0
15
σχόλια
271
λέξεις
VISUALISM

Ο ανθρωπένιος, πρωτοπόρος φωτογράφος, που με τις φωτογραφίες του ταυτίστηκε με το ασπρόμαυρο Παρίσι του 20ού αιώνα

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Κ. ΚΑΤΡΙΟΣ
10 Φεβρουαρίου 2016
Πατήστε στις φωτό για να τις δείτε σε μεγάλη διάσταση


Μεγαλωμένος στα προάστια του Παρισιού, ο Robert Doisneau (1912-1994) διέπρεψε στη φωτογραφική απόδοση των κοινών ανθρώπων, φέρνοντας ομορφιά, χιούμορ και ευαισθησία στις θαμπές, ανώνυμες τοποθεσίες και σκηνές. Εμπνευσμένος από τον πόνο των ανθρώπων αλλά και από τις απλές χαρές της καθημερινότητας, ο Γάλλος φωτογράφος απαθανάτισε όλα αυτά που συνθέτουν τη Γαλλία, από τους γραφικούς εργάτες, τα σκανταλιάρικα παιδιά, τους στοργικούς εραστές, μέχρι διασημότητες όπως ο LeCorbusier, η Brigitte Bardot και ο Yves Saint Laurent.

«Όλη μου τη ζωή το διασκέδαζα, δημιούργησα το δικό μου, μικρό θέατρο». Πρόθυμος να απεικονίσει την τραγωδία χωρίς ποτέ να δείχνει τη βία ή τη σκληρότητα, ο Robert Doisneau ποτέ δεν φωτογράφισε ετοιμοθάνατους και αρνήθηκε να φωτογραφίσει τις ξυρισμένες γυναίκες στην Απελευθέρωση του Παρισιού.

Όπως είπε ο Γάλλος διανοούμενος Jacques Prévert, ο Doisneau ήταν το είδος του ανθρώπου που όντας μάρτυρας σε μια σκηνή όπου ένα φορτηγό παρέσυρε και σκότωσε ένα κοπάδι πρόβατα μαζί με τα τσοπανόσκυλα μπροστά του, εκείνος αντί να φωτογραφίσει τη συγκλονιστική στιγμή, κάθισε να παρηγορήσει τον βοσκό.

Μοιάζει ειρωνικό για έναν φωτογράφο που μπορούσε να μείνει ώρες ακίνητος περιμένοντας για το τέλειο θέμα, να
έχει μείνει στη μνήμη μας από μία κατασκευασμένη εικόνα-παραγγελία από το περιοδικό Life -αυτήν του «φιλιού του ξενοδοχείου De Ville». Ωστόσο, αυτή η φωτογραφία μοιάζει να συνοψίζει όλο του το έργο. Το ανώνυμο ζευγάρι, η φευγαλέα στιγμή αιχμαλωτισμένη μέσα στη ρευστότητα του πλήθους, με το Παρίσι και  τους υπόλοιπους περαστικούς να αγνοούν την εμβληματική σκηνή που εκτυλίσσεται ακριβώς μπροστά τους.


Διαβάστε επίσης: FOCUS #1: Ρονί, ο φωτογράφος του δρόμου

εμφάνιση σχολίων