6
1
σχόλια
2365
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Συρανό Ντε Μπερζεράκ, Αγαπητοί Σύντροφοι! Αγελάδα. Batman. Ταξίδι στη Κριμαία. Η Δύναμη της Αλήθειας. Από τον κινηματογραφικό μας συντάκτη Χ. Λακταρίδη
 
[email protected] | ΦΩΤΟ: ΣΥΡΑΝΟ ΝΤΕ ΜΠΕΡΖΕΡΑΚ
2 Μαρτίου 2022
ΣΥΡΑΝΟ ΝΤΕ ΜΠΕΡΖΕΡΑΚ:  Ένας άνδρας μπροστά από την εποχή του, ο Συρανό ντε Μπερζεράκ, πάντα θαμπώνει τους αντιπάλους του, είτε με σφοδρά λογοπαίγνια σε μια λεκτική κονταρομαχία είτε με άψογη ξιφασκία σε μια μονομαχία. Πεπεισμένος ωστόσο πως η εμφάνισή του τον καθιστά ανάξιο της αγάπης μιας αφοσιωμένης φίλης, της λαμπερής Ρωξάνης, ο Συρανό δεν εκδηλώνει τα συναισθήματά του προς αυτήν. Η Ρωξάνη στο μεταξύ ερωτεύεται με την πρώτη ματιά τον Κριστιάν και ζητά την βοήθεια του ερωτευμένου μαζί της Συρανό, να της τον γνωρίσει.

Ο Τζο Ράιτ (Εξιλέωση, Αννα Καρένινα, Η Πιο Σκοτεινή Ώρα), μεταφέρει στο σινεμά μια μιούζικαλ διασκευή του Συρανό ντε Μπερζεράκ, του κλασικού θεατρικού έργου του Εντμόν Ροστάν (τη ζωή του οποίου είδαμε στο Edmond: Ένας Απρόβλεπτος Συγγραφέας του Αλέξις Μιχαλίκ πριν δύο χρόνια), που περιγράφει την φανταστική ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου της οποίας ο κεντρικός ήρωας (ο στρατιωτικός και συγγραφέας, Ερκέλ Σ. Συρανό, από το Μπερζεράκ, ήταν πραγματικό πρόσωπο. Την διασκευή έκανε η ηθοποιός Ερικα Σμιτ για να πρωταγωνιστήσει ο σύζυγός της, Πίτερ Ντίνκλετζ, ο πιο γνωστός, Αμερικανός νάνος ηθοποιός που γνωρίσαμε στο The Station Agent (2003), του Τομ ΜακΚάρθι (Spotlight: Όλα στο Φως) και που έγινε ευρέως γνωστός από το Game of Thrones, αλλάζοντας τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του Συρανό (φανταστικού και πραγματικού), που είχε απλά μεγάλη μύτη.

Ο Συρανό που είναι τρελά ερωτευμένος με τη Ρωξάνη, της εκφράζει τον έρωτά του μέσα από τα γράμματα που γράφει ο ίδιος ως Κριστιάν. Φτάνει μέχρι και στο να δανείσει τη φωνή του, σε μια τετ α τετ συνάντηση του νέου στρατιώτη μαζί της. Δεν τρέφει 'αυταπάτες' πως η Ρωξάνη θα τον προσέξει - ας είναι φίλοι από παιδιά - λόγω της σωματικής του ιδιομορφίας. Ο Δούκας Ντε Γκις που θέλει τη Ρωξάνη για τον εαυτό του, θα στείλει Συρανό και Κριστιάν στο μέτωπο για να σκοτωθούν και να αφήσουν το πεδίο ελεύθερο.

Οι αδελφοί Αάρον και Μπράις Ντέσνερ από τους The Nationals, αναλαμβάνουν να ντύσουν το έργο με το μουσικό σκορ και τα υπέροχα τραγούδια τους (ξεχωρίσαμε το σόλο της Ρωξάνης, I Need More και το αποχαιρετιστήριο τραγούδι του μετώπου, Wherever I Fall που μας έφερε δάκρυα στα μάτια), ενώ ο Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι (Sutra), χορογραφεί με τον δικό του μοναδικό τρόπο τα μουσικά νούμερα. Ο Ράιτ γύρισε την ταινία με ιταλικό συνεργείο στα κάστρα της Σικελίας και στις χιονισμένες πλαγιές της Αίτνας, δίνοντας στην ατμόσφαιρα μια υπερβατική διάσταση την οποία συμπληρώνει το καστ λευκών και 'έγχρωμων' πρωταγωνιστών. Στον ρόλο της Ρωξάνης η σύντροφος και μητέρα της κόρης του σκηνοθέτη, ανερχόμενη, Χέιλι Μπένετ (Swallow) και ο μαύρος ζεν πρεμιέ, Κέλβιν Χάρισον Τζούνιορ που προσέξαμε στο Waves (2019) και στα 'Όνειρα στη Καλιφόρνια', παίζει τον γοητευτικό, αλλά χωρίς λέγειν, Κριστιάν. Σε μια χρονιά που το μιούζικαλ επέστρεψε δυναμικά (Annette, West Side Story, Tick, Tick...Boom!, In the Heights), το Συρανό Ντε Μπερζεράκ είναι μια ευπρόσδεκτη και καθόλου αδιάφορη προσθήκη.

Info: Συρανό Ντε Μπερζεράκ (Cyrano). Δραματική Ρομαντική Μιούζικαλ. ΗΠΑ, Καναδάς, Βρετανία, 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 3 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Τζο Ράιτ. Παίζουν: Πίτερ Ντίνκλετζ, Χέιλι Μπένετ, Κέβιν Χάρισον Τζ, Μπεν Μέντελσον. Διανομή: Tulip Entertainment.


ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ! : Οι αρχές της δεκαετίας του ’60  είναι μια δύσκολη περίοδος για την Ένωση Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών. Ενώ γενικά στην ΕΣΣΔ υπάρχει έλλειψη αγαθών, η ηγεσία του Κομμουνιστικού Κόμματος, υπό τον Νικίτα Χρουστσόφ, αποφασίζει την αύξηση της τιμής κάποιων βασικών τροφίμων, όπως το γάλα και το κρέας, την εντατικοποίηση της εργασίας και συγχρόνως την κατάπνιξη κάθε φωνής που εναντιώνεται σ’ αυτές τις συνθήκες.  Αυτό το εκρηκτικό μείγμα αναφλέγεται τον Ιούνιο του 1962 στο Νοβοτσερκάσκ, μια πόλη στο Νότο της ΕΣΣΔ, όπου λειτουργεί ένα εργοστάσιο ατμομηχανών.  Μία στάση εργασίας των εργατών για να διαμαρτυρηθούν για τις ελλείψεις, την ακρίβεια και την μείωση του μισθού τους εξελίσσεται σε γενική απεργία.

Η ηρωίδα της ταινίας, η Λιούντα (που την υποδύεται η Γιούλια Βισότσκαγια) είναι μια παλαίμαχη μαχήτρια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ένθερμη κομουνίστρια και πιστή στο Κόμμα. Όμως αυτή η ιδεαλίστρια θα δει την πίστη της να καταρρέει, όταν διαπιστώνει πως η κόρη της αγνοείται, καθώς είναι μεταξύ των απεργών του εργοστασίου, των οποίων η τύχη είναι προδιαγεγραμμένη. Η διαδήλωσή τους, με πλακάτ του Λένιν και του Στάλιν, στην αρχή αντιμετωπίζεται από τις Αρχές με κάποια μετριοπάθεια, τελικά όμως το Καθεστώς δείχνει τα δόντια του. Επεμβαίνει ο στρατός και η KGB και η διαμαρτυρία των εργατών πνίγεται στο αίμα: 26 νεκροί και 87 τραυματίες είναι ο φρικαλέος απολογισμός ενός εγκλήματος που αμέσως αποσιωπάται, καταπνίγεται για να μην καταρρακωθεί η εικόνα της ΕΣΣΔ.  Οι αγωνιώδεις έρευνες της ηρωίδας για την κόρη της θα προσκρούσουν σε ένα τείχος σιωπής από τις Αρχές και τους κατοίκους της πόλης: κανείς δεν ξέρει τίποτα, κανείς δεν είδε τίποτα, ενώ οι νεκροί είναι θαμμένοι με άλλα ονόματα. Θα βρει η Λιούντα τη χαμένη κόρη της; Αυτό το έγκλημα θα παραμείνει στο σκοτάδι για τριάντα χρόνια, μέχρι που θα αποκαλυφθεί, λίγα χρόνια μετά την κατάρρευση του σοβιετικού καθεστώτος.

Η ταινία του Κοντσαλόφσκι (Το Τραίνο της Μεγάλης Φυγής, Οι Εραστές της Μαρίας, Σιβηριάδα, Ο Θείος Βάνια), γυρισμένη σε ασπρόμαυρο ακαδημαϊκό τετράγωνο κάδρο εποχής, ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία για να εξελιχθεί σε δράμα. Υποτίθεται πως σε ένα 'σοσιαλιστικό' καθεστώς, δεν υπήρχε πραγματικός λόγος για απεργία. Η KGB θα αναλάβει τρομοκρατική δράση και όταν υπερβεί τα εσκαμμένα, προσπαθεί να εξαφανίσει τα στοιχεία, τα πτώματα των σκοτωμένων διαδηλωτών και των παράπλευρων απωλειών.

Η πιστή στο καθεστώς και στο κόμμα μητέρα της ταινίας, την οποία υποδύεται εξαιρετικά η σύζυγος του σκηνοθέτη, χάνει το έδαφος κάτω από τα πόδια της, όταν εξαφανίζεται η κόρη της που πήρε μέρος στη διαδήλωση. Θα αναζητήσει με κάθε τρόπο το πτώμα της και τα πιστεύω της θα έρθουν σε σύγκρουση με την πραγματικότητα των όσων συμβαίνουν γύρω της. Πολύ καλή η αναπαράσταση της εποχής που πάει γάντι με το ασπρόμαυρο κάδρο και κάποιες λυρικές και ενίοτε χιουμοριστικές πινελιές. Λίγο περίεργο το timing του να βγαίνει σε μια περίοδο αντι-ρωσικής υστερίας, δικαιολογημένης και μη.

Info: Αγαπητοί Σύντροφοι (Dear Comrades!), Δραματική, Ιστορική. Ρωσία, 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 3 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Αντρέι Κοντσαλόφσκι. Παίζουν: Γιούλια Βισότσκαγια, Σεργκέι Ερλις, Γιουλίγια Μπούροβα. Διανομή: Weird Entertainment.


ΑΓΕΛΑΔΑ: Το βραβευμένο με Ειδική Μνεία στις περασμένες Νύχτες Πρεμιέρας ντοκιμαντέρ της Αντρεα Αρνολντ (Red Road, Fish Tank, Ανεμοδαρμένα Ύψη, American Honey), που ξεκίνησε την καριέρα του από το Φεστιβάλ των Καννών για να καταλήξει - μέσα στις επόμενες μέρες - στα βρετανικά βραβεία BAFTA, παρακολουθεί την καθημερινότητα μίας και στη συνέχεια δύο αγελάδων, σε μια βρετανική φάρμα εκτροφής βοοειδών και παραγωγής γάλακτος.

Ξεκινάει με τη γέννηση της μικρής Luma. Δεν θα προλάβει να βυζάξει καν τη μάνα της, όταν απομακρύνεται από αυτήν και ταίζεται με ειδικό μπιμπερό σε ξεχωριστό σημείο, για να μην ακούει το πονεμένο μουγκανητό της να την αναζητά. Η μητέρα θα ξαναμπεί στην καθημερινή ρουτίνα παραγωγής και η Luma θα μεγαλώσει και θα ενηλικιωθεί μέσα στην ίδια ρουτίνα. Στους σταύλους το χειμώνα, στους αγρούς το καλοκαίρι, με εκατοντάδες ενοχλητικές μύγες και με νυχτερινή παρατήρηση των αστεριών την ώρα του μηρυκασμού. Ο κτηνίατρος θα εξετάζει τακτικά την κατάσταση της μήτρας και του αιδοίου της. Μετά από έξι γέννες, ο κύκλος ζωής της θα κλείσει με τον ίδιο απότομο τρόπο, όπως ξεκίνησε.

Γυρισμένο μέσα σε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, το ντοκιμαντέρ της Αρνολντ, μοιάζει με το Gunda που είδαμε τα περασμένα Χριστούγεννα, αν και ακολουθεί άλλη προσέγγιση από εκείνη καθώς οι άνθρωποι είναι εδώ και συνεχώς παρόντες, φροντίζοντας την γραμμή παραγωγής και τα ζώα, με ένα τρόπο που μοιάζει συναισθηματικός, αλλά που τελικά δεν είναι. Όταν τα έχουν πλέον απομυζήσει από σχεδόν όλα όσα είχαν να τους δώσουν, τα οδηγούν στη σφαγή.

Κανένας υπαινιγμός εδώ. Το ζωντανό πέφτει στη θανάσιμη ανθρώπινη παγίδα, όχι μονάχα τη στιγμή της δολοφονίας του, αλλά από τη πρώτη στιγμή που έρχεται στη ζωή. Τα ερωτήματα που θέτει η ταινία δεν είναι μονάχα ηθικά απέναντι στα ζώα τροφικής παραγωγής, αλλά και απέναντι στον ίδιο μας τον εαυτό. Την εξουσία μας πάνω τους, αλλά και την εξουσία της Εξουσίας πάνω στις δικές μας ζωές στη σημερινή 'αέναη' παραγωγικά και οικονομικά, εποχή της κυριαρχίας της αγοράς και της οικονομικής ολιγαρχίας, τις οποίες – ζωές μας - απομυζούν με διακριτικούς ή απροκάλυπτους, έμμεσους ή άμεσους τρόπους. Συγκλονιστικό.

Info: Αγελάδα (Cow). Ντοκιμαντέρ. Βρετανία 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 3 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Αντρέα Αρνολντ. Με τις: Λιν Γκάλαχερ, Luma. Διανομή: Cinobo.


THE BATMAN: Πάνω από ένα χρόνο τώρα, ο Μπρους Γουέιν βυθίζεται στο σκοτάδι της Γκόθαμ ως ο Μπάτμαν (Ρόμπερτ Πάτινσον) που σπέρνει τον φόβο στις καρδιές των εγκληματιών. Με μόνους συμμάχους τον Άλφρεντ (Άντι Σέρκις) και τον Τζέιμς Γκόρντον (Τζέφρι Ράιτ), ο μοναχικός τιμωρός δίνει σάρκα και οστά στην εκδίκηση για χάρη των συμπολιτών του. Όταν ένας κατά συρροή δολοφόνος στοχεύσει στην ελίτ της πόλης, ένα μονοπάτι από γρίφους οδηγεί την έρευνα του Μεγαλύτερου Ντετέκτιβ του Κόσμου στον υπόκοσμο, όπου θα συναντήσει χαρακτήρες όπως η Σελίνα Κάιλ/Κατγούμαν (Ζόι Κράβιτς), ο Όσβαλντ Κόμπλποτ/Πιγκουίνος (Κόλιν Φάρελ), ο Κάρμαϊν Φαλκόνε (Τζον Τορτούρο) και ο Έντουαρντ Νάστον/Γρίφος(Πολ Ντέινο). Όσο η κλίμακα του νοσηρού σχεδίου ξεδιπλώνεται, ο Μπάτμαν πρέπει να συνάψει καινούριες συμμαχίες, να αποκαλύψει τον ένοχο και να αποδώσει δικαιοσύνη για την κατάχρηση εξουσίας και τη διαφθορά που έχουν καταστρέψει την Γκόθαμ Σίτι.

Ο Ματ Ριβς, σκηνοθέτης της αμερικανικής εκδοχής του 'Άσε το Κακό να Μπει', του Cloverfield και των δύο πρώτων ταινιών της νέας τριλογίας του Πλανήτη των Πιθήκων, αναλαμβάνει και καταφέρνει να ανανεώσει τον γνωστό σκοτεινό ήρωα της DC παρουσιάζοντάς τον σε νεαρότερη ηλικία από ό,τι όλες οι προηγούμενες ταινίες, ως έναν μελαγχολικό νεαρό με προβλήματα διαχείρισης θυμού. 'Δανείζεται' τα καλύτερα στοιχεία από τις προηγούμενες κινηματογραφικές φάσεις του ήρωα, ελαττώνοντας τόσο όσο, τις pop και τις σοβαροφανείς πλευρές τους για κάτι πιο φρέσκο και νέο. Batman Re-begins.

Info: The Batman. Δραματική Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη 3 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Ματ Ριβς. Παίζουν : Ρόμπερτ Πάτινσον, Πολ Ντέινο, Ζόι Κράβιτς, Κόλιν Φάρελ, Άντι Σέρκις, Τζέφρι Ράιτ, Τζον Τορτούρο, Πίτερ Σάρσγκαρντ , Τζέιμι Λόσον. Διανομή: Tanweer.


Με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία, ο κινηματογράφος Άστυ επαναπροβάλει από τις 3 έως τις 9 Μαρτίου δύο πρόσφατες 'πολιτικές' ουκρανικές ταινίες:

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΚΡΙΜΑΙΑ: Ένας πατέρας ταταρικής καταγωγής, χρόνια αποξενωμένος από τους γιους του, βρίσκεται στο Κίεβο για να ζητήσει τη σορό του μεγάλου του γιου που έπεσε στο ρωσο-ουκρανικό πολεμικό μέτωπο. Πιστός μουσουλμάνος, με έκπληξη διαπιστώνει πως ο μεγάλος του γιος είχε σχέση με μια χριστιανή. Μαζί με τον μικρότερο του γιο, τον οποίο έχει επίσης χρόνια να δει, ξεκινούν ένα ταξίδι προς την Κριμαία, πατρογονική γη των Τατάρων (από την οποία ο λαός τους έχει εκτοπιστεί), για να τον θάψουν με τον παραδοσιακό, ισλαμικό τρόπο. Τα διάφορα εμπόδια στη διαδρομή (μια μηχανική βλάβη, μια κλοπή και το παράνομο πέρασμα των συνόρων προς τις εμπόλεμες περιοχές), αλλά και στην οικειότητα μεταξύ τους, θα φέρουν πατέρα και γιο πιο κοντά σε μια επιστροφή στο Σπίτι, όπως είναι και ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας.

Πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του 30χρονου σήμερα Ναριμάν Αλίεφ, το Ταξίδι στη Κριμαία είναι μια τυπική ταινία δρόμου και ενηλικίωσης, η οποία εμπνέεται από arthouse δημιουργούς που ο ίδιος θαυμάζει, ειδικά από τον Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ και από το δικό του ντεμπούτο, την Επιστροφή του 2003. Αν και υπάρχουν κάποιες ευκολίες στην αφήγηση, ο νεαρός σκηνοθέτης καταφέρνει να συγκινήσει και να προσθέσει καίριες πολιτικές νύξεις σε ό,τι αφορά την κατάσταση της ταταρικής - μουσουλμανικής κοινότητας στην Ουκρανία και αρκετές λυρικές πινελιές, σε ό,τι αφορά τη φωτογράφιση των τοπίων. Συμμετείχε στο Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ των Καννών και κέρδισε πολλά βραβεία στη χώρα παραγωγής της και στο εξωτερικό, ως Καλύτερη Ταινία, αλλά και για τη Σκηνοθεσία της, την Ανδρική Ερμηνεία του Ακτέμ Σεταμπλάεφ στον ρόλο του πατέρα και αρκετά βραβεία Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη.

Info: Ταξίδι στην Κριμαία (Evge/Homeward). Δραματική. Ουκρανία 2019. Σκηνοθεσία: Ναριμάν Αλίεφ. Παίζουν: Ακτέμ Σεϊταμπλάεφ, Ρεμζί Μπιγιάλοφ, Νάριγια Μπαριχασβίλι, Βερόνικα Λουκγιανέσκο. Διανομή: Ama Films. 


Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ: Το Ντόνμπας είναι μια περιοχή στην Ανατολική Ουκρανία. Ο τακτικός στρατός της Ουκρανίας και οι εθελοντές μάχονται τις αυτονομιστικές συμμορίες, υποστηριζόμενες από τη Ρωσία του Πούτιν. Η διαφθορά και η εγκληματικότητα όλων των ειδών είναι γεμάτες. Η ταπείνωση είναι συνηθισμένη. Η βία μπορεί να φλέγει ανά πάσα στιγμή.

Η ταινία του Σεργκέι Λόζνιτσα (Το Πρόσωπο της Ομίχλης),  ο οποίος διέγραψε εαυτόν από την Ακαδημία Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου για την χλιαρή στάση της απέναντι στη σημερινή διαμάχη Ουκρανίας - Ρωσίας, απαρτίζεται από 13 βινιέτες που παρουσιάζουν με γκροτέσκο και σοκαριστικό τρόπο, σκηνές καθημερινής τρέλας από τον εμφύλιο πόλεμο στο Ντόνμπας της Ανατολικής Ουκρανίας, ανάμεσα στους Εθνικιστές και τους Ρωσόφιλους Αυτονομιστές της περασμένης δεκαετίας. Η περίοδος που εξελίσσονται τα γεγονότα τα οποία βασίζονται σε πραγματικά επεισόδια που έχουν καταγραφεί από κάθε είδους κάμερα, είναι το 2014 - 2015. Το πρώτο από αυτά περιγράφει τα γυρίσματα ενός σκηνοθετημένου ρεπορτάζ με κομπάρσους και πραγματικές εκρήξεις. Στη συνέχεια, μια γυναίκα που έχει κατηγορηθεί για χρηματισμό από μία εφημερίδα, αδειάζει ένα κουβά με σκατά στο κεφάλι ενός τοπικού συμβούλου την ώρα της συνεδρίασης. Ένας άλλος τοπικός παράγοντας σε ένα μαιευτήριο καυχιέται για τις παροχές των αρχών στο ίδρυμα, σε ότι αφορά τα φάρμακα και το κρέας, σε μια επίδειξη ντουλαπιών και ψυγείων που έχουν εφοδιαστεί όπως όπως από τον ίδιο. Αργότερα θα βρει το μπελά του σε ένα στρατιωτικό μπλοκ στο δρόμο προς την εμπόλεμη ζώνη. Στην αντίπερα όχθη, ένας Γερμανός δημοσιογράφος, παίρνει συνέντευξη από δήθεν ντόπιους μαχητές οι οποίοι είναι ξεκάθαρα Ρώσοι. Ένας οπερατέρ εισχωρεί σε ένα κτίριο που του οποίου οι ένοικοι ζουν κάτω από άθλιες συνθήκες. Μια ξανθιά κοκέτα προσπαθεί μάταια να πείσει την ηλικιωμένη μητέρα της να την ακολουθήσει. Το αφεντικό της ακούει εντελώς αδιάφορα μια άλλη γυναίκα που αιτείται την χρηματοδότηση μιας περιοδείας στη περιοχή κάποιων ιερών λειψάνων που αυτή έχει στη κατοχή της. Ένας άντρας που αναζητά το κλεμμένο του όχημα, αναγκάζεται όταν αυτό βρίσκεται από το Στρατό, να το παραχωρήσει στον αγώνα. Ένας μαχητής του εχθρού, δένεται από τις αρχές σε μια κολόνα του δρόμου και το αγριεμένο πλήθος του επιτίθεται. Ακολουθεί ένας εφιαλτικός γάμος, ενώ για το τελευταίο επεισόδιο, επιστρέφουμε στο τρέιλερ των κομπάρσων του στημένου ρεπορτάζ.

Σε ένα συνδυασμό σλαβικού μηδενισμού και απαισιοδοξίας αλά Ζβιάγκιντσεφ (Χωρίς Αγάπη, Λεβιάθαν) και σουρεαλιστικού, σκανδιναβικού μαύρου χιούμορ τύπου Ρόι Άντερσον (Τραγούδια από το Δεύτερο Όροφο, Ένα Περιστέρι Έκατσε...), ο Λόζνιτσα κάνει ένα σχόλιο πάνω στη πατρίδα του και σε μια διαμάχη η οποία συνεχίζεται ακόμη, σε μια ιδιοσυγκρασιακή ταινία σκοτεινού χιούμορ και γκροτέσκας ψυχολογικής ή άλλης βίας, η οποία απευθύνεται στους πιο έμπειρους σινεφίλ, που αναζητούν arthousy συγκινήσεις.

Info: Η Δύναμη της Αλήθειας (Donbass). Δραματική Κωμωδία. Γερμανία, Ουκρανία, Γαλλία, Ολλανδία, Ρουμανία, Πολωνία 2018. Σκηνοθεσία: Σεργκέι Λόζνιτσα. Παίζουν: Ταμάρα Γιατσένκο, Λουντμίλα Σμοροντίνα, Μπόρις Καμόρζιν. Διανομή: Ama Films.


 
Διαβάστε επίσης:
Οι Ταινίες της Εβδομάδας
24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσ/νίκης

 
εμφάνιση σχολίων