0
1
σχόλια
317
λέξεις
ΖΗΝ
Κατά 44% χαμηλότερα τα ποσοστά αλλά και πάλι υψηλά σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ε.Έ.
 
ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ
12 Ιουνίου 2019
Μπορεί να μειώθηκαν οι θάνατοι από τροχαία στην Ελλάδα, όμως και πάλι τα ποσοστά παραμένουν υψηλά σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ε.Έ..

Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών, η Ελλάδα εμφανίζει τη μεγαλύτερη μείωση στους θανάτους από οδικά ατυχήματα, με πτώση 44% από το 2010 έως το 2018, ενώ στόχος είναι στο τέλος της δεκαετίας η μείωση να φτάσει το 50%.

Όμως παρά την πρόοδο, το επίπεδο οδικής ασφάλειας στη χώρα μας παραμένει χαμηλό και τα θύματα των τροχαίων συνεχίζουν να ξεπερνούν σε αριθμό τον μέσο όρο των κρατών-μελών της Ε.Έ.. Μόνο το 2018 καταγράφηκαν 68 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται σε 49 νεκρούς ανά εκατομμύριο.
 

Το 36% των νεκρών είναι δικυκλιστές ενώ το 16% πεζοί

Λόγω της μεγάλης κυκλοφορίας δίκυκλων στη χώρα μας, οι μοτοσικλετιστές έχουν αυξημένο μερίδιο στα τροχαία ατυχήματα, με θύματα τους ίδιους αλλά και τους πεζούς. Αναλογικά, το 36% των νεκρών είναι δικυκλιστές ενώ το 16% πεζοί. Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης στο πλαίσιο του τριετούς ευρωπαϊκού προγράμματος «EU Road Safety Exchange» (2019-2021). Πρόκειται για ένα πρόγραμμα των κρατών-μελών της Ε.Έ., στο οποίο ανταλλάσσονται πρακτικές για μεγαλύτερη οδική ασφάλεια και το οποίο επικεντρώνεται σε κράτη τα οποία εκτιμάται ότι έχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια βελτίωσης στον τοµέα της οδικής ασφάλειας.

Στα θετικά βήματα της Ελλάδας συγκαταλέγονται η ολοκλήρωση των νέων αυτοκινητοδρόμων, η ένταξη της κυκλοφοριακής παιδείας στα δημοτικά σχολεία, ο εκσυγχρονισμός του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι δράσεις εκπαίδευσης και ενημέρωσης, η ανάπτυξη και λειτουργία της πλατφόρμας e-drive academy και η αποτελεσματικότερη τροχονομική επιτήρηση.

Όμως ακόμα πρέπει να διανύσουμε πολύ δρόμο στην ασφάλεια και την οδική μας παιδεία. Για τα επόμενα χρόνια οι προτεραιότητες στις οποίες αποφασίστηκε πως θα εστιάσει η Ελλάδα είναι τα ατυχήματα μοτοσικλετών και η ταχύτητα.


Διαβάστε επίσης:
E.Έ.: Τα οχήματα κόβουν ταχύτητα 
7 πόλεις του κόσμου χωρίς αυτοκίνητο 
Ε.Έ: Αγοράζουμε ποδήλατα, όχι αυτοκίνητα 
εμφάνιση σχολίων