0
1
σχόλια
375
λέξεις
ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
«Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που "διακρίνει" τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια;». Ανοιχτή επιστολή μαθητή προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως
 
DOCTV.GR
 
20 Ιουλίου 2021
Μία ανοικτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, γεμάτη αιχμές για τις αλλαγές που επέλεξε να προωθήσει στον τρόπο εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έστειλε ένας μαθητής της Γ΄ Λυκείου. Ο μαθητής εκφράζει τα παράπονά του για τον τρόπο βαθμολόγησης των ειδικών μαθημάτων που έχει ως αποτέλεσμα αριστούχοι μαθητές να μην κατάφεραν να περάσουν στις πρώτες σχολές επιλογής τους.

Σύμφωνα με την επιστολή που δημοσιεύει το alfavita.gr,  o Διονύσης Κατάκαλου συγκεντρώνει 20.988 και όμως δεν εισάγεται στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ειδικά μαθήματα. Η επιστολή αναφέρει τα εξής:
 
«Αξιότιμη κα υπουργέ,
Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις.

Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος τη βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική; Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.
 
Με εκτίμηση
Κατάκαλος Διονύσιος
1o πρότυπο λύκειο Αθηνών».
εμφάνιση σχολίων