0
1
σχόλια
800
λέξεις
CULTURE

7 παραστάσεις για τα Επιδαύρεια

DOC TV
10 Ιουλίου 2014
Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου: Αρχετυπική μορφή κατά της τυραννίας ο Τιτάνας Προμηθέας, που έκλεψε τη φωτιά και την παρέδωσε στους ανθρώπους, οδηγείται από το Κράτος και τη Βία στην ερημιά και καθηλώνεται σ’ έναν βράχο. Θα παραμείνει αμετανόητος και θα καταποντιστεί από τα αστροπελέκια του Δία, όπως και οι συμπαραστάτριές του Ωκεανίδες. Με την αισχυλική αυτή τραγωδία και έναν θίασο αξιώσεων -Άννα Μάσχα, Στεφανία Γουλιώτη, Θάνος Τοκάκης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη κ.ά.- ο Έκτορας Λυγίζος, που με ιδιαίτερη αφοσίωση και νεανική ορμή ξεκίνησε να διερευνά τους όρους αφήγησης και αναπαράστασης του αρχαίου δράματος στον κλειστό χώρο και στη μικρή κλίμακα, δοκιμάζει τώρα τη δυναμική της ορχήστρας της Επιδαύρου. Info: Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου, 12 Ιουλίου, 21:00, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Φιλοκτήτης του Σοφοκλή: Συνάντηση ξεχωριστών προσωπικοτήτων του ελληνικού θεάτρου: o Kώστας Φιλίππογλου -σκηνοθέτης με έντονη παρουσία τελευταία στις αθηναϊκές σκηνές και ηθοποιός παλαιότερα στο φημισμένο Τhéâtre de Complicité- ανεβάζει τον Φιλοκτήτη, με πρωταγωνιστές τον Μιχαήλ Μαρμαρινό, τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, τον Αιμίλιο Χειλάκη και άλλους σημαντικούς συντελεστές. Εγκαταλειμμένος από τους συντρόφους του στη Λήμνο, ο Φιλοκτήτης έρχεται αντιμέτωπος μαζί τους δέκα χρόνια μετά, όταν επιχειρούν με δόλο να του αποσπάσουν το ανίκητο τόξο του Ηρακλή για να κατακτήσουν την Τροία. Μια τραγωδία για τον ανθρώπινο πόνο και την εγκατάλειψη, τη σχέση ατομικής συνείδησης και πολιτικής, την προσωπική τιμή και το καθήκον. Info: Φιλοκτήτης του Σοφοκλή, ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας & Αρτivities - Κώστας Φιλίππογλου, 18-19 Ιουλίου, 21:00, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Ιππόλυτος του Ευριπίδη: Πιστός στην Άρτεμη, ο Ιππόλυτος απαξιώνει τις χαρές του έρωτα, αρνούμενος να αποδώσει τιμές στην Αφροδίτη. Εκείνη, για να τον τιμωρήσει, πλέκει το δίχτυ της καταστροφής του εμπνέοντας στη μητριά του, Φαίδρα, σφοδρό έρωτα για τον πρόγονό της. Η Φαίδρα εξομολογείται το πάθος της και, αφού ο Ιππόλυτος την αποκρούει με αγανάκτηση, αποφασίζει να δώσει τέλος στη ζωή της. Ο Θησέας βρίσκει τη γυναίκα του νεκρή, πείθεται ότι ο Ιππόλυτος είναι η αιτία του θανάτου της και ζητά από τον Ποσειδώνα την τιμωρία του γιου του. Όταν η αλήθεια βγαίνει στο φως, είναι πια αργά. Η Λυδία Κονιόρδου επιστρέφει στο Εθνικό Θέατρο, στον διπλό ρόλο σκηνοθέτριας- ερμηνεύτριας, πλαισιωμένη από μια ομάδα καταξιωμένων ηθοποιών. Info: Ιππόλυτος του Ευριπίδη, Εθνικό Θέατρο - Λυδία Κονιόρδου, 25-26 Ιουλίου, 21:00, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Το μανιφέστο του πολέμου (Μέρος Α’): Το εμβληματικό κείμενο του Θουκυδίδη μεταφέρεται στο θέατρο από τη Ρούλα Πατεράκη ως ένα έργο εν εξελίξει. Ο κλασικός λόγος του οξυδερκούς ιστορικού συναντά τον σημερινό θεατή μέσα από μια σύγχρονη σκηνική αναφορά στον μακροχρόνιο Πελοποννησιακό πόλεμο που δίχασε τους Έλληνες της αρχαιότητας. Η φετινή παράσταση, με κύριο ερμηνευτή τον Δημήτρη Λιγνάδη, πραγματεύεται τα γεγονότα με άξονα την Αθηναϊκή Δημοκρατία και επίκεντρο τη μορφή του Περικλή και με αποκορύφωμα τον Επιτάφιο, τον οποίο εκφώνησε ο μεγάλος πολιτικός σε μια Αθήνα που μαστιζόταν από τον λοιμό και τις ταραχές. Info: Το μανιφέστο του πολέμου (Μέρος Α’), Ρούλα Πατεράκη, 25-26 Ιουλίου, 21:30, Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου.

Βάτραχοι του Αριστοφάνη: Τι μπορεί να σώσει την πόλη; Η ορμή του νεωτερικού ή το μεγαλείο του παρελθόντος; Ο Ευριπίδης ή ο Αισχύλος; Ο ρεαλισμός ή το υπερφυσικό; Το αριστοφανικό δίλημμα των Βατράχων αναδεικνύεται στην παράσταση του Γιάννη Κακλέα, που πραγματεύεται  την κρισιμότητα της τέχνης σε εποχές μεταβατικές, όπως η δική μας. Η δύναμη της τέχνης, η «απορία» της σύγχρονης κριτικής, το θέατρο ως καλλιτεχνική και πολιτική πράξη αποτελούν στοιχεία μιας παράστασης που ερευνά τη νέα θεατρική φόρμα και αναζητεί την αξία του ποιητικού λόγου, καταδεικνύοντας τη διαχρονικότητα του αριστοφανικού ερωτήματος. Info: Βάτραχοι του Αριστοφάνη, Εθνικό Θέατρο - Γιάννης Κακλέας, 1-2 Αυγούστου, 21:00, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Βάκχες του Ευριπίδη: Ένας θεός με ανθρώπινη μορφή εδραιώνει τη λατρεία του στη Θήβα: «Είμαι ο Διόνυσος. Ήρθα. Εφανερώθηκα», θα πει και θα εκδικηθεί τη βασιλική οικογένεια της μητέρας του Σεμέλης, που δεν πίστεψε ότι απέκτησε γιο με τον Δία. Η φύση αντιπαρατίθεται στον ορθολογισμό. Η θρησκευτική εμπειρία της βακχείας εξελίσσεται σε τελετουργικό σπαραγμό και ωμοφαγία, παραπέμποντας στον κύκλο του θανάτου και της ανανέωσης. Η ρηξικέλευθη σκηνοθεσία της Άντζελας Μπρούσκου και ένας δυναμικός θίασος αναμετριούνται με τις Βάκχες (405 π.Χ.), σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά. Το αντιθετικό ζεύγος Διονύσου-Πενθέα υποδύονται η Αγλαΐα Παππά και ο Άρης Σερβετάλης. Info: Βάκχες του Ευριπίδη, Θέατρο Δωματίου - Άντζελα Μπρούσκου, 8-9 Αυγούστου, 21:00, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Πέρσες του Αισχύλου: Ποιος μπορεί να μιλήσει καλύτερα για τα δεινά του πολέμου από τον ηττημένο; Μέσα από τον θρήνο των Περσών ο Αισχύλος καταδεικνύει το μέγεθος της ήττας, προβάλλει το ήθος και τις αξίες των νικητών Ελλήνων, ενώ καταδικάζει την ανθρώπινη αλαζονεία. Τραγωδία γεμάτη πολεμικές αφηγήσεις, φαντάσματα και συμβολικά όνειρα, οι Πέρσες (472 π.Χ.) βασίζονται σε ιστορικά γεγονότα που βίωσε ο ίδιος ο ποιητής ως μαραθωνομάχος. Η Νικαίτη Κοντούρη, μετά τις Τρωάδες, σκηνοθετεί και πάλι μιαν αντιπολεμική τραγωδία, αυτή τη φορά μόνο με άνδρες ηθοποιούς και με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Φέρτη, Άκη Σακελλαρίου και Λάζαρο Γεωργακόπουλο. Info: Πέρσες του Αισχύλου, ΚΘΒΕ - Νικαίτη Κοντούρη, 15-16 Αυγούστου, 21:00, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

εμφάνιση σχολίων