0
1
σχόλια
288
λέξεις
Α' ΠΡΟΣΩΠΟ
DOCTV.GR | ΦΩΤΟ: WIKI COMMONS
11 Ιουλίου 2022
Σ’ όση ζωή μου έχει μείνει στη ζωή
δεν θα βρεθεί μία στιγμή να σε ξεχάσω.
Είναι στο μπόι σου ελάχιστη η Γη
και δεν μπορώ από το βλέμμα να σε χάσω.
 
Όσο κορμί μου είχε μείνει για κορμί
ράγιζε δίπλα σου, προτού να το κοιτάξεις
κι έτσι σπασμένη, καθώς ήμουν, προτομή
μέσα στα χέρια σου με πήρες να με φτιάξεις.
 
Σήμερα, τίποτα δεν φέρνει ο καιρός
κι είναι το αύριο θολό και λιγοστεύει.
Τώρα, ο τόπος παραμένει σιωπηρός
και η απόσταση τα σώματα νηστεύει.
Μπορεί ο χρόνος να θαμπώνει τα συμβάντα
μα ό,τι υπήρξε μια φορά, υπήρξε πάντα.
 
 
Σπασμένη (απόσπασμα από το ημερολόγιό της), απόδοση: Μάνος Ορφανουδάκης. Η Φρίντα Κάλο (6 Ιουλίου 1907-13 Ιουλίου 1954) ήταν Μεξικανή ζωγράφος. Το στυλ ζωγραφικής της είναι επηρεασμένο από τους πολιτισμούς του Μεξικό αλλά έχει δεχτεί και επίδραση ευρωπαϊκών ρευμάτων όπως ο ρεαλισμός, ο συμβολισμός και ο υπερρεαλισμός. Τα περισσότερα έργα της είναι αυτοπροσωπογραφίες, μέσα από τις οποίες εκφράζεται ο προσωπικός πόνος για την αναπηρία της και την αδυναμία της να κάνει παιδιά, έπειτα από ένα ατύχημα με το λεωφορείο στο οποίο επέβαινε. Το 1929 η Φρίντα Κάλο παντρεύτηκε τον Μεξικανό τοιχογράφο Ντιέγκο Ριβέρα. Κατά τη διάρκεια της ζωής της ήταν κυρίως γνωστή ως γυναίκα του Ριβέρα και όχι ως ξεχωριστή καλλιτέχνις. Το 1938 ο Αντρέ Μπρετόν γνώρισε την Κάλο και τον Ριβέρα κατά το ταξίδι του στο Μεξικό. Εκείνος εντυπωσιάστηκε από τη δουλειά της, την κάλεσε να πάρει μέρος στην έκθεση μαζί με άλλους σουρεαλιστές ζωγράφους και οργάνωσε μια έκθεση της προσωπικής της δουλειάς στο Παρίσι. Εκείνη ωστόσο τόνισε πως οι πίνακές της δεν ήταν όνειρα, αλλά η δική της πραγματικότητα. Στη διάρκεια της ζωής της πραγματοποίησε τρεις μόνο εκθέσεις: στο Παρίσι, στη Νέα Υόρκη και στο Μεξικό.
 
 
Διαβάστε επίσης: 
Φρίντα Κάλο: Η τραγική ειρωνεία του πίνακα «Ο Ντιέγκο κι Εγώ»
Κάλο: Αξίζεις μια αγάπη
VIDEO: Φρίντα!
εμφάνιση σχολίων