10
1
σχόλια
2522
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Pari. Ο Διαφορετικός Κύριος Κόπερφιλντ. Παράθυρο στη Θάλασσα. Όταν Ανθίζει η Νιότη. Νέοι Είστε και Φαίνεστε. Ο Γαμπρούλης Μας. Το Κυνήγι του Κλέφτη. Οι Δώδεκα Ενορκοι. Αλγέρι. Samurai Cop
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
16 Ιουλίου 2020
ΠΑΡΙ: Όταν ο Μπάμπακ, ένας Ιρανός φοιτητής στην Ελλάδα, δεν εμφανιστεί στο αεροδρόμιο για να υποδεχθεί τους γονείς του, η μητέρα του, Παρί, θα ξεκινήσει μια αγωνιώδη προσπάθεια να βρει το γιο της. Προερχόμενη από ένα συντηρητικό, θρησκευτικό περιβάλλον, με λιγοστές γνώσεις Αγγλικών, στο πρώτο της ταξίδι εκτός Ιράν, η Παρί θα βρεθεί να τριγυρνά μόνη στις πιο σκοτεινές γωνιές μιας άγνωστης, απειλητικής αλλά και γοητευτικής πόλης, θα ξεπεράσει τα όριά της, για να ανακαλύψει τελικά, τον ίδιο της τον εαυτό.

Εξαιρετική πρώτη ταινία μεγάλου μήκους από τον Ιρανό, πολιτογραφημένο Έλληνα σκηνοθέτη Σιαμάκ Ετεμαντί, ο οποίος ζει και δουλεύει στη χώρα μας τα τελευταία 25 χρόνια. Η αναζήτηση της Παρί να βρει τον χαμένο της γιο σε μια άγνωστη χώρα και μια χαοτική πόλη σαν την Αθήνα, παίρνει σιγά σιγά τη μορφή ενός ψυχολογικού θρίλερ, με την ηρωίδα, που την υποδύεται συγκλονιστικά η Μελίκα Φορουτάν, η οποία παίζει σε κάθε σκηνή της ταινίας, να οδεύει προς μία επώδυνη καταβύθιση σε έναν πρωτόγνωρο εφιάλτη, μέσα στον οποίο θα πρέπει να χάσει ολοκληρωτικά τον εαυτό της, για να μπορέσει να τον ανακαλύψει ξανά από την αρχή. 

Οι έννοιες της ταυτότητας, του ξένου και της πατρίδας αποτυπώνονται με μοναδικό τρόπο, με τον Ετεμαντί, να υπογράφει μία από τις καλύτερες ταινίες του φετινού καλοκαιριού, η οποία συμμετείχε και στο Πανόραμα του περασμένου φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου. 

Info: Παρί (Pari). Δραματική. Ελλάδα, Ολλανδία, Γαλλία, Βουλγαρία 2020. Πρεμιέρα: Τρίτη 14 Ιουλίου. Σκηνoθεσία: Σιαμάκ Ετεμαντί. Παίζουν: Μελίκα Φορουτάν, Σαμπάζ Νοζίρ, Αργύρης Πατζάρας, Σοφία Κόκαλη, Λένα Κιτσοπούλου. Διανομή: Cinobo.



Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΚΟΠΕΡΦΙΛΝΤ: Ο Αρμάντο Ιανούτσι (Ο Θάνατος του Στάλιν, Veep, The Thick of It, In the Loop), διασκευάζει με τον δικό του τρόπο, το κλασικό μυθιστόρημα του Καρόλου Ντίκενς, που είναι και αυτό που περιέχει τα περισσότερα αυτοβιογραφικά στοιχεία του μεγάλου Βρετανού συγγραφέα. Δημοσιευμένο σε συνέχειες ανάμεσα στο 1849 - 1850, το αφήγημα όπως και η ταινία, διηγείται σε πρώτο πρόσωπο την ιστορία του μικρού και στη συνέχεια, νεαρού Ντέιβιντ, ο οποίος μένει ορφανός από πολύ νωρίς και παρά τις δυσκολίες κατορθώνει να γίνει συγγραφέας στην Βικτωριανή Αγγλία. 

Ο αυστηρός πατριός του τον στέλνει από μικρό να δουλέψει σε μια βιοτεχνία δικών του συμφερόντων στο Λονδίνο. Όταν χάσει τη μητέρα του, θα διεκδικήσει και θα κερδίσει την εύνοια της εκκεντρικής αδερφής του πατέρα του, η οποία και θα φροντίσει για τη μόρφωσή του.

Ο Ιανούτσι αναδεικνύει το σαρκαστικό χιούμορ της ιστορίας του Ντέιβιντ και της δίνει τη μορφή ενός τριπαρισμένου παραμυθιού, πολύ κοντά στο σουρεαλιστικό ύφος ενός Τέρι Γκίλιαμ. Όπως και στο Θάνατο του Στάλιν, οι επιρροές του από τη σχολή των Μόντι Πάϊθον, είναι φανερές στην παραδοξότητα των καταστάσεων, αλλά και στη σκιαγράφηση των περισσότερων χαρακτήρων. Τονίζει επιμέρους επεισόδια με έναν ολότελα δικό του τρόπο και διανέμει τους ρόλους (όπως κάνει και για τον ίδιο τον πρωταγωνιστή), σε ηθοποιούς διαφορετικής φυλετικής καταγωγής χωρίς να ενδιαφέρεται για την αληθοφάνεια της υποτιθέμενης προγονικής συνέχειας, των επεισοδίων ή της εποχής. 

Το μπαρόκ στιλ μοιάζει λίγο περίεργο στην αρχή, μέχρι να συνηθίσει ο θεατής στο ύφος της ταινίας. Από εκεί και μετά όμως, η θέασή της είναι απολαυστική, ενώ αρκετά από τα μηνύματα του Ντίκενς παραμένουν διαχρονικά. Ωραίες ερμηνείες από ένα all inclusive καστ εξαιρετικών ηθοποιών, σε μια προσεγμένη παραγωγή, για ενήλικους κυρίως, θεατές. 

Info: Ο Διαφορετικός Κύριος Κόπερφιλντ (The Personal History of David Copperfield). Δραματική Περιπέτεια Κωμωδία. Βρετανία, ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 16 Ιουλίου.Σκηνοθεσία: Αρμάντο Ιανούτσι. Παίζουν: Ντεβ Πατέλ, Τίλντα Σουίντον, Χιου Λόρι, Πίτερ Καπάλντι. Διανομή: Spentzos Film.


ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ: Η Μαρία, μια 55χρονη γυναίκα αντιμέτωπη με μια δυσοίωνη πρόγνωση υγείας κάνει ένα ταξίδι ζωής στα ελληνικά νησιά παρέα με τις φίλες της, αντίθετα στις συμβουλές της οικογένειας και των γιατρών της. Στη Νίσυρο η Μαρία θα βρει ομορφιά, γαλήνη και τελικά τον αληθινό έρωτα στο πρόσωπο του Στέφανου. Πολύ σύντομα θα κληθεί να αποφασίσει αν θα επιστρέψει πίσω στην οικογένειά της στην Ισπανία ή αν θα συνεχίσει τη ζωή της στο νησί μαζί του, μέχρι το τέλος.

Ισπανοελληνική παραγωγή στην οποία πρωταγωνιστεί η Εμα Σουάρεζ της αλμοδοβαρικής Julieta με τον Ακύλλα Καραζήση. Μας ταξιδεύει από το καταθλιπτικό Μπιλμπάο στην ηφαιστειογενή, καλοκαιρινή Νίσυρο, όπου η ηρωίδα θα έρθει αντιμέτωπη με τον εαυτό της, τον γιο της, τα θέλω της και την αρρώστια που την κατατρώει. Ο Ισπανός σκηνοθέτης, Μιγκέλ Ανχελ Χιμένεθ καταφέρνει να κρατήσει τις ισορροπίες της ιστορίας του, στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας, σχηματίζοντας ένα συγκινητικό, κινηματογραφικό, γυναικείο πορτρέτο.

Info: Παράθυρο στη Θάλασσα (Una Ventana al Mar/Window by the Sea). Δραματική. Ισπανία, Ελλάδα 2019. Πρεμιέρα: Δευτέρα 13 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Μιγκέλ Ανχελ Χιμένεθ. Παίζουν: Εμα Σουάρεζ, Ακύλλας Καραζήσης. Διανομή: Cinobo. 
  

ΟΤΑΝ ΑΝΘΙΖΕΙ Η ΝΙΟΤΗ: Η ταινία ακολουθεί από τη δεκαετία του '80 έως σήμερα, τη ζωή τεσσάρων φίλων, του Τζούλιο, της Τζέμα του Πάολο και του Ρικάρντο, μέσα από 40 χρόνια αγάπης, φιλοδοξιών, επιτυχίας και αποτυχιών. Ομορφονιός ο Πάολο, τα φτιάχνει με την Τζέμα η οποία φεύγει από τη πόλη σύντομα με την αδερφή της, όταν τα δύο κορίτσια χάνουν την άρρωστη μητέρα τους. Το ζευγάρι θα ξαναβρεθεί μερικά χρόνια αργότερα, μόνο που η Τζέμα, στη γιορτή του γάμου του Ρικάρντο, θα αφήσει τον δάσκαλο Πάολο, για τον πολλά υποσχόμενο δικηγόρο Τζούλιο. Αργότερα ο Τζούλιο θα την χωρίσει για μια γυναίκα που θα τον ανεβάσει κοινωνικά, ο ηθοποιός Ρικάρντο θα χωρίσει από την επίσης ηθοποιό γυναίκα του και θα δώσει αγώνα για να μπορεί να βλέπει τον γιο του, όταν εκείνη ξαναπαντρευτεί, ενώ ο Πάολο θα γηροκομήσει μέχρι το θάνατό της, την άρρωστη μητέρα του.

Στο σήμερα, παραμονή πρωτοχρονιάς, οι 4 φίλοι θα βρεθούν να γιορτάζουν όλοι μαζί παρέα, με τρία από τα σχεδόν 20χρονα πλέον παιδιά τους.

Αβαθής τοιχογραφία μέρους της ιταλικής κοινωνίας από τον Γκαμπριέλε Μουτσίνο τον οποίο γνωρίζουμε καλύτερα από τις αμερικανικές δουλειές του, Το Κυνήγι της Ευτυχίας (2006) & Επτά Ζωές (2008) στις οποίες πρωταγωνιστούσε ο Γουίλ Σμίθ και από το πιο πρόσφατο, Πατέρας και Κόρη (2016), με τους Ράσελ Κρόου & Αμάντα Σέιφιλντ.

Τα 120 τόσα λεπτά της ταινίας, δεν μοιάζουν αρκετά για να αναπτυχθούν σε βάθος οι χαρακτήρες της, αλλά και για να χωρέσουν τα 40 αυτά χρόνια από την εφηβεία τους μέχρι σήμερα. 

Ακόμη, δεν ξέρω αν ήταν μια εσφαλμένη εντύπωση από μέρους μου, αλλά η αποτύπωση των γυναικών από το σενάριο, φάνηκε να μην είναι ιδιαίτερα κολακευτική για αυτές. Αυτό που μένει στο τέλος είναι μια ευπρεπής παραγωγή, με εξαιρετικούς ηθοποιούς, αλλά χωρίς ιδιαίτερες αξιώσεις ή αντίκτυπο, κι ας περνούν από μπροστά από τα μάτια μας (και από τα μάτια και τις ζωές των ηρώων της), κάποια γεγονότα, που σημάδεψαν και χαρακτήρισαν τις τέσσερις αυτές δεκαετίες. 

Info: Οταν Ανθίζει η Νιότη (Gli Αnni più Belli/The Best Years). Δραματική. Ιταλία 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 16 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Γκαμπριέλε Μουτσίνο. Παίζουν: Μικαέλα Ραμαζότι, Κιμ Ρόσι Στιούαρτ, Νικολέτα Ρομανόφ, Πιερφραντσέσκο Φαβίνο, Κλαούντιο Σανταμαρία. Διανομή: Tanweer.
 

ΝΕΟΙ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΣΘΕ: Ο Πιερό, ο Μιμίλ και ο Αντουάν, τρεις παιδικοί φίλοι 70 καλοκαιριών. Η επανένωσή τους στην κηδεία της Λουσέτ, της συζύγου του Αντουάν, διακόπτεται όταν ο τελευταίος ανακαλύπτει μια παλιά επιστολή που τον βγάζει από τα ρούχα του.

Χωρίς να δώσει την παραμικρή εξήγηση στους φίλους του, φεύγει ξαφνικά για την Τοσκάνη. Ο Πιερό και ο Μιμίλ μαζί με την Σοφί, την εγγονή του Αντουάν η οποία είναι ολόιδια η γιαγιά της η Λουσέτ και πολύ έγκυος, τρέχουν στο κατόπι του για να τον σταματήσουν από το να διαπράξει ένα έγκλημα πάθους με 50 χρόνια καθυστέρηση!

Γαλλική δραματική κομεντί η οποία βασίζεται σε ένα κόμικ για ενήλικες (προφανώς), η οποία συνδυάζει το buddy movie με την ταινία δρόμου. Η νεκρή πλέον Λουσέτ, είχε απατήσει τον σύζυγό της με τον ιδιοκτήτη ενός εργοστασίου της περιοχής, ο οποίος ήταν και το αφεντικό των τριών φίλων. Στην ιστορία εμπλέκεται και μια συνομήλική τους αγρότισσα γειτόνισσα της οποίας το παρελθόν κρύβει μια σκοτεινή ιστορία που πηγαίνει πίσω στην εποχή της γερμανικής κατοχής στη περιοχή. Η Σοφί και η κόρη του παλιού αφεντικού θα καταφέρουν στο φινάλε να ξεκαθαρίσουν κάποια από τα γεγονότα.

Οι κοινωνικοπολιτικοί προβληματισμοί του κόμικ, ίσα που προλαβαίνουν να φανούν επιδερμικά στη ταινία, για να ξεχαστούν αμέσως στη συνέχεια, καθώς μένει αναποφάσιστη μέχρι το τέλος, ανάμεσα στο δραματική και τη κωμική της υπόστασή. Η δεύτερη πάντως κερδίζει πόντους χάρη στον χαρακτήρα του Πιερό, τον οποίο υποδύεται με μπρίο ο κάποτε δημοφιλής και στη χώρα μας, Γάλλος κωμικός ηθοποιός, Πιερ Ρισάρ.

Ίσως ένας σκηνοθέτης σαν τον Ζαν-Πιερ Ζενέ, του Delicatessen, της Αμελί και του Απρόβλεπτου Κύριου Σπίβετ (2013), να είχε δώσει στην ιστορία λίγη από την κόμικ μαγεία που χρειαζόταν, συμμαζεύοντας ταυτόχρονα, όλα τα σκόρπια εδώ κι εκεί, επιμέρους στοιχεία της. Η διάθεσή της πάντως είναι άκρως καλοκαιρινή.

Info: Νέοι Είστε και Φαίνεσθε (Les Vieux Fourneaux/Tricky Old Dogs). Δραματική κωμωδία. Γαλλία 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 16 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Κριστόφ Ντιτιρόν. Παίζουν: Πιερ Ρισάρ, Εντι Μίτσελ, Ρολάν Ζιρό, Αλίς Πολ. Διανομή: Filmcenter Trianon.
 

Ο ΓΑΜΠΡΟΥΛΗΣ ΜΑΣ: Η γυναίκα του θέλει να τον χωρίσει γιατί πιστεύει πως την απάτησε με άλλη. Όταν μαθαίνει πως τα πεθερικά του τον έχουν υιοθετήσει, απαγορεύει στους γονείς της να τον ξαναδούν. Εκείνοι όμως έχουν σκοπό να κάνουν τα πάντα για να μην αφήσει η κόρη τους, τον αγαπημένο γαμπρό τους.

Γαλλική κωμωδία παρεξηγήσεων που ακολουθεί την μακριά παράδοση του είδους. Στέκεται αρκετά αμήχανη στο φινάλε, αλλά μέχρι να συμβεί αυτό, περιέχει αρκετά φαρσικά στοιχεία για να ικανοποιήσει τους φίλους του είδους. Στο ρόλο της πεθεράς, η Ζοσιάν Μπαλασκό του, Για Όλα Φταίει το Γαζόν.

Info: Ο Γαμπρούλης Μας (Beaux-Parents). Κωμωδία. Γαλλία 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 16 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Εκτορ Καμπέγιο Ρέγιες. Παίζουν: Ζοσιάν Μπαλασκό, Ντιντιέρ Μπουρντόν,  Σαρλί Μπρουνό, Μπέναμπαρ, Ρούτζερο Ραϊμόντι. Διανομή; Weird wave.


ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΚΛΕΦΤΗ: Ένας απόμαχος κλέφτης κοσμημάτων πρέπει να αποδείξει την αθωότητά του όταν κινεί αδίκως υποψίες πως έχει επιστρέψει στο παλιό του επάγγελμα, σε αυτό το κλασικό, κοσμοπολίτικο, όπως συνήθιζαν να το αποκαλούν στο παρελθόν, αστυνομικό θρίλερ του Αλφρεντ Χίτσκοκ από το 1955, με πρωταγωνιστές τον κάρι Γκραντ και την Γκρέις Κέλι.

Βασισμένη σε ένα μυθιστόρημα του Ντέιβιντ Ντοντζ, η ταινία αφηγείται τις περιπέτειες ενός πρώην ληστή κοσμημάτων ο οποίος έχει αποσυρθεί πλέον στη Γαλλική Ριβιέρα. Όταν κάποιος αρχίζει να μιμείται τον τρόπο δράσης του, εκείνος, σε συνεργασία με έναν εκπρόσωπο των Lloyds του Λονδίνου, για να μπορέσει να βρει τον κλέφτη και να αποδείξει την αθωότητά του, τα φτιάχνει με μια νεαρή, ενζενί, κληρονόμο, την οποία έχει φέρει στη Ριβιέρα ο πατέρας της, με σκοπό να την καλοπαντρέψει.

Το ελαφρύ και καλοκαιρινό περιτύλιγμα της ταινίας, δεν κρύβει τις διάφορες χιτσκοκικές εμμονές: τα παιχνίδια ταυτότητας, τον παρεξηγημένο ήρωα που πρέπει να αποδείξει την αθωότητά του ενάντια στις ισχυρές ενδείξεις περί του αντιθέτου, τους εραστές που δεν καταφέρνουν να πλησιάσουν ο ένας στον άλλο, αν δεν αποκαλύψουν τις πραγματικές τους προθέσεις. Απολαυστικό, καλοκαιρινό, σε ολοκαίνουργιες ψηφιακές κόπιες.

Info: Το Κυνήγι του Κλέφτη (To Catch a Thief). Θρίλερ Μυστηρίου. ΗΠΑ 1955. Επανέκδοση: Πέμπτη 16 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ. Παίζουν: Κάρι Γκραντ, Γκρέις Κέλι. Διανομή: Odeon.
 

ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΕΝΟΡΚΟΙ: Στην πίσω αίθουσα ενός δικαστηρίου, 12 ένορκοι πρέπει να αποφασίσουν για την τύχη ενός 18χρονου, λατινικής καταγωγής ισπανόφωνου αγοριού, στο οποίο πιθανόν να επιβληθεί η θανατική ποινή, για τη δολοφονία του πατέρα του. Ο δικαστής, καλεί τους δώδεκα ενόρκους να αποσυρθούν για να βγάλουν την ετυμηγορία τους. Για να εκτελεστεί όμως ο 18χρονος κατηγορούμενος θα πρέπει να συναινέσουν και οι δώδεκα ένορκοι. Οι 11 συμφωνούν χωρίς δεύτερη κουβέντα, ο δωδέκατος όμως πιστεύει πως δεν έχουν επαρκή στοιχεία για να κάνουν κάτι τέτοιο. Εν μέσω διαμαρτυριών από τους υπόλοιπους που θέλουν να τελειώνουν με την αγγαρεία και να γυρίσουν γρήγορα στο σπίτι τους, εκείνος σπέρνει τον καρπό της αμφιβολίας σε σχέση με την υπόθεση και με τον τρόπο που λειτουργεί το νομικό σύστημα, ξεσκεπάζοντας το κοινωνικό, ηθικό, πολιτιστικό υπόβαθρο του κάθε ενόρκου, με τρόπο αποκαλυπτικό.

Η ταινία που ήταν η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του σπουδαίου αμερικανού σκηνοθέτη Σίντνεϊ Λιούμετ (Το Δίκτυο, Serpico, Σκυλίσια Μέρα, Φόνος στο Οριάν Εξπρές), προοριζόταν για τη τηλεόραση και βασίζεται σε σενάριο του Ρέτζιναλντ Ρόουζ ο οποίος διασκευάζει ένα δικό του θεατρικό έργο. Ένα έργο που έχει γνωρίσει από τότε δεκάδες διασκευές ανά την υφήλιο και που το οποίο, παραμένει δυστυχώς επίκαιρο, όλα αυτά τα 60 τόσα χρόνια από τότε που γράφτηκε.

Πρόκειται για μια τοιχογραφία χαρακτήρων στην οποία μπορεί ο καθένας να δει και να συμπεράνει, το πόσο εύκολα μπορεί να παρθεί μια λάθος δικαστική απόφαση, η οποία μπορεί υπό τις κατάλληλες συνθήκες, μαζί με τις όποιες προκαταλήψεις και τα παγιωμένα εθνοκοινωνικοπολιτικά κριτήρια (στη θέση του ισπανόφωνου νεαρού του 1957, βάλτε τον ίδιο ισπανόφωνο, μαύρο, πρόσφυγα από τη Συρία, τη Σομαλία ή το Αφγανιστάν, σήμερα), να οδηγήσει έναν αθώο στη φυλακή ή την θανατική καταδίκη, στις ΗΠΑ και σε όποια άλλη χώρα δεν έχει καταργήσει τη βάρβαρη, θανατική ποινή.

Ο Λιούμετ, αν και βγαίνει ελάχιστα από την αίθουσα της συνεδρίασης, καταφέρνει να δώσει έναν απόλυτα κινηματογραφικό ρυθμό και μορφή στη ταινία του, συνεπικουρούμενος από ένα εξαιρετικό καστ λαμπρών ηθοποιών. Η ταινία υπήρξε υποψήφια για 3 βραβεία Όσκαρ (σκηνοθεσίας, καλύτερης ταινίας & καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου), κέρδισε τη Χρυσή Άρκτο καλύτερης ταινίας στο 7ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου και το 2007 συμπεριλήφθηκε στο Εθνικό Μητρώο Κινηματογράφου της Βιβλιοθήκης του Αμερικανικού Κογκρέσου, ως ταινία πολιτιστικά, ιστορικά και αισθητικά σημαντική για τον πολιτισμό των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ την ίδια στιγμή κατατάσσεται στη δεύτερη θέση των καλύτερων κινηματογραφικών δικαστικών δραμάτων του Αμερικανικού Ινστιτούτου Κινηματογράφου (American Film Institute). Σε καινούργιες ψηφιακές κόπιες.

Info: Οι Δώδεκα Ένορκοι (12 Angry Men). Δραματική Θρίλερ. ΗΠΑ 1957. Επανέκδοση: Πέμπτη 16 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Σίντνεϊ Λιούμετ. Παίζουν: Χένρι Φόντα, Λι Τζ. Κομπ, Ε. Τζ. Μάρσαλ, Μάρτιν Μπάλσαμ, Τζάκ Γουόρντεν. Διανομή: Summer Classics.


ΑΛΓΕΡΙ: Ένας διαβόητος Γάλλος κλέφτης κοσμημάτων κρύβεται στη δαιδαλώδη καστροπολιτεία της Κάσμπα του Αλγερίου, όπου ζει αυτοεξόριστος. Όταν μια πανέμορφη και ευκατάστατη Γαλλίδα τουρίστρια του θυμίσει τις πάλαι ποτέ ευτυχισμένες μέρες του στο Παρίσι, ο κλέφτης θα δελλεαστεί να εγκαταλείψει την κρυψώνα του και να συλληφθεί από την τοπική αστυνομία που τα πάει καλά μαζί του, όσο δεν βγαίνει από εκεί.

Κλασικό αστυνομικό νουάρ με γοητευτικούς και μυστηριώδεις χαρακτήρες, το οποίο αν και είναι γυρισμένο σχεδόν εξ ολοκλήρου σε στούντιο, καταφέρνει να μεταδώσει την κλειστοφοβική, παραμυθένια ατμόσφαιρα των αναρίθμητων Κάσμπα, των αραβοβερβερικών πόλεων του Μαχρέμπ (Τυνησία, Αλγερία, Μαρόκο), στο βορειοδυτικό άκρο της αφρικανικής ηπείρου. Ίντριγκες, μοιραίες γυναίκες και φωτογνείς κακοί, συμπληρώνουν την εικόνα μιας μυθικής ταινίας, υποψήφιας για 4 Οσκαρ (Α' & Β' Αντρικού Ρόλου, Φωτογραφίας, Σκηνικών), η οποία μοιάζει να έχει γεράσει ελάχιστα, κι ας είναι ήδη 82 ετών.

Info: Αλγέρι (Algiers). Αστυνομική Νουάρ Περιπέτεια. ΗΠΑ 1938. Επανέκδοση: Πέμπτη 16 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Τζον Κρόμγουελ. Παίζουν: Σαρλ Μπουαγιέ, Χέντι Λαμάρ, Τζιν Λόκχαρντ, Ζίγκριντ Γκάρι, Πολ Χάρβεϊ. 


SAMURAI COP: Για ποιο λόγο ορδές μανιακών θεατών γεμίζουν τις αίθουσες παγκοσμίως για να παρακολουθήσουν σε (υστερικές) μεταμεσονύχτιες προβολές μια τόσο κακή ταινία; Επειδή, το Samurai Cop που γύρισε ο Αμίρ Σερβάν το 1990 για τις ανάγκες της βιντεοαγοράς, είναι τόσο εξωφρενικά αστείο σε κάθε πλάνο, που σου μένει αξέχαστο.

Από τα κουρέματα των πρωταγωνιστών (με μια περούκα που, πεισματικά, σπανίως στέκεται στη θέση της), τις σεξιστικές (στα όρια της γελοιότητας) ατάκες, τις πιο θεαματικά κακοστημένες σκηνές μάχης και τα μονίμως θολωμένα βλέμματα ολόκληρου του καστ, το Samurai Cop αποτελεί μια εμπειρία που δεν μπορεί με τίποτα να αναπαραχθεί στο σπίτι.

Το Midnight Express φέρνει στην Ελλάδα ένα ακόμα φιλμ που απέκτησε άθελα του (εντελώς όμως) μυθική διάσταση. Προλογίζουν οι: Μάκης Παπασημακόπουλος, Στέλιος Καρακάσης και Αχιλλέας Γαρμπίλας (The Film Pit). Μία μετά τα μεσάνυχτα αυτό το Σάββατο 18 Ιουλίου στη ΡΙΒΙΕΡΑ Εξαρχείων. 

Info: Samurai Cop. Περιπέτεια, Θρίλερ. ΗΠΑ 1991. Ειδική Προβολή: Σάββατο 18 ιουλίου μετά τα μεσάνυχτα στη Ριβιέρα, Εξαρχείων. Σκηνοθεσία: Αμίρ Σερβάν. Παίζουν: Ρόμπερτ Ζ'Νταρ, Μάθιου Καρύδας, Τζάνις Φάρλεϊ. 
εμφάνιση σχολίων