8
1
σχόλια
1904
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Το Κυνήγι. Wild Rose. Όνειρα στη Καλιφόρνια. Made in Italy. Το Κόλπο του Αιώνα. Η Νύχτα του Κυνηγού. Η Δίκη. The Breakfast Club
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
9 Ιουλίου 2020
ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ: Δώδεκα ξένοι μεταξύ τους άνθρωποι ξυπνούν σε ένα ξέφωτο. Δεν γνωρίζουν πού βρίσκονται, ούτε πώς έφτασαν εκεί. Δεν γνωρίζουν ότι τους έχουν επιλέξει για έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό. Στη σκιά μιας σκοτεινής ιντερνετικής θεωρίας συνωμοσίας, μια ομάδα εκλεκτών της λεγόμενης Ελίτ, συγκεντρώνεται για πρώτη φορά σε μια απομακρυσμένη έπαυλη για να κυνηγήσουν ανθρώπους, της λεγόμενης και white trash συνομοταξίας (λευκούς rednecks χαμηλής οικονομικής, μορφωτικής και κοινωνικής υπόστασης), για σπορ. Αλλά τα σχέδιά τους θα ανατραπούν, καθώς μία από τις κυνηγημένες, γνωρίζει τους κανόνες του παιχνιδιού καλύτερα και από τους ίδιους. 

Σατιρικό θρίλερ καταδίωξης, το οποίο προκάλεσε ταραχή όταν βγήκε στις αμερικάνικες αίθουσες λίγο πριν από τη πανδημία, με τον πρόεδρο Τραμπ να το σχολιάζει ενοχλημένος στο twitter. Η αιμοβόρα Ελίτ, δεν είναι απλά οικονομική και αποτελείται από ανθρώπους με ευαισθησίες κατά τα άλλα: απέναντι στο περιβάλλον, τα ζώα και τις μειονότητες, με ορθή πολιτική αντιμετώπιση των πάντων, εκτός ίσως από τους άχρηστους, τεμπέληδες, αποτυχημένους, αδιάφορους για το περιβάλλον, θρησκόληπτους, λευκούς συμπολίτες τους, αυτούς που πιστεύουν σε θεωρίες συνομωσίας (όπως αυτήν της ύπαρξης του εν λόγω Κυνηγιού) και ψηφίζουν λαϊκιστές προέδρους, τύπου Τραμπ.

Η ταινία σατιρίζει εύστοχα την πόλωση της αμερικανικής κοινωνίας και την οπλολαγνεία  και των δύο πλευρών της, χωρίς να χαρίζεται στη μία ή στην άλλη. Είναι βίαιη, αστεία, τρομακτική και αγωνιώδης και θα ήθελε να είναι κάτι σαν την λευκή εκδοχή του Εμείς, του Τζόρνταν Πιλ (Τρέξε!), χωρίς όμως να διαθέτει το δικό του άγγιγμα, είναι η αλήθεια, καθώς δεν καταφέρνει να γίνει ποτέ η πολιτική σάτιρα που θα της άξιζε να είναι, ενώ η τελική σύγκρουση μοιάζει να στερείται σοβαρής ουσίας και να εξαντλείται στα ακροβατικά. Ξεκίνησε τη προηγούμενη εβδομάδα, σε κλειστές αίθουσες κυρίως. Ξεκίνησε τη προηγούμενη εβδομάδα, σε κλειστές αίθουσες κυρίως.

Info: Το Κυνήγι (The Hunt). Σατιρικό Θρίλερ. ΗΠΑ 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 2 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Κρεγκ Ζόμπελ. Παίζουν: Μπέτι Γκίλπιν, Χίλαρι Σουάνγκ, Εμα Ρόμπερτς, Αϊκ Μπάρινχολντς. Διανομή: Tulip Entertainment.


WILD ROSE: H Ρόουζ-Λιν Χάρλαν, είναι μια χαρισματική 23χρονη τραγουδίστρια με δύο ανήλικα παιδιά, που μόλις αποφυλακίστηκε. Το όνειρό της είναι να αφήσει την Γλασκώβη για το Νάσβιλ, το λίκνο της κάντρι μουσικής, και να γίνει μια επιτυχημένη τραγουδίστρια. Η μητέρα της, θέλει να την κρατήσει κοντά της και να αναλάβει τις ευθύνες της, αλλά όταν παρουσιάζεται η ευκαιρία που θα τη φέρει μια ανάσα από το όνειρό της, εκείνη έρχεται αντιμέτωπη με το δίλημμα ανάμεσα στην οικογένεια και την καριέρα.

Μια από τις δοκιμασμένες βρετανικές συνταγές εκτελείται με σχετική επιτυχία από τον Τομ Χάρπερ σε μια ταινία που γύρισε πριν από το, Οι Αεροναύτες που είδαμε τον περασμένο Φεβρουάριο. Σχετική, γιατί βρήκαμε πως, στο δεύτερο μέρος ειδικά, το σενάριο δίνει εύκολες απαντήσεις, στα δύσκολα διλήμματα των ηρωίδων του, ενώ μια σειρά από ευτυχείς συμπτώσεις, συμπληρώνουν το παζλ αυτού του τυπικού κατά τα άλλα, βρετανικού δράματος, που δεν είναι ακριβώς kitchen sink drama αλά Κεν Λόουτς, αλλά ούτε και μια καθαρόαιμη εμπορική παραγωγή. Άρεσε σε κοινό και κριτικούς σε ΗΠΑ και Βρετανία. Εμας μας κράτησαν οι δύο πρωταγωνίστριες. Η Τζέσι Μπάκλεϊ του Κτήνους και η πάντα καλή Τζούλι Γουόλτερς (Brooklyn, Mamma Mia, Billy Elliott).

Info: Wild Rose. Δραματική. Βρετανία 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 9 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Τομ Χάρπερ. Παίζουν: Τζέσι Μπάκλεϊ, Τζούλι Γουόλτερς, Σόφι Οκενόντο. Διανομή: Feelgood Entertainment.


ΟΝΕΙΡΑ ΣΤΗ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ: Η Μάγκι είναι η παραμελημένη προσωπική της βοηθός, η οποία έχει περιοριστεί στο να κάνει καθημερινά θελήματα, χωρίς όμως να έχει εγκαταλείψει το παιδικό της όνειρο, που είναι να γίνει μια μέρα η ίδια μουσική παραγωγός. Η ζωή της γυρίζει γύρω από την ντίβα Γκρέις Ντέιβις, η οποία έχει πολύ καιρό να βγάλει καινούργια δουλειά και η δισκογραφία της εξαντλείται σε Greatest Hits, Greatest Hits Live & Greatest Hits Remixes. Η μια ζει γεμάτη όνειρα και προσδοκίες και η άλλη γεμάτη λαμπρές αναμνήσεις και ανασφάλειες. Οι ζωές τους είναι συνδεδεμένες με τη μουσική, τα όνειρα της showbiz και από κάτι ακόμη που καμία από τις δύο δεν μπορεί να φανταστεί.

Η Μάγκι γνωρίζει τον ταλαντούχο Ντέιβιντ, έναν ανερχόμενο μαύρο μουσικό και συμφωνεί να γίνει η παραγωγός του. Όταν η Ντέιβις το μαθαίνει, απολύει τη Μάγκι από βοηθό, ενώ στη συνέχεια όταν ο Ντέιβιντ μαθαίνει πως δεν είναι πραγματική παραγωγός, εγκαταλείπει τη συνεργασία τους εξοργισμένος. Εκείνη επιστρέφει στο πατρικό της και αφήνει το χρόνο να δουλέψει υπέρ της.

Άλλη μια παραγωγή δοκιμασμένης κινηματογραφικής συνταγής που με το ζόρι καταφέρνει να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Εδώ όλοι είναι πλούσιοι και σχεδόν διάσημοι. Η δισκογραφική θέλει να ξεπετάξει την Γκρέις Ντέιβις (την οποία υποδύεται η κόρη της Νταϊάνα Ρος, Τρέισι Ελις Ρος), κλείνοντάς της εμφανίσεις σε καζίνο του Λας βέγκας. Η Μάγκι την πείθει να δοκιμάσει ένα δικό της remix σε κάποιο από τα κομμάτια της, όπου το beat δεν σκεπάζει τα φωνητικά της τραγουδίστριας κι εκείνη συμφωνεί, παρά τις αντιρρήσεις του μάναντζερ της. Το φινάλε κρύβει μία έκπληξη, αλλά η διαδρομή ως εκεί δεν είναι εύκολη αν κάποιος δεν κλείσει τα μάτια του σε κλισέ και απιθανότητες κάθε είδους. Η ταινία έχει ένα-δυο πράγματα να πει για τη μουσική βιομηχανία, αλλά οι χαρακτήρες της δεν έχουν βάθος και όταν δεν είναι απλά ιδέες χαρακτήρων, είναι ξεκάθαρα εξιδανικευμενοι. Ωραίο μουσικό σκορ (Εϊμι Ντόχερτι) και σάουντρακ μουσικών κομματιών.

Info: Ονειρα στη Καλιφόρνια (The High Note). Δραματική Ρομαντική Κομεντί. ΗΠΑ, Βρετανία 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 9 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Νίσα Γκανάτρα. Παίζουν: Ντακότα Τζόνσον, Τρέισι Ελις Ρος, Κέλβιν Χάρισον Τζούνιορ, Μπιλ Πούλμαν, Άις Κιουμπ, Εντρι Ιζαρντ. Διανομή: Tulip Entertainment.


MADE IN ITALY: Στη μαγευτική Τοσκάνη βρίσκεται το εξοχικό που έχουν κληρονομήσει ο Ρόμπερτ με το γιο του Τζακ. Επιχειρώντας να ανακαινίσουν το μισογκρεμισμένο κτίριο και να το επαναφέρουν στην παλιά του αίγλη, θα γνωρίσουν τους ντόπιους κατοίκους της περιοχής, αλλά θα γνωριστούν καλύτερα και μεταξύ τους, βελτιώνοντας έτσι τη σχέση τους, που έως τώρα ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Ο Τζακ θα αναπολήσει τις ευτυχισμένες στιγμές με την μητέρα του ενώ ταυτόχρονα θα ερωτευτεί την όμορφη Νατάλια – τη νεαρή Ιταλίδα σεφ μιας μικρής τρατορίας. Το μέλλον και για τους δύο πλέον δείχνει διαφορετικό και γεμάτο εκπλήξεις.

Ο ηθοποιός Τζέιμς Ντ’ Αρσι κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, στο οποίο πρωταγωνιστούν οι Λίαμ Νίσον και Μάικλ Ρίτσαρντσον, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Αυτό δίνει στην ερμηνεία τους και στην οθόνη, μια ιδιαίτερη χημεία που δεν θα έβγαινε από διαφορετικούς ηθοποιούς και αυτό είναι και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της ταινίας (μαζί με το πάντοτε ελκυστικό καλοκαιρινό σκηνικό της Τοσκάνης), που εξελίσσεται αρκετά αναμενόμενα, προς τέρψη όσων αγαπούν τα ρομαντικά και ελαφρώς συγκινητικά, καλοκαιρινά θεάματα.

Info: Made in Italy. Δραματική Ρομαντική Κομεντί. ΗΠΑ 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 9 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Τζέιμς Ντ’ Αρσι. Παίζουν: Λίαμ Νίσον, Μάικλ Ρίτσαρντσον, Βαλέρια Μπιλέλο, Λίντσεϊ Ντάνκαν. Διανομή: Odeon.


ΤΟ ΚΟΛΠΟ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ: Η περίφημη ληστεία τραπέζης που ενέπνευσε τη σειρά του Netflix, La Casa de Papel, έγινε στην Αργεντινή, στις 13 Ιανουαρίου του 2006, στην Banco Rio, του Σαν Ισίδρο. Αφού απασχόλησε τα ΜΜΕ για πάρα πολλά χρόνια, μεταφέρεται και στον κινηματογράφο από τον Αριελ Γουϊνοκράδ του Χωρίς Παιδιά, ο οποίος δίνει στα γεγονότα μια ευχάριστη κωμική διάσταση, η οποία σχολιάζει έμμεσα και με σατιρικό τρόπο, τη κοινωνικοπολιτική κατάσταση της χρεοκοπημένης χώρας της εποχής, χωρίς να χάνει τον στιγμή heist χαρακτήρα της και η οποία υπήρξε, η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία της χρονιάς, στη χώρα παραγωγής της.

Αργεντινή, 2006. Μια συμμορία εισβάλλει σε υποκατάστημα της τράπεζας BancoRioκαι κρατάει 23 ομήρους, σε μια προσπάθεια να φτάσουν στις δεκάδες εκατομμύρια δολάρια και τα κοσμήματα που κρύβονται στο θησαυροφυλάκιο. Η αστυνομία καταφθάνει και περικυκλώνει την τράπεζα, τα μέσα ενημέρωσης αρχίζουν να μεταδίδουν ζωντανά τις εξελίξεις και οι διαπραγματεύσεις ξεκινούν. Όσο περνούν οι ώρες και οι ληστές δεν παραδίδονται, η αστυνομία παίρνει την παράτολμη απόφαση να κάνει έφοδο. Μόλις, όμως, μπουν στο κτίριο, τους περιμένει μια τεράστια έκπληξη.

Info: Το Κόλπο του Αιώνα (El Robo de Siglo/The Heist of the Century). Αστυνομική Περιπέτεια Κωμωδία. Αργεντινή 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 9 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Αριέλ Γουϊνοκράδ. Παίζουν: Γκιγιέρμο Φρανσέγια, Ντιέγκο Περέτι, Χουάν Αλάρι, Πάμπλο Ράγκο. Διανομή: Rosebud 21.


Η ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΚΥΝΗΓΟΥ: Ένας ψυχοπαθής δολοφόνος γυναικών που ειδικεύεται σε νεαρές χήρες με οικονομική επιφάνεια, ο οποίος προσποιείται πως είναι ιεροκήρυκας, φτάνει σε μια μικρή επαρχιακή πόλη. Στη φυλακή που βρισκόταν, άκουσε τον συγκρατούμενό του να μιλάει στον ύπνο του, για τα κλοπιμαία που άφησε στα δυο μικρά του παιδιά. Θα ξεγελάσει τους κατοίκους και την ίδια τη χήρα, μετατρέποντας σε κόλαση τη καθημερινότητα των παιδιών τα οποία θα βρεθούν ολομόναχα και κυνηγημένα κατά μήκος του ποταμού.

Ο ηθοποιός Τσαρλς Λότον, στη μοναδική ταινία που σκηνοθέτησε ποτέ, μεταφέρει στην οθόνη το ομόνιμο μυθιστόριμα του Ντέιβιντ Κραμπ το οποίο βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν τη δεκαετία του 30. Το κάνει με τέτοιο τρόπο, που ακόμη και σήμερα, 65 χρόνια αργότερα, εντυπωσιάζει με την εφιαλτική, εξπρεσιονιστική του ατμόσφαιρα, που βασίζεται στις φωτοσκιάσεις, τα ντεκόρ (η ταινία είναι γυρισμένη ως επί το πλείστον σε στούντιο), στην εικαστική δύναμη δύναμη των πλάνων και την ερμηνεία του Μίτσαμ ο οποίος παίζει μια θριλερική εκδοχή του Ταρτούφου.

Επίσης η ταινία σχολιάζει τη διαχείριση των ανθρώπων από κάθε λογής ιεροκήρυκες, καθώς και την ικανότητά τους να αλλάζουν γνώμες με ιδιαίτερη ευκολία. Σε καινούργιες ψηφιακές κόπιες.

Info: Η Νύχτα του Κυνηγού (The Night of the Hunter). Δραματικό Θρίλερ. ΗΠΑ 1955. Επανέκδοση: Πέμπτη 9 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Τσαρλς Λότον. Παίζουν: Ρόμπερτ Μίτσαμ, Σέλεϊ Γουίντερς, Λίλιαν Γκις, Τζέιμς Γκλίσον, Πίτερ Γκρέιβς, Εβελιν Βάρντεν. Διανομή: Summer Classics.


Η ΔΙΚΗ: Ο Ορσον Γουέλς μεταφέρει στο σινεμά τη Δίκη του Φραντς Κάφκα, ένα έργο που ταιριάζει γάντι στην ιδιοσυγκρασία του ως αιρετικού καλλιτέχνη και στη σχέση του με το κινηματογραφικό status quo της εποχής. Με τρόπο που θυμίζει Γερμανικό Εξπρεσιονισμό, τοποθετεί τον ήρωά του, Γιόζεφ Κ. σε ένα σκοτεινό και απειλητικό σύμπαν που εκτός των άλλων σηματοδοτεί και την έναρξη της ψυχροπολεμικής εποχής που ξεκινούσε το 1961 από το Βερολίνο.

Η κοινότοπη ζωή του τραπεζικού υπαλλήλου Γιόζεφ Κ. ανατρέπεται όταν δύο άγνωστοι άντρες έρχονται σπίτι του για να τον συλλάβουν χωρίς σαφή κατηγορία και να τον οδηγήσουν στον ανακριτή, παρότι ο ίδιος δεν έχει κάνει καμία παράνομη πράξη.

Info: Η Δίκη (The Trial). Δραματική. Γαλλία, Ιταλία 1962. Επανέκδοση: Πέμπτη 9 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Ορσον Γουέλς. Παίζουν: Αντονι Πέρκινς, Ζαν Μορώ, Ορσον Γουελς, Ακίμ Ταμίροφ, Ρόμι Σνάιντερ. Διανομή: Bibliotheque.


THE BREAKFAST CLUB: Πέντε έφηβοι υποχρεώνονται να περάσουν ένα Σάββατο κλεισμένοι στο σχολείο τους, όπου ο  αυταρχικός υποδιευθυντής τους αναθέτει να γράψουν μια εργασία χιλίων λέξεων με θέμα, Ποιοι νομίζετε ότι είστε. Οι πέντε έφηβοι προέρχονται από διαφορετικές κλίκες του σχολείου. Γνωρίζονται, αλλά δεν έχουν κανένα κοινό σημείο επαφής. Καθένας τους εκπροσωπεί και ένα διαφορετικό στερεότυπο: ο σπασίκλας, ο αθλητής, ο παραβατικός, η κουκλίτσα και η μοναχική μισότρελη, πρέπει να συνυπάρξουν για 8 ώρες και 54 λεπτά.

Ο Τζον Χιούζ, ο πρωτοπόρος για τα χολιγουντιανά δεδομένα, δημιουργός (είτε στο σενάριο, είτε στη σκηνοθεσία, είτε και στα δύο μαζί), εμβληματικών νεανικών ταινιών της δεκαετίας του 80, όπως το Η Κουκλίτσα με τα Ροζ (1986), Η Πιο Κουφή Μέρα του Φέρι Μπιούλερ (1986), Ηλεκτρονικό Μανούλι (1984) και άλλες, αποδίδει εξαιρετικά καλά αυτά τα πέντε στερεότυπα χαρακτήρων που υπάρχουν σχεδόν σε κάθε σχολείο, για να τα ανατρέψει.

Γνωστή στους περισσότερους ως η ταινία στην οποία έπαιζε το Don't You, Forget About Me των Simple Minds, αν και διαθέτει μια καθαρά θεατρική, εξομολογητική μορφή στο μεγαλύτερο μέρος της, αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια, μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές ταινίες της δεκαετίας της, ειδικά σε ό,τι αφορά την αμερικανική, νεανική, mainstream κουλτούρα της εποχής, με τον Χιούζ να ξύνει την επιφάνεια της, για να φανεί τι περίπου κρύβεται από κάτω. Προλογίζει ο Jimmy Polioudis

Info: The Breakfast Club. Δραματική Κομεντί. ΗΠΑ 1985. Ειδική Προβολή: Σάββατο 11 Ιουλίου στις 11:58, στη Ριβιέρα Εξαρχείων. Σκηνοθεσία: Τζον Χιουτζ. Παίζουν: Μόλι Ρίνγουολντ, Εμίλιο Εστέβεζ, Πολ Γκλίζον, Αλι Σίντι, Τζαντ Νέλσον. Διάρκεια: 90' Εισιτήριο: 5 ευρώ
εμφάνιση σχολίων