9
1
σχόλια
3285
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Μαγνητικά Πεδία. Νύχτα της Φωτιάς. Nitram. Τα Κορδόνια. Λούις Γουέιν: Ενας Ξεχωριστός Κόσμος. Το Κοστούμι. Κώδικας: Εκδίκηση. Άνοιξη σε μία Μικρή Πόλη. Σμύρνη μου Αγαπημένη. Από τον κινηματογραφικό μας συντάκτη Χ. Λακταρίδη
 
[email protected] | ΦΩΤΟ: ΛΟΥΙΣ ΓΟΥΕΪΝ: ΕΝΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
18 Μαΐου 2022
ΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ:  Μετά την τυχαία συνάντησή τους καθ’ οδόν σε ένα νησί, μια γυναίκα και ένας άνδρας, αποφασίζουν να περιπλανηθούν μαζί σε ένα νησί, προς αναζήτηση ενός κατάλληλου μέρους για να θάψουν ένα μεταλλικό κουτί.

Η πιο όμορφη έκπληξη του ελληνόφωνου τμήματος του περασμένου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (μαζί με την 'Αγία Εμυ' που δυστυχώς το κοινό αγνόησε στην έξοδό της στις αίθουσες, πριν από 5 εβδομάδες), ήταν αυτό το υπέροχα feelgood χειροποίητο φιλμ, των Γούση - Τοπαλίδου - Τσιοτσιόπουλου (που συνυπογράφουν το σενάριο).

Ο γνωστός κομίστας Γιώργος Γούσης που είχε υπογράψει και τον υπέροχο και πολυβραβευμένο 'Χειροπαλαιστή' στη πρώτη του ταινία μικρού μήκους το 2019, επιλέγει την ευελιξία ενός μικρού συνεργείου και τον αυτοσχεδιασμό ενός 'αταίριαστου' πρωταγωνιστικού διδύμου, με υπέροχη χημεία μεταξύ του.

Εκείνη, οδηγώντας στους δρόμους της Αθήνας, αποφασίζει να στρίψει προς Κόρινθο και να μπει σε ένα φέρυ από την Πάτρα. Στην αποβίβασή της σε ένα νησί προσφέρεται να πάρει μαζί της έναν άντρα, το αυτοκίνητο του οποίου παθαίνει βλάβη. Ο Αντώνης (Τσιοτσιόπουλος), έχει μαζί του ένα μεταλλικό κουτί με τα οστά της θείας του που είχε δηλώσει την επιθυμία της, να αφεθούν στην οστεοθήκη του χωριού της πάνω στα βουνά. Η Ελενα αποφασίζει να τον συνοδεύσει ως εκεί. Θα περάσουν ένα βράδυ σε ξενοδοχείο οπού διατακτικά στην αρχή, με εξομολογητική διάθεση, οι δυο τους θα ανοιχτούν και θα γνωρίσουν ο ένας τον άλλον, πριν οι δρόμοι τους χωρίσουν ξανά.

Προϊόν της πανδημίας και μιας υποτροφίας από το Artworks του Ιδρύματος Νιάρχος, η γυρισμένη σε κασέτες miniDV ταινία, είναι ό,τι πιο φρέσκο, άμεσο και μελαγχολικά χιουμοριστικό, ευαίσθητο και τρυφερό έχουμε δει από την ελληνική παραγωγή τα τελευταία χρόνια. Βασισμένοι σε δυο τρεις απλές ιδέες, οι ηθοποιοί εμπλουτίζουν τις διάφορες πτυχές της αφήγησης με προσωπικά στοιχεία, εξομολογήσεις και χιούμορ.

Η Τοπαλίδου που απολαύσαμε στην Bella της Θέλγιας Πετράκη, αποδεικνύεται για εμάς, η σημαντικότερη κινηματογραφική ηθοποιός της γενιάς της, ενώ έκπληξη αποτελεί και ο στιβαρός 'άκακος γίγαντας΄, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος. Γεμάτη εκπλήξεις σε όποια στροφή και αν παίρνει στην διαδρομή της, η ταινία οφείλει τον τίτλο της στο 'μακριά από μαγνητικά πεδία' που έγραφε το κουτί στο οποίο φυλάσσονταν οι κασέτες των γυρισμάτων. Την αγαπήσαμε και ελπίζουμε να την αγαπήσετε κι εσείς και να περάσετε μια υπέροχη καλοκαιρινή βραδιά μαζί της στους θερινούς.

Η ταινία απέσπασε 6 βραβεία στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, μεταξύ των οποίων τον Χρυσό Αλέξανδρο του τμήματος FILM FORWARD, και τώρα είναι υποψήφια για 7 Ίρις στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Με αφορμή την κυκλοφορία της ταινίας στους κινηματογράφους, 8 αγαπημένοι κομίστες φτιάχνουν τα δικά τους σκίτσα, εμπνευσμένα από τα Μαγνητικά Πεδία. Στην έκθεση κόμικ συμμετέχουν οι Παναγιώτης Πανταζής, Κανέλλος Μπίτσικας, Γεωργία Ζάχαρη, Στέλλα Στεργίου, Στέφανος Ρόκος, Δημήτρης Ρόκος, Σοφία Ροζάκη και Φωκίων Ξενος. Η έκθεση θα φιλοξενείται στα θερινά σινεμά που προβάλλονται τα Μαγνητικά Πεδία, συγκεκριμένα την 1η εβδομάδα προβολών με τον παρακάτω προγραμματισμό, ενώ για τη 2η εβδομάδα, η έκθεση θα ακολουθήσει τις προβολές στα θερινά σινεμά:

Δευτέρα 16/5 – Σάββατο 21/5: Σινέ Φλερύ (Σκίππη 5-7, Καλλιθέα)
Κυριακή 22/5 – Τετάρτη 25/5: Ριβιέρα (Βαλτετσίου 46)
Πέμπτη 26/5 – Κυριακή 29/5: Cine Αλεξάνδρα (Ηρώων Πολυτεχνείου 27, Κάτω Χαλάνδρι)
Τέλος Με την υποστήριξη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Cinobo θα διοργανώσει 2 ειδικές προβολές με υπότιτλους για κωφούς και άτομα με προβλήματα ακοής.
Cine Αλεξάνδρα – Τρίτη 24 Μαΐου στις 22:30

Info: Μαγνητικά Πεδία (Magnetic Fields). Δραματική Κομεντί. Ελλάδα, 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Μαίου. Σκηνοθεσία: Γιώργος Γούσης. Παίζουν: Ελενα Τοπαλίδου, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος. Διανομή: Cinobo.


ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ: Σε μια απομονωμένη κοινότητα στα βουνά του Μεξικού, τα κορίτσια έχουν αγορίστικα κουρέματα και έχουν μάθει να τρέχουν προς υπόγεια κρησφύγετα όταν τα μαύρα SUV των καρτέλ εμφανίζονται από μακριά. Οι γυναίκες δουλεύουν για αυτά τα καρτέλ στις καλλιέργειες οπιούχων παπαρούνων και οι λιγοστοί άντρες στα νταμάρια του διπλανού βουνού. Τα δειλινά, γυναίκες, παιδιά και ηλικιωμένοι, ανεβαίνουν σε μια καταπράσινη πλαγιά στην οποία έχει 'σήμα', για να μιλήσουν με τους συζύγους τους πατεράδες και τους γιους που βρίσκονται στις ΗΠΑ ή όπου αλλού.

Η ταινία ξεκινά με την 8χρονη Ανα και την μητέρα της Ρίτα, να σκάβουν με τα χέρια τους, στην πίσω αυλή του σπιτιού τους, κάτι που μοιάζει με ρηχό τάφο. Ο πατέρας της λείπει εδώ και καιρό στην Βόρεια Αμερική, δεν έχει δώσει σημεία ζωής ούτε έχει στείλει χρήματα για τη δική τους επιβίωση. Στην επόμενη σκηνή 3 SUV ανεβαίνουν προς τη κοινότητα, την ίδια στιγμή που μια έκρηξη σημειώνεται στην κορυφή του διπλανού βουνού. Η Ανα και δύο φίλες της Πάουλα και Μαρία, παίζουν σε ένα καταπράσινο παραδείσιο τοπίο, στο οποίο ένα δηλητηριώδες φίδι κάνει ξαφνικά την εμφάνισή του. Το βράδυ, γυρνώντας σπίτι με ένα δοχείο αγελαδινό γάλα, ο Μαργαρίτο, αδελφός της Μαρίας, που δουλεύει στο νταμάρι και που αγαπά να την πειράζει, ξαφνιάζει την Ανα και της χύνει το γάλα, λίγο πριν εκείνη ανακαλύψει με περιέργεια και τρόμο, πως έχει 'εξαφανιστεί' η μικρή γειτόνισσα της, Χουάνα και πως ένας σκορπιός κάνει βόλτες στο υπνοδωμάτιό της.

Σύντομα η μητέρα της θα της κόψει τα μαλλιά, μια πρακτική που εφαρμόζεται και στις φίλες της, για να προφυλαχτούν από τις απαγωγές των μελών του καρτέλ και της διεφθαρμένης αστυνομίας και πολιτοφυλακής που υποτίθεται πως το 'κυνηγούν', προστατεύοντάς το με το αζημίωτο.

Μερικά χρόνια αργότερα, η Ανα, οι φίλες της και ο Μαργαρίτο είναι έφηβοι και ο μοναδικός προστάτης των παιδιών, ο τοπικός δάσκαλος, οδηγείται σε φυγή από τους μαφιόζους. Τα καρτέλ ψεκάζουν τις καλλιέργειες με τοξικά για τους ανθρώπους χημικά λιπάσματα, οι άντρες συνεχίζουν να λείπουν αναγκάζοντας τις μητέρες να αντιγράψουν 'ανδρικές' πρακτικές. Η Ανα και ο Μαργαρίτο που είναι πια το ίνδαλμα του τοπικού ροντέο, έχουν κάτι σαν σχέση, μέχρι εκείνη να ανακαλύψει πως εκείνος κάνει μικροδουλειές για το καρτέλ, γεγονός που όμως δεν θα σώσει, ούτε τη δική του αδελφή, όταν τα μαύρα SUV επιστρέψουν για 'νέο αίμα'.

Η ταινία της Μεξικανής δημιουργού ντοκιμαντέρ, Τατιάνα Χουέζο, που κέρδισε τη Χρυσή Αθηνά Καλύτερης Ταινίας και το Βραβείο Σκηνοθεσίας στις περασμένες Νύχτες Πρεμιέρας, βασίζεται χαλαρά σε ένα μυθιστόρημα του 2014, για τα κλεμμένα κορίτσια της πολύπαθης λατινοαμερικάνικης χώρας και έρχεται να επιβεβαιώσει το ταλέντο των νέων σκηνοθετών - γυναικών και ανδρών - του κινηματογράφου της Νότιας Αμερικής, με τη βοήθεια Αμερικανών και Ευρωπαίων παραγωγών και τη συνεργασία με φεστιβαλικούς θεσμούς (Sundance) και κινηματογραφικά ινστιτούτα.

Αρκεί να θυμηθούμε 'Τα Χαρακτηριστικά Γνωρίσματα' της Φερνάντα Βαλαντέζ που είδαμε πέρυσι το καλοκαίρι (Χρυσός Αλέξανδρος στη Θεσσαλονίκη) ή το 'Η Κλάρα Μόνη' της Ναταλί Αλβαρεζ Μεσέν, το 'Κουτί' του Λορέντζο Βίγκας, ή τη 'Σκουριά' του Κολομβιανού Χουάν Σεμπαστιάν Μέσα που είδαμε στη Θεσσαλονίκη, ή το περίφημο 'Οι Monos' (2019), του Αλεχάνδρο Λάντες.

Η ημιντοκιμαντερίστικη προσέγγιση της Χουέζο, με πινελιές λυρισμού και εικόνες απίστευτης ομορφιάς και σκληρότητας (οι εικόνες με τα μαύρα SUV φέρνουν μακρινές μνήμες από το 'Διάφανο Δέρμα' του Φίλιπ Ρίντλεϊ), κατακερματισμένες σε στιγμιότυπα και γεμάτες συμβολισμούς, απογειώνουν την ταινία που χωρίζεται σε δύο μέρη, στην παιδική ηλικία και στην εφηβεία, με διαχωριστική υπόμνηση, το μέγεθος του νταμαριού. Σκηνές ανθολογίας όπως αυτή με τις γυναίκες στη πλαγιά να ψάχνουν για σήμα στο κινητό, την διοργάνωση του χορού και του ροντέο, ή το μάθημα του δασκάλου για το ανθρώπινο σώμα, σε μια αφήγηση γεμάτη από ιδέες πάνω στις οποίες θα μπορούσαν να βασιστούν άλλες τόσες ταινίες, με εκπληκτικούς επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς, μας μάγεψε και θα θέλαμε πολύ να αρέσει και σε εσάς όλοι που αγαπάτε το σινεμά χωρίς σύνορα και τις ταινίες με τις οποίες δεν 'ξεμπερδεύει' κανείς με τη πρώτη τους θέαση.

Info: Η Νύχτα της Φωτιάς (Noche de Fuego/Prayers for the Stolen). Δραματική. Μεξικό, Γερμανία, Βραζιλία, Αργεντινή, Ελβετία, ΗΠΑ, 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Μαίου. Σκηνοθεσία: Τατιάνα Χουέζο. Παίζουν: Μάιρα Μπατάλα, Μαρία Μεμπρένιο, Γκιγιέρμο Βιλέγας, Χουλιάν Γκουσμάν Γκιρόν, Αλεχάνδρα Καμάτσο. Διανομή: Μικρόκοσμος.


NITRAM: Ο Νίτραμ ζει με τους γονείς του στην Τασμανία της Αυστραλίας, στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Ιδιόρρυθμος και προφανώς με προβλήματα αυτισμού, ζει μια ζωή απομόνωσης και απογοήτευσης όπου δεν μπορεί να ενταχθεί πουθενά και που κανένας δεν θα τον ήθελε για παρέα.. Αυτό μέχρι που τελείως απρόσμενα βρίσκει μια στενή φίλη στο πρόσωπο της μεγαλύτερής του σε ηλικία, επίσης ιδιόρρυθμης με τον δικό της τρόπο, και το ίδιο μοναχικής, Ελεν. Όταν όμως η φιλία τους λήξει με τραγικό τρόπο , η μοναξιά και ο θυμός του Νίτραμ μεγαλώνουν και ξεκινάει μια αργή πορεία προς την απόγνωση, που μετά την αυτοκτονία του πατέρα του, ο οποίος από κάποια στιγμή και μετά, παρουσιάζει συμπτώματα κατάθλιψης, ο νεαρός άντρας, θα πάρει μια ιδιόμορφη εκδίκηση από τον κόσμο.

Γνωρίσαμε τον Αυστραλό σκηνοθέτη Τζάστιν Κερζέλ το 2011, από το άπαιχτο στους ελληνικούς κινηματογράφους Η Πόλη του Χιονιού (Snowtown), μια αριστουργηματική μεταφορά στον κινηματογράφο μιας πραγματικής ιστορίας για έναν κατά συρροή δολοφόνο που έδρασε στην Snowtown της Αυστραλίας στα τέλη της δεκαετίας του '90. Μετά από την ημιαποτυχημένη 'βόλτα' του στην Ευρώπη και το Χόλιγουντ με τον συμπαθή 'Μάκβεθ' το 2015 και με το μέτριο Assassin's Creed το 2016, γυρίζει πίσω στην Αυστραλία για το υπέροχο, 'Νεντ Κέλι: Ο Νο 1 Καταζητούμενος' (True History of the Kelly Gang), που είδαμε τον Ιούνιο του 2020. Με το Nitram επιστρέφει στη δεκαετία του '90, με την πραγματική ιστορία ενός αιματοβαμμένου χρονικού, που συνέβη στην Τασμανία, στο αυστραλιανό νησί στα νότια της ηπείρου, το οποίο και οι ίδιοι οι Αυστραλοί, αγαπούν να μισούν.

Αρχικά συναντάμε τον μικρό Μάρτιν (το Νίτραμ είναι υποτιμητικό υποκοριστικό, αλλά και το όνομά του ανάποδα), μέσα από ένα τηλεοπτικό ρεπορτάζ για παιδιά που απέκτησαν εγκαύματα, παίζοντας με τη φωτιά. Νεαρός άντρας στη συνέχεια (καταπληκτικός ο Αμερικανός ηθοποιός, Κέιλεμπ Λάντρι Τζόουνς που πολλοί θα θυμηθούν από τις 'Τρεις Πινακίδες Έξω από το Εμπινγκ του Μιζούρι', ο οποίος κέρδισε - δικαίως - για το Nitram, το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στις Κάννες), δεν μπορεί να ενταχθεί πουθενά. Προσπαθεί να μιμηθεί συμπεριφορές άλλων για να κερδίσει την εύνοιά τους ή έστω μερικές στιγμές 'κανονικότητας', καταλήγοντας σχεδόν πάντοτε να κάνει 'φασαρία', για να μπορέσει να αποσπάσει την προσοχή και το ενδιαφέρον τους.

Όταν αποφασίζει να ασχοληθεί με το κούρεμα γκαζόν κήπων, συναντά την Ελεν, μια μεγαλύτερή του, ευκατάστατη και μοναχική δασκάλα μουσικής που ζει με τα σκυλιά της σε ένα κοντινό σπίτι. Στο πρόσωπο του Μάρτιν θα βρει μια αδελφή ψυχή, ένα παιδί και έναν σύντροφο στις δικές της εκκεντρικότητες. Η σχέση τους θα παραξενέψει τη μητέρα του αγοριού, αλλά και θα την απαλλάξει από την έννοια του. Ο ξαφνικός χαμός της Ελεν, η περιουσία που θα αφήσει στον Μάρτιν και ο επακόλουθος θάνατος του πατέρα του, θα απορυθμίσουν ψυχολογικά τον νεαρό άντρα, που θα οδηγηθεί προς την καταστροφή, μέσω ενός χρονικού φόνων που θυμίζει την Ουτόγια της Νορβηγίας, χωρίς τα πολιτικά κίνητρα.

Η ταινία του Κερζέλ, έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον αγαπημένο μας αυστραλιανό κινηματογράφο. Σκληρότητα και χιούμορ, ευαισθησία και ακρότητα, 'αληθινούς' πολυδιάστατους χαρακτήρες με προτερήματα και αδυναμίες (συγκλονιστική η σκηνή που η μητέρα του Μάρτιν - η εξαίσια για άλλη μία φορά Τζούντι Ντέιβις - αφήνει τον γιο της να 'συνεφέρει' τον πατέρα του από την κατάσταση κατάθλιψης την οποία έχει πέσει).

Το απρόβλεπτο της συμπεριφοράς του Νίτραμ - χάρη και στην σωματική ερμηνεία του Κ.Λ. Τζόουνς - δημιουργούν μια συνεχώς αγωνιώδη ατμόσφαιρα αδιόρατης απειλής που κρατάει τον θεατή στην άκρη του καθίσματός του. Συγκλονιστική και αγνώριστη είναι επίσης η Εσι Ντέιβις (Babyteeth, Νεντ Κέλι: Ο Νο 1 Καταζητούμενος, The Babadook), στον ρόλο της Ελεν, η οποία έχει όντως καταγωγή από την Τασμανία. Ο σκηνοθέτης, για άλλη μια φορά στους τίτλους τέλους, δεν ξεχνά να ευχαριστήσει τους πραγματικούς ιδιοκτήτες της αυστραλιανής ηπείρου, τους πολύπαθους, εναπομείναντες, αυτόχθονες πληθυσμούς.

Info: Nitram. Δραματική Βιογραφία. Αυστραλία, 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Μαίου. Σκηνοθεσία: Τζάστιν Κερζέλ. Παίζουν: Κέιλεμπ Λάντρι Τζόουνς, Εσι Ντέιβις, Τζούντι Ντέιβις, Αντονι ΛαΠάλια, Σον Κίναν. Διανομή: Spentzos Film.


ΤΑ ΚΟΡΔΟΝΙΑ: Νάπολη, δεκαετία ’80. Ένα φαινομενικά ευτυχισμένο ζευγάρι με τα δυο τους παιδιά περπατούν χαρούμενοι στα στενά της πόλης. Όμως ο γάμος τους περνά σοβαρή κρίση. Μία ιστορία αγάπης, υποσχέσεων και προδοσίας που προσπαθεί να διερευνήσει κατά πόσο οι δεσμοί που μας ενώνουν με αυτούς που αγαπάμε παραμένουν ισχυροί με την πάροδο του χρόνου, ή μετατρέπονται σε βολικές δεσμεύσεις ριζωμένες στην καθημερινότητα.  

'Αν εσύ το έχεις ξεχάσει, αξιότιµε κύριε, να σου το θυµίσω εγώ: είµαι η γυναίκα σου'. Έτσι ξεκινά το γράµµα που γράφει η Βάντα στον σύζυγό της, ο οποίος έφυγε από το σπίτι, αφήνοντάς την έρµαιο µιας θύελλας, πληµµυρισµένη ερωτήµατα που δε βρίσκουν απαντήσεις. Παντρεύτηκαν νέοι, διψασµένοι για ζωή και ελευθερία, οι συνθήκες όµως άλλαξαν. Και τώρα εκείνος βρίσκεται στη Ρώµη, ερωτευµένος µε µια πολύ νέα γυναίκα, δίπλα στην οποία όλα µοιάζουν λαµπερά και ελαφρά, κι εκείνη στη Νάπολη µε τα παιδιά, να µετράει την έκταση της σιωπής. Τέσσερα χρόνια µετά, ο Άλντο επιστρέφει, έτοιµος για νέο ξεκίνηµα… 

Η ταινία, που κάποιοι παραλλήλισαν με το 'Σκηνές από έναν γάμο' του Μπέργκμαν, αλλά και με την πρόσφατη 'Ιστορία γάμου' του Νόα Μπάουμπαχ, τοποθετείται σε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους  στη σχέση του ζευγαριού: η πρώτη, είναι η μεγάλη κρίση στο γάμο τους τη δεκαετία του ’80, όταν ο σύζυγος, διανοούμενος,  με δική του ραδιοφωνική εκπομπή στη RAI, εγκαταλείπει τη γυναίκα του και τα δύο του παιδιά για μια νεαρή κοπέλα απ’ τη δουλειά. H δεύτερη,  δεκαετίες αργότερα, όταν το ζευγάρι είναι πια ηλικιωμένο.  'Άξιζε να σωθεί αυτή η σχέση;' είναι το ερώτημα που διαπερνά όλη την ταινία. Και με τι κόστος; Τι γίνεται όταν η αγάπη δεν είναι τελικά 'για πάντα'; Το ενδιαφέρον είναι πως η αφήγηση γίνεται μέσα από διαφορετικές οπτικές: πρώτα παρακολουθούμε τα γεγονότα υπό το πρίσμα της συζύγου, στη συνέχεια μπαίνουμε στο μυαλό του συζύγου, και τέλος στην ψυχή των παιδιών…

Η ταινία άνοιξε το 77ο Φεστιβάλ Βενετίας. Ήταν η πρώτη φορά ύστερα από 11 χρόνια,  που η έναρξη στη Μόστρα έγινε, με ιταλική, ταινία. Ο σκηνοθέτης Ντανιέλε Λουκέτι το 2007 είχε δείξει στις Κάννες την ταινία του 'Ο αδερφός μου είναι το μόνο παιδί'. Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί η  Άλμπα Ρορβάχερ (Τα Θαύματα, Πεινασμένες Καρδιές, Ορκισμένη Παρθένα, Ευτυχισμένος Λάζαρος),  αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου best-seller του ναπολιτάνου συγγραφέα, σεναριογράφου και δημοσιογράφου Ντομένικο Σταρνόνε το οποίο κυκλοφόρησε το 2021 από τις εκδόσεις Πατάκη.  Ένα βιβλίο για τις υπόγειες δυνάµεις που κρατούν ζωντανό έναν γάµο, και την αγάπη µετά τον έρωτα. Τι είµαστε  διατεθειµένοι να θυσιάσουµε χωρίς να νιώθουµε παγιδευµένοι; Και τι είναι αυτό που χάνουµε, όταν επιλέγουµε να επιστρέψουµε; αναρωτιέται ο συγγραφέας στο βιβλίο του, το οποίο οι The New York Times, χαρακτήρισαν  'ένα µικρό, σε έκταση, αριστούργηµα'.
Μια ταινία για τον υπόκωφο θόρυβο που κάνει ένας γάμος όταν σπάει…
(από το δελτίο τύπου της εταιρείας διανομής)

Info: Τα Κορδόνια (Lacci/The Ties). Δραματική. Ιταλία, 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Μαίου. Σκηνοθεσία: Ντανιέλε Λουκέτι. Παίζουν: Αλμπα Ρόρβαχερ, Λουίτζι Λο Κάσιο, Λάουρα Μοράντε, Σίλβιο Ορλάντο, Τζοβάνα Μετζοτζιόρνο, Αντριάνο Τζιανίνι. Διανομή: Weird Wave.


ΛΟΥΙΣ ΓΟΥΕΪΝ: ΕΝΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ: Η ξεχωριστή και αληθινή ιστορία του εκκεντρικού Βρετανού καλλιτέχνη Λούις Γουέιν (1860-1939), του οποίου οι παιχνιδιάρικες και συχνά ψυχεδελικές εικόνες βοήθησαν στο να αλλάξει παντοτινά η άποψη του κοινού για τις γάτες. Ξεκινώντας από 19ο αιώνα και φθάνοντας μέχρι τη δεκαετία του 1930, ακολουθούμε τις απίστευτες περιπέτειες αυτού του εμπνευσμένου αλλά αφανούς ήρωα, καθώς επιχειρεί να ξεκλειδώσει τα 'ηλεκτρικά φορτισμένα' μυστήρια του κόσμου και να κατανοήσει καλύτερα την ίδια τη ζωή του και την βαθιά αγάπη που μοιραζόταν με την σύζυγό του Έμιλυ.

Ξεχωριστός ο κόσμος του 'καταραμένου' Βρετανού καλλιτέχνη σύμφωνα με τον ελληνικό της τίτλο, ξεχωριστή και η ταινία του 36χρονου ηθοποιού και σκηνοθέτη, Γουίλ Σαρπ, ο οποίος επιστρατεύει τους καλύτερους στο είδος τους, από τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς σε μια ερμηνεία ισάξια - ίσως και καλύτερη - από εκείνη στην 'Εξουσία του Σκύλου', την σχεδιάστρια παραγωγής Σούζι Ντέιβις (Ο Κύριος Τέρνερ, Πίτερλοου), τις σκηνογράφους, Καρολίν Μπάρκλεϊ (Η Ευνοούμενη) και Θάλεια Εκλεστον (Beast, His House, Killing Eve), την Σάρλοτ Ντίρικς (Ο Διαφορετικός Κύριος Κόπερφιλντ) και τον Ρόμπερτ Χέινς στα props, τον Ερικ Γουίλσον (Πάντινγκτον 1 & 2), στη διεύθυνση φωτογραφίας και τον Αρθουρ Σαρπ στο μουσικό σκορ.

Το αποτέλεσμα είναι μια πληθωρική, μαγευτική ταινία, χωρίς ούτε ένα βαρετό δευτερόλεπτο που φορές μοιάζει να υιοθετεί την οπτική αντίληψη του 'ταραγμένου' μυαλού του Γουέιν, αλλά και τον σουρεαλισμό των εικόνων του, που μοιάζει λες και ο σκηνοθέτης αποτίει φόρο τιμής στον Τέρι Γκίλιαμ και στην οργιώδη εικαστική φαντασία του. Σε γκεστ εμφανίσεις συναντάμε τον Νικ Κέιβ, η Ολίβια Κόλμαν και ο Τάικα Γουαϊτίτι.

Info: Λούις Γουέιν: Ένας Ξεχωριστός Άνθρωπος (The Electrical Life of Louis Wain). Δραματική Κομεντί Βιογραφία Εποχής. Βρετανία, 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Μαίου. Σκηνοθεσία: Γουίλ Σαρπ. Παίζουν: Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Κλερ Φόι, Αντρέα Ράιζμπορο. Διανομή: Spentzos Film.


ΤΟ ΚΟΣΤΟΥΜΙ: Από τον Γκράχαμ Μουρ, τον βραβευμένο με Όσκαρ σεναριογράφο της ταινίας 'Το Παιχνίδι της Μίμησης', έρχεται ένα συναρπαστικό και αριστοτεχνικό θρίλερ στο οποίο ένας έμπειρος ράφτης (τον υποδύεται ο βραβευμένος με Όσκαρ Μαρκ Ράιλανς) πρέπει να φανεί πιο έξυπνος από μια επικίνδυνη ομάδα μαφιόζων, προκειμένου να επιβιώσει σε μια μοιραία νύχτα.

Θεατρικής δομής αστυνομικό θρίλερ που εξελίσσεται σχεδόν σε 'πραγματικό χρόνο', ένα βράδυ στο ραφείο του 'Εγγλέζου' ράφτη Λέοναρντ, ο οποίος έχει μεταναστεύσει - για λόγους που μαθαίνουμε στο φινάλε - από την Βρετανία στο Σικάγο και ράβει τα ηγετικά μέλη της Ιρλανδικής μαφίας. Μια κασέτα με 'ενοχοποιητικά' στοιχεία, που δεν πρέπει να πέσει στην κατοχή των αρχών, είναι το αντικείμενο εκείνο που όταν εξαφανιστεί μυστηριωδώς, θα φέρει αναστάτωση ανάμεσα σε αντίπαλες συμμορίες, αλλά και ανάμεσα στα μέλη της παρέας των Ιρλανδών, που έχουν κάποια κρυφή ατζέντα. Η πλοκή έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν και από κάποια στιγμή και μετά γεμίζει από πολλές και υπερβολικές συμπτώσεις για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Βλέπεται χάρη στις εξαιρετικές ερμηνείες, τα κοστούμια και τα ντεκόρ εποχής, την φωτογραφία του Ντικ Πόουπ, συνεργάτη του Μάικλ Λι και το τζάζι μουσικό σκορ του 'δικού' μας Αλεξάντρ Ντεπλά (και όχι Ντεσπλά).

Info: Το Κοστούμι (The Outfit). Αστυνομική Δραματική Μυστηρίου. ΗΠΑ, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Μαίου. Σκηνοθεσία: Γκρέιαμ Μουρ. Παίζουν: Μαρκ Ράιλανς, Ζόι Ντόιτς, Τζόνι Φλιν, Ντίλαν Ο’ Μπράιεν, Νίκι Αμούκα-Μπερντ, Σάιμον Ράσελ Μπιλ. Διανομή: Tulip Entertainment.


ΚΩΔΙΚΑΣ: ΕΚΔΙΚΗΣΗ: Η Άννα έχει ανελιχθεί στην πιο εξειδικευμένη δολοφόνο στον κόσμο, αφού εκπαιδεύτηκε από τον θρυλικό δολοφόνο Μούντι  που τη διέσωσε όταν εκείνη ήταν παιδί. Όταν ο Μούντι - ο άντρας που ήταν σαν πατέρας της και της έμαθε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει για την εμπιστοσύνη και την επιβίωση - σκοτώνεται βάναυσα, η Άννα ορκίζεται εκδίκηση. Καθώς εμπλέκεται με έναν αινιγματικό δολοφόνο που δεν θα της κρύψει την έλξη του προς εκείνη, η αντιπαράθεση τους γίνεται θανατηφόρα. Περιπέτεια του άλλοτε κραταιού στο είδος, Νεοζηλανδού Μάρτιν Κάμπελ (Όριο Αντοχής, Casino Royale, Επιχείρηση Χρυσά Μάτια, Η Μάσκα του Ζορρό), με αδύναμο σενάριο, αλλά δυνατό καστ και θεαματικές σκηνές. Για τους φίλους των 'απενοχοποιημένων απολαύσεων'.

Info: Κώδικας: Εκδίκηση (The Protégé). Περιπέτεια. ΗΠΑ, 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 19 Μαίου. Σκηνοθεσία: Μάρτιν Κάμπελ. Παίζουν: Μάγκι Κιου, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Μάικλ Κίτον. Διανομή: Odeon.


ΑΝΟΙΞΗ ΣΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΟΛΗ: Κινέζικο πολεμικό δράμα του 1948. Αμέσως μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο μια οικογένεια προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια της στα συντρίμμια του σπιτού της. Καθώς η κανονικότητα επανέρχεται στη ζωή τους, η μοναχική Γιουέν που νιώθει συναισθηματικά αποξενωμένη από τον άντρα της, βιώνει μια αναταραχή όταν επιστρέφει στην πόλη ο εφηβικός έρωτάς της. Πρόκειται για το κινέζικο ανάλογο των μελοδραμάτων του Ντάγκλας Σερκ που γνώρισε ένα remake το 2002, την ίδια εποχή που ο Τοντ Χέινς, γύριζε τον δικό του φόρο τιμής στον Σερκ με το 'Μακρια από τον Παράδεισο' (Far From Heaven). Συνδυάζει τη Μαντάμ Μποβαρί με το Double Identity και τη 'Σύντομη Συνάντηση' του Ντέιβιντ Λιν. Γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην εποχή της. Η αποκατάσταση της κόπιας που θα δούμε έγινε το 2014. 

Info: Άνοιξη σε μια Μικρή Πόλη (Xiao Cheng Zhi Chun/Spring in a Small Town). Αισθηματική Δραματική. Κίνα, 1948. Επανέκδοση: Πέμπτη 19 Μαίου. Σκηνοθεσία: Φέι Μου. Παίζουν: Τσαομίνγκ Κούι, Γουέι Μι, Σιου Σι. Διανομή: New Star. 


ΣΜΥΡΝΗ ΜΟΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ: Επανέκδοση με νέο μοντάζ της ταινίας με τη Μιμή Ντενίση. Στη Μυτιλήνη του 2015, η νεαρή Έλεν Γουίλιαμς διαβάζει τα απομνημονεύματα της προ-προγιαγιάς της Φιλιώς Μπαλτατζή και μεταφέρεται νοερά στην κοσμοπολίτικη Σμύρνη έναν αιώνα πριν.

Info: Σμύρνη μου Αγαπημένη. Δραματική Ιστορική. Ελλάδα, 2021. Επανέκδοση με νέο μονταζ: Πέμπτη 19 Μαίου. Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Καραντινάκης. Παίζουν: Μιμή Ντενίση, Λεωνίδας Κακούρης, Μπουράκ Χακί, Κρατερός Κατσούλης, Ταμίλα Κουλίεβα, Κατερίνα Γερονικολού, Αναστασία Παντούση, Ντίνα Μιχαηλίδου, Οζντεμίρ Τσιφτσίογλου, Χρήστος Στέργιογλου, Νέδη Αντωνιάδη, Δάφνη Αλεξάντερ, Κώστας Κορτίδης, Έφη Γούση, Γιάννης Εγγλέζος, Ρούπερτ Γκρέιβς, Τζειν Λαποτερ, Σούζαν Χαμσάιρ, Ντάνιελ Κρόσλεϊ, Ντάνκαν Σκίνερ, Νέιθαν Τόμας, Φωτίνα Παπαθεοδώρου, Γιάννης Βογιατζής. Διανομή: Tanweer.
εμφάνιση σχολίων