονες» (1998) του Μπιλ Κόντον και τα άπαιχτα στην χώρα μας, «Young Soul Rebels» (1991) και «The Terence Davies Trilogy» (1976,1980.1983). Μας λείπουν τα «Nighthawks» του Ρον Πεκ, «Ο Ιερέας» της Αντόνια Μπερντ  και τα  «Τεντώστε τ' Αυτιά σας» &  «Ωραίο μου Πλυντήριο» του Στίβεν Φρίαρς.

Εκτός από τις ταινίες Έναρξης και Λήξης, συναντάμε τις νέες, πολυαναμενόμενες ταινίες των: Μάρτιν ΜακΝτόνα («Τα Πνεύματα του Ινίσεριν» με τους Κόλιν Φάρελ και Μπρένταν Γκλίσον), Κλερ Ντενί («Οι Δυο Όψεις του Ξυραφιού» με την Ζιλιέτ Μπινός και τον Βενσάν Λιντόν), Πολ Σρέιντερ (Ο Αρχικηπουρός), Γιέρζι Σκολιμόφσκι (ΕΟ), Στίβεν Φρίαρς (Ο Χαμένος Βασιλιάς), Τζέιμς Γκρέι (Armageddon Time), Πιέτρο Μαρτσέλο (Τα Πορφυρά Πανιά), Αλι Αμπάσι (Ιερή Αράχνη), Χάνι Αμπού-Ασαντ (Η Παγίδα), Ντόμινικ Μολ (Η Νύχτα της 12ς), Εμανουέλε Κριαλέζε («Απέραντη Αγάπη» με την Πενέλοπε Κρουζ), και Ιλντικο Ενιέντι («Η Ιστορία της Γυναίκας μου» με την Λεά Σεϊντού), μεταξύ πολλών άλλων φιλμικών ντεμπούτων και μη.

Το τμήμα ΜΟΥΣΙΚΗ & ΦΙΛΜ περιλαμβάνει 6 ντοκιμαντέρ για τους Triffids (Η Ιστορία των Triffids), τους DIO (DIO: Όσοι Ονειρεύονται Ποτέ δεν Πεθαίνουν), τους King Crimson στο Royal Albert Hall (In the Court of King Crimson), την σκηνή της Νέας Υόρκης στις αρχές των 00s, όταν οι  οι Interpol και οι Strokes συνάντησαν τους LCD Soundsystem, τους Yeah Yeah Yeahs, τους Rapture και τους TV on the Radio, και μια ολόκληρη σκηνή από εκπληκτικές κιθαριστικές μπάντες ξεκίνησε από εκεί για να κατακτήσει τον κόσμο (Meet Me in the Bathroom) και την ιστορία της Techno του Detroit (Δεύτε Λάβετε Techno). Στην κορυφή όλων το MOONAGE DAYDREAM, το  οποίο δεν είναι ένα απλό χρονικό για τη ζωή και το έργο του Ντέιβιντ Μπόουι, αλλά μια φαντασμαγορική υπερπαραγωγή εμπνευσμένη από τη φιλοσοφία και την πολιτιστική κληρονομιά του, η οποία λειτουργεί ως εντυπωσιακή οπτικοακουστική εμπειρία. Με τις ευλογίες της οικογένειας του τραγουδοποιού (που επέτρεψε για πρώτη φορά πρόσβαση στο εκτενές αρχείο του), ο σκηνοθέτης σταχυολόγησε ένα ογκώδες υλικό από ανέκδοτα ντοκουμέντα. Επιπλέον, επιστράτευσε τον Τόνι Βισκόντι, θρυλικό παραγωγό του Μπόουι, προκειμένου να επιμεληθεί το remastering στα τραγούδια που ακούγονται στην ταινία, ενώ πραγματοποιήθηκε πολύμηνη επεξεργασία στον ήχο της. Αποτέλεσμα; Μια αστρονομική επίθεση στις αισθήσεις που μπορεί να λειτουργήσει αυστηρά στη μεγαλύτερη δυνατή οθόνη και με τα καλύτερα ηχεία που υπάρχουν. Ό,τι θα βιώσουν, δηλαδή, οι θεατές της πολυαναμενόμενης αυτής προβολής που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα VMax Sphera των Village Cinemas @ The Mall στις 30/09. Σπεύσατε!


«Ennio» λέγεται το ντοκιμαντέρ του Τζουζέπε Τορνατόρε (Σινεμά ο Παράδεισος) για τον σπουδαίο μουσικοσυνθέτη Ένιο Μορικόνε που θα παιχτεί στο Μέγαρο Μουσικής παρουσία του γιού του, Μάρκο Μορικόνε και του παραγωγού της ταινίας, Τζιάνι Ρούσο. Θα προηγηθεί συναυλία με έργα του από το Stavros Lantsias Quartet, ενώ ο συγγραφέας Αλεσάντρο Ντε Ρόσα θα έρθει να παρουσιάσει το βιβλίο που έχει γράψει για τον δημιουργό. Επίσης το Δημοτικό Μουσικό Θέατρο θα φιλοξενεί την εικαστική έκθεση Ennio Formes. 


Κατευθείαν από το 79ο Φεστιβάλ Βενετίας, όπου προβλήθηκε πριν λίγες μέρες, το ντοκιμαντέρ «Godard seul le Cinéma» έρχεται στις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας σε πανελλήνια πρεμιέρα στο τμήμα ICONS, ως ένας ελάχιστος φόρος τιμής σε έναν μεγάλο ρομαντικό που μπορεί να εφυγε σήμερα, μα είναι πάντα εδώ. Και θα συνεχίσει να είναι, μέσα από το έργο του, μέσα από το έργο όσων επηρεάστηκαν από αυτόν, μέσα από τον κινηματογραφικο φακό που λέει αλήθεια 24 φορές το δευτερόλεπτο. Το τμήμα περιλαμβάνει και ένα τρίτο ντοκιμαντέρ, μαζί με αυτά για τον Γκοντάρ και τον Μορικόνε, που αφορά το κρυφό ημερολόγιο της συγγραφέα Πατρίσια Χάισμιθ το οποίο έχει τον τίτλο Ερωτευμένη Χάισμιθ. Έχοντας σαν αφετηρία το «Κάρολ», το φιλμ χαρτογραφεί μια μοναχική διαδρομή από το Τέξας μέχρι το Λοκάρνο της Ελβετίας, με ενδιάμεσους σταθμούς τους λεσβιακούς έρωτες που διαμόρφωσαν την καριέρα της πρωθιέρειας του λογοτεχνικού ψυχολογικού θρίλερ. Θα προβληθεί παρουσία της σκηνοθέτη, Εβα Βιτία. 

Στις ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ θα παιχτούν «Οι Ταραξίες!» (Tramps!), ένα ντοκιμαντέρ για το κύμα του μεταπάνκ νεορομαντισμού στην θατσερική Βρετανία, το «Ο Τζίμι στην Σαϊγκόν» είναι η ιστορία της έρευνας του Πίτερ ΜακΝτάουελ για τον αδελφό που έχασε το 1972 υπό μυστηριώδεις συνθήκες στο Βιετνάμ κατά την διάρκεια του πολέμου, στο «1341 Καρέ Αγάπης και Πολέμου», ο βετεράνος Ισραηλινός φωτογράφος Μίχα Μπαρ-Αμ, ανατρέχει στο πολύτιμο αρχείο του και μέσα από 1341 εμβληματικές φωτογραφίες που τράβηξε, προσκαλεί το κοινό σε ένα εξομολογητικό ταξίδι μνήμης, ενώ ένα από τα Highlights του φετινού Φεστιβάλ, είναι η προβολή στο Τριανόν με συνοδεία πρωτότυπης ζωντανής μουσικής που έχει γράψει ο Νίκος Βελιώτης, του κλασικού αριστουργήματος του βωβού κινηματογράφου, «Νοσφεράτου: Μια Συμφωνία Τρόμου» του Φρίντριχ Βίλχελμ Μουρνάου που φετος κλείνει τα 100 της χρόνια!

Στο ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ - STRANGER THAN FICTION συναντάμε 11 ντοκιμαντέρ, με διάφορες θεματικές, όπως δύο αδέλφια στο Νέο Δελχί που κάτω από αντίξοες συνθήκες, φροντίζουν τα άγρια πουλιά της μεγαλούπολης (Όλες οι Πνοές του Κόσμου), τον εικονικό κόσμο των social media και την χρήση του  (Girl Gang), το χρονικό δύο πρωτοπόρων και ερωτευμένων Γάλλων ηφαιστειολόγων (Φωτιά της Αγάπης), την καταραμένη σχέση ενός ζευγαριού από την Ρωσία που αγαπά με πάθος τους Joy Division (Πως Να Σώσεις Έναν Νεκρό Φίλο), το πρώτο safe house για άντρες που ήθελαν να ντύνονται γυναίκες στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του '60 (Το Σίτι της Σουζάνα), τον μικρόκοσμο ενός second hand shop - ενεχυροδανειστηρίου στην Πολωνία (Ενεχυροδανειστήριο), ένα εθνολογικό ντοκιμαντέρ για το Μεξικό και εκείνους που επιμένουν να ζουν με τον δικό τους τρόπο ζωής, κόντρα στον βίαιο εκμοντερνισμό της επαρχίας (Θεοί του Μεξικό), την όπερα «Licht» του του Στοκχάουζεν που διαρκεί 29 ώρες και πήρε 26 χρόνια να γραφτεί (Licht- Η Εκκεντρική Κληρονομιά του Στοκχάουζεν), μια σοκαριστική κατάδυση στα γαλλικά νοσοκομεια και στο ανθρώπινο σώμα (Περί της Δομής του Ανθρώπινου Σώματος), μια αντισυμβατική ματιά στην εποχή της διάλυσης της πρώην Γιουγκοσλαβίας (Έκλειψη) και στην κορυφή όλων, το συγκλονιστικό, Βραβευμένο με το φετινό Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία ντοκιμαντέρ της Λόρα Πουατρά (Citizenfour), για την φωτογράφο Ναν Γκόλντιν (Όλη η Ομορφια και η Αιματοχυσία).

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ: – 1976 της Μανουέλα Μαρτέλι. Στη Χιλή του Πινοσέτ, η Κάρμεν μετακομίζει στο παραλιακό εξοχικό της προκειμένου να επιβλέψει την ανακαίνισή του. Όταν ο οικογενειακός ιερέας την πείθει να υποθάλψει, κρυφά από τους δικούς της, έναν τραυματισμένο νεαρό επαναστάτη, η ευκατάστατη αλλά παραμελημένη γυναίκα αποκτά ένα πρωτόγνωρο για εκείνη κίνητρο για ζωή, ενώ παράλληλα βλέπει την ήσυχη και βολεμένη καθημερινότητά της να ανατρέπεται μέρα με τη μέρα. 


– ΑΣΤΡΑΚΑΝ (Astrakan) του Νταβίντ Ντεπεσβίλ. Δωδεκάχρονο αγόρι μεγαλώνει σε ανάδοχη οικογένεια στη γαλλική επαρχία. Το συνεσταλμένο φλερτ του με μια συμμαθήτρια, η νεφελώδης σχέση του με τη νεαρή που έχει αναλάβει την κηδεμονία με βασικό κίνητρο τα λεφτά, ο θρησκευτικός συντηρητισμός της τοπικής κοινότητας και οι εξάρσεις βίας που αναδύονται μέσα από τις πιο αναπάντεχες καθημερινές καταστάσεις, εξαρχής προορισμένες να εγγραφούν σε άβατες γωνιές της μνήμης, αποτελούν τα υλικά με τα οποία ο πρωτοεμφανιζόμενος Νταβίντ Ντεπεσβίλ φιλοτεχνεί το ιμπρεσιονιστικό πορτραίτο μιας ευάλωτης προεφηβικής εμπειρίας.

– ΒΡΑΧΟΝΗΣΙ (Enys Men) του Μαρκ Τζένκιν. Μια φυσιοδίφης μελετά σπάνιο λουλούδι σε ακατοίκητο νησί της Κορνουάλης, εν έτει 1973. Την καθημερινή της ρουτίνα κυκλώνει η απομόνωση, ο φουρτουνιασμένος ωκεανός, το άγριο τοπίο, ο ερχομός μιας πρωτομαγιάς μπολιασμένης θρύλους, ο χρόνος που γεμίζει ρωγμές, μνήμες και φαντάσματα. Από τον δημιουργό του εξαίσιου «Bait», μια ολομέτωπη επίθεση στις αισθήσεις που έρχεται κατευθείαν από το Φεστιβάλ Καννών.

 ΟΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΟΙ (Dos Estaciones) του Χουάν Πάμπλο Γκονζάλεζ. Οι Γκαρσία ήταν κάποτε μία από τις πλουσιότερες φαμίλιες του Χαλίσκο. Πλέον τα ηνία κρατάει η 50χρονη Μαρία και με τις πολυεθνικές να έχουν αλλάξει τις οικονομικές ισορροπίες στην περιοχή, δυσκολεύεται να κρατήσει την οικογενειακή μονάδα παραγωγή τεκίλας κερδοφόρα. Όταν όμως βιβλικά δεινά φέρνουν τη φυτεία της στο χείλος της καταστροφής, η Μαρία αναγκάζεται να φτάσει στα άκρα όχι μόνο για να σώσει την κοινότητα και την αξιοπρέπειά της, αλλά και για να αναμετρηθεί με την καταπιεσμένη της σεξουαλικότητά. 


– ΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΕΟΥΛ (All the People l'll Never Be) του Ντέιβι Τσου. Η Φρέντι, μια νεαρή Γαλλίδα ασιατικής καταγωγής, ταξιδεύει κρυφά από τη μητέρα της στη Νότια Κορέα για να συναντήσει τους βιολογικούς γονείς της. Αυτό που δεν γνωρίζει είναι πως βάσει της νομοθεσίας, πρέπει να δώσουν και οι δύο τη συγκατάθεσή τους γι' αυτή τη συνάντηση αλλιώς το ταξίδι της δεν έχει νόημα. Με αισθητή διαφορά μία από τις καλύτερες ταινίες του 75ου Φεστιβάλ Καννών.

– ΤΟ ΗΣΥΧΟ ΚΟΡΙΤΣΙ (The Quiet Girl) του Κόλουμ Μπερέιντ. Λόγω της εγκυμοσύνης της μητέρας της, η Κοτς, ένα πραγματικά ήσυχο κορίτσι, θα περάσει το καλοκαίρι με ανάδοχους γονείς. Χάρη στη φροντίδα τους, θα βρει σιγά σιγά τη φωνή της στο ειδυλλιακό σκηνικό της ιρλανδικής υπαίθρου. Ενώ όμως μεταξύ των μελών της νέας της οικογένειας υποτίθεται πως δεν υπάρχουν μυστικά, εκείνη θα ανακαλύψει ένα. Ήδη κλασικό στο πλαίσιο της εθνικής κινηματογραφίας της Ιρλανδίας, το φιλμ αποφεύγει τις συμβάσεις μιας ταινίας ενηλικίωσης προς όφελος μιας τρυφερής και σχολαστικής φιλμικής μεταφοράς ενός αναγνωρισμένου διηγήματος. Παρουσία του σκηνοθέτη


– ΛΙΜΝΗ FALCON (Falcon Lake) της Σαρλότ Λε Μπον. Πρώτος έρωτας, μια ευρηματική ιστορία φαντασμάτων, ή μήπως και τα δύο; Στο μυαλό του 14χρονου Μπαστιέν και της μεγαλύτερης, πιο περπατημένης Κλοέ, πάντως, ο θρύλος γύρω από τη λίμνη Φάλκον στον Καναδά, αποτελούν απλώς επιπρόσθετο στοιχείο θερινής έξαψης γύρω από ένα αδιάκοπο φλερτ στο οποίο το κορίτσι έχει τον πρώτο λόγο. Ένα ντεμπούτο που έκλεψε τις εντυπώσεις στο Δεκαπενθήμερο του Φεστιβάλ Καννών. Ένα φιλμ αίνιγμα, δεξιοτεχνικά δοσμένο, εμποτισμένο από τα κινηματογραφικά φαντάσματα ενός ειδυλλιακού τοπίου που ταιριάζει γάντι σε ταινία τρόμου. 


–ΤΟ ΜΠΛΕ ΚΑΦΤΑΝΙ (The Blue Caftan)  της Μαριάμ Τουζανί. Σε μια από τις παλαιότερες συνοικίες στο Μαρόκο, ένα παντρεμένο ζευγάρι συντηρεί ένα παραδοσιακό ραφείο και μαζί ένα γάμο από τον οποίο κάθε ερωτική διάθεση έχει παρέλθει. Εκείνη πασχίζει με την υγεία της και το πόσο της λείπει λίγη τρυφερότητα. Εκείνος παλεύει με την καταπιεσμένη ομοφυλοφιλία του. Κι ένας νεαρός μαθητευόμενος έρχεται να τρυπώσει καταλυτικά ανάμεσά τους. Ένας κόσμος αγάπης ως απάντηση σε μια αναχρονιστική πραγματικότητα. Τρεις άνθρωποι που εφευρίσκουν πώς να συνυπάρξουν κόντρα στα σκληρά προστάγματα της ζωής. Αυτή την ιστορία διηγείται με τρυφερότητα, ήρεμη συγκίνηση και δύο θαυμάσιες πρωταγωνίστριες η Μαριάμ Τουζανί, κερδίζοντας το βραβείο FIPRESCI στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα των Καννών. 


– Η ΤΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ (Huesera) της Μισέλ Γκάρζα Σερβέρα. Η Βαλέρια και ο Ραούλ είναι ένα νεαρό ζευγάρι που περιμένει επιτέλους το πρώτο του παιδί. Μόνο που η αρχική αίσθηση ευτυχούς προσμονής επισκιάζεται όταν η μέλλουσα μητέρα καταλαμβάνεται από δυσοίωνα οράματα όπου πρωταγωνιστούν απόκοσμες απρόσωπες φιγούρες. Κάπου ανάμεσα στον οικιακό τρόμο του «The Babadook» και το λατινοαμερικάνικο φολκλόρ του «La Llorona», το ατμοσφαιρικό ντεμπούτο της Μισέλ Γκάρσα Σερβέρα ανανεώνει ιδιοφυώς το πολυχρησιμοποιημένο μοτίβο της εγκυμοσύνης ως υπέρτατο σύμβολο σωματικού τρόμου. 


– AFTERSUN της Σάρλοτ Γουέλς. Μια γυναίκα θυμάται τις διακοπές που πέρασε μικρή, με τον χωρισμένο πατέρα της, στη διάρκεια ενός καλοκαιριού χαμένου βαθιά στη μνήμη, αλλά καθοριστικού και για τους δυο. Το «Aftersun» είναι μια ταινία που παρακολουθείς χαμογελαστός στην αρχή και γλυκύτατα δακρυσμένος στο τέλος. Είναι το είδος του μικρού, μαγικού φιλμ που αφήνει μεγάλα, τρυφερά σημάδια μέσα σου. Είναι το ωραιότερο ντεμπούτο των τελευταίων ετών και ο πιο συγκινητικός λόγος για να θυμάται κανείς κινηματογραφικά το 2022.

– JOYLAND του Σαΐμ Σαντίκ. Καθώς η αυστηρά παραδοσιακή οικογένεια των Ράνα ανυπομονεί για τη γέννηση ενός ακόμη αγοριού, ο νεότερος γιος εντάσσεται κρυφά σε ερωτικό χορευτικό θίασο και ερωτεύεται ένα από τα τρανς μέλη του. Μόνο που στο περιθώριο του δικού του αθέατου φλερτ, σύσσωμη η φαμίλια αρχίζει να ξανοίγεται προς έναν αναπάντεχο ερωτικό πειραματισμό. O φετινός Queer Φοίνικας είναι ένα ανέλπιστα απελευθερωτικό φιλμ από το Πακιστάν, το πρώτο στην ιστορία του Φεστιβάλ Καννών από τη χώρα, που μαζί με τα έμφυλα στερεότυπα, συμπαρασύρει με πανσεξουαλική ορμή κάθε προκατάληψη πως μια ταινία σαν το «Joyland», θα μπορούσε ποτέ να ξεπηδήσει από ένα προπύργιο της παραδοσιακής πατριαρχίας και του θρησκευτικού πουριτανισμού. 

– PAMFIR του Ντμίτρο Σουκολίτκι-Σόμπτσουκ. Παραμονές του τοπικού παγανιστικού καρναβαλιού, ο Παμφίρ επιστρέφει στην Ουκρανία έπειτα από μήνες, για να περάσει χρόνο με τους δικούς του. Όταν ο έφηβος γιος του βάζει φωτιά στην εκκλησία του χωριού, ο Παμφίρ θα αναγκαστεί να μεταφέρει λαθραία εμπορεύματα από τη Ρουμανία για να πληρώσει τα έξοδα, κάτι που θα τον μπλέξει ξανά στα δίχτυα της παρανομίας. 


Η προβολή της Νικήτριας Ταινίας θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 09/10 στις 22:00 στην αίθουσα του Δαναός 1.

Το Διαγωνιστικό του ΜΙΚΡΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ περιλαμβάνει τους εξείς τίτλους:
«Αναμνήσεις μιας Εφηβικής Καταιγίδας» της Σοφίας Γεωργοβασίλη
«Η Αξιότιμη Κυρία Λιέν Μουρλέν» της Eλένης Ξουπά
«Γιάμα» του Ανδρέα Βακαλιού
«Δάφνη» της Τώνιας Μισιαλή
«Ενδιάμεσα» της Έφης Παππά
«Ο Ήλιος Ενέχυρο» του Χρύσανθου Μαργώνη
«Στο Θρόνο του Ξέρξη» της Εύης Καλογηροπούλου
«Καλοκαιρινό Αεράκι» του Αλέξανδρου Ρέλλου
«Καναρίνι» των Χρυσούλας Κοροβέση, Μάριου Γαμπιεράκη
«Το Καπρί» του Κωνσταντίνου Τσιόδουλου
«Λίλα» του Μάκη Παπαδημητρίου
«Μάγμα» της Λίας Τσάλτα
«Μία Ευχή Πέρα από τον Θάνατο» της Άννας-Μαρίας Λεβέντη
«Μια Νύχτα στο Νεκροταφείο» του Στέλιου Πολυχρονάκη
«Να τους Διαβάσω Ποιήματα» του Αλέξη Χατζηγιάννη
«Όχι Αύριο» της Αμέρισσας Μπάστα
«Παπαρούνες και Πάπιες» της Χριστίνας - Καλλιρρόης Γαρμπή
«Το Πέταγμα του Πιγκουίνου» της Στέλλας Σερέφογλου
«Ροζ Βουνό» του Θωμά Κούνστλερ
«Ρόκι» του Αλέξανδρου Βοζινίδη
«Τελευταία Πνοή» του Χάρη Ραφτογιάννη
«Τσίχλα - Τσιγάρο» της Αντζελίκας Κατσά
«Φωτοευαισθησία» της Μελίνας Λουκανίδου
«Χορικό» της Μαρίας Κουρκούτα
«Χυμός Πορτοκάλι» του Δημήτρη Ζάχου
«Air Hostess-737» του Θανάση Νεοφώτιστου
«The Blind Writer»  του Γιώργου Σηφιανού
«ENOMENA» της Φαίδρας Βόκαλη
«FAULT» της Kατερίνας Παπαναστασάτου
«Happy Ending» των Λήδας Βαρτζιώτη, Δημήτρη Τσακαλέα
«Happy New Year, Jim» του Αντρέα Γατόπουλου
«Homo Perfectus» της Άλκη Πολίτη
«Love you More than Peanut Butter» της Αριάδνης Αγγελικής Θυφρονίτου Λήτου
«Nothing Holier Than A Dolphin» της Ισαβέλλας Μαργάρα
«Pendulus» του Δημήτρη Γκότση
«Shooting» του Νίκου Παναγιωτόπουλου
«tokakis ή What’s My Name» του Θάνου Τοκάκη
«Under the Lake» του Θανάση Τρουμπούκη
«5 p.m. Seaside» του Valentin Stejskal
«11.20 π.μ.» του Δημήτρη Νάκου

ΕΚΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ
«Ξύπνησα 18» της Βέρας-Ιόνας Παπαδοπούλου
«The Last Journey» του Στηβ Κρικρή

Δυστυχώς για όσοι ζουν εκτός Αθηνών, φέτος δεν υπάρχουν online προβολές.

Τα πάρτι του Φεστιβάλ θα γίνουν στο Latraac του Μεταξουργείου (29/09), στο Bios (Βραδιά David Bowie & New Romantics στις 30/10), στο Frau (Γιορτή Νύχτας Γαλλοφωνίας στις 04/10), στο Barrett (με τον Παναγιώτη Μενέγο στα decks στις 06/10) και με το μεγάλο φινάλε να πραγματοποιείται στο Ρομάντσο το Σάββατο 8 Οκτωβρίου.

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ:
Η Κριτική Επιτροπή του Διεθνούς Διαγωνιστικού αποτελείται από τον Ισραηλινό σκηνοθέτη Ναντάβ Λαπίντ (Συνώνυμα), την κριτικό θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα, τον Γάλλο ηθοποιό Αρνό Βαλουά (120 Χτύποι το Λεπτό), τον Γάλλο πολιτιστικό δημοσιογράφο Αλεξισ Γιουκονζα και την παραγωγό Ντιάνα Ελμπομ.

Στο Διαγωνιστικό των Ντοκιμαντέρ τους: Σταύρο Ψυλλάκη, Δώρα Αναγνωστοπούλου, Μαρίνα Δανέζη, Σαμίρ Λιούμα, Γκαμπριέλα Μπουσμάν.

Η Κριτική Επιτροπή για το Διαγωνιστικό Τμήμα των Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους «Ελληνικές Μικρές Ιστορίες» του 28ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας αποτελείται από τον σκηνοθέτη Τζώρτζη Γρηγοράκη ως Πρόεδρο και ως μέλη τους/τις: Αντίνοο Αλμπάνη, ηθοποιό, Ταμίλα Κουλίεβα, ηθοποιό, Χριστίνα Λιάπη, εκπρόσωπο πωλήσεων Heretic και Αλέξανδρο Παπαγεωργίου, κριτικό κινηματογράφου.

Ο Βασίλης Μέξης, αριστούχος με Bachelor στο Graphic Design, είναι ο σχεδιαστής πίσω από το Athens Open Air Film Festival και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας από το 2016 μέχρι σήμερα. H αφίσα του 28ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, με τα λόγια του δημιουργού της:

«Η φετινή αφίσα εμπνέεται από την πραγματικότητα που μας περιβάλλει. Από μια μακρά περίοδο κοσμικής ανησυχίας και συλλογικής κατήφειας την οποία βιώνουμε ως ανθρωπότητα. Από ένα σκοτάδι που τελευταία μας περικυκλώνει όλο και πιο επίμονο.

Μέσα από το σκοτάδι, όμως, πάντα προβάλλει ένα φως. Οι Νύχτες Πρεμιέρας φαντάζονται αυτό το φως ως το αποτέλεσμα μιας πολιτιστικής Μεγάλης Έκρηξης μέσα από την οποία πηγάζει η ζωή, η υπόσχεση μιας νέας αρχής, με τη μορφή ενός φαντασμαγορικού άνθους: ενός λωτού, συμβόλου αναγέννησης και δημιουργίας, έκφραση αισιοδοξίας και ελπίδας και απαραίτητη υπενθύμιση ότι η τέχνη θα βρίσκεται πάντα στο πλάι μας, για να φωτίζει τα σκοτάδια μας».

Περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα του Φεστιβάλ και του διαδικτυακού πλέον, περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ.

Ιnfo: 28ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας. 28/09 με 09/10. Στους κινηματογράφους: Άστορ, Άστυ, Δαναός 1&2, Ιντεάλ, Τριανόν, Village Cinemas @ The Mall και στις αίθουσες του Μεγάρου Μουσικής και του Παλλάς. Γενική Είσοδος 7€ Κάρτα 5 Προβολών 30€ Κάρτα 10 Προβολών 50€ Αγορές online. 
εμφάνιση σχολίων