0
1
σχόλια
664
λέξεις
CULTURE
Φεστιβάλ Αθηνών: Τι παρακολουθούμε τον Ιούνιο στο Κτίριο, τον Κήπο και την Πλατεία της οδού Πειραιώς
 
DOCTV.GR | ΦΩΤΟ: «ΑΙΑΝΤΑΣ» ΣΙΜΟΣ ΚΑΚΑΛΑΣ
2 Ιουνίου 2021
Από την 1η Ιουνίου, το Φεστιβάλ Αθηνών ξεκινά, με παραστάσεις που προγραμματίστηκαν πέρυσι αλλά δεν δόθηκαν εξαιτίας της πανδημίας, καθώς και νέες παραγωγές. Τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, Έλληνες καλλιτέχνες και ξένες ομάδες χορού, καταλαμβάνουν την Πειραιώς 260, την Πλατεία και τον Κήπο, με ένα πρόγραμμα γεμάτο θέατρο και σύγχρονες χορευτικές φόρμες. Επτά από τις παραστάσεις που θα δούμε, είναι οι εξής:

(Somewhere) beyond the cherry trees, Πρόδρομος Τσινικόρης: Μια post-documentary παράσταση βασισμένη στον Βυσσινόκηπο του Άντον Τσέχωφ. Πώς διαχειρίζονται οι χαρακτήρες του Τσέχωφ  αλλά και η ανθρώπινη ύπαρξη τις διαψεύσεις, τις απώλειες και τις ελπίδες; Ποιες εναλλακτικές θα μπορούσαν να γεννηθούν, μέσα από τη μεταβατική περίοδο που διανύουμε; Ο Πρόδρομος Τσινικόρης εμπνέεται από το κλασικό έργο και επιχειρεί να φανταστεί σε σημερινό περιβάλλον τη συνέχεια της ιστορίας. Ερμηνεύουν: Γιώργος Βαλαής, Μαρία Πανουργιά, Καλλιόπη Σίμου κ.ά. 1-3 Ιουνίου

Free At Last: Rerooted. Δανάη και Διόνυσος: Η ελληνική παράδοση αποδομείται και συνδέεται με το σήμερα, καθώς ο θρύλος για τον χορό του Ζαλόγγου γίνεται το έναυσμα μιας πρωτότυπης χορογραφίας. Δύο νέοι, διεθνώς βραβευμένοι χορογράφοι, η Δανάη Δημητριάδη και ο Διονύσιος Αλαμάνος, μεταφέρουν στη σκηνή τη συγκινησιακή φόρτιση του χορού προς το χείλος του γκρεμού, με πρωτότυπη μουσική και με χορογραφία εμπνευσμένη από παραδοσιακούς χορούς. Το Free At Last έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2019 σε παραγωγή του Theater Rotterdam και με την υποστήριξη των: Stichting Droom en Daad, RIDCC και Big Story Productions. Η εκδοχή Free At Last: Rerooted θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών 2021. 12-13 Ιουνίου

Lamenta/Μοιρολόγια, Koen Augustijnen & Rosalba Torres Guerrero / Siamese Cie: Μοιρολόι: η ιεροτελεστία του πένθους, η θεραπευτική διάσταση της μουσικής και του τραγουδιού, η συμμετοχή, όχι μόνο του νου αλλά και του σώματος, στη διαδικασία του θρήνου. Οι Βέλγοι χορογράφοι Κουν Αουγκουστέινεν και Ροζάλμπα Τόρρες Γκερρέρο, μεταγράφουν παραδοσιακά μοιρολόγια της Ηπείρου στο πεδίο του σύγχρονου χορού. Εννέα Έλληνες χορευτές με εμπειρία σε παραδοσιακούς χορούς, μαζί με Έλληνες και ξένους μουσικούς, ενώνουν τις δυνάμεις τους με το καλλιτεχνικό δίδυμο Siamese Cie, και μας καλούν να συμφιλιωθούμε με την απώλεια μέσα από τη δύναμη της μουσικής και του χορού. 15-16 Ιουνίου

ANNNA³. The Worlds of Infinite Shifts,  Alexandra Waierstall: Οι κόσμοι των αέναων μετατοπίσεων. Σε συνεργασία με τον διάσημο συνθέτη και πιανίστα Hauschka και τη Γαλλίδα σχεδιάστρια φωτισμού Caty Olive, η γεννημένη στη Βρετανία, κυπριακής καταγωγής χορογράφος Αλεξάνδρα Βάιερσταλ σμιλεύει τα γυναικεία σώματα ως τοπία αντανάκλασης, σύνδεσης και αντίστασης, γιορτάζοντας την εκρηκτική δυναμική του γυναικείου σώματος με ένα χορευτικό τρίο από ερμηνεύτριες διαφορετικής εθνικότητας. 19-20 Ιουνίου

Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο: Η Σοφία Χιλλ, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Κωνσταντίνου Χατζή, ερμηνεύει τους μονολόγους της Κλυταιμνήστρας, καθώς και τα χορικά από τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου, στο νέο μουσικό έργο του Γιώργου Κουμεντάκη. Τη μουσική εκτελούν επί σκηνής οι Ευγένιος Βούλγαρης και Κωνσταντίνος Χατζής, με τις μελωδίες να μπλέκονται μαζί με τις φωτογραφίες του Βραζιλιάνου ακτιβιστή φωτογράφου Σεμπαστιάο Σαλγκάδο. 16-17 Ιουνίου

Σίμος Κακάλας, Αίαντας, του Σοφοκλή: Ένας ηττημένος αντιήρωας παίζει τάβλι. Ο Αίαντας του Σοφοκλή, εμβληματική μορφή διαψευσμένου αρσενικού, μεταφέρεται σε ένα υπαίθριο αναψυκτήριο, παρακμιακή αντανάκλαση μιας χώρας που έχει μείνει κολλημένη στο παρελθόν, ενώ γύρω όλα έχουν καταρρεύσει. Ένα σκηνικό έργο αφιερωμένο σ’ ένα αρχετυπικό αουτσάιντερ, τον κοινωνικά απομονωμένο Αίαντα, που είναι καταδικασμένος στην εξαφάνιση, αντιμέτωπος με την τρέλα. 21-25 Ιουνίου

Εθνικό ντεφιλέ, Παντελής Φλατσούσης: 2121. Σε ένα όχι τόσο μακρινό μέλλον, όπου τα έθνη-κράτη δεν υφίστανται πλέον, διοργανώνεται ένα ντεφιλέ μνήμης για να τιμηθεί η φουστανέλα, το εθνικό ένδυμα του πάλαι ποτέ ελληνικού έθνους-κράτους. Στην πασαρέλα της Πειραιώς 260 παρελαύνουν η στολή του εύζωνα και η σουλιώτικη ενδυμασία του Βύρωνα, το φράκο του Κοραή και η φουστανέλα του Όθωνα, τα φράγκικα του Καποδίστρια και η φορεσιά της Αμαλίας. Με αφορμή την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης, η παράσταση επιχειρεί να καταθέσει ένα σχόλιο σχετικά με την ταυτότητα και την ετερότητα θέτοντας το ερώτημα τι τύπου κοινότητες θα μπορούσαμε να επινοήσουμε σήμερα, με στόχο ένα πιο συμπεριληπτικό μέλλον. 26-29 Ιουνίου


Διαβάστε επίσης: 10 παραστάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου
εμφάνιση σχολίων