0
1
σχόλια
478
λέξεις
ΜΟΥΣΙΚΗ
Ένα multimedia έργο, συμπαραγωγή της Στέγης και του I–Centre Pompidou, σε πρώτη παγκόσμια
 
ΛΕΝΑ ΛΥΔΑΚΗ
15 Φεβρουαρίου 2019
Eror. Όπως λέμε «λάθως». Μια άδεια πόλη με μοναδικό επιζώντα έναν πιανίστα που μέσα από μια δική του ηχογεωγραφία αναζητά όλα τα «λάθη» του σύγχρονου πολιτισμού. Το νέο έργο με τίτλο EROR της Γεωργίας Σπυροπούλου, είναι μια συμπαραγωγή της Στέγης και του Icram – Centre Pompidou και παρουσιάζεται σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών. Αυτοί είναι οι λόγοι που θέλουμε να το δούμε:

- Η συνθέτης αντλεί έμπνευση από τη λέξη «λάθως» που εμφανίστηκε ως γκραφίτι σε κάθε μέγεθος στους δημόσιους τοίχους της Αθήνας, κατά τη διάρκεια της Κρίσης.

- Το έργο δένει τη μουσική με την πόλη, την ανθρωπογεωγραφία με τα «λάθη» του σύγχρονου πολιτισμού και τα multimedia, όλα σε έναν πρωτότυπο συνδυασμό με πρωταγωνιστή έναν πιανίστα σε μια έρημη πόλη.

- Λίγες φανταστικές σιλουέτες που μετακινούνται ανεπαίσθητα σε έρημους δρόμους. Ένας πιανίστας-επιζώντας, που επαναλαμβάνει εμμονικά τη λέξη «Φαντασμαγορία». Ένα πιάνο-εγκέφαλος που θυμάται όλη τη μουσική -μα μπορεί να την ξεχνά επίσης γρήγορα. Θέατρο σκιών στους τοίχους και multimedia «λάθη».  Το EROR είναι ένα συνονθύλευμα ήχων και εικόνων, που συνδυάζει τις τέχνες, την τεχνολογία, την ιστορία, την κοινωνιολογία, το σήμερα.

- Αν και το γκραφίτι που αποτέλεσε έμπνευση βρίσκεται στην Αθήνα, το έργο αφορά οποιαδήποτε πόλη. Η συνθέτης συνδέει την ελληνική εμπειρία  με αυτή άλλων αστικών τραυμάτων όπως οι τρομοκρατικές επιθέσεις στο Bataclan στο Παρίσι.

- Η ηχητική ταυτότητα του πιάνου λειτουργεί εδώ ως πολυχρηστικό εργαλείο: «Ένα έγχορδο όργανο, ένα όργανο κρουστό, ένα όργανο συντονισμού, ένα παιδικό παιχνίδι, ένα μεγάφωνο, ένα όργανο ομιλίας, το πιάνο είναι ένα υβρίδιο» λέει η συνθέτης. «Από το ένα άκρο στο άλλο, από τη μια ηχητική δράση σε μιας άλλη, το πιάνο μεταμορφώνεται συνεχώς».

- Για την Σπυροπούλου, το EROR είναι μια ευκαιρία να αμφισβητηθεί η αστάθεια, είτε πρόκειται για την αστάθεια της πόλης, είτε πρόκειται για πολιτική/οικονομική/γεωγραφική/συστημική αστάθεια. Αυτό το μεταφέρει εσκεμμένα και μέσα από την ψηφιακή αστάθεια, εισάγοντας το τυχαίο και το αλγοριθμικό σφάλμα στο υλικό της.

- Το EROR περιλαμβάνει επίσης συνθέσεις για μουσικά και φωνητικά σύνολα, ηλεκτροακουστική και μικτή μουσική, μουσικό θέατρο και οπτικο-ηχητικά installations.

 

Η Γεωργία Σπυροπούλου σπούδασε και ηλεκτροακουστική μουσική στο Παρίσι καθώς και μουσική τεχνολογία στο IRCAM, ενώ φοίτησε επίσης στην Σχολή Ανωτάτων Σπουδών στις Κοινωνικές Επιστήμες (EHESS). Το 2017-18 δίδαξε σύνθεση στο Πανεπιστήμιο McGill του Μόντρεαλ στην Έδρα Διακεκριμένου Επισκέπτη Καθηγητή και είχε τη διεύθυνση του Στούντιο Ψηφιακής Σύνθεσης. Έχει λάβει αναθέσεις από πολλούς φορείς (Γαλλικό Υπουργείο Πολιτισμού, Υπουργείο Πολιτισμού του Baden-Wûrttemberg, IRCAM-Κέντρο Πομπιντού, Γαλλική Ραδιοφωνία, Haus der Kulturen der Welt του Βερολίνου, Μασσαλία Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2013, Sacem, Muse En Circuit, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση), και τα έργα της έχουν παρουσιαστεί από πολλά μουσικά σύνολα, χορωδίες και σολίστ (Ensemble Intercontemporain, L'Itinéraire, 2E2M, Ars Nova, Sillages, San Fransisco Contemporary Music Players, Nikel, dissonArt, Accentus, Cris de Paris κ.ά).

 
Info: EROR - The Pianist, Γεωργία Σπυροπούλου. Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Συγγρού 107. Στάση μετρό: Συγγρού-Φιξ. Εισιτ.: 5-12 ευρώ.
εμφάνιση σχολίων