7
1
σχόλια
2601
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Ο Οίκος Gucci. Μικρά Όμορφα Άλογα. Ένας Ήσυχος Άνθρωπος. Πράσινη Θάλασσα. Τα Όρια Μας. Λούγκερ. Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός. Εθνολογικό Φεστιβάλ της Αθήνας. 5o Φεστιβάλ WIFT (Women in film & television) GR. Από τον κινηματογραφικό μας συντάκτη Χ. Λακταρίδη
 
[email protected] | ΦΩΤΟ: Ο ΟΙΚΟΣ GUCCI
24 Νοεμβρίου 2021
Ο ΟΙΚΟΣ GUCCI: Η ταινία είναι εμπνευσμένη από την πραγματική ιστορία της οικογενειακής αυτοκρατορίας του Ιταλικού οίκου μόδας Gucci. Διατρέχοντας τρεις δεκαετίες έρωτα, προδοσίας, παρακμής, εκδίκησης, και εν τέλει φόνου, παρακολουθούμε τι κρύβεται πίσω από ένα όνομα, ποια είναι η αξία του και για το τι είναι ικανή μια οικογένεια προκειμένου να διατηρήσει τον απόλυτο έλεγχο.

Ταινία παραγγελίας, που άλλαξε σκηνοθέτες και πρωταγωνιστές στην περίοδο της προετοιμασίας της, κατέληξε στα ικανά χέρια του Ρίντλεϊ Σκοτ ο οποίος διαχειρίζεται όσο καλύτερα μπορεί ένα σενάριο χωρίς ιδιαίτερη έμπνευση ή πρωτοτυπία. Πρόκειται για μια οικογενειακή saga που αν και βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, μοιάζει σαν την κινηματογραφική μεταφορά κάποιου πιασάρικου μπεστ σέλερ (το βιβλίο υπογράφει η Σάρα Γκέι Φόντεν), το οποίο έχει σαν κεντρικό γυναικείο χαρακτήρα του, μια παλαιομοδίτικου τύπου, αδίστακτη femme fatale, η οποία δεν σταματάει μπροστά σε τίποτα προκειμένου να επιτύχει τα σχέδιά της (η Lady Gaga σε μια άνιση ερμηνεία).

Το στυλ, και λόγω καταγωγής των ηρώων, είναι οπερατικό, όπως οπερατικό είναι και το σάουντρακ, σε συνδυασμό με πολλά γνωστα ποπ κομμάτια της κάθε δεκαετίας. Προσωπικά θα θέλαμε οι ηθοποιοί και ο σκηνοθέτης να ήταν Ιταλοί ( ο Σορεντίνο θα μπορούσε να βρει εδώ στοιχεία που αφορούν την θεματική του), και οι αγγλόφωνοι πρωταγωνιστές να μην μιλούν τα Αγγλικά με διαφορετική ιταλική προφορά ο καθένας. Ωστόσο, Ανταμ Ντράιβερ και Τζέρεμι Άιρονς καταφέρνουν να ξεχωρίσουν. Ωραία και η αναπαράσταση της κάθε εποχής, σε μια ταινία που θα βρει το κοινό της, ακόμη και αν δεν θα του μείνει αξέχαστη κατά τη γνώμη μας. Θα ήταν πιθανότατα πιο ενδιαφέρουσα, σαν τηλεοπτική μίνι σειρά.

Info: Ο Οίκος Gucci (House of Gucci). Δραματική Βιογραφία. ΗΠΑ, Καναδάς 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 25 Νοεμβρίου. Σκηνοθεσία: Ρίντλεϊ Σκοτ. Παίζουν: Αλ Πατσίνο, Σάλμα Χάγιεκ, Τζάρεντ Λέτο, Τζακ Χιούστον, Ανταμ Ντράιβερ, Lady Gaga, Τζέρεμι Άιρονς. Διανομή: Tulip Entertainment.


ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΑΛΟΓΑ: Μετά από μία απότομη αλλαγή στη ζωή τους, η Αλίκη και ο Πέτρος βρίσκουν πρόσκαιρο καταφύγιο σε μια μικρή παραθαλάσσια επαρχιακή πόλη μαζί με τον μικρό τους γιο, Παναγιώτη. Και οι δύο έχουν βρει προσωρινές δουλειές, μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου να επιστρέψουν γρήγορα και μόνιμα στην Αθήνα. Η Αλίκη όμως αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι το σχέδιο τους δεν λειτουργεί ή ακόμα χειρότερα ότι μπορεί καν να μην υπάρχει. Ο Πέτρος αντιλαμβάνεται την συναισθηματική απομάκρυνσή της ως μια σιωπηρή αποδοκιμασία για αυτά που δεν μπορεί να προσφέρει.

Η απόσταση ανάμεσά τους μεγαλώνει επικίνδυνα κι οι δυο τους κινδυνεύουν να παγιδευτούν σε έναν ιστό από ψέματα που οι ίδιοι έφτιαξαν.

Ο Μιχάλης Κωνσταντάτος, ο σκηνοθέτης του Luton (2013), επιστρέφει με ένα ατμοσφαιρικό ψυχολογικό θρίλερ που θυμίζει τόσο τα 'Παράσιτα' του Μπονγκ Τζουν-χο, όσο και κάποια ανάλογα γαλλικά φιλμ προηγούμενων δεκαετιών. Το χτίζει κλιμακωτά, σκηνή τη σκηνή, όπου τίποτα δεν είναι αυτό που αρχικά φαίνεται. Ο θεατής βγάζει συμπεράσματα τα οποία ανατρέπονται σιγά σιγά και μεθοδικά στο ξεδίπλωμα της ιστορίας. Επίσης χρησιμοποιεί έξοχα για αρκετές φορές, το τέχνασμα του 'Βοσκού που Φώναζε, Λύκος!' με μια σειρά ανησυχητικών συναγερμών, που αποδεικνύονται ως μη τέτοιοι, αλλά ως κάτι άλλο, λίγο πολύ πιο άκακο, από αυτό που μπορεί να πίστεψε ή να φαντάστηκε κανείς. Αυτό επιτείνει το σασπένς, καθώς ο κάθε επόμενος κίνδυνος για το ζευγάρι ή για το παιδί του, θα μπορούσε να είναι και αληθινός.

Θύμα της οικονομικής κρίσης ο Πέτρος και λόγω ενός ιατρικού ατυχήματος που της στοίχισε τη δουλειά της, η πρώην αναισθησιολόγος Αλίκη, μετακομίζουν με τον γιο τους σε μια κοντινή στην πρωτεύουσα επαρχία, ελπίζοντας σε μια επανεκκίνηση που δεν φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα. Πρόκειται για έναν καταπράσινο τόπο δίπλα στη θάλασσα, στον οποίο πολλοί εύποροι συμπολίτες τους, διατηρούν εξοχικές, εποχικές, πολυτελείς κατοικίες.

Ο Πέτρος που είναι φροντιστής σε μία από αυτές, βρίσκει την ευκαιρία, κάθε που λείπει η ιδιοκτήτριά της, να την χρησιμοποιεί, ενίοτε με την γυναίκα του και το παιδί τους, για κατοικία και αναψυχή, ξεφεύγοντας από το μικρό και σε θορυβώδη περιοχή, διαμέρισμά τους στην κοντινή πόλη. Στην αρχή είναι εντελώς άγνωστοι στον θεατή, σταδιακά όμως κανείς συνειδητοποιεί πως οι δυό τους είναι, αλλά δεν είναι πλέον μαζί. καθώς μοιάζουν εντελώς αποξενωμενοι. Μονάχα μπροστά στο παιδί και μπροστά σε παλιούς γνωστούς συμπεριφέρονται σαν κανονικό ζευγάρι. Όσο βρίσκονται στην βίλα, μαζί ή ο καθένας μόνος του, υπάρχει μια συνεχής αίσθηση απειλής. Στην αρχή από πρόσωπα που περιφέρονται γύρω από την κατοικία, στη συνέχεια από τους πάντες που θα μπορούσαν να ανακαλύψουν, ή από όσους ντόπιους ήδη γνωρίζουν, πως δεν θα έπρεπε να βρίσκονται καν εκεί.

Το σασπένς χτίζεται πάνω στην στιγμή που η μπλόφα τους θα αποκαλυφθεί από την ιδιοκτήτρια που κάνει ξαφνικές εμφανίσεις. Οι χαρακτήρες σχηματίζονται μέσα από μια σειρά από σκηνές αλληλεπίδρασης μεταξύ τους ή με τους άλλους ανθρώπους στους περισσότερους από τους οποίους εμφανίζονται ως κάποιοι άλλοι από αυτό που είναι. Εκείνος ψάχνει απεγνωσμένα να βρει μια δουλειά που να έχει σχέση με τον τομέα του, ενώ εκείνη προσέχει έναν ηλικιωμένο άντρα την ίδια στιγμή που έχει στο πορτ μπαγκάζ μια έτοιμη βαλίτσα για να φύγει με τον γιο της την οποιαδήποτε στιγμή. Χωρίς πολλούς διαλόγους, χαρακτήρες και σασπένς χτίζονται μεθοδικά μέχρι την αποφράδα στιγμή. Προσωπικά θα θέλαμε να τελειώνει εκεί η ταινία, χωρίς εξηγήσεις που ευτυχώς δεν δίνονται. Η τελευταία, ανησυχητική κατά τα άλλα, σκηνή στο αυτοκίνητο, γεννά άλλου είδους αναπάντητα ερωτηματικά όμως. Εξαιρετική δουλειά σε όλους τους τομείς, ερμηνευτικά και τεχνικά, με πολλές ωραίες επιμέρους σημειολογικές λεπτομέρειες που αφορούν την ψυχολογική κατάσταση των δύο βασικών ηρώων.

Info: Μικρά Όμορφα Άλογα (All the Pretty Little Horses). Δραματική Ψυχολογικό Θρίλερ. Ελλάδα, Βέλγιο, Γερμανία 2020. Κινηματογραφική Πρεμιέρα: Πέμπτη 25 Νοεμβρίου. Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κωνσταντάτος. Παίζουν: Γιώτα Αργυροπούλου, Δημήτρης Λάλος, Δημήτρης Καπετανάκος, Κατερίνα Διδασκάλου, Βίκυ Παπαδοπούλου, Δημήτρης Καταλειφός, Αλέξανδρος καραμούζης, Θάλεια Παπακώστα, Κώστας Ανταλόπουλος, Θανάσης Νάκος, Κώστας Λάσκος, Αντώνης Μυριάγκος. Διανομή: Feelgood Entertainment.


ΕΝΑΣ ΗΣΥΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ:  O Μάκης, ένας φιλήσυχος οινοποιός, ζει απομονωμένος σ’ ενα ακριτικό νησί μαζί με την κόρη του, όταν πέφτει θύμα ομηρίας από έναν επικίνδυνο δραπέτη. Προσπαθώντας να εμποδίσει τη σχέση της κόρης του με τον κακοποιό, ξεπερνάει τα όριά του και υπομένει στωικά τις συνέπειες.

Μια 'διαφορετική' εικόνα της ελληνικής επαρχίας δείχνει ο σκηνοθέτης Τάσος Γερακίνης στην ταινία του που παίχτηκε στο περασμένο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Μια σκληρή και μη ωραιοποιημένη εικόνα, την οποία είδαμε και σε πολλές από τις υπόλοιπες ταινίες του φεστιβάλ, όπως στην θεματικά συγγενική, 'Αγέλη Προβάτων' ή ακόμη και στα 'Μαγνητικά Πεδία', σε μια πιο χιουμοριστική εκδοχή της.

Ο δημιουργός μοιάζει να αναρωτιέται τι θα ήταν εκείνο που θα μπορούσε να ωθήσει έναν φαινομενικά ήσυχο καθημερινό άνθρωπο, στο να ξεπεράσει τα όρια του εαυτού του; Γυρισμένη στο 'άγριο' φυσικό περιβάλλον της Σκύρου, η ταινία του Γερακίνη είναι ένα σύγχρονο ψυχολογικό δράμα με στοιχεία θρίλερ, αλλά και σύγχρονου γουέστερν (ενός εμβληματικού κινηματογραφικού είδους, το οποίο 'στοιχειώνει' με ποικίλους τρόπους το παγκόσμιο σινεμά, από την γέννησή του μέχρι σήμερα). Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γερακίνη, έκανε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα στο διαγωνιστικό τμήμα του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σόφιας, ενώ προβλήθηκε και στο Πανόραμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου στη Γκόα της Ινδίας.

Θα προβληθεί αποκλειστικά στον ιστορικό κινηματογράφο ΑΣΤΥ, στην πλατεία Κοραή στην Αθήνα.

Info: Ένας Ήσυχος 'Ανθρωπος (A Simple Man). Δραματική. Ελλάδα 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 25 Νοεμβρίου. Σκηνοθεσία: Τάσος Γερακίνης. Παίζουν: Τάκης Σακελαρίου, Κατερίνα Παπαναστασσάτου, Χρήστος Στρέπκος, Γιώργος Σουξές, Νικόλας Κασάπης. 


ΠΡΑΣΙΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ: Η Άννα (Αγγελική Παπούλια) μια μυστηριώδης γυναίκα χωρίς μνήμη, αγωνίζεται να επανασυνδεθεί με το παρελθόν της. Βρίσκει καταφύγιο στην κουζίνα της ταβέρνας του μοναχικού Ρούλα (Γιάννης Τσορτέκης), κοντά στο λιμάνι, όπου ανάμεσα στις μυρωδιές των μπαχαρικών και τις παλιές συνταγές, η μαγειρική της ξυπνά αναμνήσεις και θεραπεύει. Η ζεστή αγκαλιά των θαμώνων και ο έρωτας την βοηθούν να ξεκινήσει μια νέα ζωή, μέχρι που ο Ρούλα ανακαλύπτει την αληθινή ταυτότητα της Άννας…

Ταινία εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα της Ευγενίας Φακίνου 'Για να δει τη θάλασσα', η ταινία της Αγγελικής Αντωνίου (Οι Άγνωστοι Αθηναίοι, Eduart, Χαμένες Νύχτες), ξεκίνησε σαν αυτούσια μεταφορά του. Όταν η σκηνοθέτης τα βρήκε δύσκολα, το διασκεύασε, κρατώντας τους βασικούς χαρακτήρες και τα πιο βασικά στοιχεία της ιστορίας. Όπως η ίδια είπε στο Flix.gr, την ενδιέφερε η θεματική της απώλειας της μνήμης, της εναλλακτικής οικογένειας και της λυτρωτικής επιστροφής στη ζωή (μιας μετά Covid-19 εποχής; - αναρωτιόμαστε).

Με τα δικά της λόγια: ' Όταν έχεις ξε-χάσει τα πάντα, υπάρχει κάτι που μπορεί να επαναφέρει τον κόσμο στην σωστή του, ή τουλάχιστον σε μια πιο σωστή, θέση. Αυτή είναι η βιωματική μνήμη. Το γνωρίζουν οι άνθρωποι που έχουν πάθει αμνησία, όταν μια γεύση, ένα άρωμα, ένα αντικείμενο, μια φευγαλέα στιγμή στον χώρο και στον χρόνο, σε γυρίζει εκεί που κάτι αρχίζεις να θυμάσαι, το τότε που κάπως, κάποτε, ήσουν ο εαυτός σου'.

Συμμετοχή στα Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου, Θεσσαλονίκης, Λος Αντζελες, Σαν Φρανσίσκο και Βερολίνου.

info: Πράσινη Θάλασσα. Δραματική. Ελλάδα, Γερμανία 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 25 Νοεμβρίου. Σκηνοθεσία: Αγγελική Αντωνίου. Παίζουν: Αγγελική Παπούλια, Γιάννης Τσορτέκης, Τάσος Παλαντζίδης, Χρήστος Κοντογιώργης, Μελέτης Γεωργιάδης, Στέφανος Κοσμίδης, Βάσω Ιατροπούλου, Αναστασία Δένδια, Φοίβος Παπακώστας, Αννέτα Παπαθανασίου. Διανομή: Filmtrade.  


ΤΑ ΟΡΙΑ ΜΑΣ: Ένας αθλητής με αναπηρία πηγαίνει την επτάχρονη κόρη του και τον πεντάχρονο γιο του να τρέξουν έναν από τους πρώτους τους αγώνες παιδικού τριάθλου και θυμάται τον πιο δύσκολο αγώνα που έχει κάνει ποτέ, ένα Ironman: μια από τις πιο εξαντλητικές ψυχο-σωματικές δοκιμασίες που μπορεί ν' αντέξει κανείς σε μια μέρα. Έναν αγώνα που περιλαμβάνει 3,86χλμ. κολύμβηση, 180 χλμ. ποδήλατο και τα 42 χλμ. ενός Μαραθωνίου.

Πριν και μετά τους αγώνες η ταινία εξερευνά πως και εάν τα παιδιά μπορούν να καταλάβουν αυτή την ιδέα του ακραίου τριάθλου που τόσο πολύ γοητεύει τους μεγάλους.

Ένα ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Γιατζουζάκη (Μη Μου Άπτου, Φανουρόπιτα), ο οποίος με ευαισθησία και χιούμορ, προσεγγίζει τα αθλήματα, του γονιού, του παιδιού και του Τριάθλου. Η ταινία πηδάει μπρος-πίσω, από το 2018 στο 2014 μέχρι να φτάσει στη βαθιά εξομολόγηση του ήρωά της, Γιάννη Χατζήμπεη.

Προβολές: 27/11/21 Σάββατο στις 17:30, Δαναός
28/11/21 Κυριακή στις 16:00, Δαναός & στις 19:00  Ταινιοθήκη
01/12/21 Τετάρτη στις 18:00, Δαναός (εισιτήριο 5 ευρώ)
02/12/21 Πέμπτη στις 19:00, Ταινιοθήκη (2 άτομα με 1 εισητήριο)
03/12/21 Παρασκευή στις 21:00, Ταινιοθήκη
04/12/21 Σάββατο στις 19:00, Ταινιοθήκη
05/12/21  Κυριακή στις 19:00, Ταινιοθήκη

Εισιτήριο προβολών: 6 ευρώ

Στις προβολές της πρώτης εβδομάδας ο Γιάννης Χατζήμπεης και ο Δημήτρης Γιατζουζάκης θα είναι παρόντες (μαζί ή εναλλάξ) για συζήτηση με το κοινό

Info: Τα Όρια Μας. Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα 2021. Πρεμιέρα: Σάββατο 27 Νοεμβρίου. Σκηνοθεσία-σενάριο-παραγωγή: Δημήτρης Γιατζουζάκης. Φωτογραφία; Παντελής Ματζανάς, Αργύρης Θέος, Γιώργος Ευστρατιάδης, Παναγιώτης Στεργιανός, Δημήτρης Γιατζουζάκης. Μοντάζ: Γιώργος Πατεράκης.


ΛΟΥΓΚΕΡ: ρεινή Κρήτη, 1958. Η οικογένεια Αγγελιδάκη, μια συνηθισμένη φτωχή εργατική οικογένεια της εποχής, προσπαθεί να ανέλθει κοινωνικά. Η ενασχόλησή της με το εμπόριο πετρελαίου θα αποτελέσει το εφαλτήριό της για την απόκτηση τεράστιου πλούτου και υπέρμετρης κοινωνικής ανόδου. Ο απότομος πλουτισμός όμως θα επηρεάσει καταλυτικά τα μέλη της οικογένειας. Ακολουθώντας την οικογένεια Αγγελιδάκη σε βάθος 25 χρόνων, θα ξετυλιχθεί ένα κουβάρι περίπλοκων σχέσεων και λεπτών ισορροπιών, με τη σταδιακή αποξένωσή τους να τους στιγματίζει βαθιά. Πώς αλήθεια επηρεάζει ο πλούτος τους ανθρώπους; Μπορούν όλα να αλλάξουν από τη μια στιγμή στην άλλη;

Υπερφιλόδοξη παραγωγή σε σκηνοθεσία Κώστα Χαραλάμπους (Αγάπη στα 16, Δεμένη Κόκκινη Κλωστή), που προσπαθεί να συνδυάσει πολλές διαφορετικές θεματικές (μελο-δραματικές, αλλά και ταυτόχρονα ειρωνικά σατιρικές, με στοιχεία φιλμ νουάρ και κοινωνικής κριτικής), με άνισα αποτελέσματα.

Info: Λούγκερ. Δραματική. Ελλάδα 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 25 Νοεμβρίου. Σκηνοθεσία: Κώστας Χαραλάμπους Παίζουν: Τάσος Νούσιας, Στεφανία Γουλιώτη, Γιωργής Τσουρής, Ερρίκος Λίτσης, Νίκος Χίλιος, Έφη Γούση, Μάνος Ιωάννου, Κυριακή Γάσπαρη, Δημήτρης Μακαλιάς, Ισίδωρος Σταμούλης, Χρήστος Ευθυμίου, Γιολάντα Μπαλαούρα, Κορίνα Αλεξανδρίδου, Αλέξανδρος Τρανουλίδης, Σοφία Μανωλάκου, Νίκη Λάμη, Μαρία Οικονόμου, Γιώργος Ζώης, Κυριακή Στούρου, Γιώργος Γαρνάβος. Διανομή: Odeon.


ΕΝΚΑΝΤΟ: ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΓΙΚΟΣ: Μια ευτυχισμένη, ασυνήθιστη οικογένεια, η οικογένεια των Μάντριγκαλ ζει, κρυμμένη στα βουνά της Κολομβίας, σε ένα μαγικό σπίτι, σε μια πόλη γεμάτη ζωή, σε ένα φανταστικό μέρος που λέγεται Ενκάντο. Η μαγεία αυτή του Ενκάντο έχει ως αποτέλεσμα, όλα τα παιδιά στην οικογένεια να είναι ευλογημένα καθένα και με ένα μοναδικό μαγικό δώρο. Όλα εκτός από ένα, την Μίραμπελ. Μια μέρα, όμως, η Μίραμπελ ανακαλύπτει πως η μαγεία της οικογένειάς της βρίσκεται σε κίνδυνο και αποφασίζει πως εκείνη, η μόνη Μάντριγκαλ που δεν έχει κάποιο μαγικό χάρισμα, μπορεί να είναι η μοναδική ελπίδα σωτηρίας.

Πρόκειται για την καινούργια animated ταινία της Ντίσνεϊ, από τους δημιουργούς της Μοάνα, της Ζωούπολης και του Μαλλιά Κουβάρια με λάτιν στοιχεία και χαρακτηριστικά, στην αυθεντική και στην ελληνική μεταγλωττισμένη εκδοχή της για όλη την οικογένεια.

Info: Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός (Encanto). Κινούμενα Σχέδια. ΗΠΑ 2021. Πρεμιέρα: Πέμπτη 25 Νοεμβρίου. Σκηνοθεσία: Τζάρεντ μπους, Μπάιρον Χάουαρντ & Χάρις κάστρο Σμιθ. Με τις φωνές των: Στέφανι Μπέατριτς, Μαρία Σεσίλια Μποτέρο, Τζον Λεγκουιζάμο (Αγγλικα) & Βίνας Παπαδοπούλου, Αποστόλη Ψυχράμη, Έλενας Δαλακούρα, Θάνου Λέκκα (Ελληνικά). Διανομή: Feelgood Entertainment.


12ο ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ: Το Ethnofest – Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει για την 12η έκδοσή του σε υβριδική μορφή!

Ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, νέες και πιο έμπειρες ματιές, κοινωνικές, πολιτισμικές αλλά και πιο ενδόμυχες αναζητήσεις προβάλλονται στη μικρή και μεγάλη οθόνη για να μας θυμίσουν πως είμαστε μέρος ενός μωσαϊκού που συνεχώς αναπλάθεται, με τα πολύχρωμα στοιχεία του να είναι πάντα παρόντα και απαραίτητα για να προχωράμε μπροστά.

Το 12ο Ethnofest θα βρεθεί ξανά στο φιλόξενo ΑΣΤΟΡ στο κέντρο της Αθήνας, από τις 25 έως και 28 Νοεμβρίου, το Goethe-Institut Athen θα φιλοξενήσει μια σπουδαία προβολή στις 29 Νοεμβρίου, ενώ από τις 27 Νοεμβρίου έως και τις 5 Δεκεμβρίου, επισκεπτόμαστε τα σπίτια σας μέσα από τη διαδικτυακή μας έκδοση!

Τα κλασικά αγαπημένα τμήματα επιστρέφουν (Φοιτητικές, Initiations, Πανόραμα, Κινηματογραφικοί Πειραματισμοί, Ειδική Θεματική, Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά) μαζί με τις πάντα αναμενώμενες ειδικές προβολές οι οποίες φέτος κρύβουν εκπλήξεις και νέες συνεργασίες.

Info: 12ο Εθνολογικό Φεστιβάλ της Αθήνας. 25 με 28 Νοεμβρίου στο ΑΣΤΟΡ της στοάς Κοραή, την 29η Νοενβρίου στο Ινστιτούτο Γκέτε και online από τις 27/11 έως τις 05/12. Γενική Είσοδος 4 Ευρώ. Φοιτητές – Άνεργοι 2 Ευρώ. Online 3 Ευρώ ανά τίτλο ή πακέτο 30 Ευρώ. Περισσότερα στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ.

5ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ WIFT GR (για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών): Το WIFT GR και η Ταινιοθήκη της Ελλάδος επιστρέφουν για ακόμη ένα φεστιβάλ με ταινίες από όλον τον κόσμο, αφιέρωμα στην Κιμ Λονζινότο κι έντονο κοινωνικό πρόσημο που θα προβληθούν online και δωρεάν για όλους.

Οι Γυναίκες στον Κινηματογράφο και στην Τηλεόραση – Ελλάδα (WIFT GR) και η Ταινιοθήκη της Ελλάδος παρουσιάζουν το 5ο Φεστιβάλ WIFT GR 50/50 Ισότητς και στον Κινηματογράφο, το οποίο πραγματοποιείται φέτος σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα και με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, και υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων, στις 24-28 Νοεμβρίου 2021, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών στις 25 Νοεμβρίου.

Η βία ενάντια στις γυναίκες, αλλά και ενάντια σε όσες και όσους δεν συμμορφώνονται με τις εκάστοτε κοινωνικές συμβάσεις φύλου και σεξουαλικότητας, είναι μια παγκόσμια μάστιγα, με βαθιές ρίζες στην ιστορία, που έχει καταστεί πρόσφατα περισσότερο ορατή. Οι σεξιστικές αντιλήψεις και μισογυνικές πρακτικές διασχίζουν γεωγραφικά, πολιτισμικά και ταξικά σύνορα. Στη χώρα μας, ο ανεπίτρεπτα υψηλός αριθμός γυναικοκτονιών, η ανησυχητική άνοδος της ενδοοικογενειακής βίας στη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και η αποκάλυψη του πλήθους βιασμών και παρενοχλήσεων στους χώρους εργασίας, απαιτούν την εγρήγορση και τη δράση μας. Το WIFT GR και η Ταινιοθήκη της Ελλάδος αφιερώνουμε για δεύτερη χρονιά φέτος το φεστιβάλ μας στον αγώνα εξάλειψης της έμφυλης βίας, επιθυμώντας να συνεισφέρουμε στην ενημέρωση και συνειδητοποίηση σχετικά με το σοβαρό αυτό ζήτημα, αλλά και στην ενδυνάμωση των πρακτικών αντίστασης. Ελάτε να δούμε ταινίες μαζί, να μοιραστούμε τις εμπειρίες και τις σκέψεις μας, και να δράσουμε, τώρα!

Το Φεστιβάλ θα περιλαμβάνει μεγάλο αφιέρωμα στη γενναία ντοκιμαντερίστρια Κιμ Λονζινότο, με σειρά προβολών και masterclass ανοιχτό στο κοινό, καθώς και το στρογγυλό τραπέζι 'Όχι, δεν είναι η ιδέα σου!', με συμμετοχή της Σοφίας Μπεκατώρου και φεμινιστικών οργανώσεων. Θα προβληθούν συνολικά 20 ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους.Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τις ταινίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα της Ταινιοθήκης.

Info: 5o Φεστιβάλ WIFT GR. 24 – 28 Νοεμβρίου. Online στην πλατφόρμα της Ταινιοθήκης της Ελλάδος. Δωρεάν.    
 
εμφάνιση σχολίων