0
1
σχόλια
914
λέξεις
ΜΟΥΣΙΚΗ

Με αφορμή το άλμπουμ του Outrun που κυκλοφορεί παγκόσμια από την Klik Records

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΤΣΕΛΗΣ
30 Νοεμβρίου 2011
- Το καλλιτεχνικό σου ψευδώνυμο είναι φόρος τιμής στον Russ Meyer. Τι σε ιντρίγκαρε στις ταινίες του; Σίγουρα δεν ήταν τα στήθη! Όχι. Δεν είμαι τέτοιος! Ήταν η μουσική. Αγόρασα ένα σάουντρακ σε βινύλιο πολύ προτού δω κάποια από τις ταινίες του. Έκανα σάμπλινγκ σ’ ένα από τα κομμάτια και το χρησιμοποιούσα σαν εισαγωγή στις τότε συναυλίες μου, και λειτουργούσε πολύ καλά. Οπότε προηγήθηκε η μουσική, και όταν είδα τις ταινίες μπήκα σε έναν περίεργο κόσμο γεμάτο ψυχεδελική μουσική και τρελά, δυνατά κορίτσια που έκαναν παλαβά πράγματα. Ήταν διαφορετικό απ’ οτιδήποτε είχα δει μέχρι τότε, και ήθελα να αποδώσω φόρο τιμής σε αυτόν τον παράξενο δημιουργό. Και το όνομα μου κόλλησε.

- Γιατί μετακόμισες μέχρι την Καλιφόρνια για να ηχογραφήσεις το Outrun; Είναι η Καλιφόρνια όσο μυθική λέγεται ότι είναι; Ήθελα να δουλέψω από κοντά με πολλούς από τούς ανθρώπους με τους οποίους δούλευα τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα τον George Clinton και τον Snoop Dogg. Ταξίδευα πολύ ανάμεσα σε Νορβηγία και Καλιφόρνια, οπότε ήρθε φυσιολογικά το να μείνω εκεί περισσότερο. Ήθελα επίσης να φύγω από τη Νορβηγία γιατί είχα κολλήσει σε ένα όχι και τόσο παραγωγικό περιβάλλον εκεί.

- Έχεις κάνει παραγωγή σε πολύ σημαντικούς καλλιτέχνες όπως οι Clinton και Snoop Dogg. Ποιο ήταν το πιο σημαντικό πράγμα που έμαθες από εκείνους; Έμαθα πολλά για το πώς να στρίβω τσιγάρα… Αλλά σοβαρά τώρα, έμαθα επίσης ένα μάθημα για τη σκληρή δουλειά. Μπορεί αυτοί οι άνθρωποι να έχουν μια «χαλαρή» εικόνα. Αλλά στην πραγματικότητα κάναμε ηχογραφήσεις που ξεκινούσαν στις 8 το πρωί και τέλειωναν στις 10 το βράδυ επί εβδομάδες. Έχουν επίσης ένα θέμα με τον ήχο των ντραμς για το οποίο έμαθα πολλά. Όπως και πολλά τεχνικά θέματα από τον George Clinton, αλλά και για το εργασιακό ήθος από τον Doggfather. Στην Καλιφόρνια υπάρχουν 10.000 παραγωγοί έτοιμοι να σού πάρουν τη δουλειά αν αργήσεις να πας στο στούντιο ή αν «παρτάρεις» υπερβολικά. Είναι διαφορετικά από τη Νορβηγία. Αυτοί οι τύποι είναι θρύλοι του hip-hop/funk και έμαθα πολλά.

- Ποια είναι η σημασία του dub ήχου στη μουσική σου; Είναι τρομερά σημαντικός ήχος. Οι μουσικές των Mad Professor και Lee Perry έπαιξαν τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση της μουσικής μου. Ακούω πολύ dub κάθε πρωί! Το echo, το delay και το reverb είναι στοιχεία μέσα στα οποία είναι πνιγμένη η μουσική μου. Η ονειρώδης «διαστημική» χροιά του dub είναι κάτι που θέλω και στον ήχο μου.

- «Το ανθρώπινο είδος έχτισε με μεγαλύτερη ευγένεια όταν υπήρχαν περισσότεροι περιορισμοί. (Frank Lloyd Wright)». Αυτό και άλλα αποφθέγματα υπάρχουν μέσα στο άλμπουμ. Πες μου για αυτά. O Wright ήταν ένας εκπληκτικός αρχιτέκτονας ο οποίος είχε εξαιρετικές ιδέες, όχι μόνο για το πώς χτίζεται ένα σπίτι, αλλά και για τη ζωή την ίδια. Ήθελα το καινούργιο album να είναι θετικό και ένα από τα θετικά μηνύματα που το διατρέχουν είναι ότι το μυαλό μπορεί να κάνει τα πάντα, οτιδήποτε θελήσεις να κάνεις είναι εφικτό. Γνωρίζω ότι ακούγεται κλισέ, αλλά το συνολικό πνεύμα του album είναι ότι αν πιστέψεις στον εαυτό σου, ότι κι αν αντιμετωπίζεις, θα βρεθεί ένας τρόπος να το επιλύσεις. Μην παραδίνεσαι.

- Καθώς δεν έχεις σταθερή βάση, πώς αισθάνεσαι με τη ρήση «σπίτι είναι εκεί όπου σε πάει η καρδιά σου»; Ισχύει για μένα. Αν βλέπω την οικογένεια μου τακτικά, είμαι προσαρμοστικός σε οποιοδήποτε περιβάλλον. Μου αρέσει να εξερευνώ νέα μέρη, να δουλεύω σε διαφορετικά στούντιο και να παίρνω διαφορετικά vibes από τους ανθρώπους. Αλλά έχω αφήσει την καρδιά μου στη φάρμα όπου μεγάλωσα στη Νορβηγία.

- Ο hip-hop ήχος του ’90 τι ρόλο έχει παίξει στη δουλειά σου; Το hip-hop της δυτικής ακτής ήταν πιο μουσικό και είχε επιρροές από τη disco και το funk σε αντίθεση με το πιο τραχύ hip-hop της ανατολικής ακτής. Μου άρεσε ο τρόπος που το hip-hop συνδύαζε φυσικά όργανα και samples. Εκείνοι οι hip-hoppers αγαπούσαν τον παλιό ήχο των Parliament και των Funkadelic, και μην ξεχνάμε ότι ο θρυλικός μπασίστας Bootsy Collins είναι θείος του Snoop Dogg.

- Η ερμηνεία της Karin Park στο Keep On αποτυπώνεται στον ακροατή πολύ μετά την ακρόαση του κομματιού. Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για τη δημιουργία του κομματιού; Σε ευχαριστώ. Εκτιμώ πολύ αυτό που λες. Αυτό το κομμάτι είναι πολύ σημαντικό για μένα. Το έγραψα στο San Diego, όπου έπαιζα πλήκτρα πάνω σε ένα παλιό κομμάτι των St. Etienne. Είχα κακή διάθεση και άρχισα να αυτοσχεδιάζω πάνω στις ιδέες μου. Συνάντησα την Karin Park η οποία έκανε φωνητικά που ταίριαζαν. Προσπάθησα να αποτυπώσω το συναίσθημα του να είσαι μόνος και να σου λείπει ένας ξεχωριστός άνθρωπος. Η φωνή της Karin ήταν τέλεια για την αποτύπωση αυτού του συναισθήματος.

- Ποιος είναι ο Egil Olsen και πώς δημιουργεί αυτούς τους υπέροχους ήχους στο My Dream Queen; Ο Οlsen είναι από τους αγαπημένους μου Νορβηγούς καλλιτέχνες ο οποίος κυκλοφορεί τη μουσική του ανεξάρτητα στο δικό του label, σε βινύλιο με πολύ ωραία εξώφυλλα. Έχει μια εκπληκτική φωνή και είναι καλλιτέχνης που πραγματικά πιστεύει σε αυτό που κάνει, ένα κρυφό διαμάντι από τη Νορβηγία. Το συγκεκριμένο κομμάτι είναι πολύ σημαντικό για μένα, γιατί γράφτηκε για την αρραβωνιαστικιά μου όταν της έκανα πρόταση γάμου.

- Τι γνώμη έχεις για το κίνημα Occupy; Προσωπικά δεν αναμειγνύω την πολιτική με τη μουσική, καθώς προτιμώ να συζητώ άλλα θέματα και συναισθήματα με τη μουσική μου. Αλλά ο «μέσος» άνθρωπος έχει αγνοηθεί για πολύ καιρό και η ψαλίδα ανάμεσα σε φτωχούς και μεσαία τάξη με τους υπερ-πλούσιους έχει ανοίξει περισσότερο από ποτέ, λόγω ενός τρελού συστήματος που έχει ξεφύγει. Είμαι υπέρ μιας αλλαγής, ελπίζω πολύ σύντομα.



εμφάνιση σχολίων