9
1
σχόλια
2568
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Οι Μητέρες Μας. Εξαφανισμένος. Εμμα. Οι Σφυριχτές. Αγώνας για Δικαιοσύνη. Ο Πίνκι και οι Πειρατές. Brahms: The Boy II. Το Αστέρι του Βορρά. The Room
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
27 Φεβρουαρίου 2020
ΟΙ ΜΗΤΕΡΕΣ ΜΑΣ: Βρισκόμαστε στη Γουατεμάλα το 2018. Όλη η χώρα παρακολουθεί τη δίκη των στρατιωτικών που ξεκίνησαν τον εμφύλιο που οδήγησε τη χώρα στο χάος και τη βία. Ο Ερνέστο είναι ένας νέος ανθρωπολόγος που εργάζεται στο Ιατροδικαστικό Ινστιτούτο για την ταυτοποίηση αγνοουμένων, ενώ ταυτόχρονα αναζητά τα ίχνη του πατέρα του. Μια μέρα, ενώ καταγράφει τη μαρτυρία μιας ηλικιωμένης γυναίκας, νομίζει ότι βρήκε ένα στοιχείο που μπορεί να τον οδηγήσει στον πατέρα του, ενός αντάρτη που εξαφανίστηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου. Ενάντια στη θέληση της μητέρας του, αφοσιώνεται σε αυτή την υπόθεση, ψάχνοντας για την αλήθεια.

Ο Σεζάρ Ντίαζ με φόντο το πρόσφατο παρελθόν της πατρίδας του -που όμως ακόμη στοιχειώνει το παρόν και το μέλλον της- ξετυλίγει μια σπαραχτική οικογενειακή ιστορία βαθιά οικουμενική και αναγνωρίσιμη, ειδικά σε κάθε χώρα που είδε τη δημοκρατία της να δοκιμάζεται από τη βία. Μαζί καταθέτει έναν συγκλονιστικό ύμνο στην ανάγκη διατήρησης της μνήμης με κάθε μέσο και με οποιοδήποτε κόστος. Η πρώτη δραματική ταινία μεγάλου μήκους του Ντίαζ, ο οποίος έχει γυρίσει δύο ντοκιμαντέρ κι έχει μοντάρει μια ντουζίνα άλλες, όπως Το Ηφαίστειο (Ixcanul), του Χάιρο Μπουσταμάντε του 2015, συνδυάζει τη μυθοπλασία με την αμεσότητα μιας ταινίας τεκμηρίωσης με αποτέλεσμα, όπως και οι μητέρες του τίτλου, να φαντάζει η ίδια, μια θεματοφύλακας ενάντια στη λήθη.

Χρυσή Κάμερα στο περασμένο Φεστιβάλ των Καννών. Βραβείο SACD Εβδομάδα Κριτικής Φεστιβάλ Καννών. Επίσημη Πρόταση Βελγίου για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας. 5 Υποψηφιότητες στα Βραβεία Magritte της Βελγικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, ανάμεσα τους και για την Καλύτερη Ταινία της χρονιάς. Περισσότερα από 10 βραβεία σε Διεθνή Φεστιβάλ.

Info: Οι Μητέρες Μας (Nuestras Madres). Δραματική. Γουατεμάλα, Βέλγιο, Γαλλία 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Σεζάρ Ντίαζ. Παίζουν: Αρμάντο Εσπίτα, Εμα Ντιμπ, Ορέλια Κάαλ, Χούλιο Σεράνο ετσεβαρία. Διανομή: One from the Heart.


ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΟΣ: Έχουν περάσει 10 χρόνια από τότε ένα εξάχρονο τότε αγόρι, εξαφανίστηκε σε μια παραλία της Νότιας Γαλλίας. Η μητέρα του σήμερα ζει και δουλεύει σε μια παραθαλάσσια ταβέρνα, κοντά στη περιοχή που χάθηκαν τα ίχνη του. Μια μέρα συναντά έναν έφηβο που θα μπορούσε να είναι ο γιος της. Καταφέρνει να τον πλησιάσει, μόνο που το αγόρι παρεξηγεί το ενδιαφέρον της, πιστεύοντας πως είναι ερωτικό.

Ο Ροδρίγκο Σαρογκογιέν, είναι ένας από τους Ισπανούς σκηνοθέτες που μέχρι σήμερα στη χώρα μας, οι ταινίες του συμπλήρωναν τα καλοκαιρινά προγράμματα των διανομέων στη χώρα μας, μετά την επιτυχία του νέου κύματος των ισπανικών θρίλερ μυστηρίου. Ο ίδιος δεν ανήκει σε αυτή τη σχολή και μπορεί η νέα του ταινία να έχει σαν θέμα της μια εξαφάνιση, είναι όμως περισσότερο ένα ψυχολογικό, κοινωνικό δράμα, παρά οτιδήποτε άλλο.

Ξεχωρίζει για την ερμηνεία της Μάρτα Νιέτο, η οποία είχε τον ίδιο ρόλο και στην ομώνυμη, υποψήφια για Οσκαρ ταινία μικρού μήκους του σκηνοθέτη, στην οποία βασίστηκε η κάπως ξεχειλωμένη αυτή εκδοχή που αν και είναι σκηνοθετικά ενδιαφέρουσα και έχει μεμονωμένα μια σειρά από υπέροχα δραματικές σκηνές, χάνει στη σεναριακή της ανάπτυξη, καθώς δεν εμβαθύνει πραγματικά, σε κανέναν από τους υπόλοιπους, σχηματικούς καθώς φαίνεται χαρακτήρες της, πέρα από το πρωταγωνιστικό δίδυμο.

Info: Εξαφανισμένος (Madre). Δραματική Μυστηρίου. Ισπανία Γαλλία 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Ροδρίγκο Σορογκογιέν. Παίζουν: Μάρτα Νιέτο, Ζιλ Ποριέ, Αλεξ Μπρέντεμουλ, Αν Κοσινί, Φρεντερίκ Πιερό. Διανομή: Rosebud 21.


ΕΜΜΑ: Γοητευτική, νεαρή, έξυπνη, εγωίστρια και πλούσια, η Εμμα είναι μια ανήσυχη Βασίλισσα των Μελισσών χωρίς ανταγωνισμό σε μια μικρή, σχεδόν βαρετή πόλη, στην Αγγλία του 19ου αιώνα. Αν και κατά βάθος έχει καλές προθέσεις, ανακατεύεται υπερβολικά με τις ερωτικές σχέσεις των φίλων της, προκαλώντας διάφορες παρεξηγήσεις, σε αυτήν την απαστράπτουσα, κλασσική σάτιρα κοινωνικών τάξεων και ενηλικίωσης, όπου η Έμμα πρέπει να περιπλανηθεί, να λάβει μέρος σε πειραγμένους αγώνες και να κάνει λάθος βήματα, για να βρει την αγάπη που υπήρχε εκεί από την αρχή.

Πρόκειται για μια πολλοστή διασκευή του πολύ γνωστού μυθιστορήματος της Τζέιν Οστιν, δια χειρός της γνωστής για τα μουσικά βίντεο (Beck, Rilo Kiley, Florence + The Machine), της, 50χρονης φωτογράφου και σκηνοθέτη Οτομ ντε Γουάιλντ, η οποία είναι και το ντεμπούτο της στις ταινίες μεγάλου μήκους. Η εκδοχή είναι ιδιαίτερα λουσάτη και καταφέρνει να ανταποκριθεί στο σύγχρονο κινηματογραφικό ύφος με ένα λούστρο ανανέωσης της ούτως ή άλλως κλασικής ιστορίας της Οστιν.

Ας θυμηθούμε πως η τελευταία πραγματικά ξεχωριστή και εκσυγχρονισμένη διασκευή του βιβλίου στο σινεμά ήταν το Clueless (Το Κορίτσι του Μπέβερλι Χιλς), της Έιμι Χέκερλιν το 1995 με την νεαρή τότε, Αλίσια Σίλβερστοουν. Εδώ, η ντε Γουάιλντ, δεν ανακαλύπτει τον τροχό, αλλά μεταφέρει το ύφος της προσωπικής δουλειάς της σε μια λαμπερή και feelgood ταινία εποχής.

Info: Εμμα (Emma). Δραματική Κομεντί. Βρετανία 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Ότομ ντε Γουάιλντ. Παίζουν: Ανια Τέιλορ-Τζόι, Τζόνι Φλιν, Μπιλ Νάι, Μία Γκοθ, Μιράντα Χαρτ, Ρούπερτ Γκρέιβς. Διανομή: Tulip Entertainment.


ΟΙ ΣΦΥΡΙΧΤΕΣ: Ο Κρίστι, ένας διεφθαρμένος Ρουμάνος αστυνόμος ο οποίος δουλεύει παράλληλα και για τη μαφία, καταφτάνει στο νησί Λα Γκαμόρα των Καναρίων, με σκοπό να βοηθήσει στην απόδραση από τη φυλακή, ενός μαφιόζου της περιοχής. Για να το καταφέρει αυτό, θα πρέπει να μάθει μάθει στην εντέλεια τους σφυριχτούς και συριχτούς ήχους μιας τοπικής διαλέκτου, που αποτελεί τον κωδικό τρόπο επικοινωνίας των παρανόμων μεταξύ τους για ολόκληρες γενιές.

Ο Ρουμάνος Κορνέλιου Πορουμπόιου του, Αστυνομία Ταυτότητα (2009), γράφει και σκηνοθετεί ένα κωμικό, ανατρεπτικό νεονουάρ που παρουσιάστηκε στο περασμένο φεστιβάλ των Καννών, ξαφνιάζοντας τους θαυμαστές του με την mainstream αστυνομική πλοκή του.

Αντισταθμίζοντας τη βαριά ατμόσφαιρα του Βουκουρεστίου με εκείνη των ισπανικών νησιών της Αφρικής, ο σκηνοθέτης εμπλέκει στην ιστορία ως δασκάλα της κωδικής γλώσσας στον βρώμικο αστυνομικό και μια μοιραία και πανέμορφη γυναίκα η οποία ονομάζεται μάλιστα και Τζίλντα (Γκίλντα), ενώ δεν λείπουν οι απαραίτητες για το είδος, ανατροπές.

Γεμάτη από κινηματογραφοφιλικές αναφορές στο κλασικό νουάρ, μοιάζει ανά στιγμές να το αποδομεί, ενώ κάποιες άλλες να ακολουθεί κατά γράμμα τη κλασική φόρμα του. Στο ρόλο του Πάκο, συναντάμε τον Ισπανό σκηνοθέτη Αγκούστι Βιγιαρόνγκα (Αβαίβεος Θρίαμβος, Μαύρο Ψωμί).

Info: Οι Σφυριχτές (La Gomera/The Whistlers). Αστυνομική Κομεντί Μυστηρίου. Ρουμανία, Γαλλία, Γερμανία, Σουηδία 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Κορνέλιου Παρουμπόιου. Παίζουν: Βλαντ Ιβάνοφ, Κατρινέλ Μάρλον, Αγκούστι Βιγιαρόνγκα, Ροντίκα Λαζάρ, Κριστομπάλ Πίντο. Διανομή: Spentzos Film.


ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ: Πρόκειται για μία δυνατή και αληθινή ιστορία του νεαρού δικηγόρου Μπράιαν Στίβενσον και τη μάχη του για δικαιοσύνη, η οποία άφησε ιστορία. Μετά την αποφοίτησή του από το Χάρβαρντ, ο Μπράιαν θα μπορούσε να είχε επιλέξει μία προσοδοφόρα επαγγελματική πορεία. Αντίθετα, κατευθύνεται στην Αλαμπάμα προκειμένου να υπερασπιστεί τους άδικα καταδικασμένους θανατοποινίτες της Πολιτείας του Νότου, έχοντας την υποστήριξη της δικηγόρου Εύα Άνσλεϊ.

Μία από τις πρώτες και πιο εκρηκτικές υποθέσεις που αναλαμβάνει, είναι εκείνη του Γουόλτερ ΜακΜίλαν, που το 1987, καταδικάστηκε σε θάνατο για την δολοφονία ενός 18χρονου κοριτσιού, παρά την απουσία αποδεικτικών στοιχείων καθώς η μόνη μαρτυρία εναντίον του, ήταν από έναν εγκληματία που είχε κίνητρο να αποκρύψει την αλήθεια. Στους μήνες που ακολουθούν, ο Μπράιαν εμπλέκεται σε ένα λαβύρινθο νομικών και πολιτικών παρασκηνίων κι ενός απροκάλυπτου και αναίσχυντου ρατσισμού, καθώς παλεύει για τον Γουόλτερ και άλλους σαν αυτόν, μαύρους και λευκούς. Δυνατό αν και ακαδημαϊκό δικαστικό δράμα το οποίο βασίζεται στο βιβλίο που έγραψε ο Στίβενσον σχετικά με την υπόθεση ΜακΜίλαν, ο Αγώνας για Δικαιοσύνη, του αυτόχθονα Χαβανέζου σκηνοθέτη, Ντάνιελ Κρίτον (Short Term 12), ξεχωρίζει για τις ερμηνείες των ηθοποιών του τους οποίους κοιτάζει ως επί το πλείστον μέσα από πολύ κοντινά πλάνα.

Διαθέτει σασπένς, συγκίνηση και είναι προβλέψιμα διδακτική, για όλους εμάς τους μη Αμερικάνους, σε μια εποχή που οι ΗΠΑ, όπως και ολόκληρος ο πλανήτης, έχουν περάσει σε μια νέα περίοδο επικράτησης του συντηρητισμού και της μισαλλοδοξίας, οπότε και κάποια προφανή κατά τα άλλα, μηνύματα, μοιάζει αναπόφευκτο πως θα πρέπει να υπενθυμίζονται ξανά και ξανά, με κάθε πιθανή ευκαιρία.

Info: Αγώνας Για Δικαιοσύνη (Just Mercy). Δραματική. ΗΠΑ 2019. Πρεμιέρα: Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Ντέστιν Ντάνιελ Κρίτον. Παίζουν: Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, Τζέιμι Φοξ, Μπρι Λάρσον. Διανομή: Tanweer.


Ο ΠΙΝΚΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ: Μαζί με τον τρομερό πειρατή Μαυροδόντη, θρύλο των επτά θαλασσών, ο μικρός Πίνκι μαζί με το κορίτσι του, την Ρέιβεν, ξεκινούν μία συναρπαστική περιπέτεια προς το εξωτικό βασίλειο της Λάμα Ράμα όπου βρίσκεται κρυμμένος ο θρυλικός θησαυρός του Βασιλιά Ρούφους. Όμως ο Πίνκυ έχει έναν τελείως διαφορετικό θησαυρό στο μυαλό του αφού αναζητά τον εξαφανισμένο πατέρα του.

Πριν Το Κύμα και το, Ο Σεισμός, ο Νορβηγός Γιον Αντρέας Άντερσεν, είχε συνσκηνοθετήσει αυτή την οικογενειακή, παιδική περιπέτεια, η οποία βασίζεται χαλαρά σε ένα νορβηγικό κόμικ του 1994 που έχει τον τίτλο, Ο Μαυροδόντης και το Κυνήγι του Θησαυρού του Σουλτάνου. Γενικά ο Μαυροδόντης, δημιουργία του κομίστα Τέργε Φορμόε, παίζει στη Νορβηγία σε μια σειρά από έντυπες εκδόσεις και ταινίες animation. Το 2014 που γυρίστηκε, ήταν η πιο ακριβή σε παραγωγή, νορβηγική, οικογενειακή ταινία, όλων των εποχών, καθώς έχει γυριστεί στη Βρετανία, το Μαρόκο και τη Ταϊλάνδη, με κοστούμια και σετ εποχής, αλλά και διαφόρων ειδών ειδικά εφέ. Η φωτογραφία έγινε από τον ίδιο τον Άντερσεν που δουλεύει ως διευθυντής φωτογραφίας τα τελευταία 25 χρόνια, υπογράφοντας μερικές από τις πιο γνωστές νορβηγικές δημιουργίες (Δεσμοί Αίματος, Κυνηγοί Κεφαλών, Βασιλιάς σε μια Κόλαση). Απευθύνεται σε παιδικές και προεφηβικές ηλικίες, γι αυτό και προβάλλεται μονάχα με ελληνική μεταγλώττιση.

Info: Ο Πίνκι και οι Πειρατές (Kaptein Sabeltann og Skatten i Lama Rama). Κωμωδία Περιπέτεια. Νορβηγία 2014. Πρεμιέρα: Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Γιον Αντρέας Άντερσεν & Λίζα Μαρί Γκάμλεμ. Παίζουν: Τούβα Νοβότνι, Βίνιαρ Πέτερσεν, Κίρε Χάουγκεν Σίντνες. Διανομή: Filmboy.


BRAHMS: THE BOY II: Μετά από ένα τραγικό γεγονός, μια νέα οικογένεια μετακομίζει σε ένα από τα σπίτια που περιβάλουν έπαυλη Χίλσαϊρ, χωρίς να γνωρίζει την ανατριχιαστική ιστορία της. Εκεί, ο μικρός γιος τους Τζουντ ο οποίος έχει υποστεί σοκ και έχει χάσει τη φωνή του, βρίσκει τυχαία (;) στο δάσος, τη πορσελάνινη κούκλα του Μπραμς. Κανείς τους όμως δε γνωρίζει το σκοτεινό μυστικό της τρομακτικής κούκλας.

Οι δημιουργοί της πρώτης ταινίας του 2016, επιστρέφουν στο τόπο του εγκλήματος με περίπου τον ίδιο τρόπο. Περίπου, γιατί αυτή τη φορά δίνουν μια μεταφυσική δύναμη στη κούκλα, η οποία δεν υπήρχε στην αρχική ιδέα. Έτσι, ενώ στα δύο τρίτα της ταινίας χτίζουν μια βραδυφλεγή και εύθραυστη ατμόσφαιρα αγωνίας αντικαθιστώντας το λανθάνον μητρικό ένστικτο της ηρωίδας του 2016, η οποία είχε χάσει το παιδί της στη γέννα, με την ανάγκη της υπέρβασης μιας άλλου είδους τραυματικής εμπειρίας που περιλαμβάνει τη μητέρα, αλλά και το γιο της, στη συνέχεια, όταν η κούκλα του Μπαμς αρχίζει να αντιδρά με τρόπους που της δίνουν πραγματικά ζωή, καταλαβαίνει κανείς πως η ταινία αρχίζει να μπαίνει στα χωράφια του υπερφυσικού, μένοντας εκεί μέχρι το φινάλε, το οποίο φυσικά μας προετοιμάζει για μία ακόμη συνέχεια.

Σίγουρα καλύτερη από τις υπόλοιπες ταινίες τρόμου του σωρού, αποδεικνύεται αρκετά πιο αδύναμη από την πρώτη ταινία, καθώς εδώ ο Μπραμς αποκτά και ιδιότητες κούκλας του Σατανά, σαφέστατα τρομακτικότερης και λιγότερο αστείας από εκείνη του Τσάκι.

Info: Brahms: The Boy II. Τρόμου. ΗΠΑ 2020. Πρεμιέρα: Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Γουίλιαμ Μπρεντ Μπελ Ηθοποιοί: Κέιτι Χολμς, Ραλφ Ίνσον, Όουεν Γίομαν, Κρίστοφερ Κόνβερι, Άντζαλι Τζέι. Διανομή: Odeon.


ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ: Τον Ιούνιο του 1941 σε ένα γεωργικό συνεταιρισμό στη Σοβιετική Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Ουκρανίας, οι χωρικοί ζουν ειρηνικά. Παρόλο που οι πολίτες του συνεταιρισμού ακούν για τις ωμότητες του πολέμου στα ραδιόφωνα τους, οι περισσότεροι δεν επηρεάζονται άμεσα από αυτό. Είναι το τέλος της σχολικής χρονιάς και κάποιοι από τους μεγαλύτερους νέους είναι ενθουσιασμένοι για τον ερχομό του Καλοκαιριού. Μια ομάδα φίλων αποφασίζει να ταξιδέψει στο Κίεβο για διακοπές. Τα πράγματα αλλάζουν όταν την επόμενη μέρα, οι Ναζί εισβάλλουν στη Σοβιετική Ένωση, συμπεριλαμβανομένου του χωριού του συνεταιρισμού, πρώτα με αεροπορικές επιθέσεις και στη συνέχεια με στρατιωτικές δυνάμεις. Τελικά, το ίδιο το χωριό τους καταλαμβάνεται από τους Ναζί. Εν τω μεταξύ, άνδρες και γυναίκες έχουν ήδη ανέβει στους λόφους για να ξεκινήσουν την αντίσταση. Η πλήρης βαρβαρότητα των Ναζί αποκαλύπτεται όταν οι Γερμανοί στέλνουν τον Δρ φον Χάρντεν να χρησιμοποιήσει τα παιδιά του χωριού ως πηγή αίματος για μεταγγίσεις σε τραυματίες Γερμανούς στρατιώτες. Κάποια παιδιά χάνουν τόσο πολύ αίμα που πεθαίνουν. Όταν ο Δρ Πάβελ Κούριν, ένας διάσημος Ρώσος γιατρός και κάτοικος του χωριού το ανακαλύπτει, ενημερώνει τους αντάρτες που προετοιμάζονται για επίθεση για να διασώσουν τα παιδιά και να ελευθερώσουν το χωριό.

Εκτός από τα προπαγανδιστικά ντοκιμαντέρ υπέρ της συμμετοχής των ΗΠΑ στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, κάποιο παραγωγοί του Χόλιγουντ, στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Σάμιουελ Γκόλντγουιν (Τα Καλύτερα Χρόνια της Ζωής Μας), σε σενάριο της αριστερών πεποιθήσεων θεατρικής συγγραφέα Λίλιαν Χέλμαν και σε σκηνοθεσία του Ουκρανικής καταγωγής Λιούις Μάιλστοουν (Η Ανταρσία του Μπάουντι), γυρίζει μια μεγάλη παραγωγή, με μουσική και τραγούδια του Άαρον Κόπλαντ σε στίχους του Άιρα Γκέρσουινγκ, που έχει σαν ήρωές της, καθημερινούς πολίτες της Σοβιετικής Ένωσης, οι οποίοι αντιστέκονται στη ναζιστική λαίλαπα.

Η παραδεισένια ζωή των κατοίκων του μικρού χωριού, θα διαρραγεί βίαια από την αεροπορική επίθεση στη περιοχή. Οι νεαροί εκδρομείς προς το Κίεβο (ανάμεσά τους κι ο 18χρονος τότε, Φάρλεϊ Γκρέιντζερ των χιτσκοκικών: Θηλειά και Ο Άγνωστος του Εξπρές και του βισκοντικού Senso, στον πρώτο του ρόλο), στη μέση της διαδρομής, θα πρέπει επιστρέφοντας πίσω να περάσουν μέσα από τα γερμανικά στρατεύματα, δυο κάρα τα οποία έχουν σαν φορτίο τους, τουφέκια για τους αντάρτες του χωριού τους.

Οι Χέλμαν, Μάιλστοουν και Γκόλντγουιν, υπογραμμίζουν πρώτα την ειδυλλιακή και στη συνέχεια την εφιαλτική εικόνα του χωριού, τη γενναιότητα και την αυτοθυσία για το κοινό καλό, των σοσιαλιστών πολιτών της Ουκρανίας, σε μια εξιδανικευμένη, αλλά εξαιρετική δημιουργία σπάνιας συμπάθειας προς τη μαχόμενη τότε Σοβιετική Ένωση και το λαό της, λίγο πριν από την έναρξη στις ΗΠΑ, αλλά και στις παραγωγές του Χόλιγουντ, μιας μακριάς περιόδου αντικομμουνιστικής υστερίας.

Info: Το Αστέρι του Βορρά (The North Star). Δραματική Αισθηματική Πολεμική. ΗΠΑ 1943. Επανέκδοση: Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Λιούις Μάιλστοουν. Παίζουν: Αν Μπάξτερ, Ντέινα Άντριους, Γουόλτερ Χιούστον, Φάρλεϊ Γκρέιντζερ, Έριχ φον Στρόχαϊμ. Διανομή: New Star.


THE ROOM: Η ιστορία αρχίζει το 2002, όταν δηλαδή ο ηθοποιός Τόμι Γουαζό ολοκληρώνει το θεατρικό του έργο Το δωμάτιο και προσπαθεί να το ανεβάσει. Δίχως να τα καταφέρει, το δουλεύει σε μια μυθιστορηματική διασκευή και αναζητά εκδότη. Τζίφος. Απεγνωσμένος ετοιμάζει μια σεναριακή διασκευή και προσπαθεί να βρει ο ίδιος χρήματα για την παραγωγή. Τα λεφτά βρίσκονται, εντέλει, όταν στήνει μια επιχείρηση εισαγωγής δερμάτινων μπουφάν - μαϊμού από την Κορέα.

Ο τελικός προϋπολογισμός, υπέρογκος για μια μικρή, ανεξάρτητη παραγωγή: 6 εκατ. δολάρια. Ο Γουαζό αγοράζει εγχειρίδια περί σκηνοθεσίας, δύο κάμερες, και - το πιο θεόμουρλο όλων - διαφημιστικό χώρο σε ψηλή κορυφή του Χόλιγουντ, για τέσσερα ολόκληρα χρόνια. Η αφίσα της ταινίας, με τη φάτσα του σε ένα μουτρωμένο ενσταντανέ, γίνεται τουριστική ατραξιόν. Είναι μόνο η αρχή. Το φιλμ ολοκληρώνεται το 2003 και η πρώτη προβολή γίνεται στο Λος Αντζελες, σε αίθουσα κλεισμένη από τον Γουαζό. Οι θεατές έρχονται να δουν ένα δράμα, που παραπέμπει στις κορυφές του Τενεσί Γουίλιαμς, σύμφωνα με το πόστερ. Επειτα από μισή ώρα, ζητούν τα λεφτά τους πίσω εξοργισμένοι. Ελα όμως που το αρνητικό feedback από στόμα σε στόμα κάνει την αίθουσα να γεμίζει από θεατές που, προς μεγάλη έκπληξη του δημιουργού, αντί να συγκινηθούν, ξεραίνονται στα γέλια.

Πρόκειται για τη ταινία της οποίας τη δημιουργία είδαμε στο The Disaster Artist (2017), του Τζέιμς Φράνκο, ο οποίος παίζοντας τον Γουαζό, κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα Α' Αντρικής Ερμηνείας στις χρυσές Σφαίρες. Για όσους, μεγαλύτερους σε ηλικία, από εμάς λάτρεψαν τις Τόσο Κακές Που Είναι Καλές ταινίες των 5 τελευταίων δεκαετιών του περασμένου αιώνα, το The Room, δεν ανταποκρίνεται πραγματικά στο μεγαλείο ταινιών είδους, όπως ήταν το Plan 9 From Outer Space, το The Creeping Terror ή τις ταινίες της Troma, όμως είναι ικανοποιητικά αλλοπρόσαλλη και στο κάτω κάτω, κάθε γενιά δικαιούται να έχει τις δικές της ένοχες (ή μη), κινηματογραφικές απολαύσεις. Η ταινία θα προβληθεί στα πλαίσια του Midnight Express, το βράδυ του Σαββάτου μετά τα μεσάνυχτα, στην Ααβόρα της οδού Ιπποκράτους 180.

Info: The Room. Δραματική. ΗΠΑ 2003. Ειδική Προβολή: Σάββατο 29 Φεβρουαρίου στις 23:58 στην Ααβόρα (Ιπποκράτους 180). Σκηνοθεσία: Τόμι Γουαζό. Παίζουν: Τόμι Γουαζό, Tζουλιέτ Ντανιέλ, Κρεγκ Σίστερο. Είσοδος 5 Ευρώ.
εμφάνιση σχολίων