0
1
σχόλια
540
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Από τον κινηματογραφικό μας συντάκτη Χ. Λακταρίδη
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
28 Ιουλίου 2021
Με την κινηματογραφική σεζόν να διαρκεί ουσιαστικά λιγότερο από 5 μήνες, οι διανομείς φρόντισαν με το άνοιγμα των αιθουσών να διοχετεύσουν το κύκλωμα τους με τις πιο συζητημένες ταινίες του 2020, τις οποίες πρόβαλαν και συνεχίζουν να προβάλουν, με μεγαλύτερη ή μικρότερη επιτυχία.

Σύμφωνα με το Αθηνόραμα, μέχρι στιγμής έχουν κοπεί μέχρι στιγμής πάνω από 550.000 εισιτήρια, τα περισσότερα (92.711), για το γλυκύτατο ΛΟΥΚΑ της Disney/Pixar. Αντίθετα το πιο 'ενήλικο' SOUL της ίδιας εταιρείας, έχει κόψει μονάχα 24.728 εισιτήρια. Ίσως να φταίει για αυτό το ότι βγήκε στην πλατφόρμα της Disney plus τα περασμένα Χριστούγεννα και ήταν άμεσα διαθέσιμο στα παράνομα τορεντάδικα.

Καλύτερη τύχη είχαν η ΓΗ ΤΩΝ ΝΟΜΑΔΩΝ (45.725), ο ΠΑΤΕΡΑΣ (55.990) και το ΑΣΠΡΟ ΠΑΤΟ (36.715), παρόλο που και οι τρεις τους είχαν επίσης ανέβει παράνομα στο διαδίκτυο πριν βγουν στις ελληνικές αίθουσες.

Μικρές σχετικά οι εισπράξεις για τους πιο εμπορικούς τίτλους (FAST & FURIOUS 9, BLACK WIDOW, ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ 3, ΣΕ ΕΝΑ ΗΣΥΧΟ ΜΕΡΟΣ 2), που δουλεύουν καλύτερα στις κλειστές αίθουσες οι οποίες δεν τραβούν τους Έλληνες το καλοκαίρι, ενώ άνοιξαν μόλις πρόσφατα, με λιγότερες διαθέσιμες θέσεις.

Σχετικά καλά τα πήγαν οι ελληνικές ταινίες που για πρώτη ίσως φορά στην ιστορία, έκαναν την πρεμιέρα τους μέσα στο καλοκαίρι. 17.611 για το MONDAY, 16.003 για το DIGGER, 12.212 για τα ΜΗΛΑ, 11.191 για το ΠΡΟΣΤΙΜΟ και 7.950 για τον ΡΑΦΤΗ, την ταινία που λογικά, θα έπρεπε να είχε κόψει τα περισσότερα εισιτήρια.

Τέλος, δυσανάλογα μικρή είναι η προσέλευση στις Επανεκδόσεις που στη πραγματικότητα είναι όλες τους 'σκάλες' ανώτερες και από τις καλύτερες καινούργιες κυκλοφορίες.

Η στήλη δεν δυσκολεύτηκε να ξεχωρίσει τις πιο αγαπημένες της ταινίες από τον Αύγουστο του 2020 μέχρι τον φετινό Αύγουστο. Απλά καθώς ασχολήθηκε φέτος για πρώτη φορά με τις ταινίες που έκαναν την πρεμιέρα τους στις πλατφόρμες, παραθέτει και μια δεύτερη λίστα με τις πιο αγαπημένες από αυτές. Η σειρά είναι αλφαβητική:

        ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΒΓΗΚΑΝ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ:

- ΑΣΠΡΟ ΠΑΤΟ (Druk/Another Round), του Τόμας Βίντερμπεργκ.
- Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ (Wet Season), του Αντονι Τσεν.
- ΜΗΛΑ (Apples), του Χρήστου Νίκου.
- ΜΑΡΤΙΝ ΙΝΤΕΝ (Martin Eden), του Πιέτρο Μαρτσέλο.
- ΜΙΝΑΡΙ (Minari), του Λι Άιζακ Τσανγκ.
- DIGGER του Τζώρτζη Γρηγοράκη.
- Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΠΕΣΕ ΣΤΗ ΓΗ (It Must be Heaven), του Ελία Σουλεϊμάν.
- Ο ΠΑΤΕΡΑΣ (Father), του Φλοριάν Ζέλερ.
- Η ΠΡΩΤΗ ΑΓΕΛΑΔΑ (First Cow), της Κέλι Ράιχαρτ.
- ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΝΟΜΑΔΩΝ (Nomadland), της Κλόε Ζάο.

Αναπληρωματικές: ΓΙΟΣΕΠ (Josep), του Ορέλ, ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ (Le Miracle du Saint Inconnu/The Unknown Saint), του Αλαά Ελντίν Αλζέμ, ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΜΠΟΥΛ (Les Hirondelles de Kaboul/The Swallows of Kabul), των Ζαμπού Μπρειτμαν & Ελεά Γκομπ-Μεβελέκ. 


      ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΒΓΗΚΑΝ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ:

- ALEX WHEATLE, του Στιβ ΜακΚουίν.
- ΓΙΑ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΣΑΜΑ (For Sama), των Ουαάντ αλ-Κατέμπ & Εντουαρτ Γουοτς.
- Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΩΝ ΔΑΚΡΥΩΝ (La Llorona), του Χάιρο Μπουσταμάντε.
- EDUCATION, του Στιβ ΜακΚουίν.
- Η ΛΙΜΝΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ (Nan Fang Che Zhan De Ju Hui/The Wild Goose Lake), του Ντιάο Γινάν.
- LOVER'S ROCK, του Στιβ ΜακΚουίν.
- MANGROVE, του Στιβ ΜακΚουίν.
- ΟΙ ΜΙΤΣΕΛ ΚΑΙ Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ (The Mitchells vs. the Machines), του Μάικ Ριάντα.
- ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΑΛΟΓΑ (All the Pretty Horses), του Μιχάλη Κωνσταντάτου.
- ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΦΑΛΑΙΝΑΣ (The Whaler Boy), του Φίλιπ Γιούργιεφ.

Αναπληρωματικές: MANK του Ντέιβιντ Φίντσερ, RED WHITE & BLUE του Στιβ ΜακΚουίν & ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΕΛΟΣ (I Am Thinking of Ending Things), του Τσάρλι Κάουφμαν

 
εμφάνιση σχολίων